"Minden lépés koppanásában, minden esőcsepp földre hullásában, vonatok kattogó zajában mind ott van a zene. Nem szabad keresni, ha kell, majd megtalál. Akár egy auto irányjelzőjének pattogása is lavinaszerű gondolatokat ébreszthet..."
Ezek az érzések sarkalltak arra, hogy megannyi zenekarban töltött év után csakis a saját intuícióimra hagyatkozva,csakis az egyéni zenei világomban kutatva valósítsam meg elképzeléseimet. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy teljesen kizárom a külső véleményeket, ötleteket, sőt...
Zenémben igyekszem hitelesen átadni önmagam a rendelkezésemre álló technikával, hangszerekkel, elsősorban gitár és midi vezérlők segítségével.
A GO PLASTIC! mára bővült egy tehetséges énekessel, mely által új terek nyílhattak meg a zeneszerzésben.
Maurice Jarre,1952 óta több, mint 150 filmhez írt zenét, köztük olyan klasszikusokhoz, mint a Holt költők társaságának, Hitchcock Topáza , az Arábiai Lawrence , a Doktor Zsivágó vagy az Út Indiába, utóbbi három filmért Oscar-díjat is kapott. A zeneszerző filmes munkásságát februárban az 59. Berlini Filmfesztiválon Aranymedvével díjazták, de rossz egészségi állapota miatt már akkor is csak tolószékben ülve tudta átvenni a szobrot.
Jarre 1924. szeptember 13-án született Lyonban. Zenei elhivatottságára akkor ébredt rá, amikor meghallgatta Liszt Ferenc II. Magyar Rapszódiáját Leopold Stokowski vezényletével. Ütőhangszeres tanulmányai után 1946-ban duót alakított a kortárs zene nagy alakjával, Pierre Boulezzel, Madelaine Renaud és Jean-Louis Barrault párizsi színházához szerződtek. Az ütősök később mindig nagy szerepet kaptak filmzenéiben.
adocean( 'adoceanindexhumljhfrimwm', 0, 0 )
ado.slave('adoceanindexhumljhfrimwm', {myMaster: '7BRHWPBdhxcFPTw.2s2hCkuKgiDzrR5R8_wdJZ.9MwL.a7' });if(typeof adoceanindexhumljhfrimwm=='function') {adoceanindexhumljhfrimwm();}
Öt évvel később Jean Vilar kérte fel Jarre-t, hogy komponáljon zenét a Homburg hercege című Kleist-darabhoz, amelynek főszerepeit Gérard Philipe és Jeanne Moreau játszották. Később balettzenéket is szerzett a párizsi opera számára, köztük a Párizsi Notre-Dame-ot. 1952-ben kezdte filmzeneszerzői pályafutását egy rövidfilmmel, és összesen 164 filmhez komponált zenét.
Több háborús filmet kísérnek szerzeményei (A leghosszabb nap , A vonat , Két nap az élet , Jákob lajtorjája ), dolgozott Alfred Hitchcockkal (Topáz ), Luchino Viscontival (Az istenek alkonya), Paul Newmannel (A gammasugarak hatása a százszorszépekre), Franco Zeffirellivel (Názáreti Jézus), Volker Schlöndorffal (A bádogdob ). Hozzájárult Peter Weir két filmjének, A kis szemtanúnak (1985) és a Holt költők társaságának (1989) sikeréhez is, de ő írta a Ghost zenéjét is.
"Egy filmben a zeneszerző az utolsó láncszem. Gyakran akkor találkozik a producerrel, amikor az már ég a vágytól, hogy bemutassák a filmet és olyankor nagyon gyorsan mennek a dolgok. Az Arábiai Lawrence-hez hat hetet kaptam Sam Spiegeltől arra, hogy két órányi zenét komponáljak" - vallotta be néhány évvel ezelőtt a Journal de Dimanche-nak adott interjúban. Az Egyesült Államokban letelepedett Maurice Jarre 2006-ban ünnepelte pályafutása 50. évfordulóját a lyoni Auditoriumban fiával, Jean-Michel Jarre zenésszel.