A japán sschemata építészeti iroda által tervezett apartmanház Tokióban.
mekszamnojz 2008. 02. 21. 23:01 | #21
kurvajo designe, hasznalhatatlan targy. slussz plassz :P
0
VÁLASZ
bandee1219 2008. 02. 20. 23:36 | #18
+T rítődtünk, nem? :)
Nem akarok ezzel vitatkozni, mert nem is igazán értem, miről van szó. (Ja, tényleg ti sem fogjátok, olyan primitívek vagytok. XD ) Oo
"...ja hogy nem vagyunk tisztában ki Golda János, mert szemünk csak Makovecz-Finta párosig lát..." Ez valami idézet, v. saját magával való kiosztás-féle? Mert senki nem említett ilyesmit.
Akár erről, akár elvonatkoztatva: bírom, mikor egy művész (vélt v. valós), arra a kérdésre, hogy adott dolog miért lett olyan, amilyen, hihetetlen mesébe kezd mindenféle dolgokról, ahelyett, hogy azt mondaná, hogy azért lett ilyen, mert ilyennek rajzoltam/festettem/akartam... Bár tény, hogy így sokkal jobban hangzik, csak néha túlzásba viszik egy kicsit. Itt lp. bedöglött a körzőjük és nem volt, csak vonalzójuk a tervezőknek, azt ezért lett ilyen.
De nem akarok én megbántani senkit, köszönöm ezt az esti mesét, el is álmosodtam. Pont (ettől).
Nem akarok ezzel vitatkozni, mert nem is igazán értem, miről van szó. (Ja, tényleg ti sem fogjátok, olyan primitívek vagytok. XD ) Oo
"...ja hogy nem vagyunk tisztában ki Golda János, mert szemünk csak Makovecz-Finta párosig lát..." Ez valami idézet, v. saját magával való kiosztás-féle? Mert senki nem említett ilyesmit.
Akár erről, akár elvonatkoztatva: bírom, mikor egy művész (vélt v. valós), arra a kérdésre, hogy adott dolog miért lett olyan, amilyen, hihetetlen mesébe kezd mindenféle dolgokról, ahelyett, hogy azt mondaná, hogy azért lett ilyen, mert ilyennek rajzoltam/festettem/akartam... Bár tény, hogy így sokkal jobban hangzik, csak néha túlzásba viszik egy kicsit. Itt lp. bedöglött a körzőjük és nem volt, csak vonalzójuk a tervezőknek, azt ezért lett ilyen.
De nem akarok én megbántani senkit, köszönöm ezt az esti mesét, el is álmosodtam. Pont (ettől).
0
VÁLASZ
beton 2008. 02. 20. 22:24 | #15
minthogy a hozzászólások igencsak a végtelen primitivitás súrolják így egy kis intellektuális adalék;
egyrészt japánban a legtöbb nagyvárosban iszonyatos helyhiány van, az emberek ragaszkodnak egyes területeken a hagyományos párszintes házformához, így a nőtt jellegű városzövetet fenntartva nem magasházak épülnek, hanem a végtelenségig kifent és térfelhasználásának minden tekintetében praktikus épületek.
Az üresség mindenkinek mást jelent, hozzám ez a megközelítés áll legközelebb;
"Az üres tér, olyan szabad, funkciómentes tér, ami épp ettől válik transzcendenssé." Varga Mátyás, bencés szerzetes.
http://wergida.blogspot.com/2007/11/tr-trben.html ... ezt a post-ot minimum végig kéne olvasni hozzá ...
Az gondolom nem mindenki képes olyan szinten kiüríteni magából a hétköznapi tárgyakhoz való kapcsolódásait, hogy a végén eljusson egy olyan állapotban, ahol nemcsak a nagyi csipketerítőjéről képes lemondani, hanem minden lényegtelen dologról... és kizárólag csak a lényeges dolgokra koncentrál az ember. Ez a ház erről szól, csak és kizárólag az építészet lényegét ragadja meg, lakozás, térlehatárolás, birtokbavétel, térformálás, tárgyformálás.
Golda János saját házában például a tapéta helyett nátronpapírral burkoltak a falak, diófa helyett az arra adekvált helyeken csak osb lap van, mert így tudta elérni, hogy ne az anyagra, a külcsinyre figyeljünk, hanem a tárgyak formálására.
(ja hogy nem vagyunk tisztában ki Golda János, mert szemünk csak Makovecz-Finta párosig lát ... jobban kéne ismerni a kortárs magyar mű-építészetet, mert meglepő módon sokkal markánsabb kapcsolat van a világban meglévő áramlatokkal, mint azt itt bárki feltételezné. A kortárs parasztbarokk és neopanel kultúra is kapcsolódik a persze valamihez. A mindent megtehetünk, hát meg is tesszük gondolati sorhoz. Aki be tudja nyögnyi ennek a gondolati áramlatnak a nevét, már kiemelkedett a mocsokból. karjait angyalok ragadják majd meg, és nagy zúgó hanggal indul az ég felé. Először persze csak lassan - de amint felismeri hogy tudása csekély e dolgok teljes értelmezéséhez, és megismeri az egyes alkotók személyes vonatkozásait - az sebesség már nem számít, mert rájött, nem is az cél a fontos, hanem az út melyet végigjár.
a megértés ...
kérném ezt minden alkotás esetén figyelembevenni. réteghámozás, és értelmezés. itt minden egyes formának, és épített mozdulatnak jelentése van.
nem brutális elutasítás, mert ez kb a kínai kultúrális forradalomban megismert szintre süllyeszti vissza a képzőművészettel kapcsolatos viszonyt.
pont
egyrészt japánban a legtöbb nagyvárosban iszonyatos helyhiány van, az emberek ragaszkodnak egyes területeken a hagyományos párszintes házformához, így a nőtt jellegű városzövetet fenntartva nem magasházak épülnek, hanem a végtelenségig kifent és térfelhasználásának minden tekintetében praktikus épületek.
Az üresség mindenkinek mást jelent, hozzám ez a megközelítés áll legközelebb;
"Az üres tér, olyan szabad, funkciómentes tér, ami épp ettől válik transzcendenssé." Varga Mátyás, bencés szerzetes.
http://wergida.blogspot.com/2007/11/tr-trben.html ... ezt a post-ot minimum végig kéne olvasni hozzá ...
Az gondolom nem mindenki képes olyan szinten kiüríteni magából a hétköznapi tárgyakhoz való kapcsolódásait, hogy a végén eljusson egy olyan állapotban, ahol nemcsak a nagyi csipketerítőjéről képes lemondani, hanem minden lényegtelen dologról... és kizárólag csak a lényeges dolgokra koncentrál az ember. Ez a ház erről szól, csak és kizárólag az építészet lényegét ragadja meg, lakozás, térlehatárolás, birtokbavétel, térformálás, tárgyformálás.
Golda János saját házában például a tapéta helyett nátronpapírral burkoltak a falak, diófa helyett az arra adekvált helyeken csak osb lap van, mert így tudta elérni, hogy ne az anyagra, a külcsinyre figyeljünk, hanem a tárgyak formálására.
(ja hogy nem vagyunk tisztában ki Golda János, mert szemünk csak Makovecz-Finta párosig lát ... jobban kéne ismerni a kortárs magyar mű-építészetet, mert meglepő módon sokkal markánsabb kapcsolat van a világban meglévő áramlatokkal, mint azt itt bárki feltételezné. A kortárs parasztbarokk és neopanel kultúra is kapcsolódik a persze valamihez. A mindent megtehetünk, hát meg is tesszük gondolati sorhoz. Aki be tudja nyögnyi ennek a gondolati áramlatnak a nevét, már kiemelkedett a mocsokból. karjait angyalok ragadják majd meg, és nagy zúgó hanggal indul az ég felé. Először persze csak lassan - de amint felismeri hogy tudása csekély e dolgok teljes értelmezéséhez, és megismeri az egyes alkotók személyes vonatkozásait - az sebesség már nem számít, mert rájött, nem is az cél a fontos, hanem az út melyet végigjár.
a megértés ...
kérném ezt minden alkotás esetén figyelembevenni. réteghámozás, és értelmezés. itt minden egyes formának, és épített mozdulatnak jelentése van.
nem brutális elutasítás, mert ez kb a kínai kultúrális forradalomban megismert szintre süllyeszti vissza a képzőművészettel kapcsolatos viszonyt.
pont
0
VÁLASZ
hapro 2008. 02. 20. 17:30 | #10
Hali!
Hát ez kemény lett....Úgy gondolom a szélessége megfelel egy ágy hosszának talán. De egy japán emberke ágya hosszának biztos. Igazából nem az esetem ez a fajta helytakarékosság, ha jól látom még a villanyóra doboz is a házon kívül van. Szemből talán még jól is néz ki, de ki tudja melyik ennek az eleje....? szerintem a nagy üveg felület, szóval arra értettem a szemebe oldalt. Bár biztos jó sok pénzt leakasztott ez a tervezőiroda érte (jól tették), aki meg kifizette érte annak meg biztos tetszik. Egyedi, modern, japános. A szememben egyszóval sz...ar. Bár az asszonynak tetszik. Viszont szép fehér, meg rend és tisztaság van a ház körül. Nem egy hogy is mondja...áh, megvan "Roma" putri kinézetű. Szép nagy üveg felületek, ami nagyon bejön nekem, szeretem a sok fényt. És legalább tudatosan alakították ki ezt is, mert ha jól látom, akkor a nap sütés felé fordították az ablakokat.
(((Ajjaj lehet megint elszúrtam. Véleményt írtam, és az erre felé nem szokás (nem nagyon tolerálják néhányan), vagy ha mégis, akkor utánna jobban jár az ember, ha minimum fél évig meg se látogatja ezt a portált, és reménykedik, hátha elfelejtik addig őt. Ja meg egyesek szerint köszönni se "Trendi" erre felé, csak "mer őt idegesíti" pedig fogok mert szeretnék)))
Sőt lehet van helyesírási hibám is, pedig nagyon figyeltem kifejezetten a sasszeműek és sportból kötözködők, nomeg a konfliktusok elkerülése végett!
Zoli
Hát ez kemény lett....Úgy gondolom a szélessége megfelel egy ágy hosszának talán. De egy japán emberke ágya hosszának biztos. Igazából nem az esetem ez a fajta helytakarékosság, ha jól látom még a villanyóra doboz is a házon kívül van. Szemből talán még jól is néz ki, de ki tudja melyik ennek az eleje....? szerintem a nagy üveg felület, szóval arra értettem a szemebe oldalt. Bár biztos jó sok pénzt leakasztott ez a tervezőiroda érte (jól tették), aki meg kifizette érte annak meg biztos tetszik. Egyedi, modern, japános. A szememben egyszóval sz...ar. Bár az asszonynak tetszik. Viszont szép fehér, meg rend és tisztaság van a ház körül. Nem egy hogy is mondja...áh, megvan "Roma" putri kinézetű. Szép nagy üveg felületek, ami nagyon bejön nekem, szeretem a sok fényt. És legalább tudatosan alakították ki ezt is, mert ha jól látom, akkor a nap sütés felé fordították az ablakokat.
(((Ajjaj lehet megint elszúrtam. Véleményt írtam, és az erre felé nem szokás (nem nagyon tolerálják néhányan), vagy ha mégis, akkor utánna jobban jár az ember, ha minimum fél évig meg se látogatja ezt a portált, és reménykedik, hátha elfelejtik addig őt. Ja meg egyesek szerint köszönni se "Trendi" erre felé, csak "mer őt idegesíti" pedig fogok mert szeretnék)))
Sőt lehet van helyesírási hibám is, pedig nagyon figyeltem kifejezetten a sasszeműek és sportból kötözködők, nomeg a konfliktusok elkerülése végett!
Zoli
0
VÁLASZ