Ne maradj le a legjobb izékről, iratkozz fel a heti hírlevélre:
bungle
sakos 2015. 07. 28. 20:29 | #28
"jobbra szoktam sorolni, ha nem előzök." OK.
" Amiért elkezdtem veled vitatkozni, az az elv, hogy le kell villogni, aki lassabban megy." Nem azért, mert lassan megy, hanem azért mert rossz helyen és nem levillog, hanem tisztes távolságból villant. Elfogadom, hogy vérmérséklet kérdése ki minek értelmezi.
"Az olyanról beszélek, amikor nagyon jól tudja az ember, melyik sáv fogy el. " Ebben tévedsz. Ilyen esetben is ki kell használni teljes hosszában a két sávot. Pont azzal előzöd meg az előnyszerzést, ha gondoskodsz róla, hogy mindkét sáv egyformán tele legyen. Az auchanban melyik pénztár sorba állsz? A legrövidebbe nem?
" Illetve nem is fogy el, hanem egész egyszerűen mondjuk kanyarodó sáv." Na ez szerintem is totális bunkóság. Kanyarodóban előremenni és a végén bepofátlankodni.
Előzmény: lilaflexninja (27) 0 VÁLASZ
lilaflexninja
lilaflexninja 2015. 07. 28. 07:52 | #27
Nahát pont nem nekem íródott a poszt, mert pont hogy jobbra szoktam sorolni, ha nem előzök. Szóval egyáltalán nem gondolom, hogy a jogosítványom a középső sávra szól. Erről vakeráltam. Max. akkor használom a középső sávot, ha a belső a gyors mégis alig haladó barmokkal van elfoglalva a külső meg ugye busz-taxi-bicikli. Ja meg amikor a jobb oldalon akarnak letolni, mert elfelejtették, hogy ugye nem onnan előzünk. Ezért is van lesújtó véleményem azokról akik belül tötyögnek, mert úgy érzik ki van bérelve a helyük. Amiért elkezdtem veled vitatkozni, az az elv, hogy le kell villogni, aki lassabban megy. illetve a másik, a cipzár. Igen, naná, hogy frusztrált vagyok, ha valami barom elém vág, mert ő neki ne kelljen már várnia. Nem az olyan helyzetekről beszélek, amikor útfelbontás van, baleset, szóval előre nem láthatóan elfogy a sáv, ott mindig egy-egy autót magam elé engedek, mert látom, hogy torlódik a sor. Az olyanról beszélek, amikor nagyon jól tudja az ember, melyik sáv fogy el. Illetve nem is fogy el, hanem egész egyszerűen mondjuk kanyarodó sáv. És azzal, hogy az utolsó pillanatban sorol be, pont hogy a többi embert tartja fel, és az ilyenek miatt nem halad a forgalom.

De nem is értem miért ne lehetnék attól frusztrált, hogy más túr, kapar, lenyom másikat, aztán röhög a markába, hogy jól megmutatta. Naná, hogy az vagyok. Míg én normálisan betartom a szabályokat és adott esetben előzékeny vagyok, más előnyhöz jut azzal, hogy ő nem. Persze magam felé jó vagyok, az a lényeg, de miért legyen másnak jobb, úgy, hogy közben egy faszfej? Kit ne dühítene. ennek ellenére nem szoktam büntetni, nem beengedni (na jó nagyon ritkán), sőt ha látom tükörből, hogy másfélszer annyival jön mint én, már tudom, hogy itt dupla-tripla sávváltás lesz öt méteren belül, és még helyet is hagyok, hadd tudjon előttem cikázni.

Alapvetően én úgy gondolom, hogy az autó egy közlekedési eszköz, az utak meg nem játszóterek és versenypályák. Nincs kötelező sebesség, illő sebesség van, hogy ne tartsa fel az ember a forgalmat. Nincs kötelező nekem előznöm kell. Érdekes módon vannak országok, ahol ez nem gond, mert kulturáltak az emberek. Vannak országok, ahol mindenki állat, ott azért nem gond, van, ahol egyszerűen barmok, de figyelnek legalább magukra (mondjuk usa) és vagyunk mi, akik egyszerűen parasztok vagyunk és csak magunkra gondolunk, és mazsola mindenki más. Azt látom, hogy embere egyéni szórakozó helyüknek használják az utakat. És naná, hogy ez dühít. Dühített, amikor kis szar autóval jártam és nem is tudtam volna versenybe szállni, dühített amikor jó gyors autóval járok és nem is akarok versenybe szállni, dühít akkor is, ha bkv-val járok. Egyszerűen a pofátlanság dühít. Oda-vissza. Ja és dühít, amikor mondjuk gyereket szállítok, és más veszélyeztet engem, mert pofátlan.
Előzmény: sakos (24) 0 VÁLASZ
sakos 2015. 07. 27. 17:58 | #26
Vedd úgy, hogy az én hsz-em végén is volt egy smiley. :)

Előzmény: hawkeye (16) 0 VÁLASZ
sakos 2015. 07. 27. 17:55 | #25
Nekem is muszáj reagálnom, de a cipzárt nem értőknek is mintapéldánya van. Látszik, hogy frusztrál, ha úgy érzed más jogtalan előnyhöz jut, de arra még nem jöttél rá, hogy ez pont a te hozzáállásod miatt történik meg.

Ha mindkét sávban ugyanolyan hosszú a sor állna és mindkét sávból ugyanannyi autó jutna át a szűkületen, akkor senkinek nem lesz előnye. Ezt másutt így is csinálják.
Lásd a cikk vonatkozó része és a kép, ami eleve önmagáért beszél.
http://totalcar.hu/magazin/velemeny/2014/04/23/tiz_dolog_amitol_jobb_lenne_autozni/
Nyugodtan vedd magadra, amit itt írnak.

Előzmény: lilaflexninja (19) 0 VÁLASZ
sakos 2015. 07. 27. 17:46 | #24
Nagyon-nagyon nem értek veled egyet. Archetípusa vagy annak a gondolkodásnak, aki úgy érzi, hogy az ő jogosítványa a középső sávra szól. Pont neked íródott a címadó poszt. Olvasd el, és ne velem vitatkozz, hanem a szakemberek által kezdeményezett kampánnyal.
Egyrészt autópályáról beszélünk - városban mások a szabályok - másrészt nincs dedikált sáv senkinek, sem a lassan haladóknak, sem a barmoknak, sem a "B" kategóriásoknak. Ha nem előzöl, akkor a külső sávban van a helyed és kész. Akkor is ha 80-nal mész, akkor is ha 130-cal vagy többel. Ennyire egyszerű.
Előzmény: lilaflexninja (18) 0 VÁLASZ
közlegény
közlegény 2015. 07. 27. 11:00 | #23
...továbbá: kérem, köszönöm, legyen szíves, elnézés, jó napot kívánok, viszontlátásra, ill. bárminemű előzékenység sem az életben így az utakon nem jellemző. egy marhacsordát odaengedsz az itatóhoz 1000X előzékenyebbek egymással.
közlegény
közlegény 2015. 07. 27. 10:48 | #22
igen, én is erről beszélek, hogy aki egy nulla az életben az úton dupla nulla. A városi sávváltókon jókat nevetek magamban (vagyis legszívesebben sírnék), mikor csinálnak vagy 5 sávváltást három lámpa alatt és a következő pirosnál végül ugyanott tartok zéró sávváltással. Amikor megelőz a háza előtt 100 méterrel. Vagy 30-as 40-es táblát én még nem láttam betartani, hacsak nem tudják hogy ott figyel a háromlábú. sorolhatnám, de minek, mert még a rohadt bevásárlókocsit is rátolják az emberre a kibaszott teszkóban, akkor mi másra számítsak?
Előzmény: lilaflexninja (21) +1 VÁLASZ
lilaflexninja
lilaflexninja 2015. 07. 27. 10:04 | #21
Azért a nagy része, aki siet, cikázik, bevág, az annyira nem is siet, meg hát városon belül mennyit nyer az ember 5 percet? Autópályán is mennyit? 20-at? Igazából ez mentalitás kérdése, meg ilyen társadalmi jelenség vagy mi, egyszerűen az, hogy szarunk a másikra, meg lenyomjuk a másikat, kaparunk, előretörünk, megmutatjuk, nekem jár, én vagyok a jani, ne tartsanak fel, csináljuk okosba, nehogy már megmondják, nehogy már ne én legyek.... stb. Szóval ami az élet más területein is van bunkóság, az az utakon jól lecsapódik. Ja ide sorolható még az úton, sarkon, bárhol megállok kivágom az elakadásjelzőt és berongyolok a boltba, mert nekem ott van dolgom.
Előzmény: közlegény (20) +1 VÁLASZ
közlegény
közlegény 2015. 07. 27. 09:26 | #20
az a baj, h rengeteg frusztrált, senkiházi, ostoba barom ül a volán mögött, aki az élet valamennyi területén egy béna semmire se jó, szar csődtömeg, és amint beül egy kibaszott autóba, úgy érzi kompenzálnia kell. Mert, ha időpontra megy, akkor illő lenne, valamivel előbb elindulni (mint gondolja), hogy időben ott legyen, és nem akkor toporzékolni, amikor már késésben van. Ja, időpont, ezen tényállások is közrejátszanak, hogy nagyon kevés tajparszt tud betartani bármilyen időpontot, vagy határidőt (respect aki mégis). Előregondolkodás nuku, majd ráér, és ha már szorul a hurok, akkor nyomják a gázt és csodálkozik, amikor megöleli a fenyőfát. Pszichológiai tesztet minden évben (!), akinek van jogsija.
lilaflexninja
lilaflexninja 2015. 07. 27. 08:13 | #19
Hát bocsi, de muszáj erre is reagálnom, mert ez meg a másik, amiért ölni tudnék. Nos, pont fordítva látom a cipzárral a gondot. Az elfogyó sávot nálunk azért előre lehet látni, kék táblák fehér nyilakkal! Míg én előre tekintve tudom, hogy melyik sáv lesz az enyém adott esetben, és abban megyek, mert az nem fog elfogyni, jön a sok akárki az elfogyó sávban, és a legvégén be akar sorolni, mert ő nem fog beállni a sorba, ő most megelőzött 5 autót. Igaz, hogy a nem fogyó sávban azért alakul ki a dugó, mert mindenki betolakszik, de nem számít, majd én várok, mert más siet és szemfüles, és a kanyarodó/fogyó sávból vág be elöl. Amúgy nem is értem ezt az elvet. Miért a legvégén? És miért nekem kéne a legvégén beengedni? Eleve egy csomóan, három sávos úton 5 méteren belül váltanak három sávot. Előre nem tudja? Vagy az ciki, hogy mondjuk előre kiválasztom a sávomat, amerre majd megyek? Ennyire nyomasztó egy sorban haladni, úgy hogy ne én legyek az első? vagy ekkora örömöt okoz két-három autót beelőzni?

Szerintem pont ezzel van a baj, hogy van egy nagy adag ember, aki normál tempóban halad, tudja is merre, melyik sávban, de persze ők vannak "leszuzukisozva" mert nem megy gyorsabban, nem nyomja padlóig, meg feltartja a sietőket. (oké az is egy fasz, aki hetvenes táblánál amúgy 50-nel megy, de hány olyat is látok, hogy az urak, a belső sávban tömörülnek 70-es táblánál max. 70-nel, mert betartjuk azért, de jobbra már nem, a szélső sáv meg halad gyorsabban szépen). Valahogy nálunk még mindig az a ciki, ha valaki betartja a kreszt, és nyugisan vezet.
Előzmény: sakos (14) +1 VÁLASZ
lilaflexninja
lilaflexninja 2015. 07. 27. 08:02 | #18
De miért villantasz? Előzzél, ha tudsz, de nem kell villogni. Milyen dolog már ez eleve! Ha nem tudsz előzni, akkor meg szépen mész a másik mögött. És azt tudod, hogy a 130-as tábla nem azt jelenti, hogy 130-cal kell menni? És, hogy általában, ha három sáv van, a legszélsőben mennek a kamionok, lassabb járművek, ha autópályáról van szó, városban a busz, a taxis, a bicikli, meg a parasztok, a legbelsőben szintén a parasztok, akik sietnek, meg akik azt hiszik, hogy a belső sávban királyság menni, és csak a plebsz közlekedik a jobb oldalon, szóval marad a középső sáv annak, aki normálisan halad, esetleg tudja is merre, és nem azért hajt kilométereket a belső/külső sávban, mert egyszer majd le is fog kanyarodni talán? Ja és azt tudtad, hogy külső sávból nem előzünk?

Előzmény: sakos (7) 0 VÁLASZ
hawkeye
hawkeye 2015. 07. 27. 07:43 | #17

És néked vagyon igazad. Ha egyet beengedsz, tényleg másik öt is nyomul...
Előzmény: jackdaniels (15) 0 VÁLASZ
hawkeye
hawkeye 2015. 07. 27. 07:41 | #16

Amúgy a :) jelentésével tisztában vagy?

Vagy csak elhagytad valahol a humorodat....
Előzmény: sakos (13) 0 VÁLASZ
jackdaniels 2015. 07. 27. 00:33 | #15
Meg persze az sem segít, amikor azt látom, hogy valakit beengednek az elfogyóból, mire a mögötte lévő 5 autó egymás seggére tapadva, gyakorlatilag hernyóként tolakszik előre... ;)
Előzmény: sakos (14) 0 VÁLASZ
sakos 2015. 07. 26. 21:26 | #14
A gond a cipzárral az, hogy az elfogyó sávban jövők ahelyett, hogy elmennének a végéig és ott besorolnának, folyamatosan diffundálnak be a megmaradó sávba. Emiatt mindig az elfogyó sáv halad gyorsabban.
Előzmény: loloppo (8) 0 VÁLASZ
sakos 2015. 07. 26. 21:23 | #13
Kedves barátom, ne dőlj be az előítéleteknek. Az autóm ugyan bőven képes erre a tempóra, de 180-nal egyszer mentem kíváncsiságból néhány másodpercig tök üres úton. Már elég öreg vagyok hozzá, hogy betartsam a szabályokat.
Nem szeretem, ha valaki indokolatlanul feltart, épp ezért magam is szó nélkül térek ki akár egy szakadt Szuzuki elől is, ha az gyorsabb.
Valószínűleg nem jöttél még Székesfehérvártól az M7-esen, azért nincs fogalmad a helyzetről.
Előzmény: hawkeye (10) 0 VÁLASZ
jackdaniels 2015. 07. 26. 21:06 | #12
Mielőtt cafatokra tetszik szedni, előre bocsátanám, hogy én például kerékpárral járok.

Szóval ami miatt senki nem szeret a külsőn menni, az többek közt a busz, a az "életveszélyes gyalogosok", vagy például én vagyok, kerékpárral.

Mármint értitek, ha most én ott tekerek az Ő úttestjén, az Ő városában, mert Ő van autóval, akkor neki akár tetszik, akár nem, muszáj legalább lassítania, istenbocsá' sávot is váltania, legalábbis félig, ha meg akar előzni.
Mert persze nem akar, sőt, igazából el akar ütni, hiszen én merészkedtem az ő területére. Meg a busz, amire várni kell, meg a gyalogos, aki félig már az úttesten van (sose fogom ezt megérteni), az árurakodó teherautók, amik nem tudnak szabályosan parkolni, meg úgy minden, ami csak az autós és az összes többi közlekedési forma között van.

Autópályán nem én vagyok az ellenség, ott a Suzukis, meg a Trabant az, ami éppenhogy tud menni 90-el, de most nehogy már azt képzeld, hogy Ő lassítani fog, meg előzni, neeem. Ő nyomja neki, mint az őrült, ő menni akar, és mindenki útban van neki.

Ezen meg sajnos a tábla sem fog segíteni.

Ennél sokkal egyszerűbb, ám költségesebb megoldás, amit egy asszem Japán elképzelésről olvastam néhány éve. A dolog lényege, hogy a többsávos főúton, minden sáv közepén talán 10-20 méterenként van egy elektronyos jeladó, amit az út szélére telepített napelemekről táplálnak, illetve minden autónak, amelyikkel fel akarnak menni például egy autópályára, rendelkeznie kell az alján egy vevőegységgel.
Amikor az autó a pályán halad, az alján lévő vevő folyamatosan rögzíti a pályától kapott jelet, melyből kiderül, hogy melyik sávban van és hogy a szomszédos sáv foglalt-e, amolyan vasúti térközjelzős rendszerben. Ebből egyértelműen következtethető, hogy az autós az előírásoknak megfelelően használta-e az autópályát, csak akkor haladt-e belsőben, ha a külső valóban foglalt volt, illetve a rendszer nyilván ki tudja számolni az autó sebességét, ésatöbbiésatöbbi.

Én tudom, hogy ez túl utópisztikus elképzelés kishazánknak, de azért lássuk be, van ennek a dolognak megoldása táblázás nélkül is.

Csakhát akarni kell.

Meghát azért kilométerenként 3 milliárdnál már csak belefér... ;)
hawkeye
hawkeye 2015. 07. 26. 17:16 | #11
Egyébként nem kell autópályára menni a kreténségért.

A hajnali órákban az Árpád-hídon, Pest felé, ugyanez a helyzet. Jönnek az uraságok a hegyről, és a jelek szerint megalázónak tartják a külső sávban való közlekedést. A középsőben és a belsőben tolonganak, egymás fenekében.

A fura az, hogy ezt az urizálást a távolsági buszok is átvették, a hídon szinte kivétel nélkül a középsőben totyorognak.

De nem bosszankodom, így van helyem az üres külső sávban. Éljenek a hülyék! :)

hawkeye
hawkeye 2015. 07. 26. 15:45 | #10

Ne szerénykedj, barátom! A plebs valójában olyan 130 körül megy a középsőben, meg a belsőben, és tényleg bosszantó, hogy nem takarodnak le előled, amikor 160 - 180-nal mögéjük érsz....

:)
Előzmény: sakos (7) 0 VÁLASZ
norbertvincze
norbertvincze 2015. 07. 26. 14:57 | #9
ebben van valami
Előzmény: loloppo (8) 0 VÁLASZ
loloppo 2015. 07. 26. 13:33 | #8
A cipzaron mar sokat gondolkodtam, hogy miert nem megy otthon es miert ennyire termeszetes pl angliaban es arra jutottam, hogy az ut felfestes jelentosen hozzajarul.
Amig otthon legtobb helyen ha megszunik egy sav akkor az teljes hosszaban le van valasztva szaggatott vonallal es a megszuno savbol iranyjelzessel, a szagatott vonalat atlepve lehet a folytatodo savba atjutni azt sugallva az embereknek, hogy a folytatodo savban haladoknak elsobbsege van.
Itt angliaban ha ket savbol egy lesz, akkor eloszor eltunik a felezovonal es az ut tolcserszeruen leszukul. Egyertelmu, indexelni sem kell, egy jon jobbrol egy pedig balrol. Persze van neha egy-ket balfacan vagy agressziv tolakodo de nem jellemzo.
Előzmény: sakos (7) 0 VÁLASZ
sakos 2015. 07. 26. 13:23 | #7
Nagyon nem a BMW-sekkel van a baj, hanem épp a Skodás, Trabis, Opeles, stb (tisztelet a kivételnek) okostojásokkal, akik bőszen hajtanak a középső sávban 110-zel, hiába tök üres a külső.
Ha jövök mögöttük 130-cal a külsőben, bemegyek mögéjük, villantok egyet messziről, 90%-ban semmi nem történik. Ekkor be a belsőbe, előzés, majd látványosan indexelve kimegyek előtte két sávot, hátha észreveszi magát. De jellemzően nem.
Aztán ha belefáradok ebbe, akkor elmegyek a külsőben mellette és kész.

Ez az egyik dolog amit képtelenek megtanulni a magyar autósok, a másik pedig a cipzár.
Előzmény: bungle (1) 0 VÁLASZ
bungle
bungle 2015. 07. 26. 12:39 | #6
Mennyi minden változik "pár év" alatt. :)
http://i.imgur.com/pLEy8Dp.jpg
bungle
bungle 2015. 07. 26. 10:51 | #5
"középső sáv szindróma" :D
norbertvincze
norbertvincze 2015. 07. 26. 10:42 | #4
a vicces az lesz, ha emiatt sem lesz változás.

humánus, elég sok mindent megoldó megoldásként ajánlanám visszahívni az összes vezetői engedéllyel rendelkező személyt, és átszűrni őket a PÁV vizsgák alapján.
hawkeye
hawkeye 2015. 07. 26. 10:41 | #3

Most megsértetted a merdzsósokat, audistákat, stb...

Rájuk sem vonatkoznak a közlekedési előírások. Sőt, egy részükre a fizikai törvények sem, ahogy a temetői fejfákon, sírköveken látom...
Előzmény: bungle (1) 0 VÁLASZ
tjunior 2015. 07. 26. 10:24 | #2
belső sávos paraszt kifejezést nem véletlenül alkották meg
+1 VÁLASZ
bungle
bungle 2015. 07. 26. 10:18 | #1