Eközben Oroszországban...
Nusihusi | 2011.10.20. 22:55:47Legalább jól szellőzik:)Milyen "segítőkész" emberek vannak... A kínai Foshan városának piacán egy teherautó elütött egy kétéves kislányt. A következő pár percben 18 járókelő nézte a vérző kislányt, anélkül, hogy segített volna. Ráadásul még egy teherautó áthajtott rajta...
Figyelem! Megrázó videó!7sleeper | 2011.10.22. 14:28:49miért kellett volna "feltalálni"?
egy természetes és egyben szükségszerű önkéntelen lépés volt
csak megtörtént (tevőlegesen!)
de előbb ehhez egyénnek (sőt tudatos egyénnek) kellett lenni
aztán csoportba rendeződni
magasabb szinten kommunikálni
tartósan családokat alkotni
te lényegében azt mondod, hogy mindez a kezdettől megvolt az emberben. szerintem meg folyamat volt. méghozzá olyan folyamat ami a félelmeket használta fel. olyan jogköröket ruháztak egy magasabb rendszerre (kezdetben "vallási" társadalmi szervezetkre), amikre maguk nem tudtak választ adni ÉS nem is mertek.
jó-e elégetni a gyümölcsöket áldozatképpen a nap istenének? A esetben istennek tetszik és akkor jó életem lesz B esetben isten megharagszik és nyomorultul halok meg. a C opció lett a társadalom: saját egyéni jogunkról (pl. istennel való közvetlen jó kapcsolatunkról) lemondva - ami nem volt nehéz, kezdetben a kevés tudás rengetegszer vezetett nélkülöző, nyomorult élethez; tehát a korabeli felfogás szerint isten többször nem fogadta el az áldozatot - közös teher- és veszélyviselést tett lehetővé. az emberek egybegyűltek és saját érdekükben a közösségért dolgoztak. akik pedig a közösség szabályait megszegték (eredendően kihívták maguk és mindenki ellen isten haragját - jellemzően olyan dolgokkal, amiket senki nem akart egyénileg elsznvedni: gyilkosság, tolvajlás) azokat kiközösítették, megbüntették. így alakult az emberi társadalom és szabályrendszere. de nem így kezdődött! hanem mint ábel a rengetegben. "egyedül". ötzi előbb volt mint dj ötzi. ;-)
az emberi társadalmat mindenképpen meg kellett előzze tehát az ember. a közösséget pedig az egyén.
olyan ez minthogy matematikai szabályok lehetnek az ember nélkül is
a csillagok is "ragyognának az égen"
de alkalmazó, megfigyelő nélkül nehéz lenne matematikáról, csillagászatról beszélni
(emberi történelem viszont nem lenne. és emberi társadalom sem! ember nélkül.)
nincsenek különböző társadalmak. nincs jó vagy rossz. egynek voltunk és vagyunk a részei. csak eddig még erre az egyszerű felismerésre se jutott el az emberiség, mert a félelmeinkkel vagyunk elfoglalva nagyobbrészt most is.
Ez bizony megszökött és fogott magának egy taxit. ;)
Tooni | 2011.08.30. 09:52:56Mexikó és tűzoltóautó.
Longcat szállítása. ;)
Nusihusi | 2011.05.13. 23:00:41Ez már majdnem 1 vonat:D
Szerencsés baleset.
Hamblo | 2011.05.14. 23:14:07Azt nem tudom, hogy KRESZ szerint kinek volt igaza, de azt igen, hogy a baleset az a motoros hibája. Nem figyelt, és rosszul fékezett. Egy normális fékkel felszerelt motort ezen a távon meg lehetett volna állítani.
- Hótoló teherautó szakadt be egy parkolóház felső szintjébe a Georgia állambeli Calhoun városában. A balesetben szerencsére senki sem sérült meg.Kuly | 2011.01.29. 11:45:11A minőségi betony.
Birkalopás mozgó teherautóból oldalkocsis motorral Törökországban.
revans | 2010.11.22. 14:18:03Halálos iramamban -0. rész
"Fenébe, már megint otthon hagytam a cigit..." ;)
karamba | 2010.10.03. 18:32:04Ügyes de ha rakott lett volna a pót akkor megy a picsába lefele.
Ha az esőtánc meghozza az esőt, akkor ez valószínűleg a "jégkrémautós tánc" volt...
nellcsy | 2010.08.07. 15:50:25Megkóstolta a fagyis kocsit... De nem hiszem hogy ízlett neki... :D
Tudni kell veszíteni... :D
zomboss | 2010.06.10. 22:00:06Akkor is így gyökérség az amit mondtál! Én még nem vettem észre hogy a nagy autóknak a hétköznapi törvények szerint elsőbbsége lenne vagy van. Meg ez nem ilyen egyszerű ahogy leírtad! Sokat számít hol vagy, mikor, ki az aki éppen veled "szembe" jön. Az hogy mekkora kocsiban, milyen kocsiban ülsz egy nagyon kis része annak a dolognak hogy most ott kapni fogsz elsőbbséget vagy sem! Persze, jön egy kraz 255 annak 10-ből 12 alkalommal elsőbbsége lesz mert ha egy kicsit neked koccan véged van. Esetleg jön a valami fasza gyerek (esetleg még a jogsi is friss) a hátsókerekes bmw-vell és beszarsz (főleg télen, esőben) mert már tudod hogy ez valami horror kombináció és inkább menjen csak a közeledbe ne legyen.
Ráadásul kis kocsival ugyan úgy beengednek mint ha egy baszott nagy döggel mész. Viszont ha tökölsz és nem rakod oda a kocsit ahova kell akkor leszarnak, nem engednek be. Az autó mozgásával beszélni lehet a másikhoz, ezt persze "olvasni" is kell tudni. Ha figyelmes vezető vagy akkor tudod hogy az esetek nagy többségében inkább a rámenősség, a gyorsaság a döntő mintsem a kocsi méretei. Ha most jön egy trabis és odateszi magát a felezővonalra és veszettül indexel ( nem az index sebességére gondoltam) azt mindenki befogja engedni (persze most nem a bunkókra gondolok). Ha viszont jön a volvo s80, ami diszkréten indexel a sáv másik szélén hogy jaj ő szeretne sávot váltani azért. De a nagy tömegtől nem olyan könnyű biztos lesz vagy 2-3 perc mire lesz helye.