Ha festmények alapján tanítanak meg egy gépet látni, az mindent gyönyörűnek talál
Az új japán trend a kamera előtt tanulás
Azaz emberek arról töltenek fel videót a YouTube-ra, hogy kamera előtt csinálják meg a házijukat.Nektek is így menne 2 hónap után egy idegen nyelv?
VanZant | 2018.02.06. 23:41:07Jé, tényleg! Én is. :DBárcsak olyan nagyink lenne, mint Judy Dench!
Nem csak azért mert kőgazdag és híres, hanem mert ezek mellé még totál laza is.5 perc alatt megtanulhatsz 3 egyszerű kártyatrükköt
Így ismerkedtek az emberek az internettel '95-ben
45 percnyi tömény retró az egész floppy-val, betárcsázós nettel, és olyan böngészőkkel, amikről már valószínűleg mind megfeledkeztetek.„A magyar oktatás teljes csőd!” - egy 16 éves diák elképesztő vallomása
lilaflexninja | 2015.12.11. 07:17:19Hát a szerszámkészítésben bizony, hogy kell a CNC-t használni. De azt ugye tudod így vizsga előtt, hogy az nem egy gép, hanem a vezérlés? :)
Amúgy, jogos. Úgy elvárni egy tudást, hogy gyakorlati rész nincs is. De én mondjuk közgazdaságiba jártam, tanultunk mindenfélét, de ha bedobtak volna egy munkahelyre, csak pislogtam volna. Mert mondjuk papíron simán meg tudtam csinálni egy naplófőkönyvet, csak épp azt sem tudtam, hogyan néz ki, vagy használnak-e olyat. De azért igazán a szakmai gyakorlati tudást mindig az életben tanulja meg az ember. Mondjuk esetedben tényleg nem árt, ha tanítják is a gépkezelést, programozást, ha utána elvárják.
A jegyek csak akadályozzák a tanulást
A norvégiai Ringstabekk iskola negyven éve elbúcsúzott a tantárgyaktól, legalábbis a tanév nagyobb részében. Björn Bolstaddal, az úttörő iskola igazgatójával a történetek köré szervezett oktatásról, a káosz kezeléséről és a digitális eszközök nem kívánt mellékhatásairól beszélgettünk.norbertvincze | 2015.06.07. 11:49:30"Akkor inkább olyan országoktól kellene tanulnunk, akik gyorsan fejlődnek a versenyképes oktatási rendszerük miatt."
ha ez a vitaindító felvetésed, akkor sem kell pánikba esni. Menjünk pár kilométerrel arrébb, a svédekhez, vagy a finnekhez.
Egyébként nem igazán értem a hozzáállásod. Általános iskola szerintem azzal a funkcióval kellene bírjon, hogy a gyermek személyiségét felépítő készségeit körvonalazza, illetve egyéb kognitív működésben, teljesítésben erősítse meg a gyermekeket. Jó szakembert ráér a felsőoktatási intézmény (kezdve szakközéptől az egyetemig) faragni. Ennek tekintetében messzemenőleg magasan teljesít például ez a "történetek köré szervezett oktatás", legyen az viszonyítva a hazai vagy más külföldi ország oktatásrendszerével.
A szilíciumvölgyben egyre többen döntenek úgy, hogy nem iratják iskolába a gyerekeiket
El tudod képzelni, hogy a gyereke nem jár iskolába, hanem otthon, minimális irányítással, tankönyvek és az internet segítségével tanul? Azzal foglalkozik, ami igazán érdekli őt, így fejleszti saját magát? El tudja képzelni, hogy így sikeres emberré válhat, olyanná, aki létrehoz valami új és jó dolgot?izé012 | 2015.03.03. 14:54:58'A legfiatalabb is 60 éves, de a többség 70 fölötti. Úgy gondolod, hogy 50-60 év alatt semmi nem változott? Ugyanazok a lehetőségek, mint akkor?'
Ja vagy h fiatalabb kell neked?
Akkor itt van a mostani cikk amiben a fiatal sikeres üzletemberek éppen h nem akarják iskolába íratni a gyerekeiket. Lehet h ők tudnak valamit amit te nem? De itt van a linkelt Summerhill iskola esete is ahol a gyerekre rábízzák h mit tanuljon immáron lassan száz éve. Valamiért nem reagáltál rá mikor kiderült h valóban jobbak ott a tanulmányi eredmények mint az országos átlag /és nem csak humán területen/.
Ha tetszik neked ha nem a gyerek leendő sikerének az alapja nem az lesz h beültessük kötelező jelleggel órákra. Minden gyerek más és más és mindegyikkel máshogy kell bánni. Ráadásul minden gyerek van annyira értelmes h el tudja dönteni h mi érdekli.
'És hiába olvasom el a cikket - azért, mert 10 vagy 100 millióból egy valaki a semmiből jőve lesz milliárdos nem jelenti azt, hogy ez a szabály.'
10ből 5. Elég szép arány. Ennyi.
'Ez a ritka kivétel'
Bizonyítsd!
'Ezt most is lehetne - fölösleges ezért fizetőssé tenni az iskolarendszert.'
Két dolgot keversz. Olvass vissza.
'Még a népszerű tárgyaknál is előfordul - például programozó matematikus képzés 3 egyetemen van (egyetemi szinten): az ELTE-n valamint a Szegedi és a Debreceni egyetemen. És ez slágerszak. Orvosi képzés is csak 4 egyetemen van most.'
Ezzel semmit nem támasztottál alá.
Régebben orvosi képzést 2 helyen végeztek mégsem volt rossz a képzés minősége. Gépészmérnököt 13 helyen képeznek. Programtervező informatikust 8 helyen. Biológia alapszak 8 helyen. Ha igény lesz rá akkor képeznek majd több helyen is. Ha az egyik helyen rossz a képzés akkor majd lesz valaki aki lehetőséget lát benne és csinál egy új képzési helyet ahol már jobb lesz. És máris megoldódik a helyzet. És akkor még nem is vettük azt a lehetőséget h külföldön képezzen egy cég embert.
Ez az mikor a piacnak pozitív hatása van az oktatásra.
'magáncégeknek senki nem írja elő, hogy milyen papír kell. Mégis a diplomásokat keresik.'
Ezzel most szépen ellentmondtál magadnak. :-)
'Milyen az a diplomát igénylő munkahely, ahol jó egy másmilyen diploma is?'
Ahol mondjuk a munkád igazából egyáltalán nem követelne meg diplomát mert sokkal alacsonyabb végzettséggel is ellátható lenne. Teszem azt a könyvtáros. Egy könyvtárosi munkát általános iskolai végezettséggel is el lehet látni mégis diplomásokat keresnek. Elsősorban könyvtáros diplomást de ha az nincs akkor mást. Ebből is látszik h a könyvtáros képzés teljesen értelmetlen mert amit az tanít azt soha nem használja a könyvtáros a munkája során. Tehát kidobott pénz volt könyvtárosokat képezni főiskolán.
'Szerinted én mehetnék orvosnak programozó diplomával? Vagy jogásznak?'
Pont erről beszéltem. Nyilván nem mert ahhoz szükség van tudásra is.
De a programozói diplomáddal simán lehetnél könyvtáros vagy mondjuk az önkormányzatnál aktatologató. Könnyedén tudnád kezelni a számítógépet és pötyögnéd a különböző papírokat függetlenül attól h programozói könyvtárosi gépészmérnöki vagy éppen szociológus diplomád van.
'Ez nem igaz'
Velem vitatkozhatsz de nem én mondom ezt hanem egy neurobiológus professzor.
Lehet h a te képzeletedben úgy van ahogy mondod de a valóság teljesen más.
'Egy 5H-s ceruzával'
Már ebből is látszik h jobban tudsz rajzolni nálam.
Én pölö most tudtam meg h mi az az 5Hs ceruza. :-)
'És ezeket csak gyakorlással lehet megszerezni éppen a gyerekek által annyira utált szöveges feladatokkal.'
De nem feltétlen matekkal. Más témák is szóba jöhetnek h a gyerek ezt elsajátítsa.
Persze matekkal lehet a legkönnyebben de nem zárja ki h más váljon be egyes gyerekeknél.
'A mostani oktatás nyilván nem jó'
No ebben legalább egyetértünk! :-)
'De nem az a megoldás, hogy egyáltalán nem képezzük a gyerekeket.'
Ilyet nem is írtam.
'A munka definíció szerint az, amit akkor is csinálnod kell, amikor nincs kedved hozzá. Én imádok programozni, de egyszerűen vannak időszakok, amikor már nincs kedvem hozzá. De olyankor is be kell mennem dolgozni és el kell végeznem a feladataimat...'
Viszont ha vállalkozó lennél akkor csak olyankor kellene dolgoznod amikor te akarsz.
'Én lassan 25 éve programozok, de még mindig tanulok minden nap új dolgokat.'
Jéé akkor csak lehet tanulni idősebben is? :-)
'Szerinted, aki frissen, néhány hét alatt tanulta meg a "szakmát" az mennyire lesz használható "élesben"?'
Egyik rokonom hozzád hasonlóan programozó. Magától tanulta meg 26 évesen most 32 évesen senior webfejlesztő. Fél évre rá h elkezdte tanulni a PHP-t komplett webáruház motort rakott össze a nulláról. Még fél évre rá az ország egyik legnagyobb netes adatbázisával foglalkozott. Nem az eltöltött időtől függ az h mennyire használhatod élesben. Persze a jó pap holtig tanul de a lelkesedés és a tehetség sokkal többet számít. /Ráadásul az ember a legtöbbször aziránt lelkesedik amihez tehetsége is van. Eltérések vannak de a kettő sokszor együtt jár./
Valamiért kihagytad a linkelt cikket.
Pedig egy neurobiológus nyilatkozott benne pont arról amiről vitatkozunk.
Nagyon érdemes lenne elolvasnod. De ha gondolod küldök még hasonlókat amik alátámasztják az írásomat.
Ez forradalmasítja az oktatást
Már a rádióról is azt gondolták, forradalmat hoz az oktatásban, nemhogy napjaink fejlett elektronikai eszközei. De vajon elértünk, elérhetünk-e odáig, hogy a tanár fölöslegessé válik? És vajon tényleg forradalom-e az oktatásban a technológia? És vajon tényleg forradalom-e az oktatásban a technológia? (magyar felirat kapcsolható)
Korábbi poszt: A jó pap tényleg holtig tud tanulni?