http://www.candu.org/candu_reactors.html#CANDU
sahinel 2013. 05. 05. 00:21 | #16
Egyébként ha kínát nézed olyan atomerőműveket hoztak létre amik magukba esnek össze , és leállnak ha gond van. Csak ezekkel nem lehet nukleáris bombához anyagot gyártani ezért nem volt mögötte senki mikor az Us elkezde felépíteni az atomerőműveket. Kína csinálta a világ legjobb atomerőműveit eddig:D
0
VÁLASZ
sahinel 2013. 05. 04. 23:16 | #15
http://www.youtube.com/watch?v=wKrcws5lY78 ITER
És ebben az Európa, USA, Oroszország, kína, India, Japán, stb országok vannak benne és milliárdokkal nyomják a kutatást, meg kutatókkal.
És ebben az Európa, USA, Oroszország, kína, India, Japán, stb országok vannak benne és milliárdokkal nyomják a kutatást, meg kutatókkal.
0
VÁLASZ
sahinel 2013. 05. 04. 23:11 | #13
Supercondenzátor meglessz mikor a nanocsövek is. nagyon precíz, és hosszú nano felépítéseket mint a nanocsövek, vagy a kondenzátornál ugye a felület ami a fontos ma még nem igazán megy. Ha a gyártásra rájönnek amin sokan erölködnek mert sok pénz lenne:D
De lehet hogy a húrelmélet, és az új részecskefizika Cern, Iter, stb hozza majd meg az új teljesen másirányú fejlődést.
Értem az érvelésed, de én az a gond nagyon hiszek, és bízok az új kutatásokban. A Moor elmélet http://hu.wikipedia.org/wiki/Technol%C3%B3giai_szingularit%C3%A1s is már rég meg kelett volna hogy áljon. De a szilikont ötvözték, stb és egyre gyorsabb. Az új út valsz 3D chippek, stb. A tudósok manapság szerintem már nem tudják visszatartani a fejlődést pár cég miatt, mert akármelyik cég csinálja meg elsőnek ezeket az lessz a vezető cég jópár évtizedig. Tehát minden kormány, és cég ami kicsit is okos ilyesmiket kezdett el kutatni.
De lehet hogy a húrelmélet, és az új részecskefizika Cern, Iter, stb hozza majd meg az új teljesen másirányú fejlődést.
Értem az érvelésed, de én az a gond nagyon hiszek, és bízok az új kutatásokban. A Moor elmélet http://hu.wikipedia.org/wiki/Technol%C3%B3giai_szingularit%C3%A1s is már rég meg kelett volna hogy áljon. De a szilikont ötvözték, stb és egyre gyorsabb. Az új út valsz 3D chippek, stb. A tudósok manapság szerintem már nem tudják visszatartani a fejlődést pár cég miatt, mert akármelyik cég csinálja meg elsőnek ezeket az lessz a vezető cég jópár évtizedig. Tehát minden kormány, és cég ami kicsit is okos ilyesmiket kezdett el kutatni.
0
VÁLASZ
nandras01 2013. 05. 04. 22:50 | #12
a gond, hogy ezeknek a high tech cuccoknak nem csak a gyártásuk környezetszennyező -ez még nem is olyan kirívó, hiszen bármiféle termék gyártása környezetszennyező, de a gyártáshoz szükséges nyersanyagok szinte mindegyike különleges, nehezen és rettenetesen környezetszennyező módon kitermelhető anyag.
ráadásul ezeknek az anyagoknak a lelőhelye jórészt olyan országokban van, ahol a környezetvédelem nincs éppen a topon...
a szupekondenzátor egyelőre még nem több, mint játékszer- és szvsz soha nem is lesz más.
az akkumulátorok szédületes fejlődésen mentek keresztül az elmúlt néhány tíz évben, de azt gondolom, hogy ez is zsákutca.
azt hiszem valami egészen más hoz majd áttörést, valami olyan találmány, amelyik ma még csírájában sem látszik. vagy az anyagnak valamilyen teljes új tulajdonságát fedezik fel, vagy egy alapvetően új, ma még talán szentségtörésnek ható gondolat mentén kezd el valaki gondolkodni, és jön rá egy alapvetően új megoldásra.
szóval, én nem hiszek a jelenlegi fejlesztésekben, ill. abban, hogy ezek valaha is komoly áttörést eredményeznének az energetika terén.
n.b.!
az áttörés alatt, nem a gróf spanyol, vagy az egely féle szélhámosokra gondolok! ők egy igen régi, és eddig mindig bevált úton haladnak: az emberi hiszékenységre és az ostobaságra építenek.
ráadásul ezeknek az anyagoknak a lelőhelye jórészt olyan országokban van, ahol a környezetvédelem nincs éppen a topon...
a szupekondenzátor egyelőre még nem több, mint játékszer- és szvsz soha nem is lesz más.
az akkumulátorok szédületes fejlődésen mentek keresztül az elmúlt néhány tíz évben, de azt gondolom, hogy ez is zsákutca.
azt hiszem valami egészen más hoz majd áttörést, valami olyan találmány, amelyik ma még csírájában sem látszik. vagy az anyagnak valamilyen teljes új tulajdonságát fedezik fel, vagy egy alapvetően új, ma még talán szentségtörésnek ható gondolat mentén kezd el valaki gondolkodni, és jön rá egy alapvetően új megoldásra.
szóval, én nem hiszek a jelenlegi fejlesztésekben, ill. abban, hogy ezek valaha is komoly áttörést eredményeznének az energetika terén.
n.b.!
az áttörés alatt, nem a gróf spanyol, vagy az egely féle szélhámosokra gondolok! ők egy igen régi, és eddig mindig bevált úton haladnak: az emberi hiszékenységre és az ostobaságra építenek.
0
VÁLASZ
sahinel 2013. 05. 04. 21:44 | #11
Ez kb olyan mint a quantumszámítógép. Eddig azt sem tudták elérni hogy részecske megváltoztassa rendesen a quantumállapotát, és hogy ezt rendesen olvasni is tudják. Most meg 1 hét alatt 3-4 felfedezést is tettek ezen téren.
http://phys.org/
Facebookon is fel lehet venni. Nagyon jó kutatásokról lehet itt olvasni.
Az emberek álltal termelt szemetet baktériumokkal gyönyörűen le tudták pl bontani még a műanyagokat is, stb. De persze ezek nagyrésze még csak kutatás.
http://phys.org/
Facebookon is fel lehet venni. Nagyon jó kutatásokról lehet itt olvasni.
Az emberek álltal termelt szemetet baktériumokkal gyönyörűen le tudták pl bontani még a műanyagokat is, stb. De persze ezek nagyrésze még csak kutatás.
0
VÁLASZ
sahinel 2013. 05. 04. 21:40 | #10
A minuszt nem én adtam mielőtt valaki meggyanusít:D
Ebben igazad van az hogy az üzemeltetése nem szennyez, az előállítás még mindíg gáz. Amit írsz az igaz, de ha mindenhol lesznek gyorstöltők, és lokálisan napenergiából, szél, stb annyi energiát lehet termelni hogy még feleslegesen is marad, akkor valójában hosszútávon tisztább.
Nem vagyok nagy zöldpárti. A felmelegedést mint tudósok is bizonyították nem töllünk ered. De persze szeretnék tiszta levegőt szívni, vagy vizet, élelmiszert, stb.
Nanocsöves megoldások lesznek a jövő, és szuperkondenzátoroké, de ezek még nem gazdaságosan előállíthatóak. Ha ez megtörténik onnantól még a gyártás sem lessz környezetszennyező.
Az új motorok azért elég jók robbanómotorokat már most beérték pedig még gyerekcipőben járkálnak mint mondtad. Pár év és sehol nem lessz a robbanómotor.
Ebben igazad van az hogy az üzemeltetése nem szennyez, az előállítás még mindíg gáz. Amit írsz az igaz, de ha mindenhol lesznek gyorstöltők, és lokálisan napenergiából, szél, stb annyi energiát lehet termelni hogy még feleslegesen is marad, akkor valójában hosszútávon tisztább.
Nem vagyok nagy zöldpárti. A felmelegedést mint tudósok is bizonyították nem töllünk ered. De persze szeretnék tiszta levegőt szívni, vagy vizet, élelmiszert, stb.
Nanocsöves megoldások lesznek a jövő, és szuperkondenzátoroké, de ezek még nem gazdaságosan előállíthatóak. Ha ez megtörténik onnantól még a gyártás sem lessz környezetszennyező.
Az új motorok azért elég jók robbanómotorokat már most beérték pedig még gyerekcipőben járkálnak mint mondtad. Pár év és sehol nem lessz a robbanómotor.
0
VÁLASZ
nandras01 2013. 05. 04. 21:21 | #9
hűha!
többen is erőteljesen kifogásolták, amit leírtam. nem gond, beszélgessünk :)
mielőtt félreértés történne, leszögezem, hogy én is hasznos dolognak tartom az alternatív energiatermelés fejlesztését, mindössze az a véleményem róla, hogy ma még annyira gyermekcipőben jár ez a technológia, hogy léte, vagy adott esetben hirtelen eltűnése, gyakorlatilag észrevehetetlen maradna, az emberiség össz- energiafelhasználása szempontjából.
az semmit nem jelent, hogy képesek olyan járművet készíteni, amelyik egy- egy szempont szerint legyőzi a hagyományos robbanómotort.
összességében az otto motor jelenleg verhetetlen, a fajlagos energiahasznosítás tekintetében.
nagyon szép, hogy környezetterhelést szinte nem okoznak az elektromos meghajtású járművek, de vegyük észre, hogy ott nem okoznak ilyen terhelést, ahol használják őket.
az előállításuk annál inkább környezetszennyező, és amennyiben akkumulátoros üzemről van szó, akkor biz' a töltőáram sem éppen környezetkímélő módon termelődik. kivéve persze az atomerőművet, de azok ellen meg pont az ostoba zöldnácik tiltakoznak a legerősebben- és sajnos, nem egyszer eredményesen.
ennyit a környezetvédőkről...
többen is erőteljesen kifogásolták, amit leírtam. nem gond, beszélgessünk :)
mielőtt félreértés történne, leszögezem, hogy én is hasznos dolognak tartom az alternatív energiatermelés fejlesztését, mindössze az a véleményem róla, hogy ma még annyira gyermekcipőben jár ez a technológia, hogy léte, vagy adott esetben hirtelen eltűnése, gyakorlatilag észrevehetetlen maradna, az emberiség össz- energiafelhasználása szempontjából.
az semmit nem jelent, hogy képesek olyan járművet készíteni, amelyik egy- egy szempont szerint legyőzi a hagyományos robbanómotort.
összességében az otto motor jelenleg verhetetlen, a fajlagos energiahasznosítás tekintetében.
nagyon szép, hogy környezetterhelést szinte nem okoznak az elektromos meghajtású járművek, de vegyük észre, hogy ott nem okoznak ilyen terhelést, ahol használják őket.
az előállításuk annál inkább környezetszennyező, és amennyiben akkumulátoros üzemről van szó, akkor biz' a töltőáram sem éppen környezetkímélő módon termelődik. kivéve persze az atomerőművet, de azok ellen meg pont az ostoba zöldnácik tiltakoznak a legerősebben- és sajnos, nem egyszer eredményesen.
ennyit a környezetvédőkről...
0
VÁLASZ
sahinel 2013. 05. 04. 20:25 | #8
Ahhoz azért kicsit nagy területet kellene lefedni hogy ez érezhető legyen. De ha a háztetőt fűti, vagy napenergiát átalakítod attól még a légkört ugyanúgy melegíti. Tehát ezt nem igazán javítaná, változtatná. A lényeges különbség a szennyező gázok, melléktermékek amik eddig voltak nem kerülnének a levegőbe. De persze műanyag és más termékekhez, pl akumlátorok még mindíg felhasználnánk. De vannak okos megoldások, vagy talán később használható kezdeti kutatások.
http://www.youtube.com/watch?v=6ut9MZy-xe8 Energy & Electricity in Science : How Does the Earth Receive Heat From the Su
http://www.youtube.com/watch?v=6ut9MZy-xe8 Energy & Electricity in Science : How Does the Earth Receive Heat From the Su
0
VÁLASZ
paganmantis 2013. 05. 04. 20:15 | #7
Igazán nem offenzív felhanggal mondom, de hogyha a Nap egyébként is a Földet melegíti és ezt az energiát használnánk fel, nem pedig a már régebben eltárolt napenergiát a fosszilis tüzelőanyagok révén, akkor szerintem nem fűtenénk a bolygót, mert az így is fűtő sugárzás energiáját alakítanánk át más jellegű energiákká. Így csak más helyen használnák fel, nemde?
Persze nem vagyok szakember, nyugodtan javítsatok ki, ha hülyeséget beszélek.
Persze nem vagyok szakember, nyugodtan javítsatok ki, ha hülyeséget beszélek.
+1
VÁLASZ
sahinel 2013. 05. 04. 19:50 | #6
China Racing becomes second Formula E team http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=VPjyxFxBZEA
0
VÁLASZ
sahinel 2013. 05. 04. 19:48 | #5
Akkor nézz szét Ázsia nagyrészén. Pl Kína a nagyvárosok robogóinak több mint 30%-a elektromos, és az egyik legjobban nyomott piac most ott. A napelemeket is ha megnézed kik fejlesztik kis cégek akik már nem is engedik be maguk közé a nagy energiatársaságokat. Mivel azok érdeke hogy minél tovább az ő terméküket vedd.
Ezért vannak a háborúk, stb hogy a nyersanyagot, energiaforrásokat birtokolják. Pont hogy az ilyen fejlesztések segítenének abban hogy egy jobb élhetőbb világban éljünk.
Vagy nem tudom mi a gond vele. A házak fűtése, kocsik, minden "ingyen" energiával menne, akkor kevesebb is lenne a természetre gyakorolt hatásunk. Nem beszélve hogy energia az ami miatt nem éri meg pl bizonyos szemeteket ismét feldolgozni. Ha van korlátlan energia az emberek állatal létrehozott szemetet ismét fel lehetne használni. Amíg az energia ára magas addig nem éri meg csinálni.
Egyébként nézz szét a neten milyen cégek csinálnak elektromos autókat, illetve az elektromos motorok, biciklik, vagy F1 versenykocsikat is fejlesztenek belőle. Az a hátránya a benzines kocsikkal hogy az aksik még így sem túl jók. A nagyobb sebességnél többet fogyaszt ez is. De hogy mögötte lennének a benyines társaiknak?
http://www.youtube.com/watch?v=2_ukLgsGEzs Electric drag car
És nézd meg mikori felvétel:D
http://www.youtube.com/watch?v=fDRgJMKQbBY New Nürburgring lap record: 7:22 on batteries!
http://www.youtube.com/watch?v=c3qS12idt9s Drayson Racing 850 hp Electric Formula E Race Car Testing @ Rockingham
http://www.youtube.com/watch?v=RzJb4XTDosk Rome welcomes FIA Formula E championship
Csak el kéne már kezdeni nem csak halogatni akkor az árak is mennek lefelé.
Ezért vannak a háborúk, stb hogy a nyersanyagot, energiaforrásokat birtokolják. Pont hogy az ilyen fejlesztések segítenének abban hogy egy jobb élhetőbb világban éljünk.
Vagy nem tudom mi a gond vele. A házak fűtése, kocsik, minden "ingyen" energiával menne, akkor kevesebb is lenne a természetre gyakorolt hatásunk. Nem beszélve hogy energia az ami miatt nem éri meg pl bizonyos szemeteket ismét feldolgozni. Ha van korlátlan energia az emberek állatal létrehozott szemetet ismét fel lehetne használni. Amíg az energia ára magas addig nem éri meg csinálni.
Egyébként nézz szét a neten milyen cégek csinálnak elektromos autókat, illetve az elektromos motorok, biciklik, vagy F1 versenykocsikat is fejlesztenek belőle. Az a hátránya a benzines kocsikkal hogy az aksik még így sem túl jók. A nagyobb sebességnél többet fogyaszt ez is. De hogy mögötte lennének a benyines társaiknak?
http://www.youtube.com/watch?v=2_ukLgsGEzs Electric drag car
És nézd meg mikori felvétel:D
http://www.youtube.com/watch?v=fDRgJMKQbBY New Nürburgring lap record: 7:22 on batteries!
http://www.youtube.com/watch?v=c3qS12idt9s Drayson Racing 850 hp Electric Formula E Race Car Testing @ Rockingham
http://www.youtube.com/watch?v=RzJb4XTDosk Rome welcomes FIA Formula E championship
Csak el kéne már kezdeni nem csak halogatni akkor az árak is mennek lefelé.
0
VÁLASZ
nandras01 2013. 05. 04. 19:27 | #4
érdekes játék, de egyelőre még csak játék.
nem véletlen, hogy a különböző elektromos meghajtású járművek sehol sem értek el áttörést, az egyes újdonságok beharangozása után kis időre fellendül az érdeklődés utánuk, de hamar kiderül, hogy a hagyományos meghajtásokhoz képest még igencsak gyermekcipőben jár a hasznosságuk.
mondhatjuk, hogy ez az emberiség szerencséje. nem, nem hülyültem meg, csak ismerve az ember természetét -no és a termodinamika főtételeit- el lehet képzelni, hogy mi is történne, ha hirtelen a nyakunkba szakadna az "ingyen" és korlátlan mennyiségben használható energia.
rövid úton megfőznénk a földet.
hál' istennek, ettől még elég sokáig nem kell tartani, az ilyen -és hasonló- fejlesztések megmaradnak ügyeskezű emberek hobbijának, látványosságnak, érdekességnek, kuriózumnak.
azt hiszem, még elég sokáig nem veszélyezteti semmi a jó öreg, hagyományos robbanómotort.
nem véletlen, hogy a különböző elektromos meghajtású járművek sehol sem értek el áttörést, az egyes újdonságok beharangozása után kis időre fellendül az érdeklődés utánuk, de hamar kiderül, hogy a hagyományos meghajtásokhoz képest még igencsak gyermekcipőben jár a hasznosságuk.
mondhatjuk, hogy ez az emberiség szerencséje. nem, nem hülyültem meg, csak ismerve az ember természetét -no és a termodinamika főtételeit- el lehet képzelni, hogy mi is történne, ha hirtelen a nyakunkba szakadna az "ingyen" és korlátlan mennyiségben használható energia.
rövid úton megfőznénk a földet.
hál' istennek, ettől még elég sokáig nem kell tartani, az ilyen -és hasonló- fejlesztések megmaradnak ügyeskezű emberek hobbijának, látványosságnak, érdekességnek, kuriózumnak.
azt hiszem, még elég sokáig nem veszélyezteti semmi a jó öreg, hagyományos robbanómotort.
-2
VÁLASZ
sahinel 2013. 05. 04. 12:47 | #3
Ja csak sokan ellene vannak. Borús idő, stb dolgokkal jönnek. A fénynek nem minden hulláma akad fenn a légkörben, és szórt fényt is jól hasznosítják.
http://www.engadget.com/2013/04/22/ibm-alliance-solar-collector-concentrates-power-of-2k-suns/
Ezzel már elég jól mehetnek.
Sok cég inkább használ már nagyon fejlett napelemeket, és azokra tükrözik a bejövő fényt. Pici chip, és nagy tükörfelület ami lecsökkenti a költségeket, és még hatékonyabb.
Majd ha elkezdik rendesen kiépíteni a rendszert amit Németország kezdett el akkkor talán nemsokárra jó lessz. Már az UK-ban is ha van tetőd, felhívsz cégeket akik megnézik milyen fekvésű a tetőd, mekkora napfény éri és ha megfelelő ingyen feltelepítik. A nemzeti hálózatba visszaküldött energia után ők szedik fel a pénzt az államtól aki 20 év garanciát vállal hogy fizet. Így nincs ingyen energiád, de befektetés nélkül kb 40%-al kevesebb energiát kell fizetned.
Ha van elég sok feles elektromos energiája egy országnak akkor lehet Hidrogént termelni vízből amit megint lehet felhasználni akár hibrid szállításhoz is.
http://www.youtube.com/watch?v=odhLfpIFxB0 Homemade Electric Car Maker Builds in his Garage
Németországból szokták ott is pl elektromos motorbiciklikhez is megrendelni a motorokat.
http://www.youtube.com/watch?v=LoFVO31CbE0 2012 Tesla Model S - Jay Leno's Garage
Ez már 300 mérföld 482.8032 Km 1 töltéssel a hatótáv ami már elég komoly. Idekinn adót, parkolási díjjat, szennyezést bizonyos városokban, stb nem kell fizetned állami garancia. Ja nem beszélve a gyorstöltő állomásokról amik 30 perc alatt feltöltik. Amíg vásárolsz kajálsz valamit már töltve.
http://www.engadget.com/2013/04/22/ibm-alliance-solar-collector-concentrates-power-of-2k-suns/
Ezzel már elég jól mehetnek.
Sok cég inkább használ már nagyon fejlett napelemeket, és azokra tükrözik a bejövő fényt. Pici chip, és nagy tükörfelület ami lecsökkenti a költségeket, és még hatékonyabb.
Majd ha elkezdik rendesen kiépíteni a rendszert amit Németország kezdett el akkkor talán nemsokárra jó lessz. Már az UK-ban is ha van tetőd, felhívsz cégeket akik megnézik milyen fekvésű a tetőd, mekkora napfény éri és ha megfelelő ingyen feltelepítik. A nemzeti hálózatba visszaküldött energia után ők szedik fel a pénzt az államtól aki 20 év garanciát vállal hogy fizet. Így nincs ingyen energiád, de befektetés nélkül kb 40%-al kevesebb energiát kell fizetned.
Ha van elég sok feles elektromos energiája egy országnak akkor lehet Hidrogént termelni vízből amit megint lehet felhasználni akár hibrid szállításhoz is.
http://www.youtube.com/watch?v=odhLfpIFxB0 Homemade Electric Car Maker Builds in his Garage
Németországból szokták ott is pl elektromos motorbiciklikhez is megrendelni a motorokat.
http://www.youtube.com/watch?v=LoFVO31CbE0 2012 Tesla Model S - Jay Leno's Garage
Ez már 300 mérföld 482.8032 Km 1 töltéssel a hatótáv ami már elég komoly. Idekinn adót, parkolási díjjat, szennyezést bizonyos városokban, stb nem kell fizetned állami garancia. Ja nem beszélve a gyorstöltő állomásokról amik 30 perc alatt feltöltik. Amíg vásárolsz kajálsz valamit már töltve.
+2
VÁLASZ
ezt tartom tévedésnek és zsákutcának.
elég késő van már ahhoz, hogy a részletes érveléshez kissé szétszórt legyek, ezért egy hasonlattal világítanám meg, hogy miben is látom a problémát:
a hajózás évezredekig arról szólt, hogy minél hatékonyabban használjuk a rendelkezésre álló energiát, a szelet.
folyamatosan fejlődött a hajótest kialakítása, a vitorlázat mennyisége és elosztása, a felhasznált anyagok minősége, a legénység kiképzése és hatékonysága.
és a hosszú fejlődés eredményeként megszületett a tengerek gyönyörű királynője, a clipper.
gyors volt, hatékony volt, elegáns volt.
aztán nagyhirtelen megjelent mellette egy büdös, koszos és ronda kis mitugrász- a gőzhajó.
és legyalázta királynőt.
nos, én erre az új gőzhajóra várok.