„Na ez már fogatverseny!”
Alaszka fölött lebeg majd a világ „legmagasabb” szélkereke
Az Altaeros Energies szélkereke Fairbankstől délre kerül majd felbocsátásra, és a tervek szerint olcsó energiát fog szolgáltatni a civilizációtól távol elhelyezkedő közösség számára.
Angol cikk- Biztos, hogy az elektromos autóé a jövő?! Avagy Christian Von Koenigsegg „légből” kapott ötlete... :) (Teljesen optimalizált rendszer esetén akár 20000-es fordulatszám, 30%-kal kevesebb fogyasztás, 30%-kal több nyomaték és lóerő, és egyéb nyalánkságok...)
Angol tudás és a belső égésű motor alapfokú szerkezeti ismerete ajánlott... :)Tooni | 2014.04.05. 10:36:16Na ez már kellett!
Mennyit spórolsz, ha kihúzod a töltőt?
Ismét a városi legendák nyomába eredünk: a hiedelem szerint a nem áramtalanított elektromos eszközök fogyasztása 20 százalékkal növeli a villanyszámlánkat. Utánajárunk - mérünk, számolunk!Merwenus | 2014.03.31. 08:38:47Amúgy legjobban spórolni az áramon úgy lehet (egyértelműen izzók, hűtők lecserélése után), hogy PC-khez és TV-khez egyaránt vesztek egy Master-Slave elosztót.
Ha kikapcsol PC és átmegy StandBy-ba fogyaszt 4-5 Wattot, de az elosztó áramtalanítja a hangfalakat, monitorokat, nyomtatókat, scannereket, ha kell routereket, modemeket, TV-nél pedig a házimozi rendszer-t, BR/DVD, htpc, házimozi stb.
Tegnap elindult az Auroracoin. Ez egy izlandi bitcoin klón, ebben is 21 millió a plafon, de az első blokkban legyártották a felét, azaz 10,5 millió auroracoint. Ezt a 10,5 millió auroracoint az izlandiak között osztják szét, egy főre 31,8 auroracoin jut, mától fogva 1 év alatt, annak, aki kéri. Csak izlandiak kaphatják, izlandi elektronikus ID-val. Egy év múlva a maradékot megsemmisítik. A rendszer üzemeltetésében bárki részt vehet, ugyanúgy van jutalmazva mint a bitcoinnál, jelenleg 25 auroracoin egy blokk legyártása.
Jelenleg 10-15$ között mozog egy AUR (auroracoin), azaz kb. 100e Ft értéket osztanak szét most Izlandon. A postképre kattintva látható, hány %-ot osztottak ki eddig.
Historikus árfolyam.
Milyen jövőt tippeltek neki? Vennétek? Milyen mozgást tippeltek a következő 1 évre?justil | 2014.03.28. 15:50:10Persze, de ezt mondom én is. Nekem nagyon szimpatikus, amit az izlandiak csinálnak/csináltak az elmúlt 5-6 évben, de nekik azért eléggé mások a körülményeik. Ettől függetlenül azt hiszem, hogy mentalitásban is jócskán megelőznek minket.
Nem szédültök? Majd fogtok... :)
Ravennë | 2014.03.24. 20:43:11A finomszemcsés összetevőkből létrejött anyag, differens módon reflektál az antropogén hatásokra.
Szentpétervártól nem messze a terület megélhetése nagymértékben függött egy óriási cementgyártól. A tulajdonosok ezért jelentős támogatást kaptak a kormánytól, de három hónap után a gyárban még mindig szünetelt a termelés.
Szerintetek hogyan fogadná ezt Brüsszel, ha Orbán Viktor hasonlóképpen járna el a tulajokkal?Járdasziget fesztivál ;)
Rabszolgák fogják nekünk a vacsorát
A nálunk is kapható tonhalkonzervek egy részét nagy valószínűséggel rabszolgák fogásaival töltik meg. A thaiföldi halászhajókon embercsempészek áldozatai dolgoznak, sokan közülük évekig nem léphetnek a szárazföldre, a kapitányok, ha nincsenek megelégedve velük, egyszerűen tengerbe lökik munkásaikat.Nas | 2014.03.08. 21:18:20Azért Svájcnak nem is rosszak az adottságai. Amivel ki tudtak tűnni, az pedig a finommechanika volt, majd később igenis a pénzintézetek. Ügyesen kimaradtak a háborúkból, ezért mindenki hozzájuk menekítette a vagyonát, Svájc enélkül nem tartana ma ott, ahol tart. De azt se felejtsük el, hogy szerencsés az elhelyezkedése, közel van Németországhoz, Franciaországhoz, Olaszországhoz, ahonnan áramolhatott a nyersanyag és a tudás hozzájuk. Akármilyen ügyesek, szorgalmasak a svájciak, egyedül, pl. a Kaukázusban ugyanezt nem tudták volna létrehozni. Nagyon számítanak a környezet által meghatározott lehetőségek. Németország előtt le a kalappal, hogy az elhibázott ideológiai, politikai döntések következményei után is annyiszor talpra tudott állni. Ehhez természetesen kellett az elszánt, hatékonyan és precízen működő társadalom - no meg az ország szárazföldi és vízi kereskedelmi útjai, kikötői, a Ruhr-vidék, Saar-vidék nyersanyaga, ipara, a Germán-alföld állattenyésztése...Afrika közepén ugyanezt nem biztos, hogy meg tudták volna csinálni...
Eleve pl. az az ország, amelyiknek van tengerkapcsolata, alapból előnyben van a kontinens belsejében lévőkkel szemben, amit a legtöbb ki is használt / használ ma is (nyilván). Vagy ott van például Szaúd-Arábia, ahol pár évtizeddel ezelőtt még az ókori, nomád szinten élt a társadalom, aztán az olajkincsek feltárásával szuperszonikus sebességgel modernizálódtak, és nőtt az életszínvonal - és nem azért, mert gyökeresen megváltozott volna azalatt a pár év alatt az emberek mentalitása...(vannak is ebből problémák, feszültségek). Szóval nem minden a hozzáállás, sajnos.
"Mindezzel azt akarom mondani, hogy egy nemzet jóléte nem a multban, hanem a jelenben leledzik, illetve a jó döntések és a hatékonyság ami meghozza gyúmölcsét."
Oké. Viszont nincs olyan, hogy egyik napról a másikra tiszta lappal lehet indulni, a történelmi előzmények kinek sajnálatára, kinek szerencséjére befolyásolják a jelent is. A múltbeli történések rányomják a bélyegüket a jelen lehetőségeire, az ország megítélésére, státuszára, gazdasági állapotára, kereskedelmi és diplomáciai kapcsolataira, az emberek gondolkodásmódjára, stb. is. Ezzel nem azt mondom, hogy egy "terhelt" múlttal rendelkező ország nem tud felemelkedni, csak sokkal nehezebb neki. Persze az már a jelen emberein múlik, hogy ki hogyan sáfárkodik a lehetőségeivel, örökségével. De azért ha már van egy kis minimális esze valakinek, akkor gazdag szülők gyerekeként mégiscsak könnyebben boldogul, mint egy szegény családból származó, örökség és kapcsolatok nélküli...
Amikor rutin nélkül fogják a gyeplőt.
hawkeye | 2014.03.04. 12:26:16Eleve furcsán, merev derékkal ül a motorján....
Pláne, hogy a széljárás nagy magasságban kiegyensúlyozottabb (elég kisebb puffer, ha kell), ráadásul a szélkerék elméleti teljesítménye a szélsebesség köbével arányos... Továbbá mobil, oda viszem, ahova akarom. Tetszik.