Orosz tanulmányautó (prototípus, azért nincs rajta rendszám se)
Szancso | 2012.07.10. 18:59:03Viszont az előnyére legyen szólva,az alvázszámot felülről is le lehet olvasni. ;)Michael Jantzen - Játék a formákkal
7sleeper | 2012.06.16. 21:08:14a formatervezés önkielégítés
Design szélturbina
nagydee | 2012.06.01. 09:25:04előrelépésnek éppen nem mondanám, ugyanis ez az eredeti. ez volt korábban, nem a "hagyományos", vízszintes tengelyű csak éppen elfelejtették, aztán vagy ezer évvel később fedezték fel újra.
mindkét konstrukciónak (függőleges és vízszintes tengelyű) megvan a maga előnye és hátránya. a két legfontosabb különbség a szélirány érzékenység és a forgási sebesség. az előbbit nem kell különösebben fejtegetni, ha van egy uralkodó szélirányunk, akkor fölöslege olyat építeni ami bármilyen másik irányból is tud dolgozni (lsd. tengerpart, völgy stb.). a forgási sebesség érdekesebb kérdés, mert sok minden következik belőle. a függőleges tengelyűnél az átmérő legkülső pontján a kerületi sebesség kisebb, mint a szélsebesség (jellemzően kicsit több, mint a fele), a vízszintes tengelyűnél ez az érték akár 2-3 szoros is lehet. ebből két dolog következik. egyrészt a forgató nyomatéka a függőleges tengelyűnek azonos teljesítmény mellett nagyobb, viszont a tengely szögsebessége kisebb, mint a vízszintes tengelyűnek.
a nagyobb forgatónyomaték ideálissá teszi olyan feladatokra, amiknél ez a fontos. pl. szivattyúzás, de a kisebb szögsebesség problémássá teszi az áramtermelést, ahol sokkal fontosabb az, hogy milyen gyorsan tudjuk változtatni a mágneses mezőt a generátor belsejében. (azért aztán a függőlese tengelyű turbinákat vagy ronda nagy áttételekkel kell szerelni, hogy meglegyen a szögsebesség, vagy kb. 40-50 pólusú generátort kell hozzá építeni)
ha egy picit gondolkodol, akkor rájössz, hogy ha a turbinával előbb áramot termelsz és azt vezeted egy szivattyúba, akkor eléggé durva energia veszteséget kapsz a kétszeres átalakítás miatt. egy generátornak kb. 80% a hatásfoka, de ha nem az optimális paraméterek mellett üzemel, akkor 50%-ra is lemehet normál üzem mellett. egy elektromos motor hatásfoka szintén olyan 80%, ha akkut is raksz a rendszerbe, akkor az önmagában 20-30% energia veszteség.
egy nagy forgatónyomatékú Savonius rendszerű turbina, vagy egy soklapátos (szintén nagy forgatónyomatékú) vízszintes tengelyű tökéletes szivattyúzásra.
pl. http://fenntarthato.hu/epites/termekek/adatbazis/aer-viztermelo-szelerogepek
hálózati bekötés reális. két dolog szokott problémát okozni, ez egyik az inverter, ami baromi drága és csak néhány típus engedélyezett, amin lehet háborogni, de te sem örülnél, ha azért szállna el a számítógéped, mert a szomszéd valami noname, olcsó, kínai szarral táplál vissza. a másik az, hogy a hálózatot nem visszatáplálásra tervezték meg, de ez csak akkor szokott problémás lenni, ha valaki nem csak megspórolni akarja az áramköltséget, hanem keresni is akar a dologgal...
http://halozat.elmu.hu/eromuvi-informaciok
Báthory András airbrush munkái
15 éve dolgozik a szakmában és az ország egyik legjobb motor- és autó designereként tartják számon. Dolgozik Európa több országában és az USA-ban is.
Pár videó: [1] [2] [3] [4]sien | 2012.05.23. 10:44:27szakmabeliek mindig ekézik egymást nálatok?
Pár kreatív Facebook Timeline
Ilyen bútorok között mindenki gyereknek érezheti magát. :)
brier | 2012.02.21. 10:55:22nagyon ötletesek de szerintem nem gyerekeknek való némelyik... 100% hogy némelyikre tuti fel fognak mászni...jó, oké, rendben van a rendes szekrények is ugyailyen "veszélyt" jelentenek némelyik bátor kalandvágyó pöttömnek, de ezek még annál is "kívánatosabbak" lehetnek :)
jol meg mondtam a magamét, mi? :)
Pofás szívószál "fénycső" :)
Laretta | 2011.11.13. 22:05:13Ötletes... Mint egy csuklós karú asztali kislámpa!
Dugnád? ;)
Laretta | 2011.11.06. 20:55:49De am. a konnektorlyukak is úgy néznek ki mint egy röfi "túrós orra" :D
Calabarte (egy lengyel művész) lámpái
CRaPtRaSH | 2011.09.06. 20:59:36elég jóffélék :]
A mai WTF videó!
Tóth József | 2011.08.03. 19:03:11Több szem többet lát. Megnézhetem én is? :)))