Hogy a nevünk vajon honnan van? Nem kell messzire menni, mondjuk csak egy dvd kölcsönzőbe a már klasszikusnak számító Las Vegas-i vakáció c. filmért. A temérdek poén között minket üdvözölnek: 'Köszöntjük a Mirage-ban, Mr. PapaGiorgio!' Persze a film jóval előbb készült, mint ahogy a mi zenekarunk megalakult volna... szóval innen van a nevünk.
Zenekari végleges formája: 2009. vége
Aktív tagok:
Petrik György (ének): sokáig dobolt és gitározott, folyamatos énektudás fejlesztése mellett, színpadi tapasztalatot az É-Trend zenekarban szerzett.
Tóth Mátyás (gitár): Játszott az Esclin Syndo-ban; Bartók Esztivel és Caramellel dolgoznak közös projekteken, illetve a Groovus Interruptus jazz formáció tagja. Szaktudását főként az autodidakta tanulásnak, Horányi Sanyinak és a Finnországban töltött idejének köszönheti.
Nyírő Áron (dob): 16 éves kora óta dobol, most 25 éves és már a Kodolányi János Főiskola Jazz tanszakának végzőse, Szekeres Adriennel, Sárvári Sándorral, az Unisex és a Jazzékiel zenekarokkal készítettek közös felvételeket.
Kiss Zsolt (basszusgitár): a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem jazz tanszakán végzett, elismert hangmérnök.
Horváth Bálint (billentyű): a NOX és a Sziámi csapat ex ill. az Odett & goGirlz és az Ablak zenekar aktív tagja.
Daltól függően színező elem: az MC, Henry Onye, a harmonika, Pribojszki Mátyás, a szaxofon Borkó Attila, vagy Kató Zoli (Back2Black) jóvoltából. A Felemel című dalban Gergely Róbert színművészúr szaval.
Megjelent lemez:
TiSört, 2010
Maurice Jarre,1952 óta több, mint 150 filmhez írt zenét, köztük olyan klasszikusokhoz, mint a Holt költők társaságának, Hitchcock Topáza , az Arábiai Lawrence , a Doktor Zsivágó vagy az Út Indiába, utóbbi három filmért Oscar-díjat is kapott. A zeneszerző filmes munkásságát februárban az 59. Berlini Filmfesztiválon Aranymedvével díjazták, de rossz egészségi állapota miatt már akkor is csak tolószékben ülve tudta átvenni a szobrot.
Jarre 1924. szeptember 13-án született Lyonban. Zenei elhivatottságára akkor ébredt rá, amikor meghallgatta Liszt Ferenc II. Magyar Rapszódiáját Leopold Stokowski vezényletével. Ütőhangszeres tanulmányai után 1946-ban duót alakított a kortárs zene nagy alakjával, Pierre Boulezzel, Madelaine Renaud és Jean-Louis Barrault párizsi színházához szerződtek. Az ütősök később mindig nagy szerepet kaptak filmzenéiben.
adocean( 'adoceanindexhumljhfrimwm', 0, 0 )
ado.slave('adoceanindexhumljhfrimwm', {myMaster: '7BRHWPBdhxcFPTw.2s2hCkuKgiDzrR5R8_wdJZ.9MwL.a7' });if(typeof adoceanindexhumljhfrimwm=='function') {adoceanindexhumljhfrimwm();}
Öt évvel később Jean Vilar kérte fel Jarre-t, hogy komponáljon zenét a Homburg hercege című Kleist-darabhoz, amelynek főszerepeit Gérard Philipe és Jeanne Moreau játszották. Később balettzenéket is szerzett a párizsi opera számára, köztük a Párizsi Notre-Dame-ot. 1952-ben kezdte filmzeneszerzői pályafutását egy rövidfilmmel, és összesen 164 filmhez komponált zenét.
Több háborús filmet kísérnek szerzeményei (A leghosszabb nap , A vonat , Két nap az élet , Jákob lajtorjája ), dolgozott Alfred Hitchcockkal (Topáz ), Luchino Viscontival (Az istenek alkonya), Paul Newmannel (A gammasugarak hatása a százszorszépekre), Franco Zeffirellivel (Názáreti Jézus), Volker Schlöndorffal (A bádogdob ). Hozzájárult Peter Weir két filmjének, A kis szemtanúnak (1985) és a Holt költők társaságának (1989) sikeréhez is, de ő írta a Ghost zenéjét is.
"Egy filmben a zeneszerző az utolsó láncszem. Gyakran akkor találkozik a producerrel, amikor az már ég a vágytól, hogy bemutassák a filmet és olyankor nagyon gyorsan mennek a dolgok. Az Arábiai Lawrence-hez hat hetet kaptam Sam Spiegeltől arra, hogy két órányi zenét komponáljak" - vallotta be néhány évvel ezelőtt a Journal de Dimanche-nak adott interjúban. Az Egyesült Államokban letelepedett Maurice Jarre 2006-ban ünnepelte pályafutása 50. évfordulóját a lyoni Auditoriumban fiával, Jean-Michel Jarre zenésszel.