Maurice Jarre,1952 óta több, mint 150 filmhez írt zenét, köztük olyan klasszikusokhoz, mint a Holt költők társaságának, Hitchcock Topáza , az Arábiai Lawrence , a Doktor Zsivágó vagy az Út Indiába, utóbbi három filmért Oscar-díjat is kapott. A zeneszerző filmes munkásságát februárban az 59. Berlini Filmfesztiválon Aranymedvével díjazták, de rossz egészségi állapota miatt már akkor is csak tolószékben ülve tudta átvenni a szobrot.
Jarre 1924. szeptember 13-án született Lyonban. Zenei elhivatottságára akkor ébredt rá, amikor meghallgatta Liszt Ferenc II. Magyar Rapszódiáját Leopold Stokowski vezényletével. Ütőhangszeres tanulmányai után 1946-ban duót alakított a kortárs zene nagy alakjával, Pierre Boulezzel, Madelaine Renaud és Jean-Louis Barrault párizsi színházához szerződtek. Az ütősök később mindig nagy szerepet kaptak filmzenéiben.
adocean( 'adoceanindexhumljhfrimwm', 0, 0 )
ado.slave('adoceanindexhumljhfrimwm', {myMaster: '7BRHWPBdhxcFPTw.2s2hCkuKgiDzrR5R8_wdJZ.9MwL.a7' });if(typeof adoceanindexhumljhfrimwm=='function') {adoceanindexhumljhfrimwm();}
Öt évvel később Jean Vilar kérte fel Jarre-t, hogy komponáljon zenét a Homburg hercege című Kleist-darabhoz, amelynek főszerepeit Gérard Philipe és Jeanne Moreau játszották. Később balettzenéket is szerzett a párizsi opera számára, köztük a Párizsi Notre-Dame-ot. 1952-ben kezdte filmzeneszerzői pályafutását egy rövidfilmmel, és összesen 164 filmhez komponált zenét.
Több háborús filmet kísérnek szerzeményei (A leghosszabb nap , A vonat , Két nap az élet , Jákob lajtorjája ), dolgozott Alfred Hitchcockkal (Topáz ), Luchino Viscontival (Az istenek alkonya), Paul Newmannel (A gammasugarak hatása a százszorszépekre), Franco Zeffirellivel (Názáreti Jézus), Volker Schlöndorffal (A bádogdob ). Hozzájárult Peter Weir két filmjének, A kis szemtanúnak (1985) és a Holt költők társaságának (1989) sikeréhez is, de ő írta a Ghost zenéjét is.
"Egy filmben a zeneszerző az utolsó láncszem. Gyakran akkor találkozik a producerrel, amikor az már ég a vágytól, hogy bemutassák a filmet és olyankor nagyon gyorsan mennek a dolgok. Az Arábiai Lawrence-hez hat hetet kaptam Sam Spiegeltől arra, hogy két órányi zenét komponáljak" - vallotta be néhány évvel ezelőtt a Journal de Dimanche-nak adott interjúban. Az Egyesült Államokban letelepedett Maurice Jarre 2006-ban ünnepelte pályafutása 50. évfordulóját a lyoni Auditoriumban fiával, Jean-Michel Jarre zenésszel.
A Dir en grey a japán visual együttesek sorába tartozik, és mint olyan, eléggé behatározhatatlan stílusú zenét játszik. Teljesen normális indies együttesként kezdték a '90es években. Első albumuk, a Gauze már hatalmas sikereket ért el keverve a hagyományos visual stílust igen zúzós zenékkel. És itt mutatkozott meg legjobban az énekes, Kyo mindenre képes hangja: sivalkodás, mániákus nevetés és egyéb hangok kiadásával kultusszá vált személye a rajongók közt. Első hallásra Marilyn Manson, Slipknot és a Murderdolls hangzásvilágába sorolhatók, melyek biztosan hatottak rájuk, de ők többek ennél. Valahogy sajátosan sokkolják a közönséget, a felsoroltaknál sokkal színvonalasabban. Dalaik és Kyo dalszövegei depressziósak, sokkolóak és nagyon perverzek, de helyenként igen líraiak, szóval nem igen egyoldalúak. Kinézetükben is nagyon alkalmazkodnak az aktuális dal stílusához, így itt is sok arcot mutatnak.