Egy kis játékszer a nagyoknak ;)
norbertvincze | 2016.02.27. 15:01:35van angol felirat hozzá, kapcsold be a youtubonElkezdték építeni a jövő szupervonatát
A Hyperloop 2020-ra készül el, gyorsabbnak és olcsóbbnak ígérik a repülőnél. Ki ne akarna ezer kilométeres sebességgel száguldani egy ablaktalan kapszulában egy vákuumcsőben, mint egy puskagolyó?norbertvincze | 2016.05.20. 08:24:18https://www.newscientist.com/article/mg23030744-500-pictures-hyperloop-track-has-test-run-as-first-pod-is-unveiled/
- Az Oregon államban élő Justin Wilkens nem is sejtette, hogy milyen kalandoknak néz elébe, amikor 2012-ben motorra ült. Nem spórolt a sebességgel, és néhány záróvonalas előzést is bemutatott, azt viszont nem tudta, hogy egy civil rendőrautónak is elment. Aki aztán utánaeredt...Peterke91 | 2016.02.05. 14:26:56hogy egy civil rendőrautónak is elment. ez mit jelent?
A robotok már lenyomnak minket kő-papír-ollóban!
A lazaság bukása ;)
eMTé | 2015.09.16. 10:12:07Jaja, én is max. álló kocsisorok között, lépésben haladok, és ha látom hogy indulni fog, besorolok valamelyikbe, ahol több hely van. Mozgó sorok között (mellett) meg soha.
Ez történik 200-nál, ha....
blackmumus | 2015.09.01. 22:32:33A gyűrődő zóna a lényeg. Ha mind2 autó egyforma tömegű és sebességű és egyforma gyűrődőzónája van akkor olyan mintha külön külön 100zal belecsapódnának a falba. Án ha van egy gyűrődőzónával meg minden szarral ellátott autó ami 100zal megy, meg van egy kerekeken guruló acél kocka ami ugyanolyan súlyú mint az autó és ugyanolyan sebességű akkor az bizony olyan mintha az autó (ha nem is 200zal de) 180nal csapódna a falnak. A gyűrődő zóna valójában felemészti a kocsi mozgási energiáját és mivel gyűrődik ezért viszonylag lassan történik (nem 0,0000001mp alatt hanem 0,1mp alatt) viszont mivel az acél kockának nincs semmije ami feleméssze a mozgási energiáját (csak a saját rugalmassága) ezért azt a mozgási energiát is az autó gyűrődő zónájának kell felemésztenie. Tehát roncsolódás szempontjából szarabbul jár az autó ha egy rugalmatlan testtel ütközik mint akkor ha egy másik autóval. Ilyen értelemben pontosan ugyanakkora roncsolódásra számíthatunk akkor is ha egy autó 200zal belerohan egy álló autóba és akkor is ha 2 autó 100zal frontálisan ütközik.
Megvan a szupertraffipax első áldozata
A nyugdíjas suzukis csak haza akart menni, és ez 90 ezrébe került. Ilyen az, amikor a többmilliós rendőrségi csodafegyvert megtéveszti a kezelője. Egy apró mozdulat, és repül a bírság.bungle | 2015.12.19. 14:12:01Ahh, tényleg.
Nem baj, ott a hvg cikk is...
A hayaBUSA végre vízbe került ;)
Hello, MÁV! 589 km/h-val ment egy vonat Japánban - ezzel a sebességgel 10 perc alatt érne Budapestről Siófokra.
bencencz | 2015.04.20. 17:09:13Összehasonlíthatatlan a mágnesvasút, meg a nálunk jelenlévő "klasszikus" vasút...
Elindult az új szupertraffipax. Aztán újra és újra és újra
lilaflexninja | 2015.04.20. 07:46:44Emlékszem, amikor városban 60-nal lehetett menni. Akkor én még nem vezettem, de apám igen. Nos ő mindig 65-tel ment. Amikor levitték 50-re, akkor 55-tel. Hát ezért az attitűdért nem érdemes megemelni a sebességhatárokat. Szerintem a nagy átlag többel menne csak azért is. Meg azért, mert magyar ember nem képes megszokni, hogy vannak szabályok. Tök mindegy, hogy nem jön hév, és jó az út, de az átjárón 30! kész. Akár van értelme, akár nincs. Ha nem tartod be, és megbüntetnek, akkor vállald.
Persze igen, vannak olyan utak, ahol felemelhetnék kicsit ésszerűbben. VAgy a lámpákat hangolhatnák össze. A legjobb valami olyan rendszer lenne, hogy mondjuk csúcsforgalomban csak 50 az üllőin jól összehangolt lámpákkal, hogy lassan de hömpölyögjön a forgalom, csúcsidőn kívül meg mondjuk 70. Sokszor gond az, hogy megy az ember 70-nel egyik lámpától a másikig, és így csak lassul az egész, míg 50-nel szép komótosan zöld hullámban végighajt. Oké forgalom függő.
A jogosítvány szigorítással egyet értek, bár én nem az öregekben látom a nagyobb veszélyt, hanem pont a fiatalokban, a középkorosztályban. Öt évente kötelező kreszt csináltatnék, de még talán forgalom vizsgát is. Mert megkapják az emberek a jogsit, és egy év múlva már el is felejtik mi a helyzet.
De bicikliseknek tényleg nem ártana valami kresz vizsga. Meg a kresz oktatás jó ötlet lenne tényleg az iskolákban.