A világ leghosszabb drótkötélpályája - a nepáli ZipFlyer 1,8 km hosszú, 600 méteres szintkülönbséget hidal át, és 140 km/órás sebességet is el lehet rajta érni.
Őrizetbe vette az orosz rendőrség azt a három fiatalt, akik a 240 méter magas vlagyivosztoki hídra másztak fel, mindenféle biztosítás nélkül.
Dean Potter 1800 méter magasban, 2,5 cm vastag kötélen, biztosítás nélkül
Egészen extrém fűtési módszert találtak fel Kínában: az olaj-és földgázmezők munkásai a környékbeliekkel együtt saját otthonaikat is a frissen kitermelt gázzal fűtik. A gázt pedig - illegálisan - hatalmas, 6-7 méter széles nejlonzsákokban szállítják, kézben vagy kerékpáron, és rutinos mozdulatokkal, pár perc alatt feltöltik a gázkutaknál. A bánya üzemeltetői azzal védekeznek, hogy ők többször is jelezték már a munkásoknak, hogy milyen veszéllyel jár az illegális gázcsapolás, de egyelőre képtelenek megállítani a folyamatot. Az illegális felhasználók ugyanakkor azt állítják, szerintük nagyon kényelmes és biztonságos ez a megoldás: egy zsáknyi gáz 5-6 napig is kitart. Állítólag egy idős ember már a levegőbe repült, amikor egy gázzal teli tasak felemelkedett vele.
A Kína keleti részén fekvő Santung tartományban élő és dolgozó munkások a hatalmas nejlonzacskók szállításával természetesen az életüket kockáztatják: gyakorlatilag egy komoly robbanóerejű bombát szállítanak, amelyet akár egy szikra is könnyen felrobbanthat. Amennyiben eddig nem történt semmilyen baleset a kínai munkások között ebből a "földgázcipelésből" fakadóan, akkor az pusztán a csodának köszönhető.
A lagúna 6 millió liternyi geotermikus vize - amely 40 óránként kicserélődik - 37-39 C fok hőmérsékletű. A víz 2000 méter mélyről tör fel (ebben a mélységben a hőmérséklete 240 C fok), ahol kioldja az ott található ásványi anyagokat.
A terv célja egy nukleáris meghajtású sugárhajtóművel felszerelt cirkálórakéta, ami atombombák tucatjait szállítva a földközelben képes lett volna háromszoros hangsebességgel repülni, az akkori légvédelem számára gyakorlatilag elháríthatatlanul. Az erőforrás kb. a paksi blokkok hőteljesítményének felét elérő hajtómű lett volna, amiknek a prototípusait többször ki is próbálták a project beszüntetéséig, gyakorlatilag végtelen hatótávoságot adva a rakétának.
A fegyer a bombák ledobása után is okozott volna károkat: az előre beprogramozott útvonal mentén repülve a hajtómű sugárzása beszennyezte volna az ellenséges területet, emellett a néhány száz méteres magasságban a hangsebesség többszörösével repülő tárgy az általa keltett lökéshullámmal összezúzta volna az útvonala mentén a meg nem erősített épületeket.