Daverip 2008. 03. 28. 16:20 | #17
Ha már annyira mondják a cikkben hogy környezetbarát meg minden, miért nem tesznek a tetejére napelemeket, elég nagy az a felület, biztos behozná az árát idővel.
0
VÁLASZ
kotta 2008. 03. 28. 07:40 | #15
Tennap hazafelé még azon gondolkodtam, mi legyen fogadalmam.
Ha ez a vacok tényleg repülni fog 2020-ban, és meg is ússza (nem, mint Hindenburg...), akkor mi is legyen.
Elsőre szökőkútban táncolást gondoltam, de legyen inkább az, h kimegyek vmi elhagyatott helyre és végre végigüvöltök vmi általam szeretett nótát baromi hamisan és hangosan. Legyen mondjuk a Meszes-hegy, mer' az jó hely.
Megfogadtam. Pont.
Ha ez a vacok tényleg repülni fog 2020-ban, és meg is ússza (nem, mint Hindenburg...), akkor mi is legyen.
Elsőre szökőkútban táncolást gondoltam, de legyen inkább az, h kimegyek vmi elhagyatott helyre és végre végigüvöltök vmi általam szeretett nótát baromi hamisan és hangosan. Legyen mondjuk a Meszes-hegy, mer' az jó hely.
Megfogadtam. Pont.
0
VÁLASZ
Jerry 2008. 03. 28. 01:11 | #14
Ott a pont; nem (csak) szigetelési hiba történt hanem ESD - Electro Static Discharge; a munkahelyem egyik fontos rövidítése -
Mégpediglen a felhők között feltöltődött léghajó leszálláskor kidobta a "horgonykötelet" ami vizes volt. Kiváló vezetőképességével mikor a földre ért, földelődött, ívkisülést hozva létre az egész könnyűfém vázon ami lángra lobbantotta a gázt. (töltődjetek fel statikusan műszálas pulcsi levetésével, meg tévé képernyő tapizással és nyúljatok egy földelt ponthoz. Apró szikra fog kicsapódni; a Hindenburg esetén lényegesebb nagyobb szikra történt)
Mellékesen: Zsidózni pediglen nem kéne.
Mégpediglen a felhők között feltöltődött léghajó leszálláskor kidobta a "horgonykötelet" ami vizes volt. Kiváló vezetőképességével mikor a földre ért, földelődött, ívkisülést hozva létre az egész könnyűfém vázon ami lángra lobbantotta a gázt. (töltődjetek fel statikusan műszálas pulcsi levetésével, meg tévé képernyő tapizással és nyúljatok egy földelt ponthoz. Apró szikra fog kicsapódni; a Hindenburg esetén lényegesebb nagyobb szikra történt)
Mellékesen: Zsidózni pediglen nem kéne.
0
VÁLASZ
Hoember 2008. 03. 27. 22:26 | #13
Tudtommal nem a szigetelés volt az ok (csak az okozat), hanem mert a profit miatt (minnél hamarabb leszállni) áthágtak egy pár szabályt a leszállásnál: pl a tul erős oldalszél nyiróhatásának figyelmen kivül hagyása, a hajótesten felhalmozódott töltés szabályos kisütésének elmulasztása, a ballontest leszállás előtti bejárása, és még lehetne sorolni.
a láng szine meg azért volt vörös , mert a meghajtáshoz használt dizelolaj (ami szintén szivárgott) megfestette a lángot.
a hidrogéntartály szigetelésével nem volt semmi baj a leszállásig, egy a nyirószél miatt tulterhelt és ezért elpattanó acélsodrony sérthette fel.
a léghajók meg a jövő légiszállitásának alapjai lesznek.
nem kell különösebb energia a lebegésükhöz, a rakományukat bárhol lerakhatják...
csak az időjárásra egy kicsit érzékenyek.
már a világháboruban mennyire jól megépitették őket, a mai modern anyagokkal szerintem sokkal kifinomultabbakat lehetne épiteni. (Csak kell néhány pénzeszsák zsidó aki befektet...)
a láng szine meg azért volt vörös , mert a meghajtáshoz használt dizelolaj (ami szintén szivárgott) megfestette a lángot.
a hidrogéntartály szigetelésével nem volt semmi baj a leszállásig, egy a nyirószél miatt tulterhelt és ezért elpattanó acélsodrony sérthette fel.
a léghajók meg a jövő légiszállitásának alapjai lesznek.
nem kell különösebb energia a lebegésükhöz, a rakományukat bárhol lerakhatják...
csak az időjárásra egy kicsit érzékenyek.
már a világháboruban mennyire jól megépitették őket, a mai modern anyagokkal szerintem sokkal kifinomultabbakat lehetne épiteni. (Csak kell néhány pénzeszsák zsidó aki befektet...)
0
VÁLASZ
Balintos 2008. 03. 27. 21:54 | #12
1. Discovery-n a "Hatalmas gépek" vagy hasonló nevű sorozatban volt egy ilyen rész, ott arról volt szó, hogy teherszállításra használható, gazdaságosan (olcsóbb mint a repülő, gyorsabb mint a kamion)
2. Vmi amerikai űrkutató állította, hogy a Hindenburg-ot olyan festékkel festették, aminél a legalsó réteg vas-oxid volt, vmi más anyaggal keverve, és arra rá 3 réteg alumínium-oxid, vmi más anyaggal keverve. A vas-oxid és alumínium-oxid keveréke a thermit, ami nagyon-nagyon erősen égő anyag (azt hiszem rakéta üzemanyag is), és a festés miatt gyulladt ki (az eredeti felvételen a lángok sem úgy néztek ki, mint a hidrogén lángja)
bár pont a mai Mythbusters-ben kipróbálták egy kicsinyített Hindenburg "modellen", ugyanolyan festéssel mint az eredetin, és nem igazán viselkedett thermitként
thermite: [url]http://www.youtube.com/watch?v=WrCWLpRc1yM[/url]
2. Vmi amerikai űrkutató állította, hogy a Hindenburg-ot olyan festékkel festették, aminél a legalsó réteg vas-oxid volt, vmi más anyaggal keverve, és arra rá 3 réteg alumínium-oxid, vmi más anyaggal keverve. A vas-oxid és alumínium-oxid keveréke a thermit, ami nagyon-nagyon erősen égő anyag (azt hiszem rakéta üzemanyag is), és a festés miatt gyulladt ki (az eredeti felvételen a lángok sem úgy néztek ki, mint a hidrogén lángja)
bár pont a mai Mythbusters-ben kipróbálták egy kicsinyített Hindenburg "modellen", ugyanolyan festéssel mint az eredetin, és nem igazán viselkedett thermitként
thermite: [url]http://www.youtube.com/watch?v=WrCWLpRc1yM[/url]
0
VÁLASZ
ismeretlen 2008. 03. 27. 15:52 | #1
hát sosem lesz ilyenre pénzem, de felülnék rá az biztos, és azt hinném én vagyok Jónás a cet gyomrában
0
VÁLASZ