Lawrence 2016. 04. 21. 12:04 | #29
Kis iróniát érezni a mondatodban :) de remélem "félrehallás" :P úgy sikerült elesnem ahogy már sokszor eleshettem volna. Konkrétan elém ugranak. Miskolcon van egy kb. 2-3 km-es szakasz ahol egy olyan 2-3 méteres széles járdára van engedve az összes gyalogos és bringás egy sárga csíkkal elválasztva. Itt egy kórház is és úgy 3-4 buszmegálló. El tudod képzelni gondolom :) Az ominózus esetben is haladtam kb. 20km/h-val majd elémmászott két gepárdmintás cukinőci :) elrántottam a kormányt de az egyik épp keresett valamit a táskájában így nem látta csak azt hogy a barinője már félreállt ezért a barinő után ugrott.. pont elém. Én satu mert miért öljek meg valaki ugye... repültem 3-4-5 métert. Tompítottam karral ami több helyen zúzódott. Hangosan elmagyaráztam mit rontottak el.. erre ők csendben tovább dolgukra. Már megbántam hogy nem hívtam zsarut :( Hát így. Azóta sokkal de sokkal kevésbé vagyok toleráns.. ha elém áll és nincs más út akkor nekimegyek pedig erről pont csak az az egy ember tehet aki ezt kitalálta. Amikor az úton haladok sokkal jobb. Persze szar busz alá esni :D meg Pesten pl. sokkal szarabb a helyzet ahogy írtuk de pl. autóssal még SOHA nem volt közel ilyen kritikus helyzetem sem. Ja de mikor az ominózus kerékpárúton haladok és kihajt elém a mellékutcából.. :) szóval maradok a közúton ahogy A KRESZ IS ELŐÍRJA csak sokan nem tudják.
0
VÁLASZ
neophyte 2016. 04. 21. 10:54 | #28
Kedves Lawrence!
Én szintén közlekedem autóval és bringával is egyaránt, bár hozzáteszem, bringával inkább valóban a más sportcélt kozelítem meg! :) Persze jó párszor közlekedtem már városi forgalomban is, ami Egerben sem jobb, mint Miskolcon de bevallom őszintén még sosem sikerült összetörnöm magam sem gyalogos, sem autós miatt, nem tudom neked hogy sikerült!? Mindenesetre szerintem még mindig jobb egy gyalogossal összeakadni, mint egy több tonnás busz alá sodródni, vagy egy ilyen baromarcú sofőrrel összeakadni ;) További szép és balesetmentes napot! :)
Én szintén közlekedem autóval és bringával is egyaránt, bár hozzáteszem, bringával inkább valóban a más sportcélt kozelítem meg! :) Persze jó párszor közlekedtem már városi forgalomban is, ami Egerben sem jobb, mint Miskolcon de bevallom őszintén még sosem sikerült összetörnöm magam sem gyalogos, sem autós miatt, nem tudom neked hogy sikerült!? Mindenesetre szerintem még mindig jobb egy gyalogossal összeakadni, mint egy több tonnás busz alá sodródni, vagy egy ilyen baromarcú sofőrrel összeakadni ;) További szép és balesetmentes napot! :)
0
VÁLASZ
Lawrence 2016. 04. 20. 11:17 | #26
A normális bringásokat csókoltatod de így kezded: "A kerékpárosok a városi közlekedés legnagyobb trógerei" még véletlenül se általánosítasz ugye? Arra mondjuk egy pillanatra se gondolsz hogy a normális bringásoknak ugyanolyan szar érzés mikor általánosítva mondjuk anyázzák csak azért az utakon őket mert bringáznak. Semmi más oka nincs ... a normális bringást ugyanannyira idegesíti a piroson áthajtó vagy natúr fasz másik bringás mint egy autóst vagy bármilyen más járművet hajtó embert aki normális. Annyira egyszerű megérteni pedig hogy aki áthág X szabályt naponta az kurvára mindegy mivel közelekedik. A tipikus faszfej autósok akik naponta EZER szabályt hágnak át és a nap végén mondjuk a villamos sínen hagyják a verdájukat és pöffeszkedve kiszállnak a kocsijukból szerinted hogy közlekednének bringán ha le mernének süllyedni arra a szintre? Vagy a tipikus általad is említett bringások hogy viselkednek amikor autóba szállnak? SOK igen sok bringás fasz, ahogyan sok autós is. Otthon mikor hazaérsz nem azt fogod elmesélni otthon képzeld ma egy szürke Audis indexelt és lekanyarodott az útról hanem azt ha megmaradt benned hogy mondjuk majdnem neked ment. Ugyanígy van a bringával is. Nem azt jegyzed meg ha 100 mellett elmész és nem is foglalkozol velük hanem azt a párat aki mondjuk fasz volt és áthajtott a piroson. CSAK nagyon halkan jegyzem meg hogy normális népeknél már ez is működik és legaláis bizonyos helyzetekben a bringával piroson áthajtás... de isten ments hogy itt ilyen legyen egyelőre. Pont emiatt mint amit Te is mutatsz hogy mindenki általánosít.
+1
VÁLASZ
brandboy 2016. 04. 20. 10:28 | #25
A kerékpárosok a városi közlekedés legnagyobb trógerei. Gyakorlatilag azt csinálnak amit akarnak, mert számukra az etalon a biciklis futár, akinek tíz perc alatt kell Rákospalotáról Hüvösvölgybe érnie.Ezért tesznek a szabályokra.
Simán van olyan "gyakorlott" városi biciklis aki szerintem egy nap több szabályt hág át, amit én egész életemben fogok.
Az is megérne egy misét, hogy Kovács Pistikének miért kell egy "haladós kerékpársáv".
Mert ő elvárja. hogy haladhasson, őt ne tartsa fel semmiféle akadály(gyalogos, lámpa stb), de az oké, hogy ő feltartja a gyorsabb járműveket.
Egy agresszív kisebbség lassan markában tartja az egész fővárosi közlekedést mindenestül.
Legyen külön kerékpársáv a szemüveges kerékpárosoknak !
Külön dimenziót kéne nekik nyitni, és belökdösni az összeset !
A normális bringásokat ezúton csókoltatom.
Simán van olyan "gyakorlott" városi biciklis aki szerintem egy nap több szabályt hág át, amit én egész életemben fogok.
Az is megérne egy misét, hogy Kovács Pistikének miért kell egy "haladós kerékpársáv".
Mert ő elvárja. hogy haladhasson, őt ne tartsa fel semmiféle akadály(gyalogos, lámpa stb), de az oké, hogy ő feltartja a gyorsabb járműveket.
Egy agresszív kisebbség lassan markában tartja az egész fővárosi közlekedést mindenestül.
Legyen külön kerékpársáv a szemüveges kerékpárosoknak !
Külön dimenziót kéne nekik nyitni, és belökdösni az összeset !
A normális bringásokat ezúton csókoltatom.
+2
VÁLASZ
Cableguy 2016. 04. 20. 09:00 | #24
Egyetértek daveman-nal Mind három idióta.
Tamás Bence mindenbe és mindenkibe beleköt. Fél igazságokba kapaszkodik és balhézik. Egy igazi tahó.
Az hogy 10% felfestés látszódik ami akár egy az úttestről áthelyezett bicikli út is lehetett a járdára. A táblát mutassa inkább mert ha tábla van akkor igaza lehet. Ha nincs akkor csőváz.
1részt egy tábla felülírja akármilyen útburkolati jelet.
2. Ha van tényleg járás bicikliút akkor miért veszélyeztet a saját életét szánt szándékkal?
3.A táblás "biciklivel behajtani tilos" a bicikliseket nem igazán hatja meg. Sem az egyirányú utcásat sem a piros lámpát. Tisztelet a kivételnek.
A Margit híd eleve keskeny miért jó ez ennek a bence pöcsnek?
4. Azért csinálta a videót vagy provokált valamit mert, idézem: "Ugye az egész ügynek az előzménye az, hogy Tarlós István..." szóval csak kötözködik! Amúgy pont az ilyen bencepöcsök miatt akar Tarlós "bekeményíteni" aminek viszont van értelme. (kivételesen)
Nálunk Dunakanyarban több 10 kilométeres bicikli út van ennek ellenére nem használják a sztreccsnadrágos idióták. majd ugyanezek mennek tüntetni a még több bringaútért.
Tamás Bence mindenbe és mindenkibe beleköt. Fél igazságokba kapaszkodik és balhézik. Egy igazi tahó.
Az hogy 10% felfestés látszódik ami akár egy az úttestről áthelyezett bicikli út is lehetett a járdára. A táblát mutassa inkább mert ha tábla van akkor igaza lehet. Ha nincs akkor csőváz.
1részt egy tábla felülírja akármilyen útburkolati jelet.
2. Ha van tényleg járás bicikliút akkor miért veszélyeztet a saját életét szánt szándékkal?
3.A táblás "biciklivel behajtani tilos" a bicikliseket nem igazán hatja meg. Sem az egyirányú utcásat sem a piros lámpát. Tisztelet a kivételnek.
A Margit híd eleve keskeny miért jó ez ennek a bence pöcsnek?
4. Azért csinálta a videót vagy provokált valamit mert, idézem: "Ugye az egész ügynek az előzménye az, hogy Tarlós István..." szóval csak kötözködik! Amúgy pont az ilyen bencepöcsök miatt akar Tarlós "bekeményíteni" aminek viszont van értelme. (kivételesen)
Nálunk Dunakanyarban több 10 kilométeres bicikli út van ennek ellenére nem használják a sztreccsnadrágos idióták. majd ugyanezek mennek tüntetni a még több bringaútért.
+1
VÁLASZ
eMTé 2016. 04. 20. 08:47 | #23
A fő gond az, hogy a közlekedési kultúra eléggé alacsony szintű nálunk. A kerékpáros csóka direkt provokál, az autós meg veszélyezteti, mikor ráhúzza a kormányt. Innentől nincs mentsége, de azért megjegyzem, mikor oda szeretnél érni valahová, nem élvezetes, mikor ott billeg előtted a kerékpáros. Kikerülni nem tudod, a belső sáv tele van, hát mész mögötte harminccal, mikor lesz egy lyuk, gyorsan megelőzöd, de basszus, közben bekapod a piros lámpát, és az isten barma már megy is el melletted kívül, és a zöldnél megint ott billeg előtted. Ember legyen a talpán, aki egy reggel a harmadik ilyennél nem szidja a ká anyját. De ezért persze megölni nem kellene , viszont valaki nyakon vághatná (persze természetesen őt büntetnék meg).
Másik sztori. Kerékpárral megyek az úttesten ami mellett nincs kerékpár út, viszont a körforgalomnál van egy kerékpár út, plusz zebra ami keresztezi az útvonalamat. Csajszi átrobog előttem, mintha úgy volna jó. Rászóltam, hogy csak akkor van elsőbbsége, ha leszáll és tolja. Megáll, és beszól, hogy : - "Átvezet a kerékpárút, nem?" Itt már felb@sztam az agyam és visszaszóltam, hogy "át b@szd meg, csak éppen stoptáblád van, látod, az a hatszögletű ott, amúgy piros, csak innen már nem látszik, majd legközelebb nézd meg, ha nem ismernéd fel, rá van írva, hogy STOP, csupa nagy betűvel. Vagy szard le továbbra is, aztán amikor egyszer elütnek, csodálkozol, hogy még eljárást is indítanak ellened, te nagyon hülye. Csak állt és kattogott az agya, nem is értette szerintem. Komolyabban kellene venni a KRESZ oktatását az iskolákban.
Másik sztori. Kerékpárral megyek az úttesten ami mellett nincs kerékpár út, viszont a körforgalomnál van egy kerékpár út, plusz zebra ami keresztezi az útvonalamat. Csajszi átrobog előttem, mintha úgy volna jó. Rászóltam, hogy csak akkor van elsőbbsége, ha leszáll és tolja. Megáll, és beszól, hogy : - "Átvezet a kerékpárút, nem?" Itt már felb@sztam az agyam és visszaszóltam, hogy "át b@szd meg, csak éppen stoptáblád van, látod, az a hatszögletű ott, amúgy piros, csak innen már nem látszik, majd legközelebb nézd meg, ha nem ismernéd fel, rá van írva, hogy STOP, csupa nagy betűvel. Vagy szard le továbbra is, aztán amikor egyszer elütnek, csodálkozol, hogy még eljárást is indítanak ellened, te nagyon hülye. Csak állt és kattogott az agya, nem is értette szerintem. Komolyabban kellene venni a KRESZ oktatását az iskolákban.
0
VÁLASZ
daveman 2016. 04. 19. 20:22 | #22
Ebben a videóban három bődületes nagy idiótát láttam. Az autó vezetőjét, aki leszarja, mi van körülötte, az autójában az utak császárának képzeli magát. A szemüveges gyereket, aki igazságosztó királynak képzeli magát, csak azért, mert bicikli van alatta. És Tarlóst, aki pedig azt hiszi, hogy ő a fővárosunk megtestesült istene, aki akkor és úgy packázik a várossal, ahogyan csak akar.
0
VÁLASZ
sakos 2016. 04. 19. 18:51 | #21
Egyszer nálam is kis híján elszakadt a cérna, és majdnem megálltam, hogy kioktassak egy szerintem felelőtlen kerékpáros apukát. Két apró, óvodás korú gyerekkel tekertek az autók között, amikor tényleg két méterre mellette ment a töküres kerékpárút.
Elfogadom, hogy a belvárosban ahol sok a gyalogos a járdán, az autók is lassabban haladnak, az úttest jobb választás, de nekem ne mondja senki, hogy a külvárosi részeken, a többsávos autóúton az akár 80-90-nel haladó autók között kell egerészni, ha ott van mellette a kiépített kerékpárút.
A csúcs a Szentendrei úton volt, ahol a 3 sávos úton szépen sorolt be a kerékpáros a belső sávba, mert balra akart kanyarodni.
Tisztelet az értelmes többségnek, de sajnos elég sok felsőbbrendű kerékpárossal találkozom, akiknek bármit szabad. Pár hete a szemem láttára lassítás nélkül kis híján elütött egy bringás egy gyalogost a zebrán (a gyalogos a túloldalról indult, nem hirtelen lépett le) majd az emberünk még hevesen be is szólt a gyalogosnak.
Elfogadom, hogy a belvárosban ahol sok a gyalogos a járdán, az autók is lassabban haladnak, az úttest jobb választás, de nekem ne mondja senki, hogy a külvárosi részeken, a többsávos autóúton az akár 80-90-nel haladó autók között kell egerészni, ha ott van mellette a kiépített kerékpárút.
A csúcs a Szentendrei úton volt, ahol a 3 sávos úton szépen sorolt be a kerékpáros a belső sávba, mert balra akart kanyarodni.
Tisztelet az értelmes többségnek, de sajnos elég sok felsőbbrendű kerékpárossal találkozom, akiknek bármit szabad. Pár hete a szemem láttára lassítás nélkül kis híján elütött egy bringás egy gyalogost a zebrán (a gyalogos a túloldalról indult, nem hirtelen lépett le) majd az emberünk még hevesen be is szólt a gyalogosnak.
0
VÁLASZ
Lawrence 2016. 04. 19. 16:38 | #19
Ahogy nyilván a balesetnél se az lenne a lényeg kinek van igaza, itt se biztos hogy bárkinek VAN ezért nyugi :)
A videót nem azért említettem mert kurvanagy elégtétel lenne nekem a baleset után az igazam hanem mert nem biztos hogy bizonyíték erejű. Mármint hogy jól értsd az nyilvánvaló hogy egy nagy busz fáj :)))))) Ezt azért mindenki sejti azt viszont kevesen sejtik (tapasztalat híján) hogy egy gyalogos is fáj ha elütöd és ami a legérdekesebb hogy nem fogod elütni. ÖSZTÖNBŐL fékezni fogsz ahogy én is tettem anno és repültem métereket. A közlekedésben haladsz, sodródsz, próbálsz együttműködni, egy gyalogossal ezt lehetetlen. Természetesen az eléd forduló autó stb. éppúgy kikerülhetetlen és megértem hogy Pesten pl. szarabb... ez tök jogos, de Pesten ahogy sokszorozódik az autós forgalom és hozzáállás szerintem arányosan pontosan úgy járhatatlanabb a járda és a gyalogosok közti tekerés. Egyébként tekertem már csomagokkal együtt is Budapesten nem egyszer és nem volt másabb mint itt, de persze ezt napszak és utca is befolyásolja. Lehet kicsit off de egy tanács , vagy tapasztalat, hogy pl. nem szabad nagyon lehúzódni mert ha a padka mellett tekersz akkor egyrészt baromi veszélyessé válik a csatornák miatt a haladás valamint nagy eséllyel FELakadsz a padkára és az autós is azt hiszi .. : gyóóó ez lehúzódott akkor sima ügy. Én mindig befelé tartok a sávban inkább és még soha nem volt gond, így "arra kényszerül" az autós hogy kiKERÜLJÖN ne csak elhaladjon mellettem, de ahogy látom megteszi lehúzódok és kölcsönösség elvén még meg is köszönik ahogy én is ha autóban ülök és a bicikliről is ha pl. megvárja az autós a lehetőséget.
Szóval kicsit mindenkinek igaza van. Én csak a saját tapasztalatomat mondtam el. Ja és ne feledjük hogy itt nem arról van szó hogy 5-el szórakozgatok hanem 20-30-al való haladásról beszélek. Ha 20-30-al szerinted lehet Pesten vagy bárhol haladni kerékpár-gyalogos sávon akkor videós bizonyítékot kérek, mert 20-30-nál Te csengethetsz bármennyit..esélyed sincs. Inkább karcolok egy autót mint ölök meg egy gyereket.
A videót nem azért említettem mert kurvanagy elégtétel lenne nekem a baleset után az igazam hanem mert nem biztos hogy bizonyíték erejű. Mármint hogy jól értsd az nyilvánvaló hogy egy nagy busz fáj :)))))) Ezt azért mindenki sejti azt viszont kevesen sejtik (tapasztalat híján) hogy egy gyalogos is fáj ha elütöd és ami a legérdekesebb hogy nem fogod elütni. ÖSZTÖNBŐL fékezni fogsz ahogy én is tettem anno és repültem métereket. A közlekedésben haladsz, sodródsz, próbálsz együttműködni, egy gyalogossal ezt lehetetlen. Természetesen az eléd forduló autó stb. éppúgy kikerülhetetlen és megértem hogy Pesten pl. szarabb... ez tök jogos, de Pesten ahogy sokszorozódik az autós forgalom és hozzáállás szerintem arányosan pontosan úgy járhatatlanabb a járda és a gyalogosok közti tekerés. Egyébként tekertem már csomagokkal együtt is Budapesten nem egyszer és nem volt másabb mint itt, de persze ezt napszak és utca is befolyásolja. Lehet kicsit off de egy tanács , vagy tapasztalat, hogy pl. nem szabad nagyon lehúzódni mert ha a padka mellett tekersz akkor egyrészt baromi veszélyessé válik a csatornák miatt a haladás valamint nagy eséllyel FELakadsz a padkára és az autós is azt hiszi .. : gyóóó ez lehúzódott akkor sima ügy. Én mindig befelé tartok a sávban inkább és még soha nem volt gond, így "arra kényszerül" az autós hogy kiKERÜLJÖN ne csak elhaladjon mellettem, de ahogy látom megteszi lehúzódok és kölcsönösség elvén még meg is köszönik ahogy én is ha autóban ülök és a bicikliről is ha pl. megvárja az autós a lehetőséget.
Szóval kicsit mindenkinek igaza van. Én csak a saját tapasztalatomat mondtam el. Ja és ne feledjük hogy itt nem arról van szó hogy 5-el szórakozgatok hanem 20-30-al való haladásról beszélek. Ha 20-30-al szerinted lehet Pesten vagy bárhol haladni kerékpár-gyalogos sávon akkor videós bizonyítékot kérek, mert 20-30-nál Te csengethetsz bármennyit..esélyed sincs. Inkább karcolok egy autót mint ölök meg egy gyereket.
0
VÁLASZ
komcsi 2016. 04. 19. 16:25 | #18
Mikor a hordágyon, esetleg a hullaszállítóban fekszel, akkor marha nagy elégtétel lehet, hogy "de hát nem én voltam a hibás"! ;)
Ez van, a legtöbb autóvezető, de még a buszvezető is paraszt módon letúr, szóval inkább lökjek fel egy figyelmetlen gyalogost, vagy csengessek előre, ha már látom, hogy gyanús a mozgása, mint hogy előttem forduljon jobbra egy autó (legalább ötször történt már meg velem), mert szarik a tükörbe nézni és essek át rajta vagy ütközzek neki, vagy menjen el tőlem 2 centire, esetleg toljon le az árokba.
Hol is biciklizel, Miskolcon? Gyere fel pár napra Budapestre, az első órában megváltozik a véleményed.
Ez van, a legtöbb autóvezető, de még a buszvezető is paraszt módon letúr, szóval inkább lökjek fel egy figyelmetlen gyalogost, vagy csengessek előre, ha már látom, hogy gyanús a mozgása, mint hogy előttem forduljon jobbra egy autó (legalább ötször történt már meg velem), mert szarik a tükörbe nézni és essek át rajta vagy ütközzek neki, vagy menjen el tőlem 2 centire, esetleg toljon le az árokba.
Hol is biciklizel, Miskolcon? Gyere fel pár napra Budapestre, az első órában megváltozik a véleményed.
+1
VÁLASZ
Lawrence 2016. 04. 19. 15:07 | #16
Pont erről beszélek. Ahogy már le is írtam. És ezzel válasz lentebbi kérdésre úja AZÉRT JOBB úttestre menni mert kevésbé veszélyes. Aki sokat kerékpározik tudja. Ha valamiért mégis nagyon veszélyesnek érzi az autók között történő bringázást az valószínű olyan városban helyen kerületben stb. él ahol az autósok az átlagnál is parasztabbak. Miskolcon szokott lenni BEBICIKLIZÉS ami kereétben segítenek azoknak megszokni a forgalmat akik pl. félnek. Én nem félek ezért sokkal nyugodtabban jobban tudok biciklizni autók között mint gyalogosok között mert ahogy írtad is pl. sokszor tökre megértem a gyalogost is hogy nem tud hol menni, meg ha már LERAKTA a járművét akkor sétálni akar nem aggódni. A kerékpár KÖZLEKEDÉSI eszköz. Alapvető lenne hogy közúton használva KRESZ VIZSGA (alap jogsi , basic stb.) kellene hozzá és természetes azonosító és kötelező kerékpáros klub biztosítás ... Mert ITT csak így oldható meg.. más országba máshogy de ezt hagyjuk mert hosszabb téma. A lényeg hogy PRÓBÁLJATOK meg toleránsak lenni és nem úgy gondolkodni hogy mi a faszomért megy ez itt vagy ott .. higgyétek el megvan az oka.. ha nincs akkor meg csak szimplán összeakadtatok egy fasszal :) ilyen meg van. Kedvencem mikor felsorolják hogy miket szoktak a bringások csinálni.. akkor most én soroljam miket szoktak az autósok? ;)
0
VÁLASZ
Gábor-79 2016. 04. 19. 14:42 | #15
Nálunk (18.ker) nemes egyszerűséggel ráfestették a kerékpárutat a járdára. Tették mindezt olyan szépen hogy ezzel meg is szűnt a járda mivolta, miközben a mellette haladó út elég széles ahhoz hogy egyetlen sávban elférjen a "teletankolt" Pista bácsi drótszamáron, meg a busz.
Miután piac közeli az ominózus útfelület, így rengeteg nyugdíjas közlekedik rajta. Ráadásul a buszról leszállva nem is tudsz máshova lépni csak a járdából avanzsált kerékpárútra.
Pár hete egy bringás majdnem elcsapott egy öregurat, majd fene nagy öntudattal meg is kérdezte tőle hogy mit mászkál a kerékpárúton. Az öreg hamar elintézte:
"-Azt mutasd már meg hol menjek, hülye gyerek!"
Nem volt tovább vita.
A kerékpár (relatíve) gyors jármű. Pláne az egyre szaporodó elektromos kerékpárok, amik már gond, és erőfeszítés nélkül viszik a 30-40km/h-át. Nem a járdán a helyük.
Tudom, önző dolog, de ha már leteszem az autót/motort/kerékpárt, akkor had sétálgassak nyugodtan, nézzem a kirakatokat, a csinos lányokat, ne azt kelljen lesnem mikor jön nekem egy önjelölt Lance Armstrong...
Miután piac közeli az ominózus útfelület, így rengeteg nyugdíjas közlekedik rajta. Ráadásul a buszról leszállva nem is tudsz máshova lépni csak a járdából avanzsált kerékpárútra.
Pár hete egy bringás majdnem elcsapott egy öregurat, majd fene nagy öntudattal meg is kérdezte tőle hogy mit mászkál a kerékpárúton. Az öreg hamar elintézte:
"-Azt mutasd már meg hol menjek, hülye gyerek!"
Nem volt tovább vita.
A kerékpár (relatíve) gyors jármű. Pláne az egyre szaporodó elektromos kerékpárok, amik már gond, és erőfeszítés nélkül viszik a 30-40km/h-át. Nem a járdán a helyük.
Tudom, önző dolog, de ha már leteszem az autót/motort/kerékpárt, akkor had sétálgassak nyugodtan, nézzem a kirakatokat, a csinos lányokat, ne azt kelljen lesnem mikor jön nekem egy önjelölt Lance Armstrong...
+1
VÁLASZ
közlegény 2016. 04. 19. 14:41 | #14
az a baj, hogy mind a kerékpáros, mind az autós különféle komplexusai és frusztrációi a közúton való közlekedésben élesedik ki. MINDKETTŐNEK előzékenyen, odafigyelve egymás épségére kéne közlekednie blablabla, a helyzet az, hogy a magyar mentalitás ilyen, az élet egyéb területein is létező külső belső-konfliktusok ezek, és elég gyakran a felszínre tör. ez sajnos soha nem fog megváltozni :(
0
VÁLASZ
Dmckayals 2016. 04. 19. 13:55 | #12
Az autós viselkedésére nincs mentség, semmi előnye nem származott abból, amit tett.
Az, hogy hol jobb kerékpárral közlekedni, vagy hogy hol kinek szúrják a szemét a bringások... mindig vannak ellenzők.
Nekem az a szerencsés helyzetem van, hogy a Közvágóhídtól a munkahelyemig kijelölt kerékpárúton tudok eljutni, nem kell az autók között mennem, csak lámpás kereszteződésekben találkozom velük. (És eddig csak kétszer sikerült éppen csak elkerülnöm, hogy a piroson áthajtó autós ne vasaljon ki :P )
A kijelölt kerékpárút viszont elég gyakran van együtt a járdával, ahol a gyalogosok erre vagy nem számítanak, vagy nem érdekli őket. A Ferencvárosi MÁV állomásnál a Népligeti buszpályaudvaron és a Stadionoknál is rendszeres jelenség reggel, hogy a munkába kóválygó emberek simán átsétálnak a kerékpárutat jelző sárga vonalon. Legtöbbször észre sem veszik. Némelyiknek még a fülében is valami zene szól, hogy minimálisra csökkenthesse az észlelés esélyét. Volt már példa olyanra is, hogy a Népligetnél a metróból feljövő gyalogos annyira kereste a pótlóbuszt, hogy észre sem vette, hogy rálépett a kerékpárútra. A másik kedven esetem az volt, amikor egy kínai kiskamasz nagyban besétált az előttem kb 5 méterrel haladó bringás elé, majd mikor az rácsöngetett, félreállt, és utána egyből ki elém. És hiába a csengő, ha a forgalom zaja elnyomja. Én az eBay-ről rendeltem egy elektromos kürtöt kerékpárra. Ezt 10-ből 7-szer meg szokták hallani, közülük 5-en értik is, hogy miért szól.
A buszsávos megoldást nem tartom jónak. A kerékpáros lassabb jármű, mint a busz, én 25-30 körül tudok tekerni, a buszsáv pedig kb pont egy busznyi széles. Sajnos ez egy kényszermegoldás, mert többnyire olyan helyeken van ilyen, ahol nem férne el külön kerépárút. Az egyirányú utcákban, ahol 2 irányban lehet bringával közlekedni, hasonló a helyzet. A forgalmi sávban az autó mellett 1 bringás is alig fér el, erre ráengedik szemből is a bringás forgalmat. Néha kevés a jó megoldás.
Korábban valaki már leírta és ezt szeretném megerősíteni én is: tolerancia kell minden fél részéről. Autós, kerékpáros és gyalogos részről is. Számomra ez elég utópisztikus gondolatnak tűnik, mert mindhárom csoportban vannak olyanok, akik csak a saját mellüket döngetik, hogy nekik mihez van joguk, pedig az, hogy legyen végre egy normális közlekedési kultúránk, az mindenkinek az érdeke lenne. Talán az lenne a megoldás, ha mindenki azzal foglalkozna, hogy a saját csoportjában megfelelően közlekedjen, nem pedig a másikakra mutogatna, hogy nekik miben kéne változtatni.
Bízom benne, hogy egyszer lesz majd ilyen is! Addigis figyeljünk oda egymásra! ;)
Az, hogy hol jobb kerékpárral közlekedni, vagy hogy hol kinek szúrják a szemét a bringások... mindig vannak ellenzők.
Nekem az a szerencsés helyzetem van, hogy a Közvágóhídtól a munkahelyemig kijelölt kerékpárúton tudok eljutni, nem kell az autók között mennem, csak lámpás kereszteződésekben találkozom velük. (És eddig csak kétszer sikerült éppen csak elkerülnöm, hogy a piroson áthajtó autós ne vasaljon ki :P )
A kijelölt kerékpárút viszont elég gyakran van együtt a járdával, ahol a gyalogosok erre vagy nem számítanak, vagy nem érdekli őket. A Ferencvárosi MÁV állomásnál a Népligeti buszpályaudvaron és a Stadionoknál is rendszeres jelenség reggel, hogy a munkába kóválygó emberek simán átsétálnak a kerékpárutat jelző sárga vonalon. Legtöbbször észre sem veszik. Némelyiknek még a fülében is valami zene szól, hogy minimálisra csökkenthesse az észlelés esélyét. Volt már példa olyanra is, hogy a Népligetnél a metróból feljövő gyalogos annyira kereste a pótlóbuszt, hogy észre sem vette, hogy rálépett a kerékpárútra. A másik kedven esetem az volt, amikor egy kínai kiskamasz nagyban besétált az előttem kb 5 méterrel haladó bringás elé, majd mikor az rácsöngetett, félreállt, és utána egyből ki elém. És hiába a csengő, ha a forgalom zaja elnyomja. Én az eBay-ről rendeltem egy elektromos kürtöt kerékpárra. Ezt 10-ből 7-szer meg szokták hallani, közülük 5-en értik is, hogy miért szól.
A buszsávos megoldást nem tartom jónak. A kerékpáros lassabb jármű, mint a busz, én 25-30 körül tudok tekerni, a buszsáv pedig kb pont egy busznyi széles. Sajnos ez egy kényszermegoldás, mert többnyire olyan helyeken van ilyen, ahol nem férne el külön kerépárút. Az egyirányú utcákban, ahol 2 irányban lehet bringával közlekedni, hasonló a helyzet. A forgalmi sávban az autó mellett 1 bringás is alig fér el, erre ráengedik szemből is a bringás forgalmat. Néha kevés a jó megoldás.
Korábban valaki már leírta és ezt szeretném megerősíteni én is: tolerancia kell minden fél részéről. Autós, kerékpáros és gyalogos részről is. Számomra ez elég utópisztikus gondolatnak tűnik, mert mindhárom csoportban vannak olyanok, akik csak a saját mellüket döngetik, hogy nekik mihez van joguk, pedig az, hogy legyen végre egy normális közlekedési kultúránk, az mindenkinek az érdeke lenne. Talán az lenne a megoldás, ha mindenki azzal foglalkozna, hogy a saját csoportjában megfelelően közlekedjen, nem pedig a másikakra mutogatna, hogy nekik miben kéne változtatni.
Bízom benne, hogy egyszer lesz majd ilyen is! Addigis figyeljünk oda egymásra! ;)
+1
VÁLASZ
lilaflexninja 2016. 04. 19. 13:33 | #11
Na aztán vidéken is boldog boldogtalan a forgalmas főúton biciklizik az eggyel arrébb lévő párhuzamos kihalt utca helyett.
+3
VÁLASZ
lilaflexninja 2016. 04. 19. 13:31 | #10
Tudom, hogy összetett probléma ez, de mi az isten nyiláért megy valaki az autók között, ha nem muszáj, ha van amúgy tényleg járdás bicikli út? Csak mert megteheti? Csak mert, lázadjunk? Mutassuk meg?!
Az autós persze ettől még egy köcsög, bár én is anyáznék, de nem rántanám rá a kormányt. Lehet feljelentést tenni, rendszám, felvétel megvan. Bár a biciklis is megérdemelne egy cetlit, mert elővette a telefonját, hogy videózzon.
Még egy pár dühítő dolog biciklisektől. Ugyanitt a hídon, másik oldalon járdán biciklizni. Ahol aztán tényleg nincs bicikli út. Felüljárón biciklizni. Üllői úton biciklizni, ahol 60-70-nel mennek az autók (tehát nem kerülgetni kell, hanem beletaposni a fékbe, így torlasztani a forgalmat), és amúgy van egy szerviz út és/vagy járda, amin gyalogos az életben nem járkál. Szemben menni a felfestett iránnyal. Az utca másik oldalán menni, nem ahol fel van festve. Átmenni a piroson. Elütni/nem elengedni a gyalogost a zebrán.
Az autós persze ettől még egy köcsög, bár én is anyáznék, de nem rántanám rá a kormányt. Lehet feljelentést tenni, rendszám, felvétel megvan. Bár a biciklis is megérdemelne egy cetlit, mert elővette a telefonját, hogy videózzon.
Még egy pár dühítő dolog biciklisektől. Ugyanitt a hídon, másik oldalon járdán biciklizni. Ahol aztán tényleg nincs bicikli út. Felüljárón biciklizni. Üllői úton biciklizni, ahol 60-70-nel mennek az autók (tehát nem kerülgetni kell, hanem beletaposni a fékbe, így torlasztani a forgalmat), és amúgy van egy szerviz út és/vagy járda, amin gyalogos az életben nem járkál. Szemben menni a felfestett iránnyal. Az utca másik oldalán menni, nem ahol fel van festve. Átmenni a piroson. Elütni/nem elengedni a gyalogost a zebrán.
+1
VÁLASZ
komcsi 2016. 04. 19. 13:26 | #7
Szerintem meg a buszsávban biciklizés jóval veszélyesebb, mint a járdára felfestett bicikliúton, és erre is rengeteg videó van. Az egyik legismertebb: https://www.youtube.com/watch?v=puOXHOlBZqg
Én legalábbis szívesebben és nyugodtabban biciklizek a járdára felfestett bicikliúton, még ha nagy ritkán csengetnem is kell a hülye gyalogosokra, mint az úton, ahol a bunkó autósoknak hiába csengetek és jóval sűrűbben szorítanak le...
Én legalábbis szívesebben és nyugodtabban biciklizek a járdára felfestett bicikliúton, még ha nagy ritkán csengetnem is kell a hülye gyalogosokra, mint az úton, ahol a bunkó autósoknak hiába csengetek és jóval sűrűbben szorítanak le...
+1
VÁLASZ
Forgi 2016. 04. 19. 13:22 | #6
Egyszer a Bringásoknak meg kellene kérdeznie a Buszsofőröket, hogy mi a véleményük a buszsávot használó kerékpárosokról....Lenne ám meglepetés!
Napi szinten vezetek a városban, nem is keveset. Az, hogy a külkerületekben vagy a kevésbé forgalmas helyeken az úttesten kerékpároznak szemben a forgalommal - bár azt, hogy ezt csak akkor tehetik meg ha tábla is jelzi meg felfestés, ez nagyon nem érdekli a többséget- ezt még megértem mert nem jelent gondot ha számít rá az ember. De ott ahol olyan a forgalmi szituáció sűrű a forgalom, kevés a hely, ott én tiltanám a kerékpározást.
Napi szinten vezetek a városban, nem is keveset. Az, hogy a külkerületekben vagy a kevésbé forgalmas helyeken az úttesten kerékpároznak szemben a forgalommal - bár azt, hogy ezt csak akkor tehetik meg ha tábla is jelzi meg felfestés, ez nagyon nem érdekli a többséget- ezt még megértem mert nem jelent gondot ha számít rá az ember. De ott ahol olyan a forgalmi szituáció sűrű a forgalom, kevés a hely, ott én tiltanám a kerékpározást.
+1
VÁLASZ
Lawrence 2016. 04. 19. 13:12 | #5
Szia. Azért sokkal veszélyesebb mert sokkal több balesetet eredményez. Ha úgy gondolod hogy a csík, vagy a szín bárkit megállít akkor majd készítek felvételt hogy mennyire nem :D A gyalogosok sokkal kiszámíthatatlanabb mozgást végeznek, nem beszélve a rengeteg kisgyerekről és kiskutyáról stb. A kerékpár út .. gyalog út és közút lenne a leghasznosabb igen de ilyen nagyrészt lehetetlen vagy kivitelezhetetlen. Ha ez megoldható hajrá. Ha nem akkor inkább legyen a közúton. Vagy ahogy most is van aki nem képes vagy nem akar közúton haladni az menjen a járdán NAGYON óvatosan.. hobbi szinten aki meg haladni akar haladni is fog és hidd el hogy inkább a bringás halad mint az autós. Természetesen abban egyetértünk hogy ahol SEMMI hely nincs az már eleve halálra ítélt eset :( az infrastruktúra is megöli az egész témát de hidd el hogy nagyrészt a hozzáállással van gond. Pl. nem értem miért probléma várni 3 másodpercet amíg mondjuk ki tudsz valakit kerülni és így tovább. Türelmetlen, agresszív, figyelmetlen barmok ülnek szekéren, buszon, autón, bringán és így tovább. NEM az autós a fasz nem a BINRGÁS stb. Közhelyek és általánosítások. Aki motoron fasz az fasz lesz szekéren is. Visszatérve az eredeti problémádra: Nem egy videófelvételem van hogy LESZARJA a gyalgoos a bringást. Csengethetek én bármennyit (igen van csengőm) .. sőt olyan felvételem is van valahol asszem még a gépemen hogy megkérdezem miért nem megy arrébb és enged el a kerékpárúton mire a válasz: leszarom hol megyek és így tovább. Majd gyűjtök össze anyagot és kiteszem.
0
VÁLASZ
komcsi 2016. 04. 19. 13:03 | #4
Soha nem bírtam Tarlóst az ostoba nagy pofája miatt, de abban egyetértek vele, hogy ha már van kijelölt kerékpárút, akkor minek másik?
Lawrence: miért baromság a gyalogosokat és a kerékpárosokat EGY felületre engedni? Azért nem egy felületen vannak, hiszen színnel, csíkkal el van választva a járdától a bicikliút, ha a gyalogos rámegy a kerékpárútra, az a gyalogos parasztsága. Erre van a csengő a biciklin, már amelyiken van, az enyémen pl. igen. Szerintem meg az a baromság, hogy a buszsávra van terelve a biciklis, ami sokkal veszélyesebb, a busznak is állandóan kerülgetni kell őket, mert annyira azért nem széles az út.
Lawrence: miért baromság a gyalogosokat és a kerékpárosokat EGY felületre engedni? Azért nem egy felületen vannak, hiszen színnel, csíkkal el van választva a járdától a bicikliút, ha a gyalogos rámegy a kerékpárútra, az a gyalogos parasztsága. Erre van a csengő a biciklin, már amelyiken van, az enyémen pl. igen. Szerintem meg az a baromság, hogy a buszsávra van terelve a biciklis, ami sokkal veszélyesebb, a busznak is állandóan kerülgetni kell őket, mert annyira azért nem széles az út.
+4
VÁLASZ
3m3ricus 2016. 04. 19. 13:03 | #3
Mondjuk egy bakancsot a képébe megérdemelt volna ez a fasz! Vagy csak szépen az autó elé menni és egyet belerúgni a lökhárítóba. A légzsák csodá dolgokra képes...
Mindent összevetve, sajnos sokan nem tudnak közlekedni. A közlekedés pedig nem egyenlő azzal, hogy keróra ül és teker vagy szerzett valaki jogosítványt. Nagyon jó példa ez a videón lévő fasz, nem tud közlekedni és hirtelen istnenek hiszi magát, mert kocsi van a segge alatt.
Nekem is eltört már egyszer a karom, mert egy kretén elémfordult holott nekem volt elsőbbségem és lebukfenceztem a bicikliről. Persze továbbállt...
Egyik jó dolog lenne, ha már általánosban vagy már óvodában oktatánk a közlekedési kultúrát holmi szart se érő erkölcs és hittan helyett.
Mindent összevetve, sajnos sokan nem tudnak közlekedni. A közlekedés pedig nem egyenlő azzal, hogy keróra ül és teker vagy szerzett valaki jogosítványt. Nagyon jó példa ez a videón lévő fasz, nem tud közlekedni és hirtelen istnenek hiszi magát, mert kocsi van a segge alatt.
Nekem is eltört már egyszer a karom, mert egy kretén elémfordult holott nekem volt elsőbbségem és lebukfenceztem a bicikliről. Persze továbbállt...
Egyik jó dolog lenne, ha már általánosban vagy már óvodában oktatánk a közlekedési kultúrát holmi szart se érő erkölcs és hittan helyett.
0
VÁLASZ
Lawrence 2016. 04. 19. 12:56 | #2
Kedves neophyte!
Vagy nem vagy nagy bringás (értve ezalatt az akár mindennapi közlekedést) vagy más sportcélokra használod a bringát. A csávó tényleg néha irritáló egyén de igaza van. A kerékpárral való KÖZLEKEDÉS sokkal biztonságosabb a közúton mint a járdán. A gyalogosokat és a kerékpárosokat EGY felületre engedni a legnagyobb baromság. Én miskolci vagyok és itt is nem egy helyen tudták le ezzel a milliós EU pályázatokat hogy 3 liter sárga festék és uccu neki. Hálistennek én úgy veszem észre az elmúlt 5-10 év tapasztalataiból hogy itt pl. Miskolcon már nagyon toleránsak és normálisak az autósok ha bringán ülök. Én pl. ha a KRESZ megengedi mindig az autósok mellett haladok. Gyalogos úton már törtem el kezem gyalogos miatt és kerültem rengeteg olyan helyzetbe amikor bár nem én hibámból de majdnem komoly sérüléseket szereztem gyalogosnak. Természetesen rengeteget utazom autóban is és látom mindkét oldalt sőt gyalogolok is. A baj pont ezzel van amit láthatunk és amit látunk nap mint nap, hogy nem egy elfogadó ország vagyunk hanem egy ellenkező. ÉN mindig tolerálom a bringást mindig elengedem a gyalgoost és így tovább. Így működöm ha mindenki így működne akkor igazából még le is tojhatnánk az EU pénz lopó festegetőket is de sajnos ezek a kerékpár utak (sávok) még több balesetet generálnak és még több összetűzést. :(
Vagy nem vagy nagy bringás (értve ezalatt az akár mindennapi közlekedést) vagy más sportcélokra használod a bringát. A csávó tényleg néha irritáló egyén de igaza van. A kerékpárral való KÖZLEKEDÉS sokkal biztonságosabb a közúton mint a járdán. A gyalogosokat és a kerékpárosokat EGY felületre engedni a legnagyobb baromság. Én miskolci vagyok és itt is nem egy helyen tudták le ezzel a milliós EU pályázatokat hogy 3 liter sárga festék és uccu neki. Hálistennek én úgy veszem észre az elmúlt 5-10 év tapasztalataiból hogy itt pl. Miskolcon már nagyon toleránsak és normálisak az autósok ha bringán ülök. Én pl. ha a KRESZ megengedi mindig az autósok mellett haladok. Gyalogos úton már törtem el kezem gyalogos miatt és kerültem rengeteg olyan helyzetbe amikor bár nem én hibámból de majdnem komoly sérüléseket szereztem gyalogosnak. Természetesen rengeteget utazom autóban is és látom mindkét oldalt sőt gyalogolok is. A baj pont ezzel van amit láthatunk és amit látunk nap mint nap, hogy nem egy elfogadó ország vagyunk hanem egy ellenkező. ÉN mindig tolerálom a bringást mindig elengedem a gyalgoost és így tovább. Így működöm ha mindenki így működne akkor igazából még le is tojhatnánk az EU pénz lopó festegetőket is de sajnos ezek a kerékpár utak (sávok) még több balesetet generálnak és még több összetűzést. :(
0
VÁLASZ
neophyte 2016. 04. 19. 12:33 | #1
Szerintem jelen esetben mindkét fél tahó volt.... :D Van egy olyan sejtésem,h a srác direkt, autóst hergelni ment ott, viszont az opelos is igazi paraszt volt. Egyébként én valószínű inkább mennék a járdán kijelölt úton, tököm se kóvályogna ilyen forgalomban, ilyen közlekedési szférába bringával.
0
VÁLASZ