1951 Hoffmann - 6 lóerős, de félelmetesebb vezetni, mint egy 600 lóerős autót! :D
Szancso | 2015.10.12. 19:26:55Páncélozott Velorex. :DHoffmann Rózsa szellemi csúcson: „A bevándorlók a kép alapján is érthetik a plakátot”
justil | 2015.06.10. 17:45:52Ez a Hoffman Rózsa amúgy akkora gyökér, hogy már akkor émelyegni kezdek, amikor meghallom a hangját.
Hoffmann Rózsa: aki szegény, másszon fel fél lábbal a Himalájára!
speedbump | 2012.12.17. 23:43:33Sajnos nagyon hasonlóak a tapasztalataim. Az oktatók jelentős része (tisztelet a kivételnek, mert az is van) valójában alkalmatlan arra, hogy a nagybetűs életben megállja a helyét. Elvannak az ólmelegben, de sem szakmailag sem pedagógiailag nem tudnak letenni semmit az asztalra.
Bizonyos országokban presztízs ha valaki egy egyetemen taníthat, Magyarországon viszont az "aki tudja csinálja, aki nem tudja tanítja" és az uram-bátyám elv érvényesül. Nagyon elkeseredtem mikor láttam, hogy nyugaton a diákok mennyivel felkészültebben jönnek ki a felsőoktatásból, pedig se nem okosabbak se nem hülyébbek mint a magyarok, csak sokkal jobban működik az oktatás.
Az ún. röghöz kötés alapvetően nem rossz gondolat. Az, hogy bizonyos emberek a felsőoktatásban tanulnak, az egy befektetés az ország részéről, befektetni pedig csak olyanba érdemes ami megtérül. Értem mi nem tetszik ebben a mostani diákoknak, viszont ha valaki nyugatra megy akkor például Angliában kezdő mérnöki fizetésből ha meghúzza magát az ember, akkor egy év alatt visszafizeti a hitelt, két év alatt pedig nagyon kényelmesen. Ingyen ebéd nincs, ez nem ártana már megtanulni.
A tandíjjal kapcsolatban talán az lehetne egy kompromisszumos javaslat, hogy az állam fizeti az iskola elvégzéséhez szükséges ideig, aztán ha valaki ismétel, vagy bukdácsol, akkor onnantól ketyeg a taxióra.
Megunta az angolul makogó magyarokat Hoffmann Rózsa
Jelentősen átvariálná az iskolai nyelvoktatást az oktatási államtitkárság nyelvoktatási stratégiája. Az angol helyett a német lenne az első nyelv, mert az államtitkárság szerint az nehezebb, és így jobban felkészít további nyelvek megtanulására. A diákokat kétévente felmérőre köteleznék, hogy tényleg megtanuljanak más nyelveken, 2017-től pedig csak nyelvvizsgával lehet majd felvételizni.zeshka | 2012.11.09. 22:48:22No mégsem olyan kicsi az a világ. Ezek szerint biztosan voltak mindenütt.)) Rönk vár? Maci szobor? Egyik se volt :-/ Most már tudom miért utáltam bejárni =)
Azoknak akik nem szoktak tv-t nézni: szeptembertől minden nap lesz tesi óra az iskolákban. Köztudott, hogy huzamosabb szellemi terhelés után a fizikai terhelés felüdítően hat. Ebből a szempontból abszolút pozitív a határozat. Viszont, van-e elég jólképzett tanerőnk az ellátáshoz, vagy még mindig csak a megkeseredett, és semmihez, főleg magához a pszichés neveléshez nem értő emberekből lesznek testnevelés tanárok?
Vélemények, emlékek a testnevelés órákról, és a nem enyhén manipulatív filmecskéről?kotta | 2012.08.07. 13:31:27Aki már ebből is anyagi kérdést csinál az szerintem el van tévedve: egy teljesen normális tesiórához elég egy füves rét meg egy labda. Lehet tornázni, focizni, kézizni, akármit lehet. A tanerőhiány már gond lehet, bár messze nem értek egyet azzal, hogy csak megkeseredett lúzerek vagy katonaagyú izomgépek lennének a tesitanárok. A kivételeknek meg ezúttal nem tisztelet, hanem ők menjenek kapálni vagy más melóba.
A kötelező tesióra meg marha jó ötlet: ha nem volna kötelező, még jobban elszaporodnának a világfájdalmas emó-szcín-akármi hurkagyurkák és a löttyedt és/vagy nyávogós tüncibüncicukicicák. Belőlük sajna felnőttként se lesz jobb... Ezek eü. (ebben értve pszichológiait is!) ellátása nagyságrendekkel durvább tétel, mint két kapu vagy 3 kötél vagy 5 zsámoly.
Gyerünk ki mozogni!
Emlékek: az én tesitanárom bájgúnármenőcsávó volt, néha eszébe jutott a tananyagféle, és akkor azt tényleg rendesen végigcsináltuk (talajcuccok, tornaszerek) de 80%-ban végigfociztam a tesiórákat. Eredmény: volt kondim, elküldtek futni még valami diákolimpiára is, és nekem speciel mindvégig tetszett a dolog.
Hoffmann Rózsa: "Csacsi érv, hogy az egyetemista nem kereső ember."
Most már tudom, kinek kellett volna játszania Dolores Umbridge-t!Ys | 2012.02.06. 23:20:28Pont múlt héten voltam látogatóban Dániában. Barátnőm az ottani egyetemen tette rá a BsC-re az MsC-t, mesélt kicsit, mi a helyzet ott felsőoktatásban. Ez nem a teljes rálátás a rendszerre, ő se ismeri minden vetületét az ottani szitunak, szóval csak azt tudom ide leírni, amit tőle hallottam/láttam.
Szociális alapon (családban csak egy kereső van, aki nem ő, mert 3 év alatti kisgyerekkel van otthon) jár neki ösztöndíj, tehát ennyiben segítik a diákokat. Pláne ha EU-s tagállamból jönnek. Az ösztöndíj olyan 5000 dán korona, ezt be kell szorozni kb. negyvennel, hogy megkapd forintban. Igen, mered a szem, mennyi ez, de! Viszont ott egy nyomoronc péksüti is 50-60 korona... Magas árakhoz arányos a fizetés is, ergo ott sincs kolbászból a kerítés és hiába tudott ő is felsőfokon angolul, nem kapott melót addig, amíg ugyan ezt dánul is lekottázta. (Hm, Dániában a prosti pálya nyitott, mivel legális, ahhoz talán nem vártak volna el a perfekt dánt...)
Általa megfigyelt dán szokás: a gyerek eléri a 18-at, páros lábbal teszik ki őket otthonról. Álljanak a saját lábukra, ne legyenek koloncok, ingyenélők. Jogilag felnőttek, éljenek is úgy. Menjenek koliba, albiba, bárhová, csak ne maradjanak otthon. Anyagilag nem divat őket agyontámogatni: ott a diákhitel vagy keressenek suli mellett munkát. Barátnőm is diákmunkázik, persze módjával, mert ha túl sokat keres (vagy a családi támogatás a pici miatt), ugrik az ösztöndíj. És ott is tartja magát a felfogás: a felsőoktatás szolgáltatás.
"Ha az állam milliókkal támogat egy képzést öt év alatt, úgy hiszem, a társadalom joggal várja el, hogy a fiatalok valamit visszaadjanak annak a közösségnek, mely hozzájárult a taníttatásukhoz".
Hát... bennem is hirtelen felébredt a késztetés, hogy adjak neki valamit...
Egy másik cikk: Hoffmann Rózsa leereszti a vasfüggönytsahinel | 2011.09.07. 22:36:39Nem az a gond hogy sok a diplomás, mert az alapjában jó lenne. A gond hogy nincs elég pénz hogy az iskolákban a mai vezető tudományos kutatásokhoz hozzászóljunk.
http://www.physorg.com/
Amik itt vannak kutatások igen költségesek sokszor. Amíg nincs normális gazdaság, a cégek nem az iskolákkal karöltve fejlesztenek, addig max egy szintig lehet eljutni. Az oldalt ha nézegeted elég durván lehet látni hogy mennyivel el vannak haladva a kutatásokkal.
Elősször olyan dolgokra kellene koncentrálni amiből meg lehet teremteni az alapját ezeknek.
Az adófizetés, stb is gázos. Túl sok az adó, és alig tudnak élni az emberek. A multkor idekinn olvastam hogy a kereslet csökkent az üzletekben, és az állam azonnal változtatott a kis keresetű emberek javára. Nem tárgyalások, meg majd jövőre, stb ahogy otthon szoktak tökölni. Így egyébként nem is csodálom hogy sumákol sok ember. Meg akar valahogy élni.