Felvonultak a Roma Büszkeség Napján
A követelésük, hogy kerüljön be a Nemzeti alaptantervbe a roma kultúra és a roma holokauszt is.
duckslayer 2014. 10. 21. 20:54 | #16
DÖGÖLJÖN MEG AZ ÖSSZES CIGÁNY!!
+2
VÁLASZ
lilaflexninja 2014. 10. 21. 14:26 | #15
Igen, a magyar a suttyó a proli és a büdösparaszt is különböző népcsoportok. Mitől más és különféle a cigány és a roma? Akkor kik kik? Mi a különbség, hogy lehet őket megkülönböztetni.
A másik, hogy Indiából jöttek, igen én meg észekközépdélázsiából, vagy a szíriusról. De nem ötven éve, hogy ne lett volna elég idejük megszokni Európát!!!!! Azért a fémet nagy erőkkel gyűjtik, a lomtalanításnál tudnak korán kelni. Nem az van, hogy nem tudnak valamibe energiát fektetni és fordítani, csak épp nem a dolgos kétkezi munkába. Fingjuk nincs, hogy India, meg ilyenek, meg kasztrendszer, meg honnan jöttek, meg mi a történelmük. Meg azért mi sem nyilazzuk hátrafelé lefelé az osztrákokat vagy spanyolokat, mondván, hogy őseink ezt tették, így éltek.
A másik, hogy Indiából jöttek, igen én meg észekközépdélázsiából, vagy a szíriusról. De nem ötven éve, hogy ne lett volna elég idejük megszokni Európát!!!!! Azért a fémet nagy erőkkel gyűjtik, a lomtalanításnál tudnak korán kelni. Nem az van, hogy nem tudnak valamibe energiát fektetni és fordítani, csak épp nem a dolgos kétkezi munkába. Fingjuk nincs, hogy India, meg ilyenek, meg kasztrendszer, meg honnan jöttek, meg mi a történelmük. Meg azért mi sem nyilazzuk hátrafelé lefelé az osztrákokat vagy spanyolokat, mondván, hogy őseink ezt tették, így éltek.
0
VÁLASZ
palinkaman 2014. 10. 21. 11:28 | #14
Igazából a cigány, és roma két külön népcsoport, ezért van az, hogy néha felháborodnak, amikor egy cigányt leromázol, vagy fordítva. Maga az állam is nagy bakot lő azzal, hogy egy kalap alá veszik őket.
A másik dolog a dolgozik, nem dolgozik dolog. Ők az indiai térségről származnak, ahol a kasztrendszerben az volt a megszokott, hogy nagyon kimért munkamegosztás volt, és pl. egy iparos alantasnak tartotta a földművelés, és fordítva: a földműves semmilyen iparos tevékenységet nem volt hajlandó csinálni. Ha ezt tudja az ember, nem lepődik meg azon, ha a segélyként adott vetőmagot nem vetik el, hanem inkább eladják.
Másrészt viszont nem biztos, hogy ezeket a hagyományokat itt, Magyarországon is ápolni kellene, más ország, más szokások, (Indiában én sem követelek az étteremben marhasültet) ill. nem vagyok biztos benne, hogy ezzel a mai generációjuk is tisztában van, ők csak egyszerűen nem dolgoznak szerintem.
A másik dolog a dolgozik, nem dolgozik dolog. Ők az indiai térségről származnak, ahol a kasztrendszerben az volt a megszokott, hogy nagyon kimért munkamegosztás volt, és pl. egy iparos alantasnak tartotta a földművelés, és fordítva: a földműves semmilyen iparos tevékenységet nem volt hajlandó csinálni. Ha ezt tudja az ember, nem lepődik meg azon, ha a segélyként adott vetőmagot nem vetik el, hanem inkább eladják.
Másrészt viszont nem biztos, hogy ezeket a hagyományokat itt, Magyarországon is ápolni kellene, más ország, más szokások, (Indiában én sem követelek az étteremben marhasültet) ill. nem vagyok biztos benne, hogy ezzel a mai generációjuk is tisztában van, ők csak egyszerűen nem dolgoznak szerintem.
-1
VÁLASZ
lilaflexninja 2014. 10. 21. 07:55 | #13
Ja én a melóhelyemen, ahol sok cigány van, mindig eljátszom azt, hogy ha felmerül, hogy roma vagy magyar, hogy te nem magyar vagy? és ha valamelyik elkezd cigányozni, mindig rászólok, hogy héééé nem szabad. És ezzel meg is zavarom a lelküket. Bár nálunk rendes cigányok vannak, már csak azért is mert dolgoznak.
0
VÁLASZ
lilaflexninja 2014. 10. 21. 07:54 | #12
De mi az a roma kultúra? mit kell tanítani azon? Bangó Margitot vagy Nótár Mérit? Vagy a nagy mintás cigány szoknyát? Vagy azt, hogy szeretnek dajdajozni, hangoskodni?
Rendben tanítsák, persze legyen egy fél történelem óra erről, ezzel nem ártanánk senkinek, mert létező kisebbség, de tanítsák a többit is, meg tanuljanak ők is.
Amit valaki felvetett, hogy nemzetiségi iskola. pfff. Amikor meg valahol van külön cigány iskola, akkor meg megy az anyázás, hogy rásszizmus! Egyszerűen pofon kell csapni minden cigányt, aki előhúzza a kisebbség vagyok kártyát. Anyád a kisebbség, magyar vagy, kussolsz, egyenlő jogod van egyenlő kötelességed!
Rendben tanítsák, persze legyen egy fél történelem óra erről, ezzel nem ártanánk senkinek, mert létező kisebbség, de tanítsák a többit is, meg tanuljanak ők is.
Amit valaki felvetett, hogy nemzetiségi iskola. pfff. Amikor meg valahol van külön cigány iskola, akkor meg megy az anyázás, hogy rásszizmus! Egyszerűen pofon kell csapni minden cigányt, aki előhúzza a kisebbség vagyok kártyát. Anyád a kisebbség, magyar vagy, kussolsz, egyenlő jogod van egyenlő kötelességed!
0
VÁLASZ
Istenszabású 2014. 10. 20. 21:43 | #10
A következőt kell csinálni(-e):
Nemzetiségi iskolákat kell nyitni, ahol kúltúráltá teszi őket, mert sokszor se a saját kultúrájukat se a történelmüket nem tudják. Ezek az iskolák monjuk alkalmazhatnák a Montessori módszert, vagy valami olyasmi modellt, ahol közösen kell valamit alkotni, így alkalmazkodva a cigány kultúrához.
Meg kell szüntetni a pozitív diszkriminációt, mert az se nekik, se nekünk, többségnek nem jó.
Olyan munkahelyeket, továbbképzéseket, szemléletfejlesztő tréningeket indítani, amin a korosabb korosztály is megtanulhatja, hogyan lehet együttélni velünk.
Nemzetiségi iskolákat kell nyitni, ahol kúltúráltá teszi őket, mert sokszor se a saját kultúrájukat se a történelmüket nem tudják. Ezek az iskolák monjuk alkalmazhatnák a Montessori módszert, vagy valami olyasmi modellt, ahol közösen kell valamit alkotni, így alkalmazkodva a cigány kultúrához.
Meg kell szüntetni a pozitív diszkriminációt, mert az se nekik, se nekünk, többségnek nem jó.
Olyan munkahelyeket, továbbképzéseket, szemléletfejlesztő tréningeket indítani, amin a korosabb korosztály is megtanulhatja, hogyan lehet együttélni velünk.
-3
VÁLASZ
roberto 2014. 10. 20. 21:01 | #9
Mire is olyan büszkék? Talán arra, hogy legtöbbjük segélyből él, nincs egy munkaévük sem, lopnak, agresszívek, büdösek és baktériumként élik a mindennapjaikat. Lehet, hogy kihagytam néhány dolgot, de nagyvonalakban erről szól az életük. Az, hogy eddig eljutottunk, hogy ők és a melegek is büszkeségnapot tartjanak az az ország szégyene. Azzal semmi baj nem lenne ha a 4 fal között felakasztanák magukat, de hogy az utcára vonulna büszkélkedjenek az már gáz.
0
VÁLASZ
Tomi Demo 2014. 10. 20. 20:30 | #8
Érdekes, hogy mindig csak jogokat követelnek maguknak, és kötelességeket sosem.
Ezen kívül mi alapján is veszi a "bátorságot", hogy bármit is követeljen?
És ha bekerülne a tankönyvekbe a cigány "kultúra", azt ki is tanulná meg? A magyar gyerekek...
Mert ugye a cigány gyerekek nem igazán jeleskednek a tananyag elsajátításában. Ők nem tartják fontosnak a magyar kultúra megtanulását, pedig ebben az országban élnek. Még a jelen világot sem tartják fontosnak ismerni.
A magyar gyerekeknek, a hatályos tananyag szerint meg kell tanulniuk sok nép általános történelmét, az ókori rómaiaktól kezdve, a világháborúkon túl, a berlini falig. Olyan országokról, népekről, emberekről tanulnak, amelyek jelentősen befolyásolták a világ alakulását.
Tehát miért kellene a magyar gyerekeknek tanulnia egy olyan kisebbségi népcsoportról amely semmit sem tett hozzá a világhoz, inkább csak elvett?
És hogy cigány kultúra, értékek? Konkrétan mik is alkotják ezeket?
Ezen kívül mi alapján is veszi a "bátorságot", hogy bármit is követeljen?
És ha bekerülne a tankönyvekbe a cigány "kultúra", azt ki is tanulná meg? A magyar gyerekek...
Mert ugye a cigány gyerekek nem igazán jeleskednek a tananyag elsajátításában. Ők nem tartják fontosnak a magyar kultúra megtanulását, pedig ebben az országban élnek. Még a jelen világot sem tartják fontosnak ismerni.
A magyar gyerekeknek, a hatályos tananyag szerint meg kell tanulniuk sok nép általános történelmét, az ókori rómaiaktól kezdve, a világháborúkon túl, a berlini falig. Olyan országokról, népekről, emberekről tanulnak, amelyek jelentősen befolyásolták a világ alakulását.
Tehát miért kellene a magyar gyerekeknek tanulnia egy olyan kisebbségi népcsoportról amely semmit sem tett hozzá a világhoz, inkább csak elvett?
És hogy cigány kultúra, értékek? Konkrétan mik is alkotják ezeket?
+4
VÁLASZ
palinkaman 2014. 10. 20. 15:15 | #5
"harcoljanak a jogegyenlőségért"... beszarok. Már maga az több szerintem jogegyenlőségnél, hogy egy munkanélküli magyar 30 E forint segélyt kap, egy ci... roma meg 100 E körülit. Ebben hol a jogegyenlőség??? És mitől negatív megkülönböztetés?
+1
VÁLASZ
palinkaman 2014. 10. 20. 15:10 | #4
És ha már itt tartunk bekerülhetne a zsidó, a sváb, szász, bolgár, horvát, örmény, török stb. kisebbségek kultúrája, történelme stb. is. Aztán már 4-ben 3000 oldalas törikönyvből, meg 4200-sa irodalomkönyvből tanulnának a gyerekek. :S
Ebből is látszik, hogy míg a többi kisebbség próbál asszimilálódni, és magyarként élni, addig ezeknek eszük ágában sincs, "ő nem magyar, hanem roma", csak tudnám akkor miért várja el a magyar államtól a támogatást, meg segélyt. :S
Ebből is látszik, hogy míg a többi kisebbség próbál asszimilálódni, és magyarként élni, addig ezeknek eszük ágában sincs, "ő nem magyar, hanem roma", csak tudnám akkor miért várja el a magyar államtól a támogatást, meg segélyt. :S
+1
VÁLASZ
hawkeye 2014. 10. 20. 12:59 | #2
Javaslom, hogy a Nemzeti Alaptantervbe kerüljön be a romákok részére egyrészt a munka számukra ismeretlen fogalmának megértetése, valamint gyakorlati foglalkozások által tanítsák meg őket dolgozni.
Subject:
Setét Jenő - nomen est omen....
De tényleg! Nagyon!
+3
VÁLASZ