úgy gondolom, hogy a kutatások jelenleg alapvetően a már bevált út minél hatékonyabb és gazdaságosabb felhasználása irányában folynak.
ezt tartom tévedésnek és zsákutcának.
elég késő van már ahhoz, hogy a részletes érveléshez kissé szétszórt legyek, ezért egy hasonlattal világítanám meg, hogy miben is látom a problémát:
a hajózás évezredekig arról szólt, hogy minél hatékonyabban használjuk a rendelkezésre álló energiát, a szelet.
folyamatosan fejlődött a hajótest kialakítása, a vitorlázat mennyisége és elosztása, a felhasznált anyagok minősége, a legénység kiképzése és hatékonysága.
és a hosszú fejlődés eredményeként megszületett a tengerek gyönyörű királynője, a clipper.
gyors volt, hatékony volt, elegáns volt.
aztán nagyhirtelen megjelent mellette egy büdös, koszos és ronda kis mitugrász- a gőzhajó.
és legyalázta királynőt.
nos, én erre az új gőzhajóra várok.
ezt tartom tévedésnek és zsákutcának.
elég késő van már ahhoz, hogy a részletes érveléshez kissé szétszórt legyek, ezért egy hasonlattal világítanám meg, hogy miben is látom a problémát:
a hajózás évezredekig arról szólt, hogy minél hatékonyabban használjuk a rendelkezésre álló energiát, a szelet.
folyamatosan fejlődött a hajótest kialakítása, a vitorlázat mennyisége és elosztása, a felhasznált anyagok minősége, a legénység kiképzése és hatékonysága.
és a hosszú fejlődés eredményeként megszületett a tengerek gyönyörű királynője, a clipper.
gyors volt, hatékony volt, elegáns volt.
aztán nagyhirtelen megjelent mellette egy büdös, koszos és ronda kis mitugrász- a gőzhajó.
és legyalázta királynőt.
nos, én erre az új gőzhajóra várok.