Ez nem az a jövő, amit megálmodtunk magunknak
Peter Thiel nemcsak a világ egyik leggazdagabb tech-befektetője, de mellette a technológiai stagnálás legismertebb prófétája is. Hogyan lett repülő autók helyett 140 karakter a jövő? És van-e miben bíznunk, ha mostanában az innovációt az Apple termékei jelentik?
HoPpY 2014. 09. 19. 18:43 | #9
:D Szép mondás! Megfogadom, persze az ellentétét. ;)
0
VÁLASZ
I. C. Wiener 2014. 09. 19. 01:04 | #8
"Bárki is legyen, aki hisz abban, hogy az exponenciáis fejlődés örökké tarthat egy véges világban, az vagy őrült, vagy közgazdász.”
0
VÁLASZ
FatSnakeFoot 2014. 09. 18. 20:21 | #7
Egyetértek veled, én is így látom.
Fejlődés igenis van, sőt szerintem nagyobb és gyorsabb, mint valaha. Persze nem feltétlenül abban a szektorban és olyan módon, ahogy azt évtizedekkel ezelőtt megjósolták vagy remélték. Nem értem, hogy ez miért lenne baj?!
Nem repülnek az autók, ahogy azt az "Ötödik elem" című filmben mutatták?!És?Viszont a Dunán áthajózhatunk egy busszal. Az autóink lassan gondolkodnak helyettünk, beszélnek hozzánk. 2 érintés a kijelzőn és elvisznek az adott helyre, úgy, hogy közben biztonságosak és vezetnünk sem kell.
Továbbá az ember ingerküszöbe is megváltozott. Képesek vagyunk teljes érdektelenséggel tudomásul venni, hogy egy nyomtató segítségével autót, ételt, emberi szerveket-testrészeket reprodukálhatunk.
30-40 éve jelent meg a mobil(rádió)telefon, egy féltégla méretben. Ma egy 10 centis, pár mm vastag készülékben van a telefon,rádió,zene-videólejátszó,fényképezőgép,játékkonzol,számítógép, hogy csak a legfontosabbakat említsem. És mindez manapság vízálló. Mi ez, ha nem fejlődés.
Majd pár tízév múlva ugyanezt fogja valaki mondani, hogy "bezzeg, ezelőtt 30-40 évvel, sokkal nagyobb volt a fejlődés".
Egyes épületek lasabban épülnek?!Persze, de sokkal több mindent kell szemelőtt tartani. Környezet, anyaghasználat, biztonság, emberi erőforrás,stb. Lehet, hogy egy hasonló adottságú épület ma több ideig épül, de azt gépek húzzák fel, negyedannyi munkás részvételével.
Lehet, hogy nem járt ember a Holdon x éve, de robotokat küldtünk, küldünk folyamatosan, különböző expedíciók és kutatások keretein belül.
Az viszont tény, hogy egyes területekre nagyobb hangsúlyt lehetne, kellene fektetni, de az innováció, az üzlet. És mint a legtöbb üzletnél a cél, a minél nagyobb nyereség, lehetőleg a legkisebb befektetéssel. Így nehéz...
Fejlődés igenis van, sőt szerintem nagyobb és gyorsabb, mint valaha. Persze nem feltétlenül abban a szektorban és olyan módon, ahogy azt évtizedekkel ezelőtt megjósolták vagy remélték. Nem értem, hogy ez miért lenne baj?!
Nem repülnek az autók, ahogy azt az "Ötödik elem" című filmben mutatták?!És?Viszont a Dunán áthajózhatunk egy busszal. Az autóink lassan gondolkodnak helyettünk, beszélnek hozzánk. 2 érintés a kijelzőn és elvisznek az adott helyre, úgy, hogy közben biztonságosak és vezetnünk sem kell.
Továbbá az ember ingerküszöbe is megváltozott. Képesek vagyunk teljes érdektelenséggel tudomásul venni, hogy egy nyomtató segítségével autót, ételt, emberi szerveket-testrészeket reprodukálhatunk.
30-40 éve jelent meg a mobil(rádió)telefon, egy féltégla méretben. Ma egy 10 centis, pár mm vastag készülékben van a telefon,rádió,zene-videólejátszó,fényképezőgép,játékkonzol,számítógép, hogy csak a legfontosabbakat említsem. És mindez manapság vízálló. Mi ez, ha nem fejlődés.
Majd pár tízév múlva ugyanezt fogja valaki mondani, hogy "bezzeg, ezelőtt 30-40 évvel, sokkal nagyobb volt a fejlődés".
Egyes épületek lasabban épülnek?!Persze, de sokkal több mindent kell szemelőtt tartani. Környezet, anyaghasználat, biztonság, emberi erőforrás,stb. Lehet, hogy egy hasonló adottságú épület ma több ideig épül, de azt gépek húzzák fel, negyedannyi munkás részvételével.
Lehet, hogy nem járt ember a Holdon x éve, de robotokat küldtünk, küldünk folyamatosan, különböző expedíciók és kutatások keretein belül.
Az viszont tény, hogy egyes területekre nagyobb hangsúlyt lehetne, kellene fektetni, de az innováció, az üzlet. És mint a legtöbb üzletnél a cél, a minél nagyobb nyereség, lehetőleg a legkisebb befektetéssel. Így nehéz...
0
VÁLASZ
HoPpY 2014. 09. 18. 18:24 | #5
Persze az is benne van, hogy boldog vagy közben, de ez mondjuk így sablon. Mármint ha megnézed nem nagyon változik senkinek az élete, mint ahogy felsoroltam. Jó, nyilván fel lehet még sorolni sok mindent közéjük, de ha azt vesszük minden népcsoportnak meg van a sablon élete és nagyon nehéz ebből kilépni, ha érted mire gondolok.
0
VÁLASZ
Stickhorse 2014. 09. 18. 18:15 | #4
Peter Thiel két dolgot nem vesz igazán figyelembe.
Egyrészt, az fejlődés mértékének megítélése szerintem általánosságban relatív, nem mindegy ugyanis, hogy mi a kiindulási alap. Sokkal nehezebb ma olyan jelentőségű innovációkkal élni, mint pl. a központi fűtés, a vezetékes víz, vagy a lovaskocsi helyett az autó és a vasút.
Másrészt, és ez részben az előbbinek is köszönhető, megváltozott az innováció súlypontja, hiszen manapság az innovációt is elsősorban annak a pénzügyi megtérülése vezérli. A legtöbb innováció ilyen formában viszonylag olcsó, viszonylag gyors, és ezekhez viszonyítva gyorsan és többszörösen megtérül. A nagy léptékű innovációk többsége szűk támogatást élvez, viszont relatíve nagy az erőforrásigénye. A lovaskocsis időszakban egy gőzgéppel működtetett autót otthon is össze lehetett dobni a ház körül talált eszközökből. Egy részecskegyorsítót vagy egy bolygóközi utazásra alkalmas űrjárművet már kicsit nehezebb. Sokkal jobban megéri 8 GB-ről 80 GB-re növelni a telefon tárhelyét. Gyorsan megvan, viszonylag olcsó a kifejlesztése, viszont hatalmas a megtérülés.
Egyrészt, az fejlődés mértékének megítélése szerintem általánosságban relatív, nem mindegy ugyanis, hogy mi a kiindulási alap. Sokkal nehezebb ma olyan jelentőségű innovációkkal élni, mint pl. a központi fűtés, a vezetékes víz, vagy a lovaskocsi helyett az autó és a vasút.
Másrészt, és ez részben az előbbinek is köszönhető, megváltozott az innováció súlypontja, hiszen manapság az innovációt is elsősorban annak a pénzügyi megtérülése vezérli. A legtöbb innováció ilyen formában viszonylag olcsó, viszonylag gyors, és ezekhez viszonyítva gyorsan és többszörösen megtérül. A nagy léptékű innovációk többsége szűk támogatást élvez, viszont relatíve nagy az erőforrásigénye. A lovaskocsis időszakban egy gőzgéppel működtetett autót otthon is össze lehetett dobni a ház körül talált eszközökből. Egy részecskegyorsítót vagy egy bolygóközi utazásra alkalmas űrjárművet már kicsit nehezebb. Sokkal jobban megéri 8 GB-ről 80 GB-re növelni a telefon tárhelyét. Gyorsan megvan, viszonylag olcsó a kifejlesztése, viszont hatalmas a megtérülés.
+1
VÁLASZ