Azt hiszem elmondhatjuk, hogy ritkán értek veled egyet, de ebben tökéletesen!
Amerika után Európában is bekövetkezik az, amitől tartani lehetett. Vége a papíralapú kézírás oktatásának, egyelőre azonban csak egy országban.
Szerintetek ez jó ötlet?
blackmumus 2014. 12. 08. 01:47 | #14
Azért azt megnézném, hogy a Tacskóban sétálva a babkonzervek mellett elsüti valaki a varázsszót ami nyitja mindet és az egész környéket beborítja a bab :D
Szerintem fontos a kézírás és hülyeség elhagyni, viszont általános 4-től simán kötelezővé tenném a 10 ujjas gépírást mert rossz nézni ahogy az összes titkárnő, ügyintéző, eladó és egyéb olyan emberek akik más emberek kiszolgálásával foglalkoznak és ehhez számítógépet használnak, 2 ujjal pötyögnek, meg keresgetik a betűket a billentyűzeten.
Amúgy meg ha megfigyelitek egyre több olyan okos kütyü van ami felismeri a kézírást, tehát még lehet, hogy a gépírást fogjuk hamarabb elhanyagolni.
Szerintem fontos a kézírás és hülyeség elhagyni, viszont általános 4-től simán kötelezővé tenném a 10 ujjas gépírást mert rossz nézni ahogy az összes titkárnő, ügyintéző, eladó és egyéb olyan emberek akik más emberek kiszolgálásával foglalkoznak és ehhez számítógépet használnak, 2 ujjal pötyögnek, meg keresgetik a betűket a billentyűzeten.
Amúgy meg ha megfigyelitek egyre több olyan okos kütyü van ami felismeri a kézírást, tehát még lehet, hogy a gépírást fogjuk hamarabb elhanyagolni.
0
VÁLASZ
norbertvincze 2014. 12. 07. 17:46 | #10
a helyzet az, hogy a mai világban a gyerek ebbe nő bele. 2 pillanat alatt beletanul a gépírásba, szóval tanítsák csak a gyermekeket a szép, és helyes kézírásra legalább 8. végéig. Közben úgy is pillanatok alatt felveszik a gépelés tudományát.
+1
VÁLASZ
TeeJay 2014. 12. 07. 17:08 | #8
tegye fel a kezét akinek ismerős a szitu mikor a doki felír valami receptet kézzel és két betűt nem tudsz rajta elolvasni? vagy mikor anyám felírta a cetlire mit hozzak a boltból a helyszínen meg fel kellett hívnom hogy nem tudom elolvasni... rühellem a kézírást, arról nem beszélve hogy vakon gépelek és pillanatok alatt ki tudok tölteni egy netes űrlapot míg kézzel meg szophatok ugye mert nyomtatott betűvel kell írnom ha azt akarom hogy mindenki el tudja olvasni. oké általános iskolában tanítsák meg a gyereknek mert nem kell tiltani de a mai világban szerintem többet ér a vakon gépelés és a telefonon gyors pötyögés mint a tollal írás. azt bezzeg sajnálom hogy nem tanították nekünk még sem általánosban sem gimiben...
-3
VÁLASZ
zskh 2014. 12. 07. 12:56 | #4
Már nem azért de a folyóírás nem= írás mert nyomtatottat simán le tudják firkantani... -.- most mindenki ki van akadva hogy "jön az áram szünet oszt majd néznek egymásra" már nem azért de a folyóírást szerintem lecserélheti simán a gépírás mert a ha a karakterek maguk megvannak le tudják karcolni papírra is a nyomtatott formáikat... vagy vegyük az orvosokat ők sem tanultak folyóírást csak rögtönöznek valamit... és milyen jól el vannak nem :D ? Én ha tehetném simán elhagynám a folyóírást sok papíron külön nyomtatott betűkkel kell írni hogy el lehessen olvasni... mindenki hivatkozik a kéz motoros reflexeire... szerintem a rajz simán pótolná a dolgot... mert most ugyan az a karakter leírása azért valjuk be hogy nem annyira kézügyesség fejlesztő mint lerajzolni egy tájat,profilt,csendéletet... de kinek mi a véleménye... mert hát véleménye mindenkinek van... mert olyan mint a s3gj*k mindenkinek van de senki sem kíváncsi a másikéra... kivéve ha igazán szeretjük ... vagy perverzek vagyunk... de mivel a határ elég vékony nehéz a 2őt megkülömböztetni ;D
0
VÁLASZ
hawkeye 2014. 12. 07. 11:57 | #3
És...
"- Az agy egyik féltekéjében jön létre a hang képzete, a másikban pedig a jelé. A folyóírás komplex agyi tevékenység; ez a dinamikus agymunka a fejlődés minden szakaszában fontos. Az, hogy milyen könnyedén írunk, meghatározza olvasási-, szövegértési- és beszédkészségünket is.
A folyóírás oktatása fontos lépcső a tanulás folyamatában: fejlesztésével a személyiség is fejlődik. Azt se felejtsük el, hogy az íráskép alapján rendkívül pontos személyiségrajz készíthető, felismerhetőek a lelki komplexusok, problémák, sőt, sokszor bizonyos betegségek is.
Ha csak gépelni tanulunk meg, a hang és a kép megidézése közti híd összeomlik: automatikusan ütjük le a billentyűket, nem tudatosítjuk az írás folyamatát. A chat, az email szűkíti a szókincset, pedig a gazdag szókincs minden műveltség alapja. Kimondani, leírni, hogy „szeretlek”: nem helyettesíthető egy mosolygós fejecskével, smiley-val. – mondja a szakértő. - Az, hogy az egyetem 4-5 éve alatt sokszor egyetlen kézzel írott munkát sem kell leadni, érthető, hiszen a gépelés nélkülözhetetlen a gyors munkához. Vannak tagadhatatlan előnyei is: a diszgráfiások esetében olykor nincs megfelelés hang és jel között, de szövegszerkesztőt használva még olyan korban is gyógyulhatnak, amikor a fejlesztő pedagógusok már lemondtak róluk. A beépített helyesírás-ellenőrző felhívja a figyelmet a vétésekre, ha a felhasználó összekeveri a betűket, felcseréli a zöngés-zöngétlen párokat. Gépelni jó, és a mai világban elengedhetetlen, de gyerekkorban rendkívül fontos a folyóírás tanítása. Az individuális írás megszületése után (11-12 évtől) olykor, 18-20 éves kortól aztán bátran hagyatkozhatunk a gépre, ha muszáj.
A Wall Street Journal szerint a rendelettel véget ért a civilizáció, ahogy eddig ismertük. Hazánkban valószínűleg jó ideig nem kell tartanunk hasonló törvény bevezetésétől. Messze vagyunk attól, hogy minden hazai iskola gépteremmel legyen felszerelve – ez esetben talán szerencsére. "
Budavári Zsuzsa
"- Az agy egyik féltekéjében jön létre a hang képzete, a másikban pedig a jelé. A folyóírás komplex agyi tevékenység; ez a dinamikus agymunka a fejlődés minden szakaszában fontos. Az, hogy milyen könnyedén írunk, meghatározza olvasási-, szövegértési- és beszédkészségünket is.
A folyóírás oktatása fontos lépcső a tanulás folyamatában: fejlesztésével a személyiség is fejlődik. Azt se felejtsük el, hogy az íráskép alapján rendkívül pontos személyiségrajz készíthető, felismerhetőek a lelki komplexusok, problémák, sőt, sokszor bizonyos betegségek is.
Ha csak gépelni tanulunk meg, a hang és a kép megidézése közti híd összeomlik: automatikusan ütjük le a billentyűket, nem tudatosítjuk az írás folyamatát. A chat, az email szűkíti a szókincset, pedig a gazdag szókincs minden műveltség alapja. Kimondani, leírni, hogy „szeretlek”: nem helyettesíthető egy mosolygós fejecskével, smiley-val. – mondja a szakértő. - Az, hogy az egyetem 4-5 éve alatt sokszor egyetlen kézzel írott munkát sem kell leadni, érthető, hiszen a gépelés nélkülözhetetlen a gyors munkához. Vannak tagadhatatlan előnyei is: a diszgráfiások esetében olykor nincs megfelelés hang és jel között, de szövegszerkesztőt használva még olyan korban is gyógyulhatnak, amikor a fejlesztő pedagógusok már lemondtak róluk. A beépített helyesírás-ellenőrző felhívja a figyelmet a vétésekre, ha a felhasználó összekeveri a betűket, felcseréli a zöngés-zöngétlen párokat. Gépelni jó, és a mai világban elengedhetetlen, de gyerekkorban rendkívül fontos a folyóírás tanítása. Az individuális írás megszületése után (11-12 évtől) olykor, 18-20 éves kortól aztán bátran hagyatkozhatunk a gépre, ha muszáj.
A Wall Street Journal szerint a rendelettel véget ért a civilizáció, ahogy eddig ismertük. Hazánkban valószínűleg jó ideig nem kell tartanunk hasonló törvény bevezetésétől. Messze vagyunk attól, hogy minden hazai iskola gépteremmel legyen felszerelve – ez esetben talán szerencsére. "
Budavári Zsuzsa
+1
VÁLASZ
hawkeye 2014. 12. 07. 11:55 | #2
Hadd idézzek valakit, aki többet ért a témához:
"A helyes és szép folyóírást nem csak azért kell a gyerekekkel elsajátíttatni,mert ez a műveltség része,- és remélem,hogy az is marad,- hanem másért is. Azért,mert a betűk formálásának és összekapcsolásának folyamatában fejlődik a gyermekek finom mozdulatok elvégzésére való képessége,ugyanígy a gondolkodása is,hiszen az írástevékenység közben írásjeleket és hangokat,valamint fogalmakat és írásképeket kapcsol össze.Ennek a hatékonysága közel sincs olyan jó,ha mindezt géppel teszi. Nem érdemes tehát ezt a tevékenységet kihagyni.A helyesírás megtanulása és betartása nagyon jó eszköze a szabálykövető és fegyelmezett magatartás elsajátításának és gyakorlásának.Remélem erre az informatika világában is szükség van és szükség lesz.Természetesen a folyó kézírás megtanítása után- vagy már azzal párhuzamosan- meg kell a kisdiákokat tanítani géppel is írni,szöveget szerkeszteni stb."
Ferenczi György
"A helyes és szép folyóírást nem csak azért kell a gyerekekkel elsajátíttatni,mert ez a műveltség része,- és remélem,hogy az is marad,- hanem másért is. Azért,mert a betűk formálásának és összekapcsolásának folyamatában fejlődik a gyermekek finom mozdulatok elvégzésére való képessége,ugyanígy a gondolkodása is,hiszen az írástevékenység közben írásjeleket és hangokat,valamint fogalmakat és írásképeket kapcsol össze.Ennek a hatékonysága közel sincs olyan jó,ha mindezt géppel teszi. Nem érdemes tehát ezt a tevékenységet kihagyni.A helyesírás megtanulása és betartása nagyon jó eszköze a szabálykövető és fegyelmezett magatartás elsajátításának és gyakorlásának.Remélem erre az informatika világában is szükség van és szükség lesz.Természetesen a folyó kézírás megtanítása után- vagy már azzal párhuzamosan- meg kell a kisdiákokat tanítani géppel is írni,szöveget szerkeszteni stb."
Ferenczi György
+3
VÁLASZ
Jó lenne, ha nem majmolnánk mindenben Ómerikát.