Ez a követési távolság dolog nagyon szépen mutat a KRESZ könyvekben, de a való életben nem ilyen rózsás a helyzet. Budapesten biztos nem.
Mivel sokan nem tartják be, mások is a be nem tartására kényszerülnek. Ez egy öngerjesztő folyamat. Ha sűrű városi forgalomban megpróbálod betartani, kb. azonnal bejön eléd valaki, hiszen "befér", haladni akar. Szintén öngerjesztő folyamat, hiszen most újra lassítanod kell, a végén pedig már alig haladsz. Mindenki hülyének néz, ledudálnak. Próbáld ki! De tényleg tartsd be a féktávolságot! Ne a fékutat!
Persze, látom hogy ez nem annyira zsúfolt helyzet.
Motoros:
Ha a kamerás autó hibás, akkor a Banditos kolléga is. Teljesen mindegy hogy nem lát az előtte haladó autó elé.
A KRESZ szabályaitól függetlenül, magát mindenképpen okolhatja: helyes, progresszív fékezéssel szerintem csont nélkül megállt volna a furgon mögött.*
Satufék:
Az ugye világos hogy kurvára nem állhatsz bele bármikor a fékbe? Persze, ez nem ment fel senkit a követési távolság betartása alól.
*Progresszív fékezés:
Ha motorozol, gyakorold a fékezést! Nekem eddig egyszer kellett élesben tényleg maximumot fékeznem. Csobánka és Pilisvörösvár között előzésre készülve (jöttek szemből is) az előttem haladó Volvo V40 előtt átrohant egy őz. Bár sokat megyünk a barátnőmmel, nem gondolta addig hogy ekkorát tud lassulni egy 2 mázsás motor. Természetesen a hátamra kenődött.
bp1331 2015. 10. 02. 15:41 | #9
Áruljátok már el melyik képkockán látszik, hogy a Renault Kangoo fékez azaz világit a féklámpája? Mert a SAAB és a BMW azt látni, hogy világít. A SAAB a 0:03-nál már látszik előtte is már sejteni lehet, a BMW a 0:04-nél látszik, hogy fékez. De a Ranault-nak sehol sem!
0
VÁLASZ
palinkaman 2015. 10. 02. 15:14 | #7
Persze hogy látszott a féklámpa, a kérdés nem ez, hanem hogy világított-e. A videó alapján én nem vagyok benne biztos. Vagy legalábbis olyanok voltak a fényviszonyok, hogy nem lehetett elég messziről észrevenni, hogy világít-e, legalábbis a kamera szerint.
0
VÁLASZ
palinkaman 2015. 10. 02. 15:08 | #6
A kresszben az van, hogy még a sárga jelzésen is áthaladhatsz, amennyiben nem tudsz biztonságosan megállni. Az meg, hogy zöldnél valaki nekirugaszkodva megy, utána meg váratlanul minden látható ok nélkül beleáll a fékbe, holott mehetne, igen is balesetveszélyes.
Ha már itt tartunk, én az is ugyanilyen balesetveszélyesnek tartom, ha valaki lakott területen kívül, ahol 90-nel mehetne 60-nal szarakodik. Nem közvetlenül, hanem közvetve trremt balesetveszélyes helyzetet azzal, hogy kilométeres sort tart fel, és aki menni akar annak vad, és hosszú előzéseket kell csinálni, és van, hogy az embert alig engedik vissza a sorba.
Ha már itt tartunk, én az is ugyanilyen balesetveszélyesnek tartom, ha valaki lakott területen kívül, ahol 90-nel mehetne 60-nal szarakodik. Nem közvetlenül, hanem közvetve trremt balesetveszélyes helyzetet azzal, hogy kilométeres sort tart fel, és aki menni akar annak vad, és hosszú előzéseket kell csinálni, és van, hogy az embert alig engedik vissza a sorba.
0
VÁLASZ
vadonka 2015. 10. 02. 14:00 | #5
A múltkor mi ugyanígy jártunk, a zöldnél fékezett az autó mert belesütött a nap a lámpába és már nem látta egyértelműen, hogy nem e váltott át, haver meg bambult és belement hátulról. Nem lett nagy kár, de nem volt kérdéses, hogy mi voltunk a hibásak. Nem is hívtunk rendőrt. Ezt nem lehet kimagyarázni.
0
VÁLASZ
vadonka 2015. 10. 02. 13:35 | #4
Ha telefonált azért lehet max hibás, de a balesetet nem ő okozta és azért nem ő a hibás hanem a kamerás autó. Látszott a féklámpa. Másodpercek teltek el mire egyáltalán fékezni kezdett az autó mögötte. Ennyire rossz reakcióideje senkinek nincs, egyszerűen nem figyelt és csak lámpát nézte azt, hogy előtte állnak azt leszarta. Egyértelműen ő a hibás. A felvétel csak bizonyítja ezt. Álló autóba rohant bele, ezen nincs mit szépíteni.
0
VÁLASZ
bp1331 2015. 10. 02. 13:09 | #3
Igazad van és még sem! Miért nem, mert ha valaki fékez akkor a féklámpa informálja erről itt nem látszik.
A SAAB és a BMW-nél látszik a féklámpa a kis furgonnak nem pedig van neki 3 is. Ha világít is akkor nem a megfelelő fényerővel. Mivel a összes féklámpámnak kell működnie ezért a furgon vezetője is hibás.
A SAAB és a BMW-nél látszik a féklámpa a kis furgonnak nem pedig van neki 3 is. Ha világít is akkor nem a megfelelő fényerővel. Mivel a összes féklámpámnak kell működnie ezért a furgon vezetője is hibás.
0
VÁLASZ
norbertvincze 2015. 10. 02. 13:04 | #2
" A zöldnél is megállhat valaki ha az áthajtás balesetveszélyes helyzetet teremthet."
azt gondolom látod te is, hogy a fehér autó kurvára nem volt képben mi van. Vagy telefonozott, vagy valami, és ahogy felpillantott megzavarhatta a bal oldalt álló kocsisor, stb - magyarán azt se tudta melyik bolygón van.
azt gondolom látod te is, hogy a fehér autó kurvára nem volt képben mi van. Vagy telefonozott, vagy valami, és ahogy felpillantott megzavarhatta a bal oldalt álló kocsisor, stb - magyarán azt se tudta melyik bolygón van.
0
VÁLASZ
vadonka 2015. 10. 02. 12:45 | #1
" Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni."
Itt nincs miről beszélni, a kamerás autó sofőrje elaludt. Bőven lett volna ideje megállni. A motoros mögötte meg megszívta mert nem látta ettől a marhától, hogy lassítania kéne. A zöldnél is megállhat valaki ha az áthajtás balesetveszélyes helyzetet teremthet. Az nem szabálytalan.
Itt nincs miről beszélni, a kamerás autó sofőrje elaludt. Bőven lett volna ideje megállni. A motoros mögötte meg megszívta mert nem látta ettől a marhától, hogy lassítania kéne. A zöldnél is megállhat valaki ha az áthajtás balesetveszélyes helyzetet teremthet. Az nem szabálytalan.
0
VÁLASZ
Ha rajtam múlna, az általad említett útszakasz minden budapesti autós forgalmi vizsgájában benne lenne.
Mert ilyen helyen válik el, hogy tanult-e a jogsiért, vagy csak megvette....