A kísérleti város teljesen napenergiával működik, robotbuszok furikáznak, és még a lakások ára is megfizethető.
Szinte minden környezetvédelmi ötletnek járó díjat megnyert már a Solar Roadways projekt.
Egy idahói házaspár kezdett kísérletezni 2009-ben olyan napelemekkel, amik nagyon ellenállóak, és elbírják a legnehezebb autókat is.
Az ötlet viszonylag egyszerű: ilyen strapabíró napelemekre kellene lecserélni az aszfaltot az utakon - a legnehezebb kamionok is közlekedhetnek rajtuk, 113 tonnát bírnak el - így azok szinte folyton áramot termelhetnének. A napelemekben apró kis lámpákat, ledeket is elhelyeztek és mindegyikben van egy processzor is. Így az utak “felfestései” a zebrák, sávok bármikor gombnyomásra megváltoztathatóak.
Mi döntünk! :)
Miközben idehaza hivatalosan és szakmai megfontolásból is csak a fanyalgásig jut el a magyar energetika, Németországban július 7-én egy ideig a teljes országos energiaigény 40 (!) százalékát a minimális fenntartási és üzemeltetési költségű szolárcellákból állították elő. Az új rekord: 23,9 GW, ami majdnem 12 paksi atomerőmű teljesítményének felel meg.
2012-ben a 329 MW-nyi magyar szélerőműpark több mint 733 000 MWh tiszta villamosenergiát termelt, ezzel havi szinten kielégítve közel 340 000 átlagos család villamosenergia igényét.
A nukleáris energia szükségesséről vitáznak szakemberek, több aspektusból is megvitatják a kockázatait és kiválthatóságát, emellett a közönségnek is van megszólalási lehetősége. A dolog azért is érdekes, mert a paksi beruházás a közvélemény teljes kizárásával zárul.
(Magyar felirat bekapcsolható)
A nagy magasságú szelet hasznosító szélerőművek, mint pl. a videón látható skysails, gazdaságosabbak lehetnek a hagyományos toronyra épített szélturbina technológiánál, ráadásul jóval nagyobb vízmélységbe is telepíthetőek a nagyságrenddel kisebb súly miatt, így a megújuló energia lehetőségeit nagy mérékben kitárhatják.