Ismerős az a szituáció, amikor valaki a reptéren elégedetlenkedik és hőzöng az ellenőrzések miatt? Az Amerikai Közlekedésbiztonsági Hivatal miattuk elindított egy fotósorozatot, hogy megértsék az emberek, mire is jók ezek az ellenőrzések.
Egy vállalkozó megelégelte, hogy egyes kínai kereskedők nyomokban sem fizetnek adót, a számla olyan ritka tőlük, mint a fehér holló, ha pedig akad is, néha kínai nyomdában előállított, sorszám nélküli, szabálytalan, esetleg képeslap hátoldalát használják erre. Időpontot kért és kapott a nemzetgazdasági minisztertől, elmondta, hol lehetne fülön csípni az adócsalást nagyüzemben nyomó távol-keleti árusokat, erre az adóhatóság egyik elitegysége két hét múlva hozzá szállt ki ellenőrzésre. Ezermilliárdok nyomában.
Az amerikai hírszerzés elemzése szerint a szakadárok ellenőrzése alatt álló donyecki területről lőtték le a maláj utasszállító repülőgépet. Az oroszok felelőssége pedig a fegyverszállítás, és vélhetően a hiányos kiképzés lehetett.
„Mivel a társadalom és a kormány is tudja, hogy a legjobbak tanítanak, rájuk is bízza, hogy hogyan, milyen módszerekkel, milyen tankönyvekből és milyen tanterv szerint gondoskodnak a gyerekek oktatásáról. Éppen ezért nincs központi ellenőrzés és tanfelügyelet, és a tanárok sem külső kényszerből képezik tovább magukat.”
A törvényjavaslat értelmében nem lesznek megismerhetők azok a szerződések, döntést megalapozó dokumentumok, amelyeknek kiadása túl sok munkával járna az adatkezelő szerv számára. A törvény nem pontosítja, hogy „a túl sok munka” mit jelent, így a gyakorlatban a hivatalok dönthetnék el, hogy kiadják-e a kért adatokat vagy sem. Ez tökéletesen szembemegy a közpénzek költésének ellenőrzésével.
Nálunk is sokat romlott a közlekedési morál az utóbbi években. Úgy néz ki az utakon már csak ellenségek vannak, rengeteg lett az agresszív söfőr. Felmérések bizonyítják, hogy a KRESZ be nem tartása, gyakorlatilag semmibe vétele okoz mind több balesetet. Egyik legfőbb probléma a féktávolság be nem tartása, gyorshajtás, irányjelzés elmulasztása, és valamiért az "én vagyok az utak királya" érzésből adódó hamis és önhitt hatalmi érzet. Vannak gyenge törekvések a közúti rend visszaállítására, akadnak szép számmal, akik azt szorgalmazzák, hogy minden gépkocsivezető néhány évente PAV-on (pályaalkalmassági vizsgálaton) venne részt, és megismételné sikeres KRESZ vizsgáját. A kezdeményezés célja az agresszívvé, labilissá vált söfőrök kiszűrése, és KRESZ tudásunk napra kész ismerete. Ettől várják a csodát, a magyar közlekedési morál javulását, valamint a szigorúbb, és rendszeres rendőri ellenőrzésektől.