Ne maradj le a legjobb izékről, iratkozz fel a heti hírlevélre:
bungle
bungle
bungle 2015. 07. 31. 12:38 | #14
bungle
bungle 2015. 06. 29. 08:37 | #13
Az Uber-sofőröknek is taxisvizsgát kell tenniük
www.napigazdasag.hu/cikk/47884/
bungle
bungle 2015. 06. 16. 15:21 | #12
Taxisok tüntetnek az Uber és a Wundercar ellen
http://444.hu/2015/06/16/taxisok-tuntetnek-az-uber-es-a-wundercar-ellen/

Egyébként pont ma írt egy haverom:
"legutóbbi taxizásom jó példa arra, h miért jó az uber...

esett az eső, a westendből próbáltam eljutni a tüzérbe (mentem volna metróval, de túl sok cuccom volt). álltam az esőben és próbáltam felhívni a rádió taxit. persze nem vették fel, csak kb a 3. hívásra. utána nem tudtam elmagyarázni a diszpécsernek, h hol állok. hiába mondtam neki, h a westend északi kijáratánál, azt mondta ő ezt nem érti, adjak házszámot. mondom nem tudok házszámot adni, mert lövésem nincs róla. mondtam neki, h a váci u. 30-cal szemben állok, mire mondta, h ő így nem tud kiadni fuvart... annyiban maradtunk, h odaküldi az autót a westend kijáratához, a sóházhoz. aztán vártam kb 20 percet, mire felhívtak. kiderült, h a taxis 2 percre vette fel a címet és megállt kb 30 méterre mellettem... a sóház főbejáratánál mondanom sem kell, h szarrá áztam.

mi lett volna uberrel? bejelölöm hová kérem az autót, utána láttam volna végig h hol tart a kocsi (addig mondjuk fedett helyre megyek) és azt is látom, h hol áll meg.

ja-ja, persze az uber sofőrök nem adóznak. szemben a taxisokkal, mert ők meg igen :D"
bungle
bungle
jackdaniels 2015. 03. 21. 01:26 | #9
A sharing economy célja nem az, hogy "megoldjuk okosba", hanem hogy mindenki számára megfizethető áron tudjunk olyan szolgáltatást nyújtani, amely alapvetően megfelel ugyanazon szolgáltatás sokkal drágább, ám "cégesített" formájának. A taxizásnál például nem tudom, hogy lehetne szaktudás alá menni árban, és minőségben, ha alapvetően arról van szó, hogy valaki valakit elvisz A-ból B-be autóval. Mehet lassabban, vagy lehet kicsit keményebb az ülés, esetleg zajosabb a kocsi, de maga a cél teljesül.
Előzmény: közlegény (7) 0 VÁLASZ
közlegény
közlegény 2015. 03. 20. 20:57 | #8
*akarom mondani sharing economy
Előzmény: közlegény (7) 0 VÁLASZ
közlegény
közlegény 2015. 03. 20. 20:50 | #7
ez az egész social economy törekvés nekem egy kicsit hasonlít a "megoldjuk okosba" magyaros megoldásaira, amely mindig profin elvégzett szakmunka és szaktudás alá megy árban és minőségben szintúgy.
jackdaniels 2015. 03. 20. 15:47 | #6
Az indexes videóban arról beszél a fickó, hogy majd ha a rutintalanság miatt karambolok lesznek, meg megölik egymást az emberek a fuvarért, hogy majd akkor miről fognak beszélni, illetve előtte mondja a kolléga, hogy a fixtarifa bevezetése egy demokratikus döntés volt, és hatalmas előrelépés a szakmában.

Namármost egyrészt ez a rutintalanság miatt karambol lesz, és belehal az utas ez egy baromság. Ennyi erővel vegyük el mindenkitől a jogosítványt, aki nem taxis, mert csak balesetet okoznak az utcán...
A fixtarifás demokratikus döntés pedig ugye annak a látszata, amit az előző kommentemben írtam. A legtöbb taxis nem azért akart fixtarifát, mert akkor az majd milyen jó lesz, hanem mert amikor a Taxi4 le tudott menni 164/km-re, és még mindig megérte a kollégáknak, mert nem sarcolták őket halálra, akkor a Főtaxinál, vagy a Budapestnél ugyanúgy 200 körül volt a kilométerdíj, mert a cég mohó volt. Az nem demokratikus döntés, ha több, mint 100 forinttal megemeltetem a másik társaság díját, csakmert az enyém ilyen k***a magas, már elnézést...

Az egész dologban az a legbosszantóbb, hogy azon az alapon, hogy a tapasztalatlan emberek elveszik a tapasztaltak munkáját, tulajdonképpen bezárathatjuk az összes kisközértet, és csak a teszkók, meg osanok maradnak meg, mert hát miaz, hogy a Gizinéni saját boltot nyit, amikor itt az osanban meg a teszkóban minden megvan...
jackdaniels 2015. 03. 20. 15:31 | #5
Egy időben nagyon sokat kellett taxiznom, rengeteg taxissal beszélgettem, tudom, hogy taxizni drága, mert rengeteg mindenért kérnek el pénzt, de akkor sorba mennék:

- Hogy évente, vagy kétévente viszem műszakira a kocsit, az talán mindegy, amíg önmagában autózásra alkalmas az autó.
- Az, hogy 5 évnél öregebb autóval nem lehet taxizni, ne haragudj, de a legnagyobb marhaság, amit kitaláltak a taxisoknak. Nyilván nem azt mondom, hogy 30 éves ladákkal lehessen taxizni - megjegyzem az már a műszakin se nagyon megy át ;) -, de ha valaki karbantartja az autóját, teljesen mindegy, hogy 3, vagy 13 éves, ugyanúgy fog működni.
- A rádió ugye azért van benne, hogy tudja tartani a kapcsolatot a diszpécserrel. Ez Uberes kocsi esetén nem szükséges. A POS terminált ha jól tudom, te is ki tudod kérni a saját bankodtól, és akkor lehet nálad fizetni.
- A taxis vizsga megint lehúzás. Fizetnek a PÁV-ért, a taxisvizsgáért, a pszichológusért, a matricáért, a tetőlámpáért, ha kell, akkor a fényezésért, a taxis műszakiért, és csak ezután ülhet be a saját autójába. Ennél sokkal-sokkal olcsóbb, ha a saját magának dolgozik. Igaz, a legtöbb taxis EV, de pont ezért tagdíjat is fizet a cégnek, meg ugye szurkolja a %-ot. Ha szereti a diszpécser, még fuvarja is lesz, nem csak fizet, hogy mászkálhasson a városban.

Én úgy tudom, hogy ezzel szemben az Ubernél csak beregisztrálsz, megadod a kért adatokat, és mehet a móka, minden más rajtad múlik, aztán a fuvar végén úgyis értékelnek, és ha retkes a kocsid, vagy büdös vagy, esetleg bunkó paraszt, úgyse kérnek többet.

Nyilván az Uber nem arra való, hogy nagyhirtelen találj magadnak egy fuvart, de ha ráérsz 15-20 percet várni, még akár meg is érheti.

Fontos továbbá, hogy majdnem biztos vagyok benne, ezt a taxis hisztit nem a taxisok találták ki, bárki bármit mond. Rengeteget meséltek taxisok a "cégről", ahol mindenkit, mindig, mindenért, mindenhogy megszívatnak, ha abból egy kis pénzt lehet csinálni. Akkor, amikor Németországban kitört az Uber-hiszti, beszélgettem egy taxissal, aki elmesélte, ő bármikor hajlandó lenne átmenni Uberezni, mert sokkal-sokkal-sokkal jobban megérné neki, mint az, amit most csinál, mert itt nem egyedül rajta múlik a fizetése. Ha rossz kedve van a diszpécsernek, akkor csak a pajtiknak ad ki címet, hiába a leütős rendszer. Mindent ki lehet kerülni. Ha összevész egy kollégával, simán átrángatják segíteni a város másik végébe, ahol aztán kiderül, nem is történt semmi. A "cég" pedig már azért is büntit fizettet, ha valaki 3 percet késik a fuvarról.

Ezek után nem hiszem, hogy bárki, aki hivatástudatból taxizik, ne ugrana át rögtön az Uberre.

Csak az meg ugye nem éri meg a "cégnek", ezért egyszerűbb megfélemlíteni a kollégákat, és sakkban tartatni a többieket, mint leülni tárgyalni, és ésszerű pénzeket elkérni ésszerű szolgáltatásért cserébe...
Előzmény: Dmckayals (4) +1 VÁLASZ
Dmckayals 2015. 03. 20. 13:49 | #4
Azért ahhoz, hogy taxizhass, elég sok feltételnek meg kell felelni. Évente kell forgalmira vinni, meg van szabva, hogy hány éves kocsit használhatsz, nem lehet 3 ajtós, kell bele CB, ha haladni akarsz a korral, akkor POS terminál. Ahhoz, hogy taxizhass, vizsgázni kell és szerintem sok esetben a taxis nem alkalmazott, hanem egyéni vállalkozó, ami mid mind költséget ró a nyakába. Ezzel szemben ha valaki elkezd Uberezni, akkor kb ugyanannyi költsége lesz, mint előtte volt.
Én ott látom a különbséget, hogy amíg az ember taxit hív, akkor az többnyire adott színvonalat biztosít, míg ha valaki értem jön a saját kocsijával, akkor lehet, hogy abban elég nagy gané van a hátsó ülésen. cserébe kevesebbe kerül. És mivel a magyar piac eléggé ár-érzékeny a taxisok joggal érzik azt, hogy a piacuk egy része veszélybe került.
Aztán persze a taxisok általában normálisan vezetnek, civil autósok között több a renitens Fittipaldi, ráadásul nincs meg a szükséges képesítésük. Ami még a taxi mellett szól, hogy ha 10 perc múlva kell fuvar, akkor szabad taxit valószínűleg hamarabb találsz, mint Uberest. szóval azért a taxisok lehet, hogy kicsit ráparáznak a dologra.
Személy szerint nem vagyok taxi párti, korábban volt két olyan fuvarom, amit szívesen kihagytam volna, de mivel nem voltam egyedül, alkalmazkodtam a többiekhez. Én inkább vártam volna, minthogy kifizessek annyi pénzt. Ha saját zsebből kéne taxizni, most sem tenném, csak ha valami vészhelyzet úgy kívánja. A másik oldalról nézve, szívesen viszek el bárkit kocsival, ha egyfelé megyünk, akár ingyen is. Persze, ha az illető beszáll a benzinbe az attól még jól esik! :)
Szóval szerintem mindkettőnek van előnye és hátránya is. Mindenki meg akar élni valamiből és ezzel általában sérti mások már meglévő piacát. Lehet erőlködni, forgalmat lassítani, de mielőtt az ember az érzelmeitől felfűtötten elkezd vadul cselekedni, érdemes lenne végiggondolni, hogy amit tesz, az az ő céljához közelebb viszi-e vagy éppen hogy távolabb!
Előzmény: jackdaniels (2) 0 VÁLASZ
izébigyó 2015. 03. 20. 11:10 | #3
Az Uber sofőrök vajon megkapják a fuvarok után a díjat az Ubertől, vagy nekik kell ingyen bevállalni az akciós furikázást?
jackdaniels 2015. 03. 20. 11:06 | #2
Szóval értem én, hogy a taxisoknak nem tetszik, hogy a south parkot idézve "eevették a munkájááát".

De azért arra kiváncsi lennék, hogy ha beindul a rendszer, és Kovács Géza 30 éve taxisofőrt munkában hívja az asszony, hogy be kell mennie az orvoshoz, de nem találja a kocsikulcsot, akkor vajon Géza kollégát küld hozzá, vagy megmondja az asszonynak, hogy hívjon Ubert, mert az olcsóbb?
Azt nem értem az Uberrel kapcsolatos hisztiben, hogy miért annak a lehetőségét irtják ki gyökerestül, hogy spórolhass, ahelyett, hogy megteremtenék azt? Mert azt azért kizártnak tartom, hogy egy taxiba többe kerül a benzin, mint az én autómba, vagy azonos használat mellett a taxis kocsija hamarabb amortizálódik, mint az enyém...
bungle
bungle 2015. 03. 20. 10:27 | #1
Lazán kapcsolódik, kb. 1 hetes cikk:
Az Airbnb letarolta a világ szállodaiparát
http://mno.hu/gazdasag/az-airbnb-letarolta-a-vilag-szallodaiparat-1276760

És hamarosan az Uberhez hasonló indul fuvarozás témában:
http://www.dotodo.co