Nebel 2014. 05. 16. 11:03 | #29
Az egész sáv a trolié nem csak a jobb oldala, azért van záróvonal mellette.
0
VÁLASZ
tjunior 2014. 05. 14. 13:57 | #26
Mint ahogy az is feltételezés, hogy ilyen széles az út, pontosabban ez az egy sáv, amikor a többi sáv "normális méretű.
Szerintem meg az az életszerű, hogy a kereszteződés előtt van egy jobb kanyarodó sáv, így kiszélesedik az út, a buszöböl után meg visszatér a rendes szélességre. A ladás valamiért rákúszott a kanyarodó sávba aztán ment egyenesen a barma. A másik muksó is lehetett volna előzékeny, de a ladás volt a paraszt olyan 80-20 arányban.
Szerintem meg az az életszerű, hogy a kereszteződés előtt van egy jobb kanyarodó sáv, így kiszélesedik az út, a buszöböl után meg visszatér a rendes szélességre. A ladás valamiért rákúszott a kanyarodó sávba aztán ment egyenesen a barma. A másik muksó is lehetett volna előzékeny, de a ladás volt a paraszt olyan 80-20 arányban.
0
VÁLASZ
Salyavin 2014. 05. 14. 13:57 | #25
Attól, hogy nem járt még a környéken, az autóban az irányjelző és a tükör ugyanott van.
Ha meg gondot okoz az autó kezelése váratlan helyzetben, ezáltal akár balesetveszélyes helyzetet teremt, inkább adja vissza a jogosítványát.
#22: értem én, hogy egy sáv. De a jobbra tartást nem kell mindig 100%-ban alkalmazni. Gyanítom, hogy a sáv jobb széle a trolié, azért mennek sokan a bal oldalán az út és forgalmi viszonyoknak megfelelően.
Ha meg gondot okoz az autó kezelése váratlan helyzetben, ezáltal akár balesetveszélyes helyzetet teremt, inkább adja vissza a jogosítványát.
#22: értem én, hogy egy sáv. De a jobbra tartást nem kell mindig 100%-ban alkalmazni. Gyanítom, hogy a sáv jobb széle a trolié, azért mennek sokan a bal oldalán az út és forgalmi viszonyoknak megfelelően.
0
VÁLASZ
Tooni 2014. 05. 14. 12:58 | #20
Tegyük fel, hogy a Ladás azért nem gyorsított meg nem is indexelt, mert nem tudta, mi tévő legyen. Például nem járt még a környéken. Én is néztem már nagyot, amikor a kétsávos úton egy kereszteződés után 50 méterrel megszűnt a külső sáv.
És nem tudtam mire vélni, hogy miért nincs senki sem a külső "jobbra tartás kötelező" sávban, ami ugyancsak egyenest ment tovább.
És nem tudtam mire vélni, hogy miért nincs senki sem a külső "jobbra tartás kötelező" sávban, ami ugyancsak egyenest ment tovább.
0
VÁLASZ
Salyavin 2014. 05. 14. 12:45 | #18
Meglehet oldani persze, de erősen függ a helyzettől. Az a baj, hogy ha a szélső sávban lévő nem veszi fel a belső sáv tempóját és be akarom engedni,fékeznem kell. Ha meg vannak mögöttem ezren, akkor nekik is kell és így meglassítom az egész belső sort, ami jobb esetben hátul meg kell állniuk, rosszabban pedig valamelyik kicsit később reagál és megtolja az előtte lévőt. Csak mert olyan kedves jófej voltam.
De ha a Ladás gyorsított volna akkor simán bemegy a kamerás elé, annak meg max le kell venni a gázról a lábát.
Ugyan ez van autópályán is. Megy a marha külsőben, mikor odaér a kamion hátsójába, akkor jön, rá hogy be kellene menni a belsőbe. És be is megy 80-90-ről gyorsítva. Mögötte jövőnek fékezni kell nehogy felmásszon a hátára...
De ha a Ladás gyorsított volna akkor simán bemegy a kamerás elé, annak meg max le kell venni a gázról a lábát.
Ugyan ez van autópályán is. Megy a marha külsőben, mikor odaér a kamion hátsójába, akkor jön, rá hogy be kellene menni a belsőbe. És be is megy 80-90-ről gyorsítva. Mögötte jövőnek fékezni kell nehogy felmásszon a hátára...
0
VÁLASZ
Nebel 2014. 05. 14. 11:50 | #14
Na akkor tegyük a dolgokat tisztába. A ladás és a másik egy sávban halad, nem két külön sávban, mivel nincs felezővonal. A ladás szabályosan jobbra tartva halad, a másik pedig elmegy mellette ugyanabban a sávban. Szóval szó sincs itt sávváltási szándékról senki esetében se. Egyszerűen csak beszűkül az út, a parasztja meg kétsávosnak nézi és el akar menni a lada mellett.
0
VÁLASZ
lilaflexninja 2014. 05. 14. 09:20 | #12
Nahát ez az, csak vannak olyan típusú emberek, akiknél olyan nem létezik, hogy lassít, vagy más mögé, vagy hogy másoik legyen a sorban, vagy hogy várjon, netán várakozzon ő is a többivel együtt. Na ezért van, hogy még a normális embernek is elborulhat az agya, és nekiáll rambózni, és nem beengedni senkit, már csak azért is. Ami tudom, hogy akár veszélyesebb, mint a baromarcú fittipaldik, de akkor is.
Amúgy azért van igaza Tooninak, vannak olyan helyzetek, amikor szépen meg lehet oldani, be lehet valakit engedni. Mondjuk látod, hogy mögötted ezre vannak még, és esélye se lesz bejönni. Tényleg akkor beengedi az ember, ne kelljen megállnia. De van amikor meg pont jobb, ha gyorsít az ember, mert ugye akkor a másik tarthatja a tempóját, meg lehet hogy mögöttem nincs senki. Ebben az esetben baleset-megelőzés szempontból tényleg fékezhetett volna az autós, vagy sávot válthatott volna, főleg, hogy azért már előre látszott, hogy a lada be akar majd jönni, de akkor is a ladás volt a hülye, legalább indexelt volna. De ahogy elnézem a szürke egyterű se ismeri az indexet és az is egyszerre két sávot vált. Amiből jön a következő általam felfoghatatlan dolog. Hogy amikor valaki egy három sávos úton megy, akkor mi az anyjáért nem abban a sávban halad, amelyikből majd kanyarodni akar, miért az utolsó pillanatban vágnak át az emberek több sávon? Soroksárin, Űllőin, főleg a Népligetnél ez szinte már népszokás.
Amúgy azért van igaza Tooninak, vannak olyan helyzetek, amikor szépen meg lehet oldani, be lehet valakit engedni. Mondjuk látod, hogy mögötted ezre vannak még, és esélye se lesz bejönni. Tényleg akkor beengedi az ember, ne kelljen megállnia. De van amikor meg pont jobb, ha gyorsít az ember, mert ugye akkor a másik tarthatja a tempóját, meg lehet hogy mögöttem nincs senki. Ebben az esetben baleset-megelőzés szempontból tényleg fékezhetett volna az autós, vagy sávot válthatott volna, főleg, hogy azért már előre látszott, hogy a lada be akar majd jönni, de akkor is a ladás volt a hülye, legalább indexelt volna. De ahogy elnézem a szürke egyterű se ismeri az indexet és az is egyszerre két sávot vált. Amiből jön a következő általam felfoghatatlan dolog. Hogy amikor valaki egy három sávos úton megy, akkor mi az anyjáért nem abban a sávban halad, amelyikből majd kanyarodni akar, miért az utolsó pillanatban vágnak át az emberek több sávon? Soroksárin, Űllőin, főleg a Népligetnél ez szinte már népszokás.
0
VÁLASZ
Salyavin 2014. 05. 14. 09:10 | #11
Nem gyorsított rá, közel egyenletes sebességgel haladt, a ladás ment lassan. Ez az egyik, a másik pedig, hogy egy indexet azért kapcsolhatott volna.
Az lett volna a legjobb megoldás ha:
1. Ladás rágyorsít, indexel besorol az autó elé
2. Ladás lassít (akár megáll) indexel és besorol amikor tud
Az lett volna a legjobb megoldás ha:
1. Ladás rágyorsít, indexel besorol az autó elé
2. Ladás lassít (akár megáll) indexel és besorol amikor tud
0
VÁLASZ
lilaflexninja 2014. 05. 14. 09:08 | #10
Persze, meg ha előzékeny, akkor miért ne engedné maga elé, nem kerül az semmibe. (Bár én általában nagy helyet szoktam hagyni, hogy aki akar hagy menjen, egy idő után frusztrált leszek, hogy mindenki elém vág be, meg hogy az az elv, hogy cikázunk összevissza, és mások elé csak úgy becsusszanunk, ezzel visszaszorítva eggyel a normálisan haladót. És akkor még a kanyarodó sávból előző, és utsó pillanatban besoroló emberekről ne is beszéljünk) .
De nekem azért itt úgy tűnik, hogy a ladásnak tűnt el a sávja. Az a baj, és nálunk is, hogy elég gyakran megtörténik, hogy emberek úgy mennek és afelé, amerre látnak, meg ahogy gondolják, simán bevágnak az ember elé egy fél autónyi helyre, mondván neki most ott van dolga, meg siet, meg iszonyat szemfüles, hogy egy méterre előrébb van így, majd lefékezel, ha nem akarod hogy összetörjön az autód.
De ilyen szempontból mindegy is, mert a videón úgy tűnik, hogy index, karlendítés, ablakon kiköpés és bármiféle körbenézés és észlelés nélkül simán ment a lada, mintha egyedül lenne az úton, ha nem dudálnak rá, még észre se veszi, hogy jön ott valaki. na és ezek után még ő a morcos ?!
De nekem azért itt úgy tűnik, hogy a ladásnak tűnt el a sávja. Az a baj, és nálunk is, hogy elég gyakran megtörténik, hogy emberek úgy mennek és afelé, amerre látnak, meg ahogy gondolják, simán bevágnak az ember elé egy fél autónyi helyre, mondván neki most ott van dolga, meg siet, meg iszonyat szemfüles, hogy egy méterre előrébb van így, majd lefékezel, ha nem akarod hogy összetörjön az autód.
De ilyen szempontból mindegy is, mert a videón úgy tűnik, hogy index, karlendítés, ablakon kiköpés és bármiféle körbenézés és észlelés nélkül simán ment a lada, mintha egyedül lenne az úton, ha nem dudálnak rá, még észre se veszi, hogy jön ott valaki. na és ezek után még ő a morcos ?!
0
VÁLASZ
Tooni 2014. 05. 14. 08:55 | #7
Satufék??? Halló, Mekfláj, van otthon valaki? Ugyanazt a filmet nézted? Ahova mi megyünk ott nincs szükség satufékre, csak egy csöpp előrelátásra, szal nem gyorsítok mellé, mert látom, hogy meg fog szűnni a sávja. Egyszerűen csak nem kellett volna akkora gázt adjon.
0
VÁLASZ
lilaflexninja 2014. 05. 14. 08:31 | #6
Nos, aki be akar sorolni az oldja meg, gondolom az igen kulturált oroszhonban főleg ez az elv. Amúgy fejlettebb és kulturáltabb országokban, az emberek az autópálya felhajtók, meg ilyen helyek környékén szépen besorolnak a belső sávba, hogy aki fel akar kanyarodni, az tudjon is, így adva helyet. Itthon is van néha ilyen, ami azért igen előzékeny és rendes dolog. De , ha nem engednek be, akkor ne nekem álljon már feljebb. Nem a ladást szorították le, hanem az akart bevágni, és szemmel láthatólag ő sem ismeri azt a technikát, hogy nem padlóig nyomom a gázt és más elé akarok besorolni, hanem kicsit megnyomom a féket és mögé sorolok be. Ami amúgy könnyebb is.
0
VÁLASZ