Meg tudja-e mondani a világ egyik leggazdagabb embere átlag háztartási cikkek árát?
Jó, a választ mindenki előre sejti, de én arra lennék kíváncsi, hogy szerintetek miért van ez így.Félelmetes, mi mindenre jó ez az iPad! ;)
komcsi | 2015.02.25. 17:05:56Az lehet, hogy 7 évesen már regisztráltál te kis pöcs, de hogy az alapvető biológiával még most sem vagy tisztában és hogy még nem áll fel a pöcörőd, az is biztos.
Tsung Tsung, a kínai kis Mozart
imki | 2013.09.06. 10:20:24Szerintem még mindig jobb egy áriát előadni a tárgyaláson, még ha hülyén is néznek rád, mintha mondjuk sorozatos orgazmusaid lennének a tárgyalóasztalnál. Nem? :))
Egyébként egy gyereknek szinte mindent meg lehet jól tanítani. Még az is érdekelni fogja, ami egyébként nem feltétlen érdekelné. Ez 50%-ban az oktatón múlik, és csak a másik fele az adottságból eredő érdeklődés. Én pl. az egyik tantárgyból elég sokáig csak a "futottak még" kategóriába tartoztam, ugyanúgy értelmetlennek tartottam, mint szinte mindenki más az orszályból. Utána kaptunk egy új tanárt, aki valami félelmetesen jó stílusban adta elő a tantárgyat. És rájöttem, hogy tetszik nekem ez a tárgy, és onnantól rövidesen osztályelső lettem belőle. De a többiek nagy részét is magával ragadta az órán, imádtuk azt a tantárgyat, amit azelőtt utáltunk.
Szóval sok múlik azon is, hogy hogyan adják elő, meg hogy mennyire van motiválva az ember. Ez pedig felerészt a tanártól/oktatótól függ.
Persze mindettől függetlenül hasznos, ha a gyerek valóban azzal foglalkozik, ami érdekli. Az általános műveltség lényege nem csak az, hogy rálásson az ember a világra. Hanem az is, hogy felkeltse az érdeklődését az iránt, ami valóban tetszik neki (amit addig esélyes, hogy nem is ismert). És az óvodai nevelők, általános iskolai tanárok felelőssége (na meg a szülőké) pont itt van. Ha a gyerek iskolában megutálja a tanulást és egy tantárgyat sem szeret, az megszünteti benne a motivációt. Márpedig hatékonyan tanulni csak úgy érdemes, ha van motiváció is. (És persze ez később, a középiskolában is fontos lesz.)
Amit úgy tanul az ember, hogy érdekli is (motivált), azt akár ötöd-tizedannyi idő alatt meg tudja tanulni, ráadásul akár egy egész életre megjegyzi; nem úgy, mint egy átlag humán érdekeltségű gyerek az átlag matektételt, amit érettségire bemagol, majd két héttel később már nem is tudja.
Ma amit a diákok megtanulnak középiskolában, annak 90%-át elfelejtik pár év alatt. Ennek így tényleg semmi értelme.
Ahogy én csinálnám, az annyi lenne, hogy általános iskolában valóban általános dolgokat tanulnának; alapműveltséget szednének magukra (és itt kialakulna bennük, hogy mi érdekli őket). Itt nagy hangsúly van azon, hogy az általános iskolai tanárok a saját tantárgyukat úgy adják elő, hogy a gyerekeket valóban érdekelje is az adott tananyag. Ez nem könnyű, ehhez valóban jó tanárok kellenek.
Utána középiskolában már ezt az általános műveltséget egyáltalán nem erőltetném. Kár ezt nyomni, amit megtanítanak ott neki, annak 90%-a úgyis pár év alatt elvész - ergo elpazarolt idő.
Helyette lenne mondjuk 30 órájuk egy héten - annyi bőven elég (max. délután szakkörözhet, sportolhat, amit akar, de nem kötelező jelleggel). Ebből a 30-ból:
- 5 "tesi" (nem a hagyományos, inkább ebéd előtti kis aerobik-taichi-jóga-akármi jellegű "átmozgatás", lényege az egészség fenntartása - ha sportolni akar, azt inkább délután tegye, vacsora előtt egyébként is egészségesebb)
- 1 osztályfőnöki
- 4 olyan tantárgy, ami a köznapi dolgokra készíti fel (jogi ismeretek, pénzügyi ismeretek, stb.)
- 20 meg szabadon választható, jóformán bármi. Persze választani kell, de ő dönti el, hogy mit. (Itt mondjuk gimnáziumra gondolok - szakiskolákban ott értelemszerűen eleve meglenne, hogy mit választhat, mert az nem általános középiskola, nem a felsőfokú végzettségre készít fel). Ebből mondjuk 4 órát kötelezően valamilyen idegen nyelv kell, hogy legyen. A többit a gyerek dönti el, és év végén mindig változtathat, ha esetleg mégis más érdekli.
Teszem azt egy orvosi egyetemre készülő gimnazista választ heti 6 óra biológiát, 2 kémiát, 2 fizikát, 2 matekot, 2 latint, 2 informatikát, meg 4 angolt. Persze egy 600 fős suliban nem lehet megoldani mindenki kénye-kedvét. De adott dolgokra "előkészítő" csoportokat lehet kialakítani javasolt órákkal. Lehetne orvosi csoport, közgázos, idegenforgalmis, jogászos, stb. És egy tantárgyból nem az számítana, hogy hányadik osztályba jár a gyerek, hanem az, hogy hány órát vett már - így az átjárhatóság is megoldható (ha éppen 2 év után meggondolja magát, hogy mégis más érdekelné). Az érettségi sem magyar-matek-töri-nyelv-választott tantárgyakból állna. Minek érettségizzen töriből, ha az mondjuk nem is érdekli? Helyette választ 3 tantárgyat, meg plusz valamilyen nyelvet - ő döntené el.
Na persze ehhez sok tanár kell, és szükséges, hogy azok jó képességű, elhivatott és a szakmájukban is kiváló tanárok legyenek. ... Magyarán megint csak álmodoztam, mert ilyen ebben az országban, ebben az évszázadban tutira nem lesz! :)
- Ellen DeGeneres, a nevével fémjelzett talk show házigazdája arra kérte nézőit, hogy töltsenek fel olyan videókat, ahol mások háta mögé lopakodva táncolnak úgy, hogy az illető nem veszi ezt észre. Fent látható a 2. összeállítás a legjobb videókból, az első meg itt.Lewy | 2012.03.02. 23:15:06Az se rossz amikor álcázva meg kell ijeszteni az "áldozatot" és úgy táncolni :DDD
http://www.youtube.com/watch?v=OuTft7On5dk&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=5Kzy-hk7eOk&feature=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=ejU_FsgqzXk&feature=relmfu
Újabb YouTube sztár születik. (Szerintem jobb mint Justin Bieber.)
Ő Greyson Michael Chance. Mindössze még csak 12 éves, és hatodikos, de tehetsége kimagasló.
Ez a felvétel a "The Ellen DeGeneres Show"-ban készült. Ezzel a számmal lett úgymond híres a kis srác, de érdemes megnézni a többi videóját is. A Broken Hearts szerintem jobb.Mr.T. | 2011.03.02. 21:04:15Kolbi küldte:
URL: http://www.youtube.com/watch?v=_AU1yyy_At4
(Kolbi, köszi a linket, cseréltem a postban, amit küldtél meg beírtam ide kommentbe. - T.)
Yuto Miyazawa: kis ember, nagy gitár, de lesz ez még fordítva is :)
winben | 2009.07.06. 13:10:27a korához képest télleg fantörpikusan játszik...
A hangja viszont egy gyereké...
Én sehol sem vagyok a gazdag emberekhez képest, mégsincs fogalmam sem, hogy mi mennyibe kerül. Azt sem tudom, hogy mennyit szoktam fizetni egy-egy vásárlásnál. Nem is figyelek, mikor beszél a pénztáros, csak odatartom a kártyámat és indulok a dolgomra. Úgyis csak olyat veszek, amire szükségem van. Azt meg akkor is megvenném pl. a tejet (vagyis a sört:D), ha az a duplájába kerülne. Épp ezért az árát sem nézem. Elmúltak már azok az idők, mikor még kp-val járt az ember mindenhova és figyelnie kellett, hogy legyen nála elég pénz.
De én azért még be tudom lőni, hogy mennyi lehet egy-egy háztartási cikk ára, amire viszont meg már a főnököm sem feltétlen képes, pedig Bill Gateshez viszonyítva még ő sincs nincs sehol sem. De nem jár boltba és nem pazarolja az idejét arra, hogy a bejárónővel tételesen elszámoljon.
Na szóval a videó alatti kérdésre: pont azért van így, mert nem szokott vásárolni és még ha kontroll-freak is lenne, aki minden fillérre vigyáz, akkor sem ő ellenőrizné a bevásárlások költéseit, hanem lenne rá ember, tehát Bill Gates ugyan úgy nem tudná, hogy mennyi a tej ára. Nem kell azért multimilliárdosnak lenni, hogy 5000 Forintért lehessen rásózni valakire egy liter tejet :D