Kis padlástéri lakás, praktikus megoldásokkal
Ezzel kétpofára ihatom a sört! :)
A Porsche újra gondolt a szegényekre és megteremtette a világ legnagyobb kültéri LED tévéjét, a C SEED 201-et. :)
maj-Charlie | 2012.12.27. 21:27:08basszus, a vaikán visszakérte a szökőkutat, csak nem hagyok ott egy ekkora lyukat :) majd rendelek hozzá időjárást is a NWO-tól meg némi porcelán-teflon nyakcsigolyát mert olyan q.magas :PHei(neken)takarékos sörösüveg.
Purple | 2012.08.24. 12:18:14Az a "foskorty", azt amúgy sem kell meginni, mert undorító. :D
„Lebegő csésze”, hogy ne maradjon foltos az asztal
7sleeper | 2012.08.16. 17:26:50meg korsót sem a korcsmaasztalra ;-)
Burning Cup
Botos Vendel | 2012.08.14. 23:22:20ha jovan méretezve ako megmelegitheti a teáját az irodista nem 58 fokosra de CXMXdetaT monyuk 42 fokosra aztá majvisza halmazálapotváltoztasa késöb pl kiránduzásko se rosz a knor leveshe....
Orosz tanulmányautó (prototípus, azért nincs rajta rendszám se)
Szancso | 2012.07.10. 18:59:03Viszont az előnyére legyen szólva,az alvázszámot felülről is le lehet olvasni. ;)
Táncoló tütü
Bogi22 | 2012.06.15. 12:44:31huuu ez lenne a"tütü" ország *-*
Michael Jantzen - Játék a formákkal
7sleeper | 2012.06.16. 21:08:14a formatervezés önkielégítés
Design szélturbina
nagydee | 2012.06.01. 09:25:04előrelépésnek éppen nem mondanám, ugyanis ez az eredeti. ez volt korábban, nem a "hagyományos", vízszintes tengelyű csak éppen elfelejtették, aztán vagy ezer évvel később fedezték fel újra.
mindkét konstrukciónak (függőleges és vízszintes tengelyű) megvan a maga előnye és hátránya. a két legfontosabb különbség a szélirány érzékenység és a forgási sebesség. az előbbit nem kell különösebben fejtegetni, ha van egy uralkodó szélirányunk, akkor fölöslege olyat építeni ami bármilyen másik irányból is tud dolgozni (lsd. tengerpart, völgy stb.). a forgási sebesség érdekesebb kérdés, mert sok minden következik belőle. a függőleges tengelyűnél az átmérő legkülső pontján a kerületi sebesség kisebb, mint a szélsebesség (jellemzően kicsit több, mint a fele), a vízszintes tengelyűnél ez az érték akár 2-3 szoros is lehet. ebből két dolog következik. egyrészt a forgató nyomatéka a függőleges tengelyűnek azonos teljesítmény mellett nagyobb, viszont a tengely szögsebessége kisebb, mint a vízszintes tengelyűnek.
a nagyobb forgatónyomaték ideálissá teszi olyan feladatokra, amiknél ez a fontos. pl. szivattyúzás, de a kisebb szögsebesség problémássá teszi az áramtermelést, ahol sokkal fontosabb az, hogy milyen gyorsan tudjuk változtatni a mágneses mezőt a generátor belsejében. (azért aztán a függőlese tengelyű turbinákat vagy ronda nagy áttételekkel kell szerelni, hogy meglegyen a szögsebesség, vagy kb. 40-50 pólusú generátort kell hozzá építeni)
ha egy picit gondolkodol, akkor rájössz, hogy ha a turbinával előbb áramot termelsz és azt vezeted egy szivattyúba, akkor eléggé durva energia veszteséget kapsz a kétszeres átalakítás miatt. egy generátornak kb. 80% a hatásfoka, de ha nem az optimális paraméterek mellett üzemel, akkor 50%-ra is lemehet normál üzem mellett. egy elektromos motor hatásfoka szintén olyan 80%, ha akkut is raksz a rendszerbe, akkor az önmagában 20-30% energia veszteség.
egy nagy forgatónyomatékú Savonius rendszerű turbina, vagy egy soklapátos (szintén nagy forgatónyomatékú) vízszintes tengelyű tökéletes szivattyúzásra.
pl. http://fenntarthato.hu/epites/termekek/adatbazis/aer-viztermelo-szelerogepek
hálózati bekötés reális. két dolog szokott problémát okozni, ez egyik az inverter, ami baromi drága és csak néhány típus engedélyezett, amin lehet háborogni, de te sem örülnél, ha azért szállna el a számítógéped, mert a szomszéd valami noname, olcsó, kínai szarral táplál vissza. a másik az, hogy a hálózatot nem visszatáplálásra tervezték meg, de ez csak akkor szokott problémás lenni, ha valaki nem csak megspórolni akarja az áramköltséget, hanem keresni is akar a dologgal...
http://halozat.elmu.hu/eromuvi-informaciok