Így néz ki a világ első napelemekkel borított autópályája
Erunder | 2017.12.31. 09:05:08Nem igazán jutott eszembe olyan szöveg, amiben hiperhivatkozásként elfért volna.Az észak-carolinai Woodland lakói leszavazták a napelemeket, mert szerintük azok a Napból származó összes (!) energiát elszívnák a kisváros közeléből. Egy nyugdíjas, természettudományokat oktató tanárnő meg van győződve arról, hogy a napelem park melletti növények elrohadnak és még az is lehet, hogy a napelemek rákot okoznak.
lilaflexninja | 2015.12.15. 08:47:39Na valami ilyenre gondoltam.
- Szinte minden környezetvédelmi ötletnek járó díjat megnyert már a Solar Roadways projekt.
Egy idahói házaspár kezdett kísérletezni 2009-ben olyan napelemekkel, amik nagyon ellenállóak, és elbírják a legnehezebb autókat is.
Az ötlet viszonylag egyszerű: ilyen strapabíró napelemekre kellene lecserélni az aszfaltot az utakon - a legnehezebb kamionok is közlekedhetnek rajtuk, 113 tonnát bírnak el - így azok szinte folyton áramot termelhetnének. A napelemekben apró kis lámpákat, ledeket is elhelyeztek és mindegyikben van egy processzor is. Így az utak “felfestései” a zebrák, sávok bármikor gombnyomásra megváltoztathatóak.Tooni | 2014.06.19. 16:35:38Kedvenc bőbeszédű ausztrálom megdumálja magában miért bullshit a napelemes útburkolat.
https://www.youtube.com/watch?v=tJmnAWCasi4
Fab Lab House
.::JunKieEQ::. | 2011.01.12. 14:46:21Ennyi nyersanyagból akár egy házat is lehetett volna építeni...
Egy animáció a következő marsjáróról, ami a Curiosity nevet viseli.
"A 2011-es év legfontosabb űrkutatási eseményeként novemberben a Curiosity (eredetileg Mars Science Laboratory, MSL) elindul a Marshoz. Ez lesz az eddigi legnagyobb méretű és teljesítményű marsjáró (rover) a vörös bolygón. Nagyobb távolságokat tesz meg, és részletesebb elemzéseket végez majd, mint a nagyon sikeres Spirit és Opportunity. Egy összetett, automatizált, guruló laboratóriumnak tekinthető, amelynek fő feladata az élet lehetőségének - illetve az ezzel kapcsolatos sugárzási, kémiai körülményeknek - a vizsgálata lesz. Tervezett élettartama legalább egy marsi év (körülbelül két földi év), amelyet ideális esetben túlteljesíthet. Nemcsak műszerállománya és technológiája fejlettebb a mostani marsjárókénál, hanem a napelemek mellett radioaktív energiaforrással is bír, azaz társainál több energiát használhat mozgáshoz, mintavételhez és egyéb elemzésekhez. "
Élőben lehet nyomon követni a "marsautó" építését a NASA oldalán keresztül, az alábbi linken.
Illetve itt, még 5 jövendőbeli űreszköz melyeket szintén a 2011-es évben készülnek útjukra engedni.Revanor | 2011.01.10. 20:01:50A Spiritet pár hónapra tervezték fölküleni, ehhez képest vagy öt évig tökéletesen működött, reméljük ez is hasonlóképp túlteljesít.
- Világrekordot döntött egy britek által épített, napenergiával hajtott, személyzet nélküli repülőgép. A Zephyr-6-os három napnál is többet, 82 órát és 37 percet töltött a levegőben. Magyar cikk.
- zeroHouse - a Specht Harpman alkotta környezetbarát ház maga termeli az energiát napelemek segítségével, összegyűjti és tisztítja az esővizet, a szerves hulladékot feldolgozza.MAGura | 2008.04.02. 09:29:26350.000$ XD most olvasom valahol. Most azért 57millióból valami odut ossze lehet már dobni, ami ennél azért csinosabb.