A cikkben fejtegetett elvet nagyjából minden, bármiféle szabad kereskedelem tárgyául szolgáló dologra rá lehet mondani. Objektív ár a piacgazdaságban nem létezik, minden annyiba kerül, amennyit hajlandóak adni érte. Egy állampapír vagy egy blue chip részvény értéke mögött is csak az érték töredékével megegyező kézzel fogható vagyon áll, a többi eleme a lehetséges várakozásokból, bizalmi tényezőkből áll össze. Az IT startup-oknak - mint ahogyan azt a cikk is írja - azért lehet felverni az árát, mert egy dinamikus piacon pörgetik a versenyt.
- Bárki komolyan elhiszi, hogy az Uber 40 milliárd dollárt ér? Vagy a Snapchat 15 milliárdot? Megmutatjuk, hogyan verik át a világot a menő startupok és a befektetőik, és hogyan fújják az új dotkomlufit.
Stickhorse 2015. 04. 07. 18:08 | #7
0
VÁLASZ
justil 2015. 04. 07. 16:34 | #1
Érdekes cikk, érdekes téma. Mondjuk az Ubert a Snapchattel azért kár egy kalap alá venni, előbbi ugyanis sokkal gyakorlatiasabb, hasznosabb dolgon alapul, és ha a 40 milliárd erős túlzás is, valószínűleg kevésbé fenyegeti egy teljes összeomlás, mint a másikat.
0
VÁLASZ
www.youtube.com/watch?v=XLMKku4HbrY