Alternatív megoldás a közlekedési dugókra
A rendőrség már annyira nem díjazta a csávó kreativitását.Kínai tram-train, ami nem sínpályán, hanem felfestésen fut
nemtudokregisztralnihelo | 2017.06.10. 23:54:02Az előnye sztem a zárt pálya, amit nem kell kiépíteni, csak felfesteni. Másrészt a sofőr is csak játékból van ott, mert ugye nem ő kormányoz, max néha, ha bele akar menni egy pocsolyába.
És azért inkább villamos, mint busz, mert lehet variálni a kocsik számát.
Hogy építsünk bicikliutat, amelyik nem akadályozza az autóforgalmat?
ivivan | 2015.08.26. 09:41:03"Pedig egyszerű."
Arra gondoltam, hogy honnan vetted, hogy a közigazgatási határon belül sok nem lakott terület van. Szeged nagyon nem ilyen - tényleg nagyon közel van mindenhol a közigazgatási határ a városhatárhoz. Ellenben Budapesttel, ahol komplett hegyek vannak a közigazgatási határon belül...
De ahogy már írtam is: az általad is használt területadatok a város területét és nem a közigazgatási területet jelentik.
"Hollandiában például (...) rengetegen kerékpároznak télen is"
Ez tény hogy ott sokan bringáznak, de azért vegyük hozzá, hogy sokkal jobb is az időjárásuk ehhez: télen átlagban 5-6 fokkal van melegebb, nyáron 8-10 fokkal van hidegebb, mint nálunk. Lényegében az időjárásuk egy jó hosszú tavasz, ami éppen a legjobb idő a kerékpározásra...
A lengyeleken csodálkozom - mondjuk mikor egyetlen egyszer ott jártam Novemberben (tehát ősszel), akkor egy árva lelket sem láttam tekerni... (épp 0 fok körül volt és valami hihetetlenül erős, fagyos szél fújt - nem nagyon tettem ki a lábam se a szállodából :-) )
"Magyarországon is láttam már télen bringást"
Én is, ahogy mondtam. Sőt, én magam is bicikliztem még havazásban is, de egyrészt nem ez a jellemző, másrészt szerintem ez már az egészség rovására megy. Meggyőződésem, hogy részben ennek köszönhetem a gyakran fájó ízületeimet (pedig nem vagyok még 60 éves...)
- Szinte minden környezetvédelmi ötletnek járó díjat megnyert már a Solar Roadways projekt.
Egy idahói házaspár kezdett kísérletezni 2009-ben olyan napelemekkel, amik nagyon ellenállóak, és elbírják a legnehezebb autókat is.
Az ötlet viszonylag egyszerű: ilyen strapabíró napelemekre kellene lecserélni az aszfaltot az utakon - a legnehezebb kamionok is közlekedhetnek rajtuk, 113 tonnát bírnak el - így azok szinte folyton áramot termelhetnének. A napelemekben apró kis lámpákat, ledeket is elhelyeztek és mindegyikben van egy processzor is. Így az utak “felfestései” a zebrák, sávok bármikor gombnyomásra megváltoztathatóak.Tooni | 2014.06.19. 16:35:38Kedvenc bőbeszédű ausztrálom megdumálja magában miért bullshit a napelemes útburkolat.
https://www.youtube.com/watch?v=tJmnAWCasi4
Szép új világ! Ez jön hozzánk is?
Nusihusi | 2013.02.08. 00:36:43Ezt csak azért csinálták, hogy lehúzzák a nőt pénzzel:(
A felfestés és tábla az meg dísznek van, mi? :)
Tooni | 2011.01.25. 15:23:19http://1.bp.blogspot.com/_Ei2y3_a96ps/TI6WTsNa5vI/AAAAAAAACsc/gW4UEL_VIl4/s1600/gory_headshot.jpg
Persze csak elméletben. Mert igaziból senki sem fogja azt a sávot az egyenes továbbhaladásra használni, amíg a táblákat nem rajzolja át. A felfestést veszik észre legutoljára, mire azt meglátják addigra már rég a "szabályos" sávban vannak.