Igazából kicsit elkanyarodtál a kezdeti témától, de semmi gond, azért reagálok rá.
(Ugyanis én ezt írtam: "Jah, marha jó lenne egy ilyen túramotoron több ezer kilométeren keresztül hallgatni a nyitott dob által nyújtott "muzsikát".:)").
Egy megjegyzés volt csupán, hogy nem minden típusra való(mondjuk szerintem egyikre sem, de ez a szvsz.)
Akkor már csak az lenne a kérdésem, hogy mi a lelankadt zsiráff.sznak kell egy motorra nyitott dob, ha lakott területen nem hallani(alacsony fordulatszám miatt-te írtad), a lakott területen kívül meg nyomod neki, így a szélzaj nyomja el a hangját(szintén te írtad)?!
Akkor hol és mikor élvezed a hangját?A garázsban esténként?
Amúgy felesleges ezen tovább vitázni, neked tetszik(ez a lényeg), míg a közlekedésben részt vevők 99%-ának nem(de az meg kit érdekel?!).
Egy motornak alapból szép hangja van, ezt csak az nem hallja, aki süket, mint az állat. Persze, ha egy 125ccm-es rollert hajtasz, akkor várhatod a csodát(bár ahogy írtad neked nem az van).
Amiket felsoroltál gépállatokat, azokban az a jó, hogy gyárilag van erőteljes hangjuk, mely arányban van a teljesítménnyel(pont ez a szép benne), míg egy utólag ráfarigcsált dob, csak zavaróan hangos(mások számára biztosan).
Ezt a sztereotípiát pont a motorosok tartják életben. A kutya nem foglalkozna velük, ha nem öltenék magukra állandóan ezt a sértődött, mártír szerepet és kulturáltan tudnának közlekedni. Pont úgy viselkednek ilyenkor, mint a kisebbség. Persze vannak kivételek, de az utca embere sajnos nem ezekkel találkozik a hétköznapokban a forgalomban vagy a dugóban állva. Én mind a két oldalt megtapasztaltam, tudom miről beszélek.
A motoros találkozós példád meg azért sántít, mert azt csak az adott célközönség látogatja, az, aki erre fogékony. Ott nincs a pofádba nyomva akkor is, ha nem szeretnéd. A chopperesek meg megint egy más világ, úgy mint a túrázók. A közlekedésben(már csak a méret miatt is) kénytelenek kulturáltan közlekedni, ráadásul nagyon kis számban vannak jelen. Az egész másról szól. És a hangjuk sem öszzekeverendő a mókolt dobokkal, motorokkal.
Kár ezen tovább rugózni, már így is túl lett fújva ez a rágó.
Örülök, hogy vannak ilyen kulturáltan gondolkodó, közlekedő motorosok, mint amilyen te is vagy, aki csak szépen lassan, halkan, és figyelmesen közlekedik, ezzel nem zavarva másokat. Minden elismerésem.
Még annyi, hogy ha nem ugranátok mindenre, mint a cigányok, akkor sokkal könnyebb volna. (a legelső kommentem végén ott volt egy mosolygós hangulatjel...)
FatSnakeFoot 2014. 08. 22. 11:07 | #12
0
VÁLASZ
Randal Graves 2014. 08. 22. 08:37 | #11
Te aztán tudod, hogyan motorozok.
Lakott területen észre se szoktak venni. Tök kussban van a dob, na ezt hívod te jampizásnak. Viszont ha elhagyom szeretem hallani a hangját. Igen mert benzinvérű vagyok. Ha lenne pénzem vennék egy v8-as amg mercit, mert a világon az adja ki a legszebb hangot. Mondjuk valami sl55, vagy clk. Esetleg egy jaguar f type v8.
Egy gyári dobnak nincs semmi hangja 100nál, ez pedig szépen duruzsol alattad.
Szerintem te kevered itt a dolgokat. Ez kb olyan sztereotípia, amit a legtöbb ember felépít a motorosokkal kapcsolatban. "Motoros csak száguldozhat." "Sportos dob csak hangos lehet." Tud az halk is lenni, de úgy kell használni. Ja hogy csak a sportgépes hülyegyerekeknél veszed észre a sportdobot, aki halkan használja városban annál nem? Te nem vagy motoros, ha ilyenen húzod fel magad. Menj már el egy motoros találkozóra, 50-60as emberkék elég hangos motorokkal járnak. Még a chopperek dobja is ki van herélve, és mégis kulturáltan tudnak közlekedni.
Lakott területen észre se szoktak venni. Tök kussban van a dob, na ezt hívod te jampizásnak. Viszont ha elhagyom szeretem hallani a hangját. Igen mert benzinvérű vagyok. Ha lenne pénzem vennék egy v8-as amg mercit, mert a világon az adja ki a legszebb hangot. Mondjuk valami sl55, vagy clk. Esetleg egy jaguar f type v8.
Egy gyári dobnak nincs semmi hangja 100nál, ez pedig szépen duruzsol alattad.
Szerintem te kevered itt a dolgokat. Ez kb olyan sztereotípia, amit a legtöbb ember felépít a motorosokkal kapcsolatban. "Motoros csak száguldozhat." "Sportos dob csak hangos lehet." Tud az halk is lenni, de úgy kell használni. Ja hogy csak a sportgépes hülyegyerekeknél veszed észre a sportdobot, aki halkan használja városban annál nem? Te nem vagy motoros, ha ilyenen húzod fel magad. Menj már el egy motoros találkozóra, 50-60as emberkék elég hangos motorokkal járnak. Még a chopperek dobja is ki van herélve, és mégis kulturáltan tudnak közlekedni.
0
VÁLASZ
FatSnakeFoot 2014. 08. 21. 22:44 | #10
Akinek itt fogalma sincs a dolgokról, az te vagy. Majd ha felnősz, te is belátod, hogy egy ilyen szarság semmire nem jó. Bírom mikor hülye gyerekek rárakják ezeket a sz@rokat a vackukra, húzatják neki úton-útfélen, azt pislognak ha egy gyári verda, moci odab@sz nekik.
Mert egy ilyen kacat plusz pacit nem ad(az ígéretekkel ellentétben), csupán átkú.ja a sofőrt.
Magadnak csinálod?!Lóf.szt! Akkor felvennéd a hangot mp3-ra és a motoron ülve azt hallgatnád fülhallgatóval. Még magadnak sem ismered el, hogy jampizásból van a vason, mert jó rángatni a járókelők és az autósok előtt, mögött.
Amúgy meg nem tudhatod, hogy egy ilyen nagyvad hogyan reagál egy számára ismeretlen, durva hangra. Egyáltalán nem biztos, hogy megijed tőle, lehet, hogy kettérúgja a bringát az ürgével együtt.
Mert egy ilyen kacat plusz pacit nem ad(az ígéretekkel ellentétben), csupán átkú.ja a sofőrt.
Magadnak csinálod?!Lóf.szt! Akkor felvennéd a hangot mp3-ra és a motoron ülve azt hallgatnád fülhallgatóval. Még magadnak sem ismered el, hogy jampizásból van a vason, mert jó rángatni a járókelők és az autósok előtt, mögött.
Amúgy meg nem tudhatod, hogy egy ilyen nagyvad hogyan reagál egy számára ismeretlen, durva hangra. Egyáltalán nem biztos, hogy megijed tőle, lehet, hogy kettérúgja a bringát az ürgével együtt.
0
VÁLASZ
Randal Graves 2014. 08. 21. 21:12 | #9
Pont ezzel árulod el hozzánemértésed, hogy japizának hívod. Én leszarom, hogy a többiek mit hallanak. Nekem az a lényeg, hogy nekem tetsszen. Miért gondolja minden hülye, hogy csak mások véleménye miatt veszek meg bizonyos motort, autót, stb.
Ha meg értenél hozzá tudnád, hogy egy ilyen sport dob 2-3000 fordulat között elég halk, azzal a lakott területen el lehet slisszolni. Utána meg 5000től megjön a hangélmény is.
Nekem sport-túra van és bőven jó rajta a sportos dob. Ezeken a nagy dög túrákra persze nem tesznek nyitott dobot, de a zsiráfot könnyen elüldöznék vele. Nem biztos, hogy röhögve nézném végig, hogy rátapos, odébb rakja a motorom a idóta állat. Akkor már röfögnék egyet neki, aztán futás van.
Ha meg értenél hozzá tudnád, hogy egy ilyen sport dob 2-3000 fordulat között elég halk, azzal a lakott területen el lehet slisszolni. Utána meg 5000től megjön a hangélmény is.
Nekem sport-túra van és bőven jó rajta a sportos dob. Ezeken a nagy dög túrákra persze nem tesznek nyitott dobot, de a zsiráfot könnyen elüldöznék vele. Nem biztos, hogy röhögve nézném végig, hogy rátapos, odébb rakja a motorom a idóta állat. Akkor már röfögnék egyet neki, aztán futás van.
0
VÁLASZ
FatSnakeFoot 2014. 08. 21. 15:30 | #8
Látom nem nagyon akarod megérteni a mondandómat. A számokat szemléltetésképpen írtam, reméltem így neked is világossá válik, hogy egy túramotorra ku.vára felesleges egy nyitott vagy sportdob. Mert akik azzal közlekednek, azoknak nem céljuk a jampizás, emberkedés, ijesztgetés...
Kb. annyi értelme van, mintha egy sportdobot aggatnál egy Iveco teherautóra. Egyszerűen nem arra való. Já?!
Igen 140-150-nél nem nagyon, de 60-70nél sem?Vagy te kapásból 140-nel indulsz és az alá nem adod?!Nos, egy túramotoros nem így gondolkodik és közlekedik.
Nem értek hozzá?!:)
Kiskorom óta motoroztam, rengeteg motoros ismerősöm van, a Superbike-os teammel nőttem fel. Most már hosszú ideje autóalakítással, építéssel foglalkozom(hobbi). Az épített autóm nem egy telekrejárós példány, de a családi autómra eszembe nem jutna sportdobot, air ride-ot vagy slick gumit szerelni.
Kb. annyi értelme van, mintha egy sportdobot aggatnál egy Iveco teherautóra. Egyszerűen nem arra való. Já?!
Igen 140-150-nél nem nagyon, de 60-70nél sem?Vagy te kapásból 140-nel indulsz és az alá nem adod?!Nos, egy túramotoros nem így gondolkodik és közlekedik.
Nem értek hozzá?!:)
Kiskorom óta motoroztam, rengeteg motoros ismerősöm van, a Superbike-os teammel nőttem fel. Most már hosszú ideje autóalakítással, építéssel foglalkozom(hobbi). Az épített autóm nem egy telekrejárós példány, de a családi autómra eszembe nem jutna sportdobot, air ride-ot vagy slick gumit szerelni.
0
VÁLASZ
Randal Graves 2014. 08. 21. 12:04 | #7
pont arra jó a db killer, amit leírtál. Nyugaton ajánlatos betenni. Vagy ha nincs is bent és rendőr elkap, ha beteszed elenged.
Én is füldugóban motorozok, de nem a sportdob miatt, hanem a szélzaj miatt. Nem tudom miért kell 220-at emlegetni, látszik nem értesz hozzá. 140-150nél már semmit se hallasz. Talán naked motoron, de ott meg inkább kapaszkodsz olyan tempónál. És most ne legyünk álszentek. Szoktunk annyival menni.
Én is füldugóban motorozok, de nem a sportdob miatt, hanem a szélzaj miatt. Nem tudom miért kell 220-at emlegetni, látszik nem értesz hozzá. 140-150nél már semmit se hallasz. Talán naked motoron, de ott meg inkább kapaszkodsz olyan tempónál. És most ne legyünk álszentek. Szoktunk annyival menni.
0
VÁLASZ
FatSnakeFoot 2014. 08. 21. 01:40 | #6
Annyival még kiegészíteném, hogy mi értelme van a nyitott dobnak és a brummogásnak, ha utána veszel hozzá egy db killert, amivel a gyári hangot produkálja?!
Mellesleg az sem mindegy, hogy milyen típusú motoron alkalmazod a nyitott dobot. Egy gyorsaságin lehet, hogy elnyomja a szélzaj 220-nál, de egy túrán nem fogja 70-nél.
Volt olyan motoros ismerősöm, aki éppen ezért füldugóval motorozott. Gratuláltam neki is minden alkalommal.
Arról már nem is beszélve, hogy egy decibelmérős szűrés elég jó móka tud lenni az útszélén. Nyugati országokban indokolt esetben alkalmazzák a rendőrök.
És az már csak hab a tortán(tudom ez a használókat nem igazán szokta zavarni), hogy sok értelme nincs a nyitott és sportdobnak(egyszerű pszichológia, hogy a hang miatt erősebbnek hiszik a vasat), szimpla parasztvakítás, amivel az őrületbe lehet kergetni a járókelőket, autósokat és az állatokat. Kisgyerekek játéka...
Mellesleg az sem mindegy, hogy milyen típusú motoron alkalmazod a nyitott dobot. Egy gyorsaságin lehet, hogy elnyomja a szélzaj 220-nál, de egy túrán nem fogja 70-nél.
Volt olyan motoros ismerősöm, aki éppen ezért füldugóval motorozott. Gratuláltam neki is minden alkalommal.
Arról már nem is beszélve, hogy egy decibelmérős szűrés elég jó móka tud lenni az útszélén. Nyugati országokban indokolt esetben alkalmazzák a rendőrök.
És az már csak hab a tortán(tudom ez a használókat nem igazán szokta zavarni), hogy sok értelme nincs a nyitott és sportdobnak(egyszerű pszichológia, hogy a hang miatt erősebbnek hiszik a vasat), szimpla parasztvakítás, amivel az őrületbe lehet kergetni a járókelőket, autósokat és az állatokat. Kisgyerekek játéka...
0
VÁLASZ
FatSnakeFoot 2014. 08. 21. 01:09 | #5
Ültem...
És igen, ezekkel a túramotorokkal csak 150-nel szoktak száguldozni. Főleg, mikor apró falvakon keresztül mennek, sárban, hegyen, megpakolva, utassal, emberek és állatok között. Ez pont a durrogásról és a repesztésről szól...ahham, persze.
És igen, ezekkel a túramotorokkal csak 150-nel szoktak száguldozni. Főleg, mikor apró falvakon keresztül mennek, sárban, hegyen, megpakolva, utassal, emberek és állatok között. Ez pont a durrogásról és a repesztésről szól...ahham, persze.
+1
VÁLASZ
Randal Graves 2014. 08. 21. 00:27 | #4
Ha egyszer már ültél volna motoron tudnád, hogy a szélzaj azt is elnyomja. Még a dobot le is szedheted, 150nél hangosabb lesz a szél, mint az alattad duruzsoló 4 henger. Szóval a "muzsikát" dobtól függetlenül hallod.
0
VÁLASZ
FatSnakeFoot 2014. 08. 20. 14:02 | #2
Jah, marha jó lenne egy ilyen túramotoron több ezer kilométeren keresztül hallgatni a nyitott dob által nyújtott "muzsikát".:)
Csak szimplán meg akarta farkalni a mocit.
Csak szimplán meg akarta farkalni a mocit.
0
VÁLASZ
Randal Graves 2014. 08. 20. 12:16 | #1
ezért kell a nyitott dob, 2 brummogás és menekül minden állat a közelből :D
0
VÁLASZ
Egy akra rendszer nem házi sufnituning, nem nevezném mókolt dobnak, vagy lehet említeni még pár neves gyártót.
90-130 között jön ki a szép hangja az én dobomnak, itt a gyári már néma. Általában ilyen sebességgel közlekedek lakotton kívül. És lehet most álszentkedni, de ez nem olyan hatalmas sebesség. Ezt még a kocsik is tartani szokták.
Nem értem, hogy mi a különbség ha chopper vagy naked v2 után van sportos dob. Szerintem semmi. Sőt a choppersek nem is tudnak nagyon mit csinálni, mint házilag mókolják a dobot, hogy kívülről ne változzon meg, ne üssön el a motortól. A choppereknek általában nagyobb hangjuk is van.