Megérkezett az igazi digitális generáció: egyre több kisbaba okostelefonozik.
Talán nincs még egy olyan technikai újítás, amely oly mértékben megváltoztatta volna az életünket, mint ahogyan azt a mobileszközök tették. Az amerikai nyolcévesek 72 százaléka használ okostelefont vagy tabletet.
Nas 2013. 11. 05. 23:27 | #54
Egyébként ennek eklatáns példája a baba tévé (vagy hogy híjják), ahol színes síkidomokat meg stilizált állatrajzokat villantanak fel a képernyőn (ez a műsor...). Ezért aztán tényleg megéri tévét nézetni már a pár hónapos gyerekkel is, amikor a tévé lényegéből még fixen nem ért semmit, és ugyanezeket a stimulusokat sokkal jobb, ha magától fedezi fel a környezetében. Csak utóbbi esetben persze a szülőnek kell biztosítania az ingergazdagságot... Egyetértek Mage sterrel, ez sokszor inkább szolgálja egyszerűen a szülők lustaságát, mint a gyerek fejlődését... Hasonló példa: vonatozás közben gyakran látom, hogy még rövidebb út alatt is inkább odanyomják a gyerek kezébe a telefont, hogy játsszon rajta, ahelyett, hogy mondjuk arról beszélgetnének vele, amit az ablakon kinézve lát / más utasok beszélgetéséből kihall. Oké, profin megtanul kezelni 3 gombot, de mégis, ennél talán többre lesz szüksége...
0
VÁLASZ
Nas 2013. 11. 05. 23:01 | #53
Azért ez nem úgy van, hogy a születésünk pillanatától kezdve ugyanolyan értelmesek vagyunk (illetve van, aki valóban csak annyira marad értelmes...), csak tapasztalatlanok. (Ennyi erővel azoknak kéne a legokosabbnak lenniük, akik a leghosszabb ideig élnek, a legtöbb tapasztalatot van alkalmuk gyűjteni. És nem.)
A saját gyerekével szemben meg mindenki elfogult, ami érthető, mert a szeme előtt fejlődik (ráadásul marha gyorsan). De az teljesen természetes dolog, hogy egészséges gyerekek mindenre fogékonyak, minden újdonság érdekli őket, mert így ismerik meg a világot maguk körül. Ezért sokkal nagyobb elánnal szívják magukba a legjelentéktelenebb új információkat is, mint a felnőttek, így sokszor számunkra "észrevétlenül" sajátítanak el dolgokat. Ebben nincs semmi különleges, ez egy igen praktikus evolúciós stratégia, mert így a gyerek magától tanul meg egy csomó létfontosságú dolgot. Az információk szelektálására egész fiatalon viszont még nem képesek, ezt a szülő feladata (lenne) megtenni, hogy ne egyszerre boruljon a gyerekre a modern világ komplexitása. Nem azt mondom, hogy elektronikus kütyüt egyáltalán ne nézegessen x éves koráig egy gyerek, de továbbra sem értem, hogy mi szüksége egy 4 évesnek SAJÁT tabletre... Határidőnaplót sem veszel neki, amíg még írni, olvasni sem tud, bár nyilván megmutatod a tiédet, ha érdekli...
A saját gyerekével szemben meg mindenki elfogult, ami érthető, mert a szeme előtt fejlődik (ráadásul marha gyorsan). De az teljesen természetes dolog, hogy egészséges gyerekek mindenre fogékonyak, minden újdonság érdekli őket, mert így ismerik meg a világot maguk körül. Ezért sokkal nagyobb elánnal szívják magukba a legjelentéktelenebb új információkat is, mint a felnőttek, így sokszor számunkra "észrevétlenül" sajátítanak el dolgokat. Ebben nincs semmi különleges, ez egy igen praktikus evolúciós stratégia, mert így a gyerek magától tanul meg egy csomó létfontosságú dolgot. Az információk szelektálására egész fiatalon viszont még nem képesek, ezt a szülő feladata (lenne) megtenni, hogy ne egyszerre boruljon a gyerekre a modern világ komplexitása. Nem azt mondom, hogy elektronikus kütyüt egyáltalán ne nézegessen x éves koráig egy gyerek, de továbbra sem értem, hogy mi szüksége egy 4 évesnek SAJÁT tabletre... Határidőnaplót sem veszel neki, amíg még írni, olvasni sem tud, bár nyilván megmutatod a tiédet, ha érdekli...
0
VÁLASZ
norbertvincze 2013. 11. 05. 20:22 | #52
tökéletesen jól írod,
én ennyire nem akartam hangsúlyozni, hogy a tv meg a tablet, meg az összes elektronikai termék a gyerekkort tekintve arra való, hogy a szülő felmentse magát a gyerekkel való foglalkozás alól, mert egyből vérben forogna itt sokaknak a szeme ezt olvasván.
Aki jó szülőnek hiszi magát azt megnyugtatja, hogy a tablettal jól el van a gyerek és, hogy ez mennyire boldogságos mindenki számára (és amikor jönnek a "kütyük fejlesztik ezt meg azt a dolgot" akkor önnyugtatást végeznek, mert a tudatalatti tartomány csak lelkiismerettel piszkálja őket legbelül). Aki viszont erkölcsös szülő, az nyugodt annak a tudatában, hogy foglalkozik őszinte szándékkal a gyerekével, időt és energiát nem sajnálva.
én ennyire nem akartam hangsúlyozni, hogy a tv meg a tablet, meg az összes elektronikai termék a gyerekkort tekintve arra való, hogy a szülő felmentse magát a gyerekkel való foglalkozás alól, mert egyből vérben forogna itt sokaknak a szeme ezt olvasván.
Aki jó szülőnek hiszi magát azt megnyugtatja, hogy a tablettal jól el van a gyerek és, hogy ez mennyire boldogságos mindenki számára (és amikor jönnek a "kütyük fejlesztik ezt meg azt a dolgot" akkor önnyugtatást végeznek, mert a tudatalatti tartomány csak lelkiismerettel piszkálja őket legbelül). Aki viszont erkölcsös szülő, az nyugodt annak a tudatában, hogy foglalkozik őszinte szándékkal a gyerekével, időt és energiát nem sajnálva.
0
VÁLASZ
Mage_ster 2013. 11. 05. 19:53 | #51
Kórházba került a fiam, mert felszúrták a fülét, és kivették az orrmanduláját.
A kórterembe további két gyerek volt mellette. A szülők a gyerek ágybakerülését követően egyből elővették a tabletet, és különböző meséket, és egyéb videókat kezdtek vetíteni rajta, hogy megnyugtassák a bömbölő hisztérikusan üvöltő kölköket. Nekünk nincs tabletünk, bár tervezem a vásárlását, hogy pdf szakmai file-kat tudjak rajta olvasgatni szabadidőben, de nem kell netes kütyü, pont leszarom, csak olvasni tudjak.
Én azt vettem észre, hogy a két szülő örült, hogy nem nekik kell a gyerekkel külön foglalkozni, megteszi ezt a tablet. Nem kell játszani vele, nem kell foglalkozni a lelki világának megnyugtatásával, elegendő ha elindítom a bogyó és babócát vagy mi a faszt, amitől már a hideg borsódzott a hátamon, de nem lehet szólni, mert ugye anyu meg apu biztos jobban tudja. Persze töki egyből kérdezte, hogy én mikor veszek neki egyet, de én megoldottam ezt a következővel:
Játszottunk, poénkodtunk, újságot vettem neki, és azt nézegettük.
Nincs talán idő, vagy nincs kedv, vagy a szülők elfelejtik mi is lehetne a jó a gyerek fejlődését tekintve? Mellesleg nem hiszem, hogy motorikusan fejlesztené a gyerek szemizmait az azonos távolságra levő dolgok mozgása. Max pár mm-es mozgásokkal nem erősödik az izom, nem beszélve a pupilla mozgásáról. Kurvára nem bánom, hogy a gyerek nem netezik, nincs telefonja, és JÁTSZIK! Egyetlen gond, hogy szól tv, és nézni szokta. Miután délután fél ötig suliban ül, 5 mire hazaérünk, kicsit had pihenjen a TV előtt miközben játszik a játékaival.
A kórterembe további két gyerek volt mellette. A szülők a gyerek ágybakerülését követően egyből elővették a tabletet, és különböző meséket, és egyéb videókat kezdtek vetíteni rajta, hogy megnyugtassák a bömbölő hisztérikusan üvöltő kölköket. Nekünk nincs tabletünk, bár tervezem a vásárlását, hogy pdf szakmai file-kat tudjak rajta olvasgatni szabadidőben, de nem kell netes kütyü, pont leszarom, csak olvasni tudjak.
Én azt vettem észre, hogy a két szülő örült, hogy nem nekik kell a gyerekkel külön foglalkozni, megteszi ezt a tablet. Nem kell játszani vele, nem kell foglalkozni a lelki világának megnyugtatásával, elegendő ha elindítom a bogyó és babócát vagy mi a faszt, amitől már a hideg borsódzott a hátamon, de nem lehet szólni, mert ugye anyu meg apu biztos jobban tudja. Persze töki egyből kérdezte, hogy én mikor veszek neki egyet, de én megoldottam ezt a következővel:
Játszottunk, poénkodtunk, újságot vettem neki, és azt nézegettük.
Nincs talán idő, vagy nincs kedv, vagy a szülők elfelejtik mi is lehetne a jó a gyerek fejlődését tekintve? Mellesleg nem hiszem, hogy motorikusan fejlesztené a gyerek szemizmait az azonos távolságra levő dolgok mozgása. Max pár mm-es mozgásokkal nem erősödik az izom, nem beszélve a pupilla mozgásáról. Kurvára nem bánom, hogy a gyerek nem netezik, nincs telefonja, és JÁTSZIK! Egyetlen gond, hogy szól tv, és nézni szokta. Miután délután fél ötig suliban ül, 5 mire hazaérünk, kicsit had pihenjen a TV előtt miközben játszik a játékaival.
+1
VÁLASZ
imki 2013. 11. 05. 15:21 | #50
"Szinte ugyanez az ellenérzés/hisztéria volt tapasztalható a rádió, magnó, televízió széleskörű elterjedésének idején."
Valahol azért okkal. Ha megnézed a mostani gyerekeket, sokkal nagyobb arányban találsz köztük olyanokat, akik nehezebben tudnak beilleszkedni egy közösségbe, akiknek lelki problémáik vannak, akik képtelenek megfelelően koncentrálni, akik kirívóan agresszívak, szorongásos tünteteik vannak, avagy más hasonló gondokkal küszködnek. Ami érdekes, hogy már nem csak a gyerekek között, hanem a fiatal 20 év körüli felnőttek között is egyre nagyobb arányban találsz ilyeneket.
És ez csak részben vezethető vissza a nevelési gondokra (avagy a nevelés hiányára). Bizony a TV jópár lapáttal rátesz erre. Nem csak azért, mert anyu meg apu is a TV előtt ül napi 3-4 órát és sz.rik a gyerekre, hanem azért is, mert a gyereket is odaültetik, mert akkor legalább csöndben lesz. Ez a szokás a 80-as évek körül kezdődött, és egyre nagyobb mértéket öltött.
Most meg látjuk a hatását.
Valahol azért okkal. Ha megnézed a mostani gyerekeket, sokkal nagyobb arányban találsz köztük olyanokat, akik nehezebben tudnak beilleszkedni egy közösségbe, akiknek lelki problémáik vannak, akik képtelenek megfelelően koncentrálni, akik kirívóan agresszívak, szorongásos tünteteik vannak, avagy más hasonló gondokkal küszködnek. Ami érdekes, hogy már nem csak a gyerekek között, hanem a fiatal 20 év körüli felnőttek között is egyre nagyobb arányban találsz ilyeneket.
És ez csak részben vezethető vissza a nevelési gondokra (avagy a nevelés hiányára). Bizony a TV jópár lapáttal rátesz erre. Nem csak azért, mert anyu meg apu is a TV előtt ül napi 3-4 órát és sz.rik a gyerekre, hanem azért is, mert a gyereket is odaültetik, mert akkor legalább csöndben lesz. Ez a szokás a 80-as évek körül kezdődött, és egyre nagyobb mértéket öltött.
Most meg látjuk a hatását.
0
VÁLASZ
imki 2013. 11. 05. 14:31 | #49
"Van egy kis ellentmondás abban, amit írsz"
Nem ellentmondás. Megmagyaráztam, hogy miért úgy írtam. Ha megszerzi 6 léves koráig azt az alapot, akkor később sem lesz gondja. Viszont ha nincs meg a szükséges alap, akkor később már nehezebben fog boldogulni, új dolgokat tanulni.
"Alapjaiban nem különbözik a nézőpontunk a témával kapcsolatban."
Igen, én is ezt látom.;)
"a TV nézés ilyen hatásaitól annál inkább, de ebbe most ne menjünk bele"
Igen, az említett cikk is sokkal inkább a TV-re írta, hogy káros lehet. A számítógép esetében csak akkor, ha túlzásba viszi az ember, avagy ha játékokon él, ott vezeti le a feszültségeit, stb. Amit te írtál példának, hogy egyes progik készségfejlesztésre illetve más dolgok kisegítésére jók, azzal szerintem a neoropszichológus profnak sem lenne baja, és én sem tartom problémásnak.
Nem ellentmondás. Megmagyaráztam, hogy miért úgy írtam. Ha megszerzi 6 léves koráig azt az alapot, akkor később sem lesz gondja. Viszont ha nincs meg a szükséges alap, akkor később már nehezebben fog boldogulni, új dolgokat tanulni.
"Alapjaiban nem különbözik a nézőpontunk a témával kapcsolatban."
Igen, én is ezt látom.;)
"a TV nézés ilyen hatásaitól annál inkább, de ebbe most ne menjünk bele"
Igen, az említett cikk is sokkal inkább a TV-re írta, hogy káros lehet. A számítógép esetében csak akkor, ha túlzásba viszi az ember, avagy ha játékokon él, ott vezeti le a feszültségeit, stb. Amit te írtál példának, hogy egyes progik készségfejlesztésre illetve más dolgok kisegítésére jók, azzal szerintem a neoropszichológus profnak sem lenne baja, és én sem tartom problémásnak.
0
VÁLASZ
Mr. Wallace 2013. 11. 05. 09:51 | #48
I,Én megértő vagyok Ib7 barátnőnk túlreagálását illetően, bosszankodásának rejtett oka, hogy nem talált kóser vibrátort a neten.
2, Nem kell hipszológusnak lenni, hogy az ember rájöjjön a gránát(a kézi különösen) a férfi nem szervet szimbolizálja. Önként adódik a következtetés: Ib7 abban reménykedik, hogy lányának körülmetélt férfival lesz szexuális kapcsolata.
3. Az informatikai eszközök gyerekek általi használatáról a véleményem kedves barátnőnkéhez közeli. Szinte ugyanez az ellenérzés/hisztéria volt tapasztalható a rádió, magnó, televízió széleskörű elterjedésének idején.
A gyerekeket minden érdekli amit a felnőttek csinálnak, és utánozzák őket, ez természetes. Arra viszont ügyelnünk kell, hogy eleget mozogjanak, amit általában meg is tesznek, annak ellenére is, hogy szüleik tanáraik folyton mondogatják: ülj le szépen, ne futkározz, ne ugrándozz, ha elesel bepiszkítod a szép ruhádat stb.
2, Nem kell hipszológusnak lenni, hogy az ember rájöjjön a gránát(a kézi különösen) a férfi nem szervet szimbolizálja. Önként adódik a következtetés: Ib7 abban reménykedik, hogy lányának körülmetélt férfival lesz szexuális kapcsolata.
3. Az informatikai eszközök gyerekek általi használatáról a véleményem kedves barátnőnkéhez közeli. Szinte ugyanez az ellenérzés/hisztéria volt tapasztalható a rádió, magnó, televízió széleskörű elterjedésének idején.
A gyerekeket minden érdekli amit a felnőttek csinálnak, és utánozzák őket, ez természetes. Arra viszont ügyelnünk kell, hogy eleget mozogjanak, amit általában meg is tesznek, annak ellenére is, hogy szüleik tanáraik folyton mondogatják: ülj le szépen, ne futkározz, ne ugrándozz, ha elesel bepiszkítod a szép ruhádat stb.
-3
VÁLASZ
KeleMan 2013. 11. 05. 09:35 | #47
Van egy kis ellentmondás abban, amit írsz:
"akár 18 évesen is bármit képes rohadt gyorsan megtanulni" "Ha pedig ez nem alakul ki benne 6 éves koráig, akkor később már sokkal nehezebb lesz"
DE! (és ezt norbertvincze-nek is mondom), hogy értsétek is amit próbálok megfogalmazni: Alapjaiban nem különbözik a nézőpontunk a témával kapcsolatban. Csak annyiban, hogy én azt mondom, hogy a technikai eszközök ugyanolyan jól megférnek a gyerekek életében, mint a hintaló, vagy a matchbox. Nem féltem őket sem az említett "elektroszmogtól", sem attól, hogy kockafejű zombik lesznek csak azért, mert ránéznek egy kijelzőre (a TV nézés ilyen hatásaitól annál inkább, de ebbe most ne menjünk bele).
A kulcsszó ebben is - ugyanúgy, mint az élet más területein is - a mértékletesség. Kell a gyereknek a sok mozgás, legyen a természetben, ismerje meg az állatokat, a rovarokat, a körülöttük lévő világot. Kell a fizikai kontaktus másokkal, sok kihívás, probléma megoldás, bulizás, pihenés... És ezeket segíteni és nem helyettesíteni kell a technikai eszközöknek.
Egy késre tekinthetünk fegyverként, de azért mégiscsak egy nélkülözhetetlen eszköz, amit nap-mint nap használunk.
Rossz a példa ,mert már látom, hogy felcsillan norbertvincze szeme, hogy azt is az 1 éves gyerek kezébe adom!? :D
Bár lehet, hogy mégsem rossz, mert itt is érvényes az, hogy a szülő felelőssége, hogy a gyerek mit tesz majd az eszközzel. Úgyhogy mindenki döntse el maga, hogyan neveli a sajátját, az idő majd igazolja kinek volt igaza...
"akár 18 évesen is bármit képes rohadt gyorsan megtanulni" "Ha pedig ez nem alakul ki benne 6 éves koráig, akkor később már sokkal nehezebb lesz"
DE! (és ezt norbertvincze-nek is mondom), hogy értsétek is amit próbálok megfogalmazni: Alapjaiban nem különbözik a nézőpontunk a témával kapcsolatban. Csak annyiban, hogy én azt mondom, hogy a technikai eszközök ugyanolyan jól megférnek a gyerekek életében, mint a hintaló, vagy a matchbox. Nem féltem őket sem az említett "elektroszmogtól", sem attól, hogy kockafejű zombik lesznek csak azért, mert ránéznek egy kijelzőre (a TV nézés ilyen hatásaitól annál inkább, de ebbe most ne menjünk bele).
A kulcsszó ebben is - ugyanúgy, mint az élet más területein is - a mértékletesség. Kell a gyereknek a sok mozgás, legyen a természetben, ismerje meg az állatokat, a rovarokat, a körülöttük lévő világot. Kell a fizikai kontaktus másokkal, sok kihívás, probléma megoldás, bulizás, pihenés... És ezeket segíteni és nem helyettesíteni kell a technikai eszközöknek.
Egy késre tekinthetünk fegyverként, de azért mégiscsak egy nélkülözhetetlen eszköz, amit nap-mint nap használunk.
Rossz a példa ,mert már látom, hogy felcsillan norbertvincze szeme, hogy azt is az 1 éves gyerek kezébe adom!? :D
Bár lehet, hogy mégsem rossz, mert itt is érvényes az, hogy a szülő felelőssége, hogy a gyerek mit tesz majd az eszközzel. Úgyhogy mindenki döntse el maga, hogyan neveli a sajátját, az idő majd igazolja kinek volt igaza...
0
VÁLASZ
imki 2013. 11. 05. 08:25 | #46
"Sokkal előbb kéne orientálódni a tanulóknak és azokat a képességeket fejleszteni, ami az érdeklődésének/adottságainak megfelelnek."
Ezzel nem értek egyet. Éppen hogy nem szabad túl korán orientálódnia egy fiatalnak (sem a számítástechnika, sem pedig más irányban). Egy gyerek érdeklődési köre az alábbiakat foglalja magában: MINDEN
Egy gyereket alapvetően minden érdekel. Éppen ezért nem kell egy adott dologra rácuppani vele, hanem először érdemes mindent megmutatni neki, hogy utána válassza ki, ami a legjobban érdekli. Az általános iskola ezért is jó (pontosabban: LENNE jó, ha jól működne), hogy ott a gyerek megismeri a világot minél több szemszögből, és megismer minél több dolgot hozzá. És utána, mikor az alapok megvannak, és ha már eldöntötte, hogy mi érdekli, utána lehet továbblépni a kiválasztott irányokba.
"de megtaníthattak egyfajta következetes, logikus gondolkodásmódra. Mindegy, hogy BASIC,DOS,PASCAL,C,JAVA,PHP... a lényeg, hogy a szinapszisok, meg a neuronok dolgozzanak."
Ha így nézzük, akkor a sima olvasás is legalább annyira fejleszti az ember agyát. De igaz, ilyen szempontból biztos tanított valamit nekem is. Mint ahogy a matekóra, a törióra, a nyelvtanóra meg a többi is.
"Magát az elvet, a logikát kéne a lehető legfrissebb, eszközökkel/programokkal szemléltetve bemutatni."
Ebben egyetértünk.
"De említhetnék a Manó Angoltól kezdve a Synthezia nevű zongorás programig egy tucat olyan készségfejlesztő alkalmazást, ami SZERINTEM hasznukra válik majd a jövőben."
A készségfejlesztő alkalmazások még elmennek. Tényleg vannak egész jó cuccok, szemléltetésre és akár némi készségfejlesztésre jók. Viszont azt tudni kell, hogy egy óvodás korú gyermek esetében nem ez a leghatékonyabb módja a képességei kialakításának. Sok esetben max. csak segédletnek alkalmazhatóak.
Egy nagyobb gyerek is ha motiválva van, akkor akár 18 évesen is bármit képes rohadt gyorsan megtanulni. De ahhoz, hogy ezt minél hatékonyabban tudja majd megtenni, ahhoz kell egy alap, amit éppen pár évesen szed össze. Ha ez nincs meg (márpedig azt az alapot legjobban a szabadban való futkározással és hasonlókkal szerzi meg), akkor később is nehezebb lesz neki.
"Gerinc probléma: asztali PC-nél szinte kiküszöbölhetetlen, de ma már a tabletek, telefonok laptopok korát éljük. Fekve, hátradőlve, fejen állva is lehet netezni. "
Teljesen mindegy, milyen a testhelyzete. Amikor ezzel foglalkozik, akkor akár órákig majdhogynem mozdulatlan marad az ember. Nem veszi észre sokáig, hogy nem mozog. Sok esetben pedig belehajolva végzi a tevékenységet; laptopnál és asztali gépnél főként, de okostelefonnál is nagyon közelről nézik a képernyőt az emberek. Nagyon nehéz bárkit is rászoktatni, hogy ne hajoljon egyre közelebb hozzá. Ez pedig nem egészséges, legalábbis hosszú távon nem.
"Maximum a mereven egy pontra figyelés jöhet szóba, mint kockázati tényező, de akkor mondhatnánk, hogy könyvet olvasni is egészségtelen!?"
Mondhatjuk, igen; erre gondoltam. És igen, a túl sok olvasás sem egészséges, azt sem szabad túlzásba vinni.
"Nem feltétlenül kell hitelesnek tekinteni egy írást, mert egy jól megszerkesztett weboldalon publikálta "valaki"."
Nem azért hiteles, mert jól megszerkesztett a weboldal. (Igazából nem is néztem, hogy hogyan van szerkesztve, a cikket olvastam. Annyira nem vagyok azért kocka, hogy egy honlapot a CTRL+U megnyomását követően tudjam csak rendesen böngészni! :) )
Hanem attól hiteles, hogy egy ezzel foglalkozó, a szakterületen elismert, konkrétan ezt kutató neuropszichológus professzor mondta.
De a honlapon egyébként csak átvették a cikket. Most kikerestem neked az eredeti PDF verzióját, hoghy lásd, nem egy vakvilágba beszélő bloggerről van szó:
http://www.tanit.hu/files/A_media_es_a_gyermeki_agy.pdf
Testi tapasztalatokről beszél, azt tartja fontosnak. És kihangsúlyozza, hogy azt elsősorban mozgással, zenével és elé pakolt életszerű kihívásokkal tudja a gyerek megszerezni. Ha pedig ez nem alakul ki benne 6 éves koráig, akkor később már sokkal nehezebb lesz.
Egyszóval én azt mondom, hogy pár esetben hasznos lehet a számítástechnika, mint más dolgokat elősegítő, támogató eszköz (ahogy említetted a lego dolgot is, ahol szintén a lego volt a lényeg, a számítógép csak besegített). De hogy ezt külön tanulja a gyerek, avagy hogy 3-4 évesen vegyünk neki tabletet, az nagyon erőltetett.
A technika csak egy eszköz, amivel elérhetünk egy célt; nem pedig maga a cél.
Ezzel nem értek egyet. Éppen hogy nem szabad túl korán orientálódnia egy fiatalnak (sem a számítástechnika, sem pedig más irányban). Egy gyerek érdeklődési köre az alábbiakat foglalja magában: MINDEN
Egy gyereket alapvetően minden érdekel. Éppen ezért nem kell egy adott dologra rácuppani vele, hanem először érdemes mindent megmutatni neki, hogy utána válassza ki, ami a legjobban érdekli. Az általános iskola ezért is jó (pontosabban: LENNE jó, ha jól működne), hogy ott a gyerek megismeri a világot minél több szemszögből, és megismer minél több dolgot hozzá. És utána, mikor az alapok megvannak, és ha már eldöntötte, hogy mi érdekli, utána lehet továbblépni a kiválasztott irányokba.
"de megtaníthattak egyfajta következetes, logikus gondolkodásmódra. Mindegy, hogy BASIC,DOS,PASCAL,C,JAVA,PHP... a lényeg, hogy a szinapszisok, meg a neuronok dolgozzanak."
Ha így nézzük, akkor a sima olvasás is legalább annyira fejleszti az ember agyát. De igaz, ilyen szempontból biztos tanított valamit nekem is. Mint ahogy a matekóra, a törióra, a nyelvtanóra meg a többi is.
"Magát az elvet, a logikát kéne a lehető legfrissebb, eszközökkel/programokkal szemléltetve bemutatni."
Ebben egyetértünk.
"De említhetnék a Manó Angoltól kezdve a Synthezia nevű zongorás programig egy tucat olyan készségfejlesztő alkalmazást, ami SZERINTEM hasznukra válik majd a jövőben."
A készségfejlesztő alkalmazások még elmennek. Tényleg vannak egész jó cuccok, szemléltetésre és akár némi készségfejlesztésre jók. Viszont azt tudni kell, hogy egy óvodás korú gyermek esetében nem ez a leghatékonyabb módja a képességei kialakításának. Sok esetben max. csak segédletnek alkalmazhatóak.
Egy nagyobb gyerek is ha motiválva van, akkor akár 18 évesen is bármit képes rohadt gyorsan megtanulni. De ahhoz, hogy ezt minél hatékonyabban tudja majd megtenni, ahhoz kell egy alap, amit éppen pár évesen szed össze. Ha ez nincs meg (márpedig azt az alapot legjobban a szabadban való futkározással és hasonlókkal szerzi meg), akkor később is nehezebb lesz neki.
"Gerinc probléma: asztali PC-nél szinte kiküszöbölhetetlen, de ma már a tabletek, telefonok laptopok korát éljük. Fekve, hátradőlve, fejen állva is lehet netezni. "
Teljesen mindegy, milyen a testhelyzete. Amikor ezzel foglalkozik, akkor akár órákig majdhogynem mozdulatlan marad az ember. Nem veszi észre sokáig, hogy nem mozog. Sok esetben pedig belehajolva végzi a tevékenységet; laptopnál és asztali gépnél főként, de okostelefonnál is nagyon közelről nézik a képernyőt az emberek. Nagyon nehéz bárkit is rászoktatni, hogy ne hajoljon egyre közelebb hozzá. Ez pedig nem egészséges, legalábbis hosszú távon nem.
"Maximum a mereven egy pontra figyelés jöhet szóba, mint kockázati tényező, de akkor mondhatnánk, hogy könyvet olvasni is egészségtelen!?"
Mondhatjuk, igen; erre gondoltam. És igen, a túl sok olvasás sem egészséges, azt sem szabad túlzásba vinni.
"Nem feltétlenül kell hitelesnek tekinteni egy írást, mert egy jól megszerkesztett weboldalon publikálta "valaki"."
Nem azért hiteles, mert jól megszerkesztett a weboldal. (Igazából nem is néztem, hogy hogyan van szerkesztve, a cikket olvastam. Annyira nem vagyok azért kocka, hogy egy honlapot a CTRL+U megnyomását követően tudjam csak rendesen böngészni! :) )
Hanem attól hiteles, hogy egy ezzel foglalkozó, a szakterületen elismert, konkrétan ezt kutató neuropszichológus professzor mondta.
De a honlapon egyébként csak átvették a cikket. Most kikerestem neked az eredeti PDF verzióját, hoghy lásd, nem egy vakvilágba beszélő bloggerről van szó:
http://www.tanit.hu/files/A_media_es_a_gyermeki_agy.pdf
Testi tapasztalatokről beszél, azt tartja fontosnak. És kihangsúlyozza, hogy azt elsősorban mozgással, zenével és elé pakolt életszerű kihívásokkal tudja a gyerek megszerezni. Ha pedig ez nem alakul ki benne 6 éves koráig, akkor később már sokkal nehezebb lesz.
Egyszóval én azt mondom, hogy pár esetben hasznos lehet a számítástechnika, mint más dolgokat elősegítő, támogató eszköz (ahogy említetted a lego dolgot is, ahol szintén a lego volt a lényeg, a számítógép csak besegített). De hogy ezt külön tanulja a gyerek, avagy hogy 3-4 évesen vegyünk neki tabletet, az nagyon erőltetett.
A technika csak egy eszköz, amivel elérhetünk egy célt; nem pedig maga a cél.
0
VÁLASZ
norbertvincze 2013. 11. 05. 03:30 | #45
0
VÁLASZ
norbertvincze 2013. 11. 05. 02:23 | #44
te tényleg elég merev vagy ebben a témában:)
én azért a gyereket kímélném az elektroszmogos 21. századtól amíg csak lehet, úgy is kiveszi majd a részét iskolától kezdve és nem lesz lemaradva semmiről.
egyébként, komolyan gondolod, hogy egészségesebb a gyerek kezébe adni egy tablet-et ahelyett, hogy a szabadban foglalkoznál vele?
én azért a gyereket kímélném az elektroszmogos 21. századtól amíg csak lehet, úgy is kiveszi majd a részét iskolától kezdve és nem lesz lemaradva semmiről.
egyébként, komolyan gondolod, hogy egészségesebb a gyerek kezébe adni egy tablet-et ahelyett, hogy a szabadban foglalkoznál vele?
0
VÁLASZ
KeleMan 2013. 11. 05. 00:35 | #43
Ha valamit megtanultam 3 gyerek nevelése közben, hogy nem szabad lebecsülni a gyerekek értelmi képességeit! Akinek nincs gyereke, el nem tudja képzelni, hogy mi mindent képes felfogni már egy néhány hónapos csecsemő is. Nem hülyébbek, mint mi felnőttek, csak még tapasztalatlanok. És pontosan ezért fogékonyabbak a körülöttük lévő újdonságokra. Hidd el, hogy nem a saját tükörképét nézegeti egy készüléken, hanem képes feldolgozni a látottak egy részét. Ma sem fogom fel, hogyan képes az egy éves fiam nevetni azon, hogy pl. egy videóban elesik valaki a biciklivel!?
0
VÁLASZ
KeleMan 2013. 11. 05. 00:23 | #42
Nem vitatkoznék veled, mivel teljesen igazad van abban, hogy a számítástechikát, mint tantárgyat ugyan úgy nem kéne erőszakolni a gyerekek fejébe, mint ahogy más tantárgyakat sem. Sokkal előbb kéne orientálódni a tanulóknak és azokat a képességeket fejleszteni, ami az érdeklődésének/adottságainak megfelelnek. Ezzel azért is lenne fontos időben foglalkozni, mert egy mai átlagos pályaválasztás előtt álló kamasz nagy ívben szarik a jövőre meg az iskolára meg a tanárokra és ez valamennyire érthető is, hiszen a hormonja vezérlik már ebben a korszakában.
De azért több olyan dolgot is írtál, ami nem más, mint sztereotípia. Saját magam és a gyermekeim által szerzett tapasztalatok alapján mondhatom, hogy:
- "Volt értelme tanulnom? Nem": Többször rácáfolt már az élet, hogy haszontalannak vélt ismeretek idővel hasznos információkká válnak. Önmagában a C64 POKE kódjaira biztos nem lesz szükséged (DOS parancsok még mindíg jól jönnek :), de megtaníthattak egyfajta következetes, logikus gondolkodásmódra. Mindegy, hogy BASIC,DOS,PASCAL,C,JAVA,PHP... a lényeg, hogy a szinapszisok, meg a neuronok dolgozzanak.
- "Wordpress,PowerPoint...": Tudnék regényt írni arról, hogy miért Microsoft programok- szerverek használatát tanítják az iskolákban, miért kínlódnak pl. a könyvelők Java alapú instabil szörnyűségekkel, de nem szeretnék, mert it is pont a lényegre világítsz rá! Nem 1-1 program használatát kellene hónapokig (évekig) tanítani, főleg nem olyan tanároknak, akik az adott programot igazából maguk se ismerik, csak egy rég elavult tankönyvből tanult példákat adnak fel a diákoknak! Magát az elvet, a logikát kéne a lehető legfrissebb, eszközökkel/programokkal szemléltetve bemutatni. Sajnos az a tapasztalatom, hogy az átlagos okostelefon/tablet/számítógép felhasználók többsége nincs tisztában azzal, hogy mi történik, amikor "megnyomja a Power gombot", bedugja a töltőt, vagy beírja egy weboldal URL-jét.
- " Cserében viszont ronthatja a gyerek egészségét (szem, gerinc, stb.)": Megint sztereotíp elavult hozzáállás, általánosítás. A katódsugárcsöves monitorok kihalásával együtt megszűnt a kijelzők szemrongáló mivolta. Maximum a mereven egy pontra figyelés jöhet szóba, mint kockázati tényező, de akkor mondhatnánk, hogy könyvet olvasni is egészségtelen!? Gerinc probléma: asztali PC-nél szinte kiküszöbölhetetlen, de ma már a tabletek, telefonok laptopok korát éljük. Fekve, hátradőlve, fejen állva is lehet netezni.
-"Nem lenne jobb megvárni a gyerek 8-10 éves korát": Határozottan nem! Miért kéne? Mondok pár példát. Munkám miatt gyakran ülök le a gép elé, persze a gyerekeket érdekli minden, amin gombok vannak, hát engedtem nekik, hadd piszkálják. 4-5 éves volt a nagyobbik fiam, amikor rájött, hogy a LEGO dobozon levő számokat lenyomkodva bejöttek videók az összerakásról. Ez alapján igen komoly építményeket tudott már akkor összehozni. De a Google képkeresőjének segítségével építette meg pl az Eifel Tornyot. Kisebbik fiam nagy állatbarát, ő rengeteg állatos fotót-videót nézett egy időben (nem volt elég az évi két állatkerti túra). Persze ő is már 4 évesen bepötyögte a szavakat, ami érdekelte. De említhetnék a Manó Angoltól kezdve a Synthezia nevű zongorás programig egy tucat olyan készségfejlesztő alkalmazást, ami SZERINTEM hasznukra válik majd a jövőben.
És ajánlom minden szülőnek, ha lehetősége van a gyereknek foglalkoznia LOGO nyelvvel, ne hagyja ki a lehetőséget! Nem csak leendő programozóknak való, sőt!
(Abba sem mennék bele, hogy az idézett cikkekről mi a véleményem, hiszen itt is pontosan az informatika erejéről van szó. Nem feltétlenül kell hitelesnek tekinteni egy írást, mert egy jól megszerkesztett weboldalon publikálta "valaki".)
De azért több olyan dolgot is írtál, ami nem más, mint sztereotípia. Saját magam és a gyermekeim által szerzett tapasztalatok alapján mondhatom, hogy:
- "Volt értelme tanulnom? Nem": Többször rácáfolt már az élet, hogy haszontalannak vélt ismeretek idővel hasznos információkká válnak. Önmagában a C64 POKE kódjaira biztos nem lesz szükséged (DOS parancsok még mindíg jól jönnek :), de megtaníthattak egyfajta következetes, logikus gondolkodásmódra. Mindegy, hogy BASIC,DOS,PASCAL,C,JAVA,PHP... a lényeg, hogy a szinapszisok, meg a neuronok dolgozzanak.
- "Wordpress,PowerPoint...": Tudnék regényt írni arról, hogy miért Microsoft programok- szerverek használatát tanítják az iskolákban, miért kínlódnak pl. a könyvelők Java alapú instabil szörnyűségekkel, de nem szeretnék, mert it is pont a lényegre világítsz rá! Nem 1-1 program használatát kellene hónapokig (évekig) tanítani, főleg nem olyan tanároknak, akik az adott programot igazából maguk se ismerik, csak egy rég elavult tankönyvből tanult példákat adnak fel a diákoknak! Magát az elvet, a logikát kéne a lehető legfrissebb, eszközökkel/programokkal szemléltetve bemutatni. Sajnos az a tapasztalatom, hogy az átlagos okostelefon/tablet/számítógép felhasználók többsége nincs tisztában azzal, hogy mi történik, amikor "megnyomja a Power gombot", bedugja a töltőt, vagy beírja egy weboldal URL-jét.
- " Cserében viszont ronthatja a gyerek egészségét (szem, gerinc, stb.)": Megint sztereotíp elavult hozzáállás, általánosítás. A katódsugárcsöves monitorok kihalásával együtt megszűnt a kijelzők szemrongáló mivolta. Maximum a mereven egy pontra figyelés jöhet szóba, mint kockázati tényező, de akkor mondhatnánk, hogy könyvet olvasni is egészségtelen!? Gerinc probléma: asztali PC-nél szinte kiküszöbölhetetlen, de ma már a tabletek, telefonok laptopok korát éljük. Fekve, hátradőlve, fejen állva is lehet netezni.
-"Nem lenne jobb megvárni a gyerek 8-10 éves korát": Határozottan nem! Miért kéne? Mondok pár példát. Munkám miatt gyakran ülök le a gép elé, persze a gyerekeket érdekli minden, amin gombok vannak, hát engedtem nekik, hadd piszkálják. 4-5 éves volt a nagyobbik fiam, amikor rájött, hogy a LEGO dobozon levő számokat lenyomkodva bejöttek videók az összerakásról. Ez alapján igen komoly építményeket tudott már akkor összehozni. De a Google képkeresőjének segítségével építette meg pl az Eifel Tornyot. Kisebbik fiam nagy állatbarát, ő rengeteg állatos fotót-videót nézett egy időben (nem volt elég az évi két állatkerti túra). Persze ő is már 4 évesen bepötyögte a szavakat, ami érdekelte. De említhetnék a Manó Angoltól kezdve a Synthezia nevű zongorás programig egy tucat olyan készségfejlesztő alkalmazást, ami SZERINTEM hasznukra válik majd a jövőben.
És ajánlom minden szülőnek, ha lehetősége van a gyereknek foglalkoznia LOGO nyelvvel, ne hagyja ki a lehetőséget! Nem csak leendő programozóknak való, sőt!
(Abba sem mennék bele, hogy az idézett cikkekről mi a véleményem, hiszen itt is pontosan az informatika erejéről van szó. Nem feltétlenül kell hitelesnek tekinteni egy írást, mert egy jól megszerkesztett weboldalon publikálta "valaki".)
0
VÁLASZ
imki 2013. 11. 04. 20:16 | #40
Sok dologban egyetértek, de sokban nem. (Pár dolgot emelnék csak ki.)
"Aki pedig az informatikában ellenséget lát, az nem különb az iparosodás elején gépet romboló fanatikusoknál."
Még szerencse, hogy itt nem volt még ilyen ember. ;)
"A probléma nem az eszközökkel van, hanem a neveléssel és az oktatással"
Ott a pont.
"Sajnos még a mai napig nincsenek igazi informatika tanárok"
Igazából én nem is látom szükségét annak, hogy iskolában kötelező jelleggel mindenkinek tartsanak informatika órát. Én is gép mögött ülve keresem már jó ideje a kenyeremet. Annak idején C16-on meg C64-en kezdtem,, azt tanították. Utána jött a DOS meg a többi. Elég magas szintű informatika (akkor még számítástechnikának hívták) oktatásunk volt, sok olyat is tanítottak, ami egyébként nem volt benne a tananyagban. Meg hát akkoriban ez még csak kialakulóban volt.
Utána eltelt nem több, mint 7 év, amíg nem igazán foglalkoztam ezzel a területtel (leszámítva tlaán a játékot). És 7 év múlva közöm nem volt ahhoz, hogy a Windows-t hogyan kell használni, vagy egyáltalán hogy azt eszik-e vagy isszák. Semmi hasznát nem vettem a korábban tanultaknak, azon kívül, hogy meg tudtam nyomni a POWER gombot a számítógépen.
Volt értelme tanulnom? Nem. Nem lettem azóta sem programozó, fejlesztő, stb. Így semmi de semmi haszna nem volt annak, amit annak idején tanultam. Viszont mikor újra nekiálltam megtanulni, akkor magamtól pár nap alatt kiismertem a Windows-t, majd két hónapra rá már fel is tudtam telepíteni. Mindezt úgy, hogy semmit nem használtam abból, amit korábban tanultam. mert nem is lehetett semmit felhasználni abból. Mint ahogy most sem veszi szinte semmi hasznát a gyerek annak, amit ott tanul.
Külön érdekessége a dolognak, hogy nincs is rá szükség, hogy ilyet tanítsunk neki!
Mindent nem lehet neki megtanítani. És előre meg nem tudod, hogy mi fog neki kelleni a jövőben. Oktass WordPress telepítést, mert háta kisebb honlapokat kell összedobnia? Vagy erőltessük a PowerPoint-ot, mert az kell majd neki? (Utána lehet, hogy 4 év múklva már teljesen más lesz helyette, amit teljesen máshogy kell használni?) Felesleges bármelyiket is. Két okból is:
- Egyrészt mire felnő, eltelik több év, mindent tanulhat újra.
- Másrészt a mai technológiában nem tanulni kell ezt, hanem csinálni. Ott van pl. a HTML/CSS. Nem egy nagy kunszt, egy hétvége alatt megtanulja bárki az egészet, legalábbis az alapjait. De ahhoz, hogy igazán használni tudja, mint mondjuk sitebuilder, ahhoz foglalkoznia kell vele rendesen. Csinálnia kell, ahhoz, hogy értsen hozzá, és hogy követni tudja az állandó változásokat; nem pedig tanulnia azt, ami pár év múlva már úgysem úgy lesz.
Ezért értelmetlen informatikát tanítani mindenkinek. Akinek érdemes tanítani, azok azok, akiket érdekel. Ergo fakultációként. Te is azért vetted hasznát a régen tanultaknak, mert programozó/fejlesztő lett belőled. De most mondjuk ki őszintén, a gyerekek hány százaléka lesz programozó? Elenyésző. (És ez az arány még talán csökken is majd - gondoljunk csak arra, hogy egy időben egy kicsit is bonyolultabb honlap elkészítéséhez programozó kellett, most meg vérpistike is felrak egy Joomlát vagy WP-t kb. 10 perc alatt.)
Nem látom szükségét annak, hogy kötelező jelleggel oktassák ezt. Ami esetleg kell a gyereknek, azt úgyis megtanulja sokkal gyorsabban saját magától, mint hogy az iskolában ezzel csesztessék órákon keresztül. Egy átlag gyereknek olyan nagyon alapszinten elég ezt megtanulnia, hogy ihaj. Szükségtelen túlcifrázni. Ha kelleni fog neki, úgyis megtanulja, Pláne, hogy a mai rendszerek egyre inkább felhasználóbarátak lettek. Semmi komoly nincs benne, csak el kell olvasni, amit kiír, és követni a "tovább" gombokat.
"rá kell venni a fiatalokat, hogy lássák az informatika mögött rejlő lehetőségeket"
Így van. De ezt nyilván nem 4éves korban kell elkezdeni. Hanem mondjuk 10évesen.
"Az egyéves gyerekemnek pedig igenis a kezébe adom én is a telefont/tabletet/egeret, max vigyázok, hogy meg ne rágja, és biztos vagyok benne, hogy csak hasznára válhat."
Javaslom neked is elolvasásra ezt a cikket, hátha máshogy fogod látni a dolgokat:
gyerekmusor.blog.hu/2012/11/03/virtualis_vilagok_buvoleteben
Magyarán óvodás korban (és azelőtt) a TV és a számítógép/tablet/okostelefon:
- Nem tanít semmi olyat a gyereknek, aminek később hasznát venné, avagy amit később akár 2 nap alatt ne tanulhatna meg. (Kivéve talán csak akkor, ha konkrétan ez lesz a szakmája, de akkor az már nem is tanulás nála, hanem inkább hobbi.)
- Cserében viszont ronthatja a gyerek egészségét (szem, gerinc, stb.)
- Komolyan hátráltatja a gyerek agyi fejlődését (lásd cikkben írtak).
Megéri?
Nem lenne jobb megvárni a gyerek 8-10 éves korát, és akkor megismertetni vele? Vagy 10 évesen már nem tudja majd megtanulni azt, ha nem kezdi el legalább 4évesen??? Most komolyan, mivel versenyzünk? Másokkal, hogy kinek a gyereke nyomkodta előbb a tabletet? Mert hogy a gyerek nem profitál belőle, az hétszentség...
"Aki pedig az informatikában ellenséget lát, az nem különb az iparosodás elején gépet romboló fanatikusoknál."
Még szerencse, hogy itt nem volt még ilyen ember. ;)
"A probléma nem az eszközökkel van, hanem a neveléssel és az oktatással"
Ott a pont.
"Sajnos még a mai napig nincsenek igazi informatika tanárok"
Igazából én nem is látom szükségét annak, hogy iskolában kötelező jelleggel mindenkinek tartsanak informatika órát. Én is gép mögött ülve keresem már jó ideje a kenyeremet. Annak idején C16-on meg C64-en kezdtem,, azt tanították. Utána jött a DOS meg a többi. Elég magas szintű informatika (akkor még számítástechnikának hívták) oktatásunk volt, sok olyat is tanítottak, ami egyébként nem volt benne a tananyagban. Meg hát akkoriban ez még csak kialakulóban volt.
Utána eltelt nem több, mint 7 év, amíg nem igazán foglalkoztam ezzel a területtel (leszámítva tlaán a játékot). És 7 év múlva közöm nem volt ahhoz, hogy a Windows-t hogyan kell használni, vagy egyáltalán hogy azt eszik-e vagy isszák. Semmi hasznát nem vettem a korábban tanultaknak, azon kívül, hogy meg tudtam nyomni a POWER gombot a számítógépen.
Volt értelme tanulnom? Nem. Nem lettem azóta sem programozó, fejlesztő, stb. Így semmi de semmi haszna nem volt annak, amit annak idején tanultam. Viszont mikor újra nekiálltam megtanulni, akkor magamtól pár nap alatt kiismertem a Windows-t, majd két hónapra rá már fel is tudtam telepíteni. Mindezt úgy, hogy semmit nem használtam abból, amit korábban tanultam. mert nem is lehetett semmit felhasználni abból. Mint ahogy most sem veszi szinte semmi hasznát a gyerek annak, amit ott tanul.
Külön érdekessége a dolognak, hogy nincs is rá szükség, hogy ilyet tanítsunk neki!
Mindent nem lehet neki megtanítani. És előre meg nem tudod, hogy mi fog neki kelleni a jövőben. Oktass WordPress telepítést, mert háta kisebb honlapokat kell összedobnia? Vagy erőltessük a PowerPoint-ot, mert az kell majd neki? (Utána lehet, hogy 4 év múklva már teljesen más lesz helyette, amit teljesen máshogy kell használni?) Felesleges bármelyiket is. Két okból is:
- Egyrészt mire felnő, eltelik több év, mindent tanulhat újra.
- Másrészt a mai technológiában nem tanulni kell ezt, hanem csinálni. Ott van pl. a HTML/CSS. Nem egy nagy kunszt, egy hétvége alatt megtanulja bárki az egészet, legalábbis az alapjait. De ahhoz, hogy igazán használni tudja, mint mondjuk sitebuilder, ahhoz foglalkoznia kell vele rendesen. Csinálnia kell, ahhoz, hogy értsen hozzá, és hogy követni tudja az állandó változásokat; nem pedig tanulnia azt, ami pár év múlva már úgysem úgy lesz.
Ezért értelmetlen informatikát tanítani mindenkinek. Akinek érdemes tanítani, azok azok, akiket érdekel. Ergo fakultációként. Te is azért vetted hasznát a régen tanultaknak, mert programozó/fejlesztő lett belőled. De most mondjuk ki őszintén, a gyerekek hány százaléka lesz programozó? Elenyésző. (És ez az arány még talán csökken is majd - gondoljunk csak arra, hogy egy időben egy kicsit is bonyolultabb honlap elkészítéséhez programozó kellett, most meg vérpistike is felrak egy Joomlát vagy WP-t kb. 10 perc alatt.)
Nem látom szükségét annak, hogy kötelező jelleggel oktassák ezt. Ami esetleg kell a gyereknek, azt úgyis megtanulja sokkal gyorsabban saját magától, mint hogy az iskolában ezzel csesztessék órákon keresztül. Egy átlag gyereknek olyan nagyon alapszinten elég ezt megtanulnia, hogy ihaj. Szükségtelen túlcifrázni. Ha kelleni fog neki, úgyis megtanulja, Pláne, hogy a mai rendszerek egyre inkább felhasználóbarátak lettek. Semmi komoly nincs benne, csak el kell olvasni, amit kiír, és követni a "tovább" gombokat.
"rá kell venni a fiatalokat, hogy lássák az informatika mögött rejlő lehetőségeket"
Így van. De ezt nyilván nem 4éves korban kell elkezdeni. Hanem mondjuk 10évesen.
"Az egyéves gyerekemnek pedig igenis a kezébe adom én is a telefont/tabletet/egeret, max vigyázok, hogy meg ne rágja, és biztos vagyok benne, hogy csak hasznára válhat."
Javaslom neked is elolvasásra ezt a cikket, hátha máshogy fogod látni a dolgokat:
gyerekmusor.blog.hu/2012/11/03/virtualis_vilagok_buvoleteben
Magyarán óvodás korban (és azelőtt) a TV és a számítógép/tablet/okostelefon:
- Nem tanít semmi olyat a gyereknek, aminek később hasznát venné, avagy amit később akár 2 nap alatt ne tanulhatna meg. (Kivéve talán csak akkor, ha konkrétan ez lesz a szakmája, de akkor az már nem is tanulás nála, hanem inkább hobbi.)
- Cserében viszont ronthatja a gyerek egészségét (szem, gerinc, stb.)
- Komolyan hátráltatja a gyerek agyi fejlődését (lásd cikkben írtak).
Megéri?
Nem lenne jobb megvárni a gyerek 8-10 éves korát, és akkor megismertetni vele? Vagy 10 évesen már nem tudja majd megtanulni azt, ha nem kezdi el legalább 4évesen??? Most komolyan, mivel versenyzünk? Másokkal, hogy kinek a gyereke nyomkodta előbb a tabletet? Mert hogy a gyerek nem profitál belőle, az hétszentség...
0
VÁLASZ
Nas 2013. 11. 04. 19:31 | #39
Igazad van, de azért az tényleg erős, hogy egy 4 éves kislánynak SAJÁT tablete legyen... Minek? De őszintén. Még elolvasni sem tudja, amit kiír, érteni meg aztán biztos, hogy nem érti, mi mindenre lehet használni, mi az értelme, szüksége pedig végképp nincs rá. Szerintem is hülyeség barlangban nevelni a gyereket, mintha a körülötte lévő világ nem létezne, de egész fiatalon ráerőltetni olyan dolgokat, amik még nem az ő értelmi szintjéhez, képességeihez valók, szintén hülyeség. (Illetve a barátok, rokonok előtt biztos fel lehet vágni vele, hogy "bibibííí, az én lányom már pólyás korában egyedül be tudta kapcsolni a tabletet"...csak ennek meg kb. annyi értelme van, mintha arra treníroznák a gyereket, hogy pl. színes kislabdákat egyensúlyozzon az orrán...az is kiváló (ha nem jobb) készségfejlesztő...)
+1
VÁLASZ
Purple 2013. 11. 04. 17:59 | #38
Rendkívül ironikus, mikor számítógépen vitatkoznak az emberek arról, hogy káros-e az okostelefon. :)
Nem tök mindegy milyen platformról netezik/játszik/dolgozik az ember? Ne legyünk már álszentek, mi talán gyerekkorunkban nem gépeztünk? Most meg már a tenyerünkben is elfér egy "számítógép"... Mint minden generációnak, minden korszaknak ennek is megvannak a belebutult/buzult hülyéi, de nem rájuk kéne alapozni. Egy laptop már fel sem tűnik senkinek, ez meg még "új".
Egy csecsemőnek meg bármint adsz azzal elvan. Baromság neki tudatosan okostelefont adni, de a nagyobb gyerekek nem lesznek agymosott buta idióták, mert játszanak esetleg tablettel is... Ha mellette a "világi" dolgokra is vannak nevelve.
http://9gag.com/gag/2887173
Nem tök mindegy milyen platformról netezik/játszik/dolgozik az ember? Ne legyünk már álszentek, mi talán gyerekkorunkban nem gépeztünk? Most meg már a tenyerünkben is elfér egy "számítógép"... Mint minden generációnak, minden korszaknak ennek is megvannak a belebutult/buzult hülyéi, de nem rájuk kéne alapozni. Egy laptop már fel sem tűnik senkinek, ez meg még "új".
Egy csecsemőnek meg bármint adsz azzal elvan. Baromság neki tudatosan okostelefont adni, de a nagyobb gyerekek nem lesznek agymosott buta idióták, mert játszanak esetleg tablettel is... Ha mellette a "világi" dolgokra is vannak nevelve.
http://9gag.com/gag/2887173
0
VÁLASZ
Ragnar 2013. 11. 04. 16:26 | #36
"Az egyéves gyerekemnek pedig igenis a kezébe adom én is a telefont/tabletet/egeret, max vigyázok, hogy meg ne rágja, és biztos vagyok benne, hogy csak hasznára válhat. "
Igen, minden bizonnyal.Hasznos lehet számára, hogy viszonylag hamar meglátja a készülékben a tükörképét, és azt, ahogyan egy szép nagy kockává alakul.:)
Igen, minden bizonnyal.Hasznos lehet számára, hogy viszonylag hamar meglátja a készülékben a tükörképét, és azt, ahogyan egy szép nagy kockává alakul.:)
0
VÁLASZ
KeleMan 2013. 11. 04. 16:09 | #35
Nekem három gyerekem van, és annak ellenére, hogy az anyjukkal mindketten informatikus végzettségűek vagyunk, próbáljuk őket arra ösztönözni, hogy minél többet legyenek a szabadban, a lehető legkevesebbet üljenek a TV és a monitor előtt. Szerencsére - ha jó az idő - be se akarnak jönni. Nincs saját telefonjuk, és nem is lesz, amíg nem muszáj, bár az osztálytársaik több, mint felének van már. De lb7-nek teljesen igaza van abban, hogy ez a jövő, és ha tetszik, ha nem, az élet minden területén betörnek a nagy, színes tapogatós kijelzők, okos szoftverekkel, mivel sokkal kezelhetőbbek, mint buta gombokat nyomkodni. Aki pedig az informatikában ellenséget lát, az nem különb az iparosodás elején gépet romboló fanatikusoknál. A probléma nem az eszközökkel van, hanem a neveléssel és az oktatással. Sajnos még a mai napig nincsenek igazi informatika tanárok (sok az átképzett matek, technika és egyéb szakos), akik globálisan látnák a műszaki hátterét a számítástechnikának. Egy mai informatikai tanmenet még mindíg ott tart, hogy a PC részei a ... ház, tápegység..., perifériák egér, billentyű, nyomtató... Holott már rég ott tartunk, hogy kabátgomb méretű számítógépek vannak, szemmozgás és hangvezérlés, sőt már nem is beszélhetünk egyértelműen PC-ről, mivel elmosódnak a határok. Egy TV, fényképezőgép ugyanúgy tablet, csak más a kamera vagy képernyőméret, de a szoftver szinte ugyanaz lehet! És mindez csak az utóbbi pár év fejlődése.
Én 30 éve foglalkozom számítástechnikával (és ez alatt programozást, fejlesztést, vezérlést és nem játékot értek), és úgy érzem, hogy minden óra, amit fiatalként a szabadidőmben monitor előtt töltöttem később a munkámban a hasznomra vált. Régen azt mondták minek nekem e-mail cím, modem meg nyomtató, főleg internet és egyáltalán számítógép... most meg b.uzi vagyok, mert nincs Fészbunkóm!? Szerintem is kicsit átbillent a mérleg.
De a lényeg, amit írni akartam, hogy rá kell venni a fiatalokat, hogy lássák az informatika mögött rejlő lehetőségeket (űrkutatás, modellezés-robotika-távvezérlés, kép/hang/mozgás... felismerés, grafika-video készítés, zeneszerkesztés.....), és biztosan vannak olyan területek, amelyekben megtalálja a gyerek az érdeklődésének megfelelőt. Ne a lövöldözős-kardozós FPS legyen neki az élmény, hanem az alkotás öröme. Ezért lenne szükség a minőségi oktatásra, és fel kéne végre ismerni, hogy a számítástechnikát nem lehet úgy tanítani, mint az irodalmat és a történelmet! Egy 3-4 éves tankönyv itt már elavultnak számíthat!
Az egyéves gyerekemnek pedig igenis a kezébe adom én is a telefont/tabletet/egeret, max vigyázok, hogy meg ne rágja, és biztos vagyok benne, hogy csak hasznára válhat.
Ja, és itt is érvényes, hogy ezt sem szabad azért túlzásba vinni (mint semmi mást), kell ugyanúgy a kisautó, a legó, a baba, a csúszda, a bújócska, meg a többi készségfejlesztő játék.
Én 30 éve foglalkozom számítástechnikával (és ez alatt programozást, fejlesztést, vezérlést és nem játékot értek), és úgy érzem, hogy minden óra, amit fiatalként a szabadidőmben monitor előtt töltöttem később a munkámban a hasznomra vált. Régen azt mondták minek nekem e-mail cím, modem meg nyomtató, főleg internet és egyáltalán számítógép... most meg b.uzi vagyok, mert nincs Fészbunkóm!? Szerintem is kicsit átbillent a mérleg.
De a lényeg, amit írni akartam, hogy rá kell venni a fiatalokat, hogy lássák az informatika mögött rejlő lehetőségeket (űrkutatás, modellezés-robotika-távvezérlés, kép/hang/mozgás... felismerés, grafika-video készítés, zeneszerkesztés.....), és biztosan vannak olyan területek, amelyekben megtalálja a gyerek az érdeklődésének megfelelőt. Ne a lövöldözős-kardozós FPS legyen neki az élmény, hanem az alkotás öröme. Ezért lenne szükség a minőségi oktatásra, és fel kéne végre ismerni, hogy a számítástechnikát nem lehet úgy tanítani, mint az irodalmat és a történelmet! Egy 3-4 éves tankönyv itt már elavultnak számíthat!
Az egyéves gyerekemnek pedig igenis a kezébe adom én is a telefont/tabletet/egeret, max vigyázok, hogy meg ne rágja, és biztos vagyok benne, hogy csak hasznára válhat.
Ja, és itt is érvényes, hogy ezt sem szabad azért túlzásba vinni (mint semmi mást), kell ugyanúgy a kisautó, a legó, a baba, a csúszda, a bújócska, meg a többi készségfejlesztő játék.
+1
VÁLASZ
imki 2013. 11. 04. 14:16 | #33
Sajnos vényköteles, de én a helyedben megpróbálnám, hátha segít:
http://www.egeszsegkalauz.hu/keresok/gyogyszer/xanax-sr-2-mg-retard-tabletta-2537.html
Orvosoddal előtte konzultálj róla! ... Hátha tud erősebbet is ajánlani. ;)
http://www.egeszsegkalauz.hu/keresok/gyogyszer/xanax-sr-2-mg-retard-tabletta-2537.html
Orvosoddal előtte konzultálj róla! ... Hátha tud erősebbet is ajánlani. ;)
-1
VÁLASZ
imki 2013. 11. 04. 14:08 | #30
"Linkelgetni én is tudok...más tollával ékeskedni remek hozzáállás, gratulálok."
Nem tudom, ismered-e az érvelés azon megnyilvánulását, ahol az adott szakterület szakértőitől idéz az ember? Csak mert részemről ez történt.
Tudod, alapból én sem tudok ám mindent a világról. Nem úgy születtem, hogy mindezt tudtam. Viszont - ellentétben veled - utánaolvastam. Olyanok írásának, véleményének, akik tényleg értenek ehhez a szakterülethez. És azért linkeltem a cikket, mert egyrészt a vita szempontjából teljesen releváns és alátámasztja, amit írtam; másrészt pedig te is tanulhatsz belőle.
Egyébként meg linkelgess bátran. Várom az olyan linkeket, ahol hozzáértő szakemberek azt írják, hogy hasznos, ha egy 4éves kislány tabletet kap. Hajrá! :)
"Én meg akkor azt mondom, hogy szakadt volna anyádba a fejed, mert szerintem hülyeség volt megszületned!"
És ki nem szarja le, hogy mit mondasz? :)
"Ha nem vársz semmit, akkor legközelebb próbálj meg normális lenni és nem is fog történni semmi."
Hiszed vagy sem, most sem történt semmi. Az, hogy te itt rinyálsz, az konkrétan a semmi kategóriát jelenti. Mint ahogy az eddigi megnyilvánulásaid is, illetve azok alátámasztása is.
Tehát nem történt semmi. Semmit vártam, semmit kaptam. Csókpuszi. ;)
"Remélem, ha egyszer gránát jut a lányom kezébe, a te házadba fogja bedobni, te metéltfarkú."
Látom, jóra neveled a gyerekedet. Csak így tovább. Azért ne felejtse majd el kibiztosítani. ;)
(A metéltfarkú alatt mit értesz? Nem vagyok körülmetélve, ha erre gondolsz.)
"Szánalmas, hogy gunyoros megnyilvánulásaidat és semmitmondó kis életedet itt próbálod meg másnak a lehordásával piedesztálra emelni"
Szánalmas, hogy ilyen szinten túlreagálod azt, mikor önmagaddal kapcsolatban az igazsággal találkozol. :)
Arról már nem is beszélve, hogy a 8. hsz-ben szó szerint egyszer sem mondtam, hogy hülye lennél.
Viszont te már mondtál engem metéltfarkúnak; kívántad, hogy ne szaporodjak, mert egy fasz vagyok; lovat akartál szopatni velem; barom is voltam nálad; kézigránáttal akartál megöletni; kívántad, hogy szakadjon anyámba a fejem; és még sorolhatnám.
Szóval ennyit a normális megnyilvánulásokról... :))
Nem tudom, ismered-e az érvelés azon megnyilvánulását, ahol az adott szakterület szakértőitől idéz az ember? Csak mert részemről ez történt.
Tudod, alapból én sem tudok ám mindent a világról. Nem úgy születtem, hogy mindezt tudtam. Viszont - ellentétben veled - utánaolvastam. Olyanok írásának, véleményének, akik tényleg értenek ehhez a szakterülethez. És azért linkeltem a cikket, mert egyrészt a vita szempontjából teljesen releváns és alátámasztja, amit írtam; másrészt pedig te is tanulhatsz belőle.
Egyébként meg linkelgess bátran. Várom az olyan linkeket, ahol hozzáértő szakemberek azt írják, hogy hasznos, ha egy 4éves kislány tabletet kap. Hajrá! :)
"Én meg akkor azt mondom, hogy szakadt volna anyádba a fejed, mert szerintem hülyeség volt megszületned!"
És ki nem szarja le, hogy mit mondasz? :)
"Ha nem vársz semmit, akkor legközelebb próbálj meg normális lenni és nem is fog történni semmi."
Hiszed vagy sem, most sem történt semmi. Az, hogy te itt rinyálsz, az konkrétan a semmi kategóriát jelenti. Mint ahogy az eddigi megnyilvánulásaid is, illetve azok alátámasztása is.
Tehát nem történt semmi. Semmit vártam, semmit kaptam. Csókpuszi. ;)
"Remélem, ha egyszer gránát jut a lányom kezébe, a te házadba fogja bedobni, te metéltfarkú."
Látom, jóra neveled a gyerekedet. Csak így tovább. Azért ne felejtse majd el kibiztosítani. ;)
(A metéltfarkú alatt mit értesz? Nem vagyok körülmetélve, ha erre gondolsz.)
"Szánalmas, hogy gunyoros megnyilvánulásaidat és semmitmondó kis életedet itt próbálod meg másnak a lehordásával piedesztálra emelni"
Szánalmas, hogy ilyen szinten túlreagálod azt, mikor önmagaddal kapcsolatban az igazsággal találkozol. :)
Arról már nem is beszélve, hogy a 8. hsz-ben szó szerint egyszer sem mondtam, hogy hülye lennél.
Viszont te már mondtál engem metéltfarkúnak; kívántad, hogy ne szaporodjak, mert egy fasz vagyok; lovat akartál szopatni velem; barom is voltam nálad; kézigránáttal akartál megöletni; kívántad, hogy szakadjon anyámba a fejem; és még sorolhatnám.
Szóval ennyit a normális megnyilvánulásokról... :))
0
VÁLASZ
norbertvincze 2013. 11. 04. 13:33 | #24
ti tényleg ilyen értelmesek vagytok, szakadjon le a feje, meg a lányom remélem hozzád dobja a gránátot?
0
VÁLASZ
lb7 2013. 11. 04. 13:30 | #21
[Komment megjelenítése...]
Nem tehetek arról, hogy te mit találtál, avagy nem találtál. A linkelt cikk egyértelműen alátámasztja az igazát annak, amit írtam. A kirohanásod még inkább.
Linkelgetni én is tudok...más tollával ékeskedni remek hozzáállás, gratulálok.
Meg ne haragudj, de eszemben nincs közeledni egy olyan állásponthoz, ami tőlem távol áll.
Ne is tedd, nehogy egy kicsit is másképp gondolkozz, mert megárt!
Nem azért hülyéztelek le, mert más a véleményed. Hanem azért, mert hülyeséget csináltál.
És miért kell lehülyézni? Én meg akkor azt mondom, hogy szakadt volna anyádba a fejed, mert szerintem hülyeség volt megszületned! :)
Az égvilágon semmit.
Ha nem vársz semmit, akkor legközelebb próbálj meg normális lenni és nem is fog történni semmi.
Remélem, ha egyszer gránát jut a lányom kezébe, a te házadba fogja bedobni, te metéltfarkú. Szánalmas, hogy gunyoros megnyilvánulásaidat és semmitmondó kis életedet itt próbálod meg másnak a lehordásával piedesztálra emelni, remélem van nálad papír zsebkendő nehogy összekend a számítógéped.
Linkelgetni én is tudok...más tollával ékeskedni remek hozzáállás, gratulálok.
Meg ne haragudj, de eszemben nincs közeledni egy olyan állásponthoz, ami tőlem távol áll.
Ne is tedd, nehogy egy kicsit is másképp gondolkozz, mert megárt!
Nem azért hülyéztelek le, mert más a véleményed. Hanem azért, mert hülyeséget csináltál.
És miért kell lehülyézni? Én meg akkor azt mondom, hogy szakadt volna anyádba a fejed, mert szerintem hülyeség volt megszületned! :)
Az égvilágon semmit.
Ha nem vársz semmit, akkor legközelebb próbálj meg normális lenni és nem is fog történni semmi.
Remélem, ha egyszer gránát jut a lányom kezébe, a te házadba fogja bedobni, te metéltfarkú. Szánalmas, hogy gunyoros megnyilvánulásaidat és semmitmondó kis életedet itt próbálod meg másnak a lehordásával piedesztálra emelni, remélem van nálad papír zsebkendő nehogy összekend a számítógéped.
-4
VÁLASZ
imki 2013. 11. 04. 13:06 | #20
"Semmilyen igazságot nem látok abban amit leírtál"
Nem tehetek arról, hogy te mit találtál, avagy nem találtál. A linkelt cikk egyértelműen alátámasztja az igazát annak, amit írtam. A kirohanásod még inkább.
"Meg sem próbáltál normálisan közeledni az én álláspontomhoz"
Meg ne haragudj, de eszemben nincs közeledni egy olyan állásponthoz, ami tőlem távol áll. :)
"konkrétan lehülyéztél, azért mert nekem nem az a véleményem, vagy a meglátásom mint a tied"
Nem azért hülyéztelek le, mert más a véleményed. Hanem azért, mert hülyeséget csináltál.
"Szóval nem tudom ezek után mit vársz?"
Az égvilágon semmit. :)
- Tudod, nekem nem fáj, hogy hogyan neveled a gyerekedet. Ha tabletet adsz neki, az sem zavar, ha kézigránát a csörgője, az sem. Max. sajnálom egy kicsit, de semmi több. A te gyereked, a te felelőséged, a te dolgod - ennyi. Nevettem rajtad, semmi több nem történt.
- Amit írtam, az értelemszerűen nem csak neked szólt (nem csak rajtad nevettem). Hanem azon a tengersok emberen is, akik hasonlóan gondolkodnak és nevelnek gyereket, mint te. Ha ilyen mértékben magadra vetted, az csak azt jelenti, hogy amit írtam, rád is tökéletesen igaz volt.
Nem tehetek arról, hogy te mit találtál, avagy nem találtál. A linkelt cikk egyértelműen alátámasztja az igazát annak, amit írtam. A kirohanásod még inkább.
"Meg sem próbáltál normálisan közeledni az én álláspontomhoz"
Meg ne haragudj, de eszemben nincs közeledni egy olyan állásponthoz, ami tőlem távol áll. :)
"konkrétan lehülyéztél, azért mert nekem nem az a véleményem, vagy a meglátásom mint a tied"
Nem azért hülyéztelek le, mert más a véleményed. Hanem azért, mert hülyeséget csináltál.
"Szóval nem tudom ezek után mit vársz?"
Az égvilágon semmit. :)
- Tudod, nekem nem fáj, hogy hogyan neveled a gyerekedet. Ha tabletet adsz neki, az sem zavar, ha kézigránát a csörgője, az sem. Max. sajnálom egy kicsit, de semmi több. A te gyereked, a te felelőséged, a te dolgod - ennyi. Nevettem rajtad, semmi több nem történt.
- Amit írtam, az értelemszerűen nem csak neked szólt (nem csak rajtad nevettem). Hanem azon a tengersok emberen is, akik hasonlóan gondolkodnak és nevelnek gyereket, mint te. Ha ilyen mértékben magadra vetted, az csak azt jelenti, hogy amit írtam, rád is tökéletesen igaz volt.
+1
VÁLASZ
lb7 2013. 11. 04. 12:31 | #17
Semmilyen igazságot nem látok abban amit leírtál, de egy ilyen arrogáns, kötözködő, normális hangnemet megütni képtelen, támadólag fellépő, szocializálatlan barommal nem vagyok hajlandó leállni észérvekkel vitatkozni. Meg sem próbáltál normálisan közeledni az én álláspontomhoz, esetleg kérdést feltenni, hanem konkrétan lehülyéztél, azért mert nekem nem az a véleményem, vagy a meglátásom mint a tied. Szóval nem tudom ezek után mit vársz?!
0
VÁLASZ
Ragnar 2013. 11. 04. 12:18 | #11
Jaj imki, megint olyan negatív vagy...
Csak azt ne mondd, hogy mikor gyerek voltál, akkor nem volt a járókában az öledbe téve egy Commodore 64-es számítógép, kormánnyal és pedálokkal kiegészítve, hogy már idejében megtanuld kezelni, használni.
Sőt, én a fateréktól kaptam a 3. szülinapomra egy nyilvános, érmés fülkét, hogy az oviban már gizdulhassak vele.Jó, az elején majd behugyoztam a 3db Aranyoldalak könyv cipelése közben.:)
Csak azt ne mondd, hogy mikor gyerek voltál, akkor nem volt a járókában az öledbe téve egy Commodore 64-es számítógép, kormánnyal és pedálokkal kiegészítve, hogy már idejében megtanuld kezelni, használni.
Sőt, én a fateréktól kaptam a 3. szülinapomra egy nyilvános, érmés fülkét, hogy az oviban már gizdulhassak vele.Jó, az elején majd behugyoztam a 3db Aranyoldalak könyv cipelése közben.:)
+7
VÁLASZ
imki 2013. 11. 04. 11:46 | #8
Akkor gratulálok neked! Tényleg k.rva fontos egy gyereknek, hogy már "idejében" "megtanulja" használni ezeket a szutykokat.
- Hiszen 15 év múlva is biztos pont ugyanilyen szarokat kell majd használnia, ezért muszáj már idejében megtanulnia ... ja, nem, mert 15 év múlva már minden számítógépes eszköz vagy 5 generációnyit fog módosulni, ahogy tette is az elmúlt évek alatt, és ahogy egyre gyorsulva teszi ezt. (Tanították nekem a Basic-et, a DOS-t, meg a Turbo Pascalt ... mert hát "ez a jövő, ez fog kelleni a gyereknek!". Vajh, mennyi hasznát is vettem? Ja, semmennyit. Viszont később a Windows-t magamtól megtanultam pár nap alatt kezelni. Biztos értelme volt a korábbi tanulmányoknak. Mint ahogy "sok értelme van" egy 4évesnek tabletet használnia is. "Rengeteg" olyan ismeretet szerezhet vele, ami "biztosan" szükséges lesz az életében, és amit "biztosan" nem fog később tudni megtanulni. Ja... :)
- De sebaj, mert "megtanítjuk" neki használni, mert ezzel felkészül az életre. ... Ja, nem, mert nem tanítjuk neki, csak odab.sszuk a kezébe. Hiszen ésszel használni mi sem tudjuk. (Lásd átlag felhasználó, kortól függetlenül, akinek fingja nincs róla, hogy valójában hogyan is működik a net, a számítógép, vagy hogy hogyan ne dőljön be a neten terjedő hülyeségeknek, beleértve a fertőző tartalmakat vagy akár csak a kamu híreket.)
- Ergo mire használja majd a gyerek? Játszik vele. Hurrá! "Kiváló" készségfejlesztő játék ... kiválóan fejleszti a gombok nyomogatásának képességeit. Remek, nincs is fontosabb, mint hogy megtanulja használni az ujjait gombok minél gyorsabb nyomogatására. Elképesztően fontos képesség... :))
- No de nem baj, mert akkor azzal magyarázzuk, hogy "bezzeg a másik is ezt teszi", meg hát "lemarad a többiekhez képest". (A gombnyomogatás meg a WOW kezelésében.) És kinézik majd, ezért inkább álljunk be mi is a sorba a birkák közé. Remek! :)
- Ja és legalább elmondhatjuk, hogy "foglalkozunk" a gyerekkel meg a fejlődésével. (Magyarán: addig is kussol a szerencsétlen kölyök, és nem fogja zavarni a "felelősségteljes" szülőt fészbúkozás közben. :D )
- Jut eszembe, mindeközben persze k.rva szegények vagyunk, hiszen csak egy nyomorult tabletre telik a 4éves gyerek számára! (Ki is írom mindjárt a fészbúkra, hogy más is lássa.) Jaj mi kis csórók, mi lesz így velünk, az éhalál szélén...?
Egyébként meg egy cikk egy neuropszichológus véleményéről, aki kifejti, hogy milyen hatással van a TV és a számítógép a gyerek agyi fejlődésére:
http://gyerekmusor.blog.hu/2012/11/03/virtualis_vilagok_buvoleteben
Szóval ügyi vagyol, ülj előre. Biztos okos gyereked lesz. Kb. mint az anyukája... ;)
- Hiszen 15 év múlva is biztos pont ugyanilyen szarokat kell majd használnia, ezért muszáj már idejében megtanulnia ... ja, nem, mert 15 év múlva már minden számítógépes eszköz vagy 5 generációnyit fog módosulni, ahogy tette is az elmúlt évek alatt, és ahogy egyre gyorsulva teszi ezt. (Tanították nekem a Basic-et, a DOS-t, meg a Turbo Pascalt ... mert hát "ez a jövő, ez fog kelleni a gyereknek!". Vajh, mennyi hasznát is vettem? Ja, semmennyit. Viszont később a Windows-t magamtól megtanultam pár nap alatt kezelni. Biztos értelme volt a korábbi tanulmányoknak. Mint ahogy "sok értelme van" egy 4évesnek tabletet használnia is. "Rengeteg" olyan ismeretet szerezhet vele, ami "biztosan" szükséges lesz az életében, és amit "biztosan" nem fog később tudni megtanulni. Ja... :)
- De sebaj, mert "megtanítjuk" neki használni, mert ezzel felkészül az életre. ... Ja, nem, mert nem tanítjuk neki, csak odab.sszuk a kezébe. Hiszen ésszel használni mi sem tudjuk. (Lásd átlag felhasználó, kortól függetlenül, akinek fingja nincs róla, hogy valójában hogyan is működik a net, a számítógép, vagy hogy hogyan ne dőljön be a neten terjedő hülyeségeknek, beleértve a fertőző tartalmakat vagy akár csak a kamu híreket.)
- Ergo mire használja majd a gyerek? Játszik vele. Hurrá! "Kiváló" készségfejlesztő játék ... kiválóan fejleszti a gombok nyomogatásának képességeit. Remek, nincs is fontosabb, mint hogy megtanulja használni az ujjait gombok minél gyorsabb nyomogatására. Elképesztően fontos képesség... :))
- No de nem baj, mert akkor azzal magyarázzuk, hogy "bezzeg a másik is ezt teszi", meg hát "lemarad a többiekhez képest". (A gombnyomogatás meg a WOW kezelésében.) És kinézik majd, ezért inkább álljunk be mi is a sorba a birkák közé. Remek! :)
- Ja és legalább elmondhatjuk, hogy "foglalkozunk" a gyerekkel meg a fejlődésével. (Magyarán: addig is kussol a szerencsétlen kölyök, és nem fogja zavarni a "felelősségteljes" szülőt fészbúkozás közben. :D )
- Jut eszembe, mindeközben persze k.rva szegények vagyunk, hiszen csak egy nyomorult tabletre telik a 4éves gyerek számára! (Ki is írom mindjárt a fészbúkra, hogy más is lássa.) Jaj mi kis csórók, mi lesz így velünk, az éhalál szélén...?
Egyébként meg egy cikk egy neuropszichológus véleményéről, aki kifejti, hogy milyen hatással van a TV és a számítógép a gyerek agyi fejlődésére:
http://gyerekmusor.blog.hu/2012/11/03/virtualis_vilagok_buvoleteben
Szóval ügyi vagyol, ülj előre. Biztos okos gyereked lesz. Kb. mint az anyukája... ;)
+2
VÁLASZ