„A kísértésnek rengeteg formája van. Sokszor nagyon erős, nagyon állatias, olyannyira, hogy lehetetlennek tűnik az ellenállás. Sokat enni, sokat inni, sok pénzt költeni, vagy engedni a szívünk, fejünk feletti uralmának. Az emberiség egyik leghasznosabb képessége, hogy képesek vagyunk azonosulni magasabb rendű kognitív funkciókkal, mint például az önuralmunkkal, annak érdekében, hogy ellenálljunk ezeknek a kísértéseknek, amely nélkül a fejlett civilizációk nem is létezhetnének.”
Peter Thiel nemcsak a világ egyik leggazdagabb tech-befektetője, de mellette a technológiai stagnálás legismertebb prófétája is. Hogyan lett repülő autók helyett 140 karakter a jövő? És van-e miben bíznunk, ha mostanában az innovációt az Apple termékei jelentik?
Egészen kis területen rejlik a Gazprom gázkincse, amiért egy várost is felhúztak a világ végén negyven éve. Az alig néhány ezer négyzetkilométeres terület adja az ország gáztermelésének háromnegyedét, a magyar háztartásokba is innen jön a földgáz. Urengojt talán kevesen irigylik Oroszországtól, de ami alatta van, az mindenkinek kéne. Riport a szibériai városból.
Sikeresen átment az egyik repülésteszten a Kennedy Space Centerben a Morpheus nevű űreszköz. A NASA célja egy új, innovatív landolóegység kifejlesztése. A teszten fél perc alatt 142 méter magasra emelkedett, oldalirányban pedig 194 métert haladt. A landolóegység első prototípusa 2012 augusztusában beleállt a Földbe, ezután újratervezték és újra megépítették. Pár éven belül akár már teherszállításra is alkalmas lehet, a tervek szerint nagyjából fél tonnát bír.
Érdekes videóval szeretné felhívni a Mercedes-Benz a hidrogén-hajtású, üzemanyagcellás modelljének tiszta működésére, ugyanis felkérték Diane Kruger színésznőt és Joshua Jackson színészt, hogy autókázzanak egyet a B-osztály F-Cell változatával az Egyesült Államok egyik legforróbb és legszárazabb helyén, a Death Valley Nemzeti Parkban. Innivalót viszont nem vihetnek magukkal, kizárólag a kipufogóból lecsöpögő, összegyűjtött vizet ihatják. Az szinte mellékes is, hogy mennyire fedi a valóságot, hogy az 50 Celsius-fokos melegben, csak ennyit ittak, a hangsúly tényleg azon van, hogy a hidrogén-hajtású autó működése közben csupán ivóvíz minőségű pára keletkezik. Az üzemanyagcellában elektrokémiai reakció révén a hidrogén és az oxigén áramot és hőt termelve vízzé alakul. A víz jelen esetben mint “melléktermék” távozik a kipuffogón keresztül.
www.youtube.com/watch?v=BopDHDQGud8#t=29