- Air Car - sűrített levegővel működő autó.
Max. sebesség: 110 km/h
200 km-t tesz meg egy feltöltéssel, ami kb. másfél Euroba kerül.
3.500 Euro (~886e Ft) a legolcsóbb model tervezett ára.
bandee1219 2008. 01. 23. 21:08 | #40
*Sigur*,sorry
0
VÁLASZ
bandee1219 2008. 01. 23. 20:59 | #39
0
VÁLASZ
bandee1219 2008. 01. 23. 20:54 | #38
Tényleg nem lehet akkora tömeget megmozgatni, de amitől dugó van mindenütt, az nem a sok kamion, hanem az olyan személyautó, amiben 1, max. 2 ember ül. Annyit pedig ez meg tud mozgatni. Az USA pl. sokat hangoztatja, hogy a dugók elkerülhető(bb)ek lennének, ha egy környékről, pl. szomszédok együtt mennének. Persze erre az ember nem mindig hajlandó,mert lehet, hogy nem kíváncsi a szomszédra. És az is igaz, hogy a lényeg itt az elméleti megvalósítás volt, majd ha több cég gyártja, lesz több féle.
Nekem is kéne egy!
Nekem is kéne egy!
0
VÁLASZ
bandee1219 2008. 01. 23. 20:37 | #37
Na jó, de ez még mindíg jobb, mintha fűtened kéne, mint a gőzmozdonyt. (akkor viszont a meleg levegő hülne le)
0
VÁLASZ
bandee1219 2008. 01. 23. 20:10 | #36
Nem sokáig húzza? Ez relatív. Addig biztos, hogy tönkretegyék mégjobban a földet. :(
És tényleg nem rossz a hidrogén-, elektromos... hajtás, de főleg az elektromosnál, elő kell állítani azt az áramot, és ez manapság főleg környezetszennyező módon tehető meg. Volt erről doksi valamelyik ismeretterjeztőn is, sajnos így nem szűnik meg a szennyezés, csak egy v. néhány helyre koncentrálódik, a sok kipufogó helyett. A szél-, vizi-, naperőművek nagyon drágák és helyigényesek.
Egy biztos, valamit ki kell találni, ha élni akar a faj. Csak ne az utolsó percekben legyen kapkodás!...
És tényleg nem rossz a hidrogén-, elektromos... hajtás, de főleg az elektromosnál, elő kell állítani azt az áramot, és ez manapság főleg környezetszennyező módon tehető meg. Volt erről doksi valamelyik ismeretterjeztőn is, sajnos így nem szűnik meg a szennyezés, csak egy v. néhány helyre koncentrálódik, a sok kipufogó helyett. A szél-, vizi-, naperőművek nagyon drágák és helyigényesek.
Egy biztos, valamit ki kell találni, ha élni akar a faj. Csak ne az utolsó percekben legyen kapkodás!...
0
VÁLASZ
sariatti 2008. 01. 17. 22:19 | #35
Szija Unitra.
Én biciklivekl járok dolgozni, napi 30 km, és csak akkor használom az autómat ha muszáj.
De tanultam fizikát -tudom, nem kellett volna- ezért nem hiszek el minden faszságot amivel megpróbálnak megetetni.
De azért hajrá levegősautó...
Hogyan gondoltad ezt az levegő elnyeletést? Ez nagyon érdekelne!
S.A.
Én biciklivekl járok dolgozni, napi 30 km, és csak akkor használom az autómat ha muszáj.
De tanultam fizikát -tudom, nem kellett volna- ezért nem hiszek el minden faszságot amivel megpróbálnak megetetni.
De azért hajrá levegősautó...
Hogyan gondoltad ezt az levegő elnyeletést? Ez nagyon érdekelne!
S.A.
0
VÁLASZ
speegy 2008. 01. 14. 19:00 | #33
Hát nemtudom.Van aki még bízik abban, hogy örökké lesz olaj?Vajon miért csak azokat az országokat támadja meg az USA amelyiknek van olaj?Magyarországon is van aki elkezdett gondolkozni.Pl a Bosch is szervez versenyt , ahol sűrített levegővel kell hajtani a megépített kocsit.Amihez az alkatrészt ők adják.És nem csak lassú kocsikat lehet.Ők ís írtak ki gyorsulási versenyt.Levegővel hajtott kocsikra.Legalább valaki elkezdte.
0
VÁLASZ
Unitra 2008. 01. 14. 07:14 | #32
Maqe ster,
egyetértek Veled. Az a baj, hogy éppen azok miatt sem terjednek el az ilyen hajtási módok, mint akik itt hozzászólnak és mindenféle ellenérzést nyilvánítanak ki az ilyen és ehhez hasonló "próbálkozások"-kal kapcsolatban. Ezek az emberek éppen ettől rettegnek, hogy nehogymá' le kelljen cserélni a gyors, kényelmes, benzines/dízel autómat egy hangtalan elektromos, vagy egy sziszegő levegőhajtásos, "ilyen ronda" autóra. El sem tudják képzelni, vagy inkább nem akarják, hogy ezt másképp is lehet. Mint már említettem, ezeknek az embereknek többet ér egy morgós kipufogó, amit jól lehet rezegtetni a piros lámpánál, hadd tudja mindenki, ki a májer, mint az, hogy az unokáik esetleg már csak gázmaszkban tudnak majd lélegezni, ha egyáltalán lesz mit... Persze, használjuk az olajat, amíg van, igazán egészséges, és a jövőre nézve nagyon pozitív hozzáállás, gratulálok.... Természetesen akit csak a jelen érdekel, az ne aggódjon, amíg ő él, addig talán még nem lesznek egetverő problémák, csak elég trágya dolog lesz úgy meghalni, hogy itthagyjuk az utódainkat egy kiherélt, saját mocskában vergődő gázkamrával kombinált pöcegödörben...
Unitra
egyetértek Veled. Az a baj, hogy éppen azok miatt sem terjednek el az ilyen hajtási módok, mint akik itt hozzászólnak és mindenféle ellenérzést nyilvánítanak ki az ilyen és ehhez hasonló "próbálkozások"-kal kapcsolatban. Ezek az emberek éppen ettől rettegnek, hogy nehogymá' le kelljen cserélni a gyors, kényelmes, benzines/dízel autómat egy hangtalan elektromos, vagy egy sziszegő levegőhajtásos, "ilyen ronda" autóra. El sem tudják képzelni, vagy inkább nem akarják, hogy ezt másképp is lehet. Mint már említettem, ezeknek az embereknek többet ér egy morgós kipufogó, amit jól lehet rezegtetni a piros lámpánál, hadd tudja mindenki, ki a májer, mint az, hogy az unokáik esetleg már csak gázmaszkban tudnak majd lélegezni, ha egyáltalán lesz mit... Persze, használjuk az olajat, amíg van, igazán egészséges, és a jövőre nézve nagyon pozitív hozzáállás, gratulálok.... Természetesen akit csak a jelen érdekel, az ne aggódjon, amíg ő él, addig talán még nem lesznek egetverő problémák, csak elég trágya dolog lesz úgy meghalni, hogy itthagyjuk az utódainkat egy kiherélt, saját mocskában vergődő gázkamrával kombinált pöcegödörben...
Unitra
0
VÁLASZ
Mage_ster 2008. 01. 14. 00:10 | #31
Annyira bírom az ilyen vitákat. Semmit se tudtok ezzel a kocsival kapcsolatban ahogy csak én is, csak amit ez a videó leadott, és ebből már világmegváltó számításokat szűltök.
Nem tetszik a külseje? Öcsém talán akkor most is t-modellekkel tekergünk a városokban? Majd kialakul a külső. Ez a legnagyobb gond? Bár lenne ilyen megoldású, de csúnya autóm.
50 paks? Honnan szedted? Paks magyarország villamosfogyasztásának cca 30%-át látja el. 2-3 erőmű, és nem lenne gond a villamosárammal, akkor meg kit izgat, hogy sok áramot eszik?
Természetes, hogy ezzel a kiskocsival nem lehetne akkora tömeget megmozgatni, mint amit egy kamion tud, de ha bedugod a fejed a homokba nem leszel előrébb.
Megjegyezném hogy a városi közlekedésben csakugyan jobban jönne ez a kis csúfság, csökkenne a szmog. A pestiek most nagyot szívhatnak ebből, bár a big money sajna ott van, szóval egyék meg amit főztek.
Sajnálom, hogy a többség úgy van a környezetvédelemmel, hogy "haszáljuk amíg van", ez elég buta felfogás, sajnálom, hogy itt élek, ha lenne pénzem úgy itt hagynám ezt a szarkupacot, hírem se maradna.
Szánom azt a sokat, akik még nem tudják meddig futja a fosszilis energiákból. Dugjátok csak be a fejeteket, attól sokkal jobb lesz minden.
Nem tetszik a külseje? Öcsém talán akkor most is t-modellekkel tekergünk a városokban? Majd kialakul a külső. Ez a legnagyobb gond? Bár lenne ilyen megoldású, de csúnya autóm.
50 paks? Honnan szedted? Paks magyarország villamosfogyasztásának cca 30%-át látja el. 2-3 erőmű, és nem lenne gond a villamosárammal, akkor meg kit izgat, hogy sok áramot eszik?
Természetes, hogy ezzel a kiskocsival nem lehetne akkora tömeget megmozgatni, mint amit egy kamion tud, de ha bedugod a fejed a homokba nem leszel előrébb.
Megjegyezném hogy a városi közlekedésben csakugyan jobban jönne ez a kis csúfság, csökkenne a szmog. A pestiek most nagyot szívhatnak ebből, bár a big money sajna ott van, szóval egyék meg amit főztek.
Sajnálom, hogy a többség úgy van a környezetvédelemmel, hogy "haszáljuk amíg van", ez elég buta felfogás, sajnálom, hogy itt élek, ha lenne pénzem úgy itt hagynám ezt a szarkupacot, hírem se maradna.
Szánom azt a sokat, akik még nem tudják meddig futja a fosszilis energiákból. Dugjátok csak be a fejeteket, attól sokkal jobb lesz minden.
0
VÁLASZ
Stan07 2008. 01. 13. 09:04 | #30
Az 50 paks valóban túlzás, igazad van, de azért nem olyan egyszerű kiszámolni, mennyi kW-ot is igényel a Magyarországi autóforgalom. Pl. jópár kamion rója az útját napközben és néhány éjszaka is. Egy jó közelítés lenne az össz évi elfogyasztott üzemanyag, amiről fogalmam sincs.. de plusz egy erőmű biztos nem lesz elég a mai autómennyiség fenntartásához. De kár is ilyen világméretű dolgokkal foglalkozni, egy ilyen új tecnológiájú pl. levegős járgány elterjedéséhez sajnos kell töltő- és szervízhálózat, aminek a kiépítése nem olcsó.
Viszont egy robogó meghajtására akár jó is lehetne, azzal senki nem akar napi több 100 km-t megtenni (kivétel futárok), elég lenne az otthoni feltöltés is. Sajnos ott a légtartály védelme sokkal rosszabb, de ha azt megoldanák, már csak a szervíz kell és kész. Egy ilyet én is vennék! :D
Viszont egy robogó meghajtására akár jó is lehetne, azzal senki nem akar napi több 100 km-t megtenni (kivétel futárok), elég lenne az otthoni feltöltés is. Sajnos ott a légtartály védelme sokkal rosszabb, de ha azt megoldanák, már csak a szervíz kell és kész. Egy ilyet én is vennék! :D
0
VÁLASZ
bubi66 2008. 01. 13. 00:28 | #29
Szerintem hülyeség ez az " 50 paksnyi teljesítmény " .... figyuzz !!!!! Egy auto ( számoljunk személyautóban ) átlagos teljesítménye normál menetben cirka 30 kW ... vagy kevesebb . Ne tévesszen meg , a 180 lóerő , azt legritkább esetben éri el , ha eléri egyáltalán egy normál autó ( nem nyomod folyamatosan tökig a gázt , és nem pörgeted 6500as fordulaton a motort ) . Ha egy nap veszünk 1 000 000 autót ami forgalomban van az akkor 30 000 000 kw . az az 30 000 megawatt ...ami nem kevés . Ha figyelembe vesszük azt , hogy Paks teljesítménye 2 000 megawatt , akkor majdnem igazad is lenne , de mivel egy autó nem megy a nap 24 órájában , hanem ennél kevesebbet , és ha 10 % -ot használjuk egy nap az autónk , ami ugye 2 és fél óra ...reális . akkor már mindössze 3 000 megawatt teljesítményre volna szükség , ami másfél Pakssal lenne egyenértékű . DE!!!!! ebben az esetben nem kellene naponta 2 milliárdárt tankolni . Szerintem hamar összejönne egy újabb atomerőműre a pénz . És akkor arról a dologról nem is szóltam , hogy nem lenne ekkora szmog a városokban .
Persze ez nem fog megvalósúlni , amíg van olaj , mert azt előbb el kell égetni mind .
Persze ez nem fog megvalósúlni , amíg van olaj , mert azt előbb el kell égetni mind .
0
VÁLASZ
Stan07 2008. 01. 12. 19:02 | #28
Egyenlőre ez és a többi jelenleg fejlesztés alatt álló alternatív megoldás se oldja meg a problémákat. Ugye ez a megoldás is elektromosságot használ fel, és abból egyszerűen nincs annyi, ami kielégítené az autózás energiaigényét. Ismereteim szerint csak Mo.-n még legalább 50 Paks kéne hozzá... Ennyííííí...
Ma még előnyt jelenthetne egy-egy ilyen különc alternatív autósnak az olcsó üzemanyagköltség, de ez is elveszik, mert nincs töltőállomás.
Aki meg rövid távon használna egy ilyet munkábajárásra, annak nem az üzemanyagköltség az amit esetleg nem tud kicsengetni, hanem a jármű ára... és ha hozzávesszük, hogy nagyobb utakra alkalmatlan, akkor ez az olcsó ár már nem is olyan olcsó... Kell még valakinek? :D
Ha igaz, hogy 30-50 év múlva elfogy a kőolaj, akkor már 20 év múlva az egeket verdesheti a benzinár és akkor az átlagembernek marad a tömegközlekedés. Szerintem örüljünk és autózzunk ameddig még lehet....
Ma még előnyt jelenthetne egy-egy ilyen különc alternatív autósnak az olcsó üzemanyagköltség, de ez is elveszik, mert nincs töltőállomás.
Aki meg rövid távon használna egy ilyet munkábajárásra, annak nem az üzemanyagköltség az amit esetleg nem tud kicsengetni, hanem a jármű ára... és ha hozzávesszük, hogy nagyobb utakra alkalmatlan, akkor ez az olcsó ár már nem is olyan olcsó... Kell még valakinek? :D
Ha igaz, hogy 30-50 év múlva elfogy a kőolaj, akkor már 20 év múlva az egeket verdesheti a benzinár és akkor az átlagembernek marad a tömegközlekedés. Szerintem örüljünk és autózzunk ameddig még lehet....
0
VÁLASZ
ivivan 2008. 01. 12. 11:03 | #27
Hát nem tudom. Valahogy nem hiszek benne... Végeztem egy kis magán számítást, és (ha nem számoltam el valahol), akkor a 300 bar nyomású levegő literjének az energiatartalma mindössze 0,42MJ szemben a benzin kb 30MJ-jával. Hogyan tudna ilyen kevés energiávan 200km-t megtenni? (egyébként nem vagyok benne biztos, hogy ez jobb tömeg/energia aránnyal rendelkezik, mint egy mai akkumlátor)
0
VÁLASZ
Unitra 2008. 01. 12. 07:18 | #25
Hú, de okos itt mindenki... Ennyi hülyeséget összehordani... a leggazdaságtalanabb hajtás, mert a levegő összenyomható...micsoda lángész vagy, nem tűnt fel, hogy éppen ezen az elven működik ez az autó? Nagy része hővé alakul...na igen, a hagyományos izzóban is az elektromos áram 70-80%-a lesz hő, a többi fény, mégis használod mi? Itt meg 10-20% lesz hő kb. Tescos gyors-csatlakozó, igaz? Mikor a Tesco még tervben sem volt, már akkor használtak ilyeneket, hallottad már a Festo cég nevét? 300 bar-os kompresszor, igaz? Az eszetekbe sem jut, hogy sima kompresszorral is fel lehet tölteni, mivel gondolom nincs rajta 3 köbméteres tartály, ezért valamilyen módszerrel elnyeletik a levegőt valamilyen szivacsos szerkezetű anyagban, vagy vannak egyéb megoldások is erre. Szerintem a fanyalgók maradjanak csak a benzin/dízel üzemnél, nekik köszönhetően az unokáinknak már nem lesz mit a tüdejükbe szívni, de semmi baj, mi már akkor hol leszünk, nem igaz?
0
VÁLASZ
Winterborn 2008. 01. 11. 23:24 | #23
Jól hangzik, megfizethető. Szeretnék bízni abban, hogy én is fogok ilyet kormányozni a közeljövőben
0
VÁLASZ
sariatti 2008. 01. 11. 22:55 | #22
Aza baj ezzel hogy a sűrített levegős meghajtás a világ leggazdaságtalanabb hajtási módja. Mert a levegő összenyomható, összenyomás közben pedig az energia egy jelentős része hővé alakul a kompresszorban. Amit később nem nyer vissza a rendszer a levegő tágulása közben.
Szerintem ez faxság...
Szerintem ez faxság...
0
VÁLASZ
petyamester 2008. 01. 11. 16:21 | #18
Gondolom amit elhasznál levegőt valahol távozik is, vszinűleg valami kipufogórendszeren keresztül. Namost ha oda rákötünk egy másik ilyet az is működik. Ha sokszor megcsináljuk, kész is a légvonat. :D
0
VÁLASZ
Zorro 2008. 01. 11. 14:49 | #15
Az arab sejkek már felkészültek, hogy elfogy a kőolaj. Az Arab Emirátusok és más országok szállodáit, mind mind olajkutak tulajdonosai építtették. Másnak nem is lett volna rá pénze olyan szállodát építtetni, amely körül pl. hűtik a tenger vizét, hogy kellemes meleg legyen stb. Szóval nekik később is meg lesz a pénzük. Ma már a fő ellenállók a kormányok, pont ezért, mert akkor elesnek egy csomó adóbevételtől.
0
VÁLASZ
rozi64 2008. 01. 11. 14:26 | #14
Az olajosok nem ülnek a pénzükön, hanem befektették, befektetik. Amennyiben csak a pénzükhöz nyúlnak, amelyeket amerikai bankokban pihentetnek, nos összeomlana egy pillanat alatt a nagy USA. Amikor megvesznek egy találmányt, nem úgy megy oda, hogy én vagyok a mitudomén milyen olajsejk, hanem küldi a srtómant, aztán az ötlet pihen a páncélban. Amikor elfogy a nafta, akkor előveszi, és ő diktál megint. Nekem ne mondja senki, hogy nem lehet levinni az olaj árát, ha nem veszi senki, leesik magától, de ezt nem akarja senki, mert akkor pénzt kellene ölni fejlesztésekbe, a mostani technikák meg mehetnének a szemétre. Ebben az olajban az az érdekes, hogy nem a vevő diktálja az árat, hanem az eladó, és annyira rabjai vagyunk, hogy képtelenek vagyunk elszakadni tőle. Pedig meg kell barátkozni a gondolattal, mert tényleg a végét járja a készlet.No persze erre is kitalálnak majd adókat, abban is biztosak lehetünk.
1, levegő mozgatási adó
2,azt ne is gondolja senki, hogy otthoni buherált kompresszorral tankolhat, adalékot adnak hozzá, szín, vagy szag formában, vagy kenőanyagként valami szintetikus, de baromi drága kotyvalékot, amit a vámosok fognak ellenőrizni.
3, környzet nem szennyező adó.
4, oolajtársaságoknak kell majd fizetni, csőd adót.
5, a szénhidrogének elmúltával pedig jön a rehabilitációs adó.
Az emberi elme határtalan ötletgyár, példa erre tescos barátunk, ne reménykedjetek, az autóst akkor is lehúzzák majd.
1, levegő mozgatási adó
2,azt ne is gondolja senki, hogy otthoni buherált kompresszorral tankolhat, adalékot adnak hozzá, szín, vagy szag formában, vagy kenőanyagként valami szintetikus, de baromi drága kotyvalékot, amit a vámosok fognak ellenőrizni.
3, környzet nem szennyező adó.
4, oolajtársaságoknak kell majd fizetni, csőd adót.
5, a szénhidrogének elmúltával pedig jön a rehabilitációs adó.
Az emberi elme határtalan ötletgyár, példa erre tescos barátunk, ne reménykedjetek, az autóst akkor is lehúzzák majd.
0
VÁLASZ
MAGura 2008. 01. 11. 14:03 | #13
Nem hiszem hogy az olajipar nyomja el ezeket. Jó ötlet, de egyszerűen nem piacképes. Most mondja mindenki hogy megvenné, de ha tényleg oda kerülne a sor hogy megveszel egy ilyet, akkor elgondolkoznál hogy például hol fogom én ezt megtankolni? Sehol nincs hozzá olyan kompresszor ami 300barra fel tudja fingani. Pláne nem 200km-enként. Azthiszem ez elég nagy probléma. Abból a kb 1m Ft-ból inkább veszek egy használt benzines kisautót, mert azt tudom használni. Az olajipar szerintem leszarja hogy a piac kb 0.00005%át elveszti egy ilyen kocsi forgalomba kerülésével. Attól még minden alapanyaga az olaj marad, a repülőgépek nem fognak sűritettlevegővel menni, és az autósok sem fognak áttérni.
0
VÁLASZ
mephistto 2008. 01. 11. 13:29 | #9
Nem drága nagy nyomású kompresszor, nem ezen van a hangsúly :) csak amíg van olaj azt nyomják el, az olajmágnások szarnak a kocsikra, az olajra, csak az abból hozott pénz érdekli őket :D nekik 8 csak pénz legyen belőle, ezért nem érdekli őket a környszennyezés, amíg van olaj valami 30 év talán és addig nyomatják, a végén lesz egy freeleech talán :D
a lényeg, hogy száz év múlva tuti, hogy az lesz a menő srác akinek zizeg a kocsija, meg búg, meg fújó hangot ad ki :D
Igazából a motor hangja is hülyeség, mert pavlo kutyáját említeném meg, mikor meghallja a csengőhangot nyáladzani kezd mert hszi, hogy kaja jön :D itt is erről van szó, a régi amcsi kocsiktól ered az igazi motorhang a mustangok és társaik, meg speedesek nagy lóerő, de idővel mindneki átszokik majd a süvítő szélre :D meg a csöndre, a lényeg a teljesítmény nem a hang sőt csöndes kocsit jobban szeretem, hosszútávon a motor hangjától bedugul füled megkészűlsz, csöndes autó mellett hallod a forgalom zaját, meg zenét is tudsz hallgatni stb, kis módosítás és a 110km óráról ugrik a szélvész kocsi 220ra :D csak foglalkozni kell vele. De félő, hogy nem lesz sokkal olcsóbb, kitalálják, hogy tegyék költségessé, habár nem lenne túl pofás, főleg hogy az autó újonnan 3500 eu :) a lényeg az lenne, hogy (olcsó, könnyűszerkezetű, környezetkímélő) autók létezzenek a földön, de majd meglátja az, aki a nyugdíjas kort aki megéli, és majd papaként vesz egyet a nyugdíjából amit megsúgok nem él fel az ember, sokkal öbbet fizetünk be mint amennyit visszakapunk :D sajnos ez ilyen, legtöbb ember úgyse éli meg a 60-at és az állma benyelte a nyugpénztárból a cash-t
a lényeg, hogy száz év múlva tuti, hogy az lesz a menő srác akinek zizeg a kocsija, meg búg, meg fújó hangot ad ki :D
Igazából a motor hangja is hülyeség, mert pavlo kutyáját említeném meg, mikor meghallja a csengőhangot nyáladzani kezd mert hszi, hogy kaja jön :D itt is erről van szó, a régi amcsi kocsiktól ered az igazi motorhang a mustangok és társaik, meg speedesek nagy lóerő, de idővel mindneki átszokik majd a süvítő szélre :D meg a csöndre, a lényeg a teljesítmény nem a hang sőt csöndes kocsit jobban szeretem, hosszútávon a motor hangjától bedugul füled megkészűlsz, csöndes autó mellett hallod a forgalom zaját, meg zenét is tudsz hallgatni stb, kis módosítás és a 110km óráról ugrik a szélvész kocsi 220ra :D csak foglalkozni kell vele. De félő, hogy nem lesz sokkal olcsóbb, kitalálják, hogy tegyék költségessé, habár nem lenne túl pofás, főleg hogy az autó újonnan 3500 eu :) a lényeg az lenne, hogy (olcsó, könnyűszerkezetű, környezetkímélő) autók létezzenek a földön, de majd meglátja az, aki a nyugdíjas kort aki megéli, és majd papaként vesz egyet a nyugdíjából amit megsúgok nem él fel az ember, sokkal öbbet fizetünk be mint amennyit visszakapunk :D sajnos ez ilyen, legtöbb ember úgyse éli meg a 60-at és az állma benyelte a nyugpénztárból a cash-t
0
VÁLASZ
SZIA 2008. 01. 11. 13:13 | #8
fazsa, csak kib...ott csúúúnya, nem tom, miért nem lehet szép is a jó?!
kicsivel többe kerül, na és, legalább nem úgy fogom magam érezni benne mint egy 80 éves a mostani elektromos bicikliken!
am ha jól tom 300 Bar nyomású levegő van abban az igen kicsinyke tartályban, am ez már volt itt az izén, ha jól emléxem, és ott elmondták, h mi h működik naggyából, meg h mit tud, de lehet, h máshol láttam!
és az olaj ipar pedig nem sokáig húzza már, nem tehet tönkre mindnet, behozták a hidrogén hajtást is, meg az elektromos autókból is van már szépszámmal, az olajipar nem "nyírhat ki" mindenkit, aki az útjában van!!!
de van 1 hátránya is ezeknek az olcsó kocsiknak!...még több dugó...
kicsivel többe kerül, na és, legalább nem úgy fogom magam érezni benne mint egy 80 éves a mostani elektromos bicikliken!
am ha jól tom 300 Bar nyomású levegő van abban az igen kicsinyke tartályban, am ez már volt itt az izén, ha jól emléxem, és ott elmondták, h mi h működik naggyából, meg h mit tud, de lehet, h máshol láttam!
és az olaj ipar pedig nem sokáig húzza már, nem tehet tönkre mindnet, behozták a hidrogén hajtást is, meg az elektromos autókból is van már szépszámmal, az olajipar nem "nyírhat ki" mindenkit, aki az útjában van!!!
de van 1 hátránya is ezeknek az olcsó kocsiknak!...még több dugó...
0
VÁLASZ
Findzs 2008. 01. 11. 11:25 | #5
na ebböl se lesz semmi se
szépen el fog tünni a sülyesztőben a többi nem robbanomotoros kocsival együtt
az az érdekes hogy közel 100 éve vannak ezek a robbanomotorok és azota a technika olyan modon fejlödik hogy az hihetetlen
ha csak a processzorokbol indulok ki pl.: 1 négyzet cm nyi területen több százmilió tranzisztor képesek bezsufolni, de a robbanomotor helyére még nem találtak fel semmit
röhej
dehogynem csak a buzi olajtársaságok eltüntetik
na de felhuztam magam grrr
szépen el fog tünni a sülyesztőben a többi nem robbanomotoros kocsival együtt
az az érdekes hogy közel 100 éve vannak ezek a robbanomotorok és azota a technika olyan modon fejlödik hogy az hihetetlen
ha csak a processzorokbol indulok ki pl.: 1 négyzet cm nyi területen több százmilió tranzisztor képesek bezsufolni, de a robbanomotor helyére még nem találtak fel semmit
röhej
dehogynem csak a buzi olajtársaságok eltüntetik
na de felhuztam magam grrr
0
VÁLASZ
Elison 2008. 01. 11. 11:20 | #4
Na akkor erről keressünk már még infókat. mert ha belegondolok elég ütős kis ötlet.
Az elektromotorosnak is mennyire nagy keletje van, hát még akkor ennek mekkora lesz.
És ugye nem felejtős hogy egy csomó kiadástól mentes a jármű. Pl :zöldkártya
Mert ennél alapabbzöldkártyás autó csak a napelemes lehet.
De mekkora ötlet nem ? akik nem az országot járják csak a melóhelyükre mászkálnak meg a legközelebbi tecsóig azoknak ez marhajó, és asszem a kerekek felfújása még ingyenes minden benyakúton.
De elég laza nem ? begurulsz a kocsival a benzinkútra, kérsz egy szélvédőmosást,felfújod a kerekeket meg a tankot :)
oszt' elköszönsz :)
Az elektromotorosnak is mennyire nagy keletje van, hát még akkor ennek mekkora lesz.
És ugye nem felejtős hogy egy csomó kiadástól mentes a jármű. Pl :zöldkártya
Mert ennél alapabbzöldkártyás autó csak a napelemes lehet.
De mekkora ötlet nem ? akik nem az országot járják csak a melóhelyükre mászkálnak meg a legközelebbi tecsóig azoknak ez marhajó, és asszem a kerekek felfújása még ingyenes minden benyakúton.
De elég laza nem ? begurulsz a kocsival a benzinkútra, kérsz egy szélvédőmosást,felfújod a kerekeket meg a tankot :)
oszt' elköszönsz :)
0
VÁLASZ
Béki 2008. 01. 11. 10:59 | #3
Én mindig örülök az ilyen találmányoknak... De mér nem csinálják szebbre? Sportosabbra vagy ilyesmi... Meg aztán mindig lesznek benzinagyúak , akik csakazértis maradnának a robbanómotoroknál , mer hogy annak megvan a fílingje , meg benzinszag , meg motorhang... Közbe meg egy nagy rakás savgombóc lesz a földből.. de mindegy mer majd megoldják... :S
Visszetérve ehhez a kocsihoz , nem is drága ahhoz képest hogy mennyi kutatás kellett hozzá ( nemtom mennyi , de biztos retek sok.. meg pézbű is kellet pár zsák az is tuti.. )
Visszetérve ehhez a kocsihoz , nem is drága ahhoz képest hogy mennyi kutatás kellett hozzá ( nemtom mennyi , de biztos retek sok.. meg pézbű is kellet pár zsák az is tuti.. )
0
VÁLASZ