A jegyek csak akadályozzák a tanulást
A norvégiai Ringstabekk iskola negyven éve elbúcsúzott a tantárgyaktól, legalábbis a tanév nagyobb részében. Björn Bolstaddal, az úttörő iskola igazgatójával a történetek köré szervezett oktatásról, a káosz kezeléséről és a digitális eszközök nem kívánt mellékhatásairól beszélgettünk.
ha ez a vitaindító felvetésed, akkor sem kell pánikba esni. Menjünk pár kilométerrel arrébb, a svédekhez, vagy a finnekhez.
Egyébként nem igazán értem a hozzáállásod. Általános iskola szerintem azzal a funkcióval kellene bírjon, hogy a gyermek személyiségét felépítő készségeit körvonalazza, illetve egyéb kognitív működésben, teljesítésben erősítse meg a gyermekeket. Jó szakembert ráér a felsőoktatási intézmény (kezdve szakközéptől az egyetemig) faragni. Ennek tekintetében messzemenőleg magasan teljesít például ez a "történetek köré szervezett oktatás", legyen az viszonyítva a hazai vagy más külföldi ország oktatásrendszerével.