- Az ejtőernyőzés veszélyes dolog, éppen ezért van sokszoros túlbiztosítás. Ilyenek például a tartalékernyő, vagy az a magasságérzékelős automatika, ami adott magasságon nyitja a mentőernyőt. Nézzük, mi történik, ha Józsi elfelejti ezt kikapcsolni, miközben a repülőgép ereszkedik!
AVIREX 2013. 05. 11. 20:38 | #14
Vagy na jóóóól van, de ez volt az utolsó dobásod! ( Mehetsz krumplit pucolni :D )
0
VÁLASZ
cila 2013. 05. 11. 11:11 | #11
Nem. Szerintem csupán az első ugrása volt a srácnak. És félt. Én is félnék.
Emlékszem, midőn az első (és egyben utólsó) kézigránátot dobtam, én is, kishíjján beszartam. Egyik bajtársam, annyira felizgult, hogy a kibiztosított dobni valót nem a gödörből ki és előre, hanem maga mellé, nem dobta, EJTETTE. Összekuporodott s befogta mindkét fülét. Szerencsére mellette volt a kiképző tiszt és még az utólsó pillanatban ki tudta hajítani. Némi föld rájuk záporozott, egyéb bajuk nem esett.
Emlékszem, midőn az első (és egyben utólsó) kézigránátot dobtam, én is, kishíjján beszartam. Egyik bajtársam, annyira felizgult, hogy a kibiztosított dobni valót nem a gödörből ki és előre, hanem maga mellé, nem dobta, EJTETTE. Összekuporodott s befogta mindkét fülét. Szerencsére mellette volt a kiképző tiszt és még az utólsó pillanatban ki tudta hajítani. Némi föld rájuk záporozott, egyéb bajuk nem esett.
0
VÁLASZ
Stickhorse 2013. 05. 10. 23:14 | #8
Gyorsan utánanéztem kicsit a dolognak, elég összetett a helyzet. Attól is függ, hogy milyen ernyőt nyit a kioldó automatika, de persze alapvetően az ernyő akkor működik, ha légellenállásba ütközik, tehát a szél "belekap", így zárt térből bajosan rántaná ki a versenyzőt az ernyő. Valószínűleg amúgy ki sem oldana a dolog egy zárt kisgépben.
Amit most gyorsan láttam, azoknál az automatikáknál a rendszer a sebesség változását és a légnyomás változását egyszerre figyeli, magyarul ha gyorsan zuhansz, és eközben ennek megfelelően változik a légnyomás körülötted, akkor egy előre kalibrált értéknél nyitja a meghatározott ernyőt. Namármost a légnyomás változását egy zárt 4 ülésesben bajosan érzékelné, amennyire fizikai ismereteim nem hagytak végleg cserben. A videós esetnél is azért értetlenkedek valamelyest így utána olvasva, mert a zuhanási sebesség nyilván nem érte el a szabadesés sebességét. Persze lehet ez egy máshogy működő szerkezet is.
Amit most gyorsan láttam, azoknál az automatikáknál a rendszer a sebesség változását és a légnyomás változását egyszerre figyeli, magyarul ha gyorsan zuhansz, és eközben ennek megfelelően változik a légnyomás körülötted, akkor egy előre kalibrált értéknél nyitja a meghatározott ernyőt. Namármost a légnyomás változását egy zárt 4 ülésesben bajosan érzékelné, amennyire fizikai ismereteim nem hagytak végleg cserben. A videós esetnél is azért értetlenkedek valamelyest így utána olvasva, mert a zuhanási sebesség nyilván nem érte el a szabadesés sebességét. Persze lehet ez egy máshogy működő szerkezet is.
0
VÁLASZ
nearo 2013. 05. 10. 22:46 | #7
Hát... nem tudom pontosan hogyan működnek ezek az ernyők, de szerintem max pukkanna egyet a hátizsák, aztán a legnagyobb bosszúság az lenne, hogy hajtogathatják vissza az egészet. Tudniillik nem lenne menetszél, ami belekapjon az ernyőbe, így nem is nyílna ki rendesen. De javítson ki valaki, ha tévedek.
0
VÁLASZ