Nem csak a sebességek pakolgatása miatt hiányozna. Hanem ha pl motorfék céljából váltok vissza, kigondolom melyik fokozat lesz a megfelelő, és utána a kuplunggal még mindig variálhatom, hogy szép lassan engedem rá, vagy hirtelen, a z eelképzelt hatás érdekében... vagy ahogy pont jó ritmusban teszem ki üresbe, élvezem mikor nagyon jól sikerül eltalálni, hogy mikor engedjem ki üresbe, és mennyi gurulás után húzzam vissza egy adott sebességbe.
Meg hangulatfüggően eldönthetem, hogy gyorsan, sportosan váltok, vagy éppen lustán, másodpercekig csak gurulva... amilyen kedvem van. Meg abban biztos vagyok, hogy egy modern, jól programozott automata jobban tudja, hogy a pillanatnyi körülmények között mi a legideálisabb sebességfokozat, mint egy ember. De de azt az automata soha nem fogja tudni, hogy mit akarok 3 másodperc múlva.
Elhiszem, hogy kényelmes az automata váltó, de azért kicsit tartok a manuális váltók visszaszorulásától.
A két pedállal vezetést (mondjuk akár elektromos autónál), én úgy tudnám elképzelni, hogy ha a váltókar helyett lenne egy fokozatmentesen állítható kar, ami azt szabályozza, hogy mennyire intenzív legyen a motorfék hatás, ha elveszed a lábad a gázról. Az egyik véglet az az üresben gurulás lenne. Azt hiszem egy ilyet szívesen szoknék meg, de még nem hallottam ilyen megoldásról. Pedig nekem így tűnne logikusnak, jónak, de lehet, hogy különc vagyok ezzel :D
Meg hangulatfüggően eldönthetem, hogy gyorsan, sportosan váltok, vagy éppen lustán, másodpercekig csak gurulva... amilyen kedvem van. Meg abban biztos vagyok, hogy egy modern, jól programozott automata jobban tudja, hogy a pillanatnyi körülmények között mi a legideálisabb sebességfokozat, mint egy ember. De de azt az automata soha nem fogja tudni, hogy mit akarok 3 másodperc múlva.
Elhiszem, hogy kényelmes az automata váltó, de azért kicsit tartok a manuális váltók visszaszorulásától.
A két pedállal vezetést (mondjuk akár elektromos autónál), én úgy tudnám elképzelni, hogy ha a váltókar helyett lenne egy fokozatmentesen állítható kar, ami azt szabályozza, hogy mennyire intenzív legyen a motorfék hatás, ha elveszed a lábad a gázról. Az egyik véglet az az üresben gurulás lenne. Azt hiszem egy ilyet szívesen szoknék meg, de még nem hallottam ilyen megoldásról. Pedig nekem így tűnne logikusnak, jónak, de lehet, hogy különc vagyok ezzel :D