megdöbbentő
az ember ilyen lángtengeres robbanást csak akciófilmben lát ebből is látszik, hogy tele volt kerozinnal tehát közvetlen felszálás után történt a dolog
még a mythbuster -szesek sem tudtak így felrobbantani egy autót
sajnálom a bent ülőket pokoli halált haltak
nearo 2013. 05. 02. 22:58 | #34
Hát repülőjegyeknél csak az árszabásról van némi fogalmam, de ha tippelnem kéne azt mondanám, hogy figyelnek arra is, hogy hova adják ki a jegyeket. Az biztos, hogy néhány száz utas már 10 tonnás nagyságrend, és nagyon nem mindegy, hogy egy kupacon vannak a gép valamelyik sarkában, vagy szépen elosztják őket.
0
VÁLASZ
Magister 2013. 05. 02. 12:47 | #29
A súlyelosztás minden gépnél ugyanannyira számít, sőt árúszállító gépek esetében oldalirányú balanszot is számolni kell (a két oldal terhelése között típustól függően nem lehet nagyobb a különbség a megadottnál). Az elmozdulás ellen pedig védve vannak. Az árú palettékra, konténerekbe kertül amiket rögzítenek a fedélzeten, ezeknek az ellenőrzése pedig a berakodást vezető személy feladata.Az utasszállító gépeken pedig a raktér szekciókat "háló"-val választják el, ezzel akadályozva meg, hogy fel alá szánkázzanak a csomagok/áruk a raktérben (vagy konténeres gépeknél a rögzítési mód ugyanaz mint az árúszálltóknál. A terhelési okmányon szereplő súlyponti helyzet azonban változhat illetve változik is pl a kerozin fogyásával, az utasok mozgásával a fedélzeten stb. A gép a beállított adatok alapján folyamatosan korrigál (trimmel).
Ami az átlagsúlyt illeti: utas esetében valóban átlagsúllyal számolnak, van olyan légitársaság amelyik Férfi/nő/gyerek bontást használ és van olyan amelyik csak felnőtt/gyerek bontást. Ami a poggyászt illeti: itt is van olyan társaság amelyik átlagsúllyal számol (Lufthansa) de a többség a chek-in-ben mért súllyal dolgozik.
Ami a helyeket illeti: nincs meghatározott sorrend. a jegykezelésnél használt software ülteti be az utast amikor bekezel, természetesen figyelembe véve az utas igényeit (folyosó/ablak melletti stb). Azoknál a légitársaságoknál amelyeknél nincs ültetés (fapadosok) az első és hátsó limitek (orrnehéz/farnehéz) sokkal szűkebbek.
Ami az átlagsúlyt illeti: utas esetében valóban átlagsúllyal számolnak, van olyan légitársaság amelyik Férfi/nő/gyerek bontást használ és van olyan amelyik csak felnőtt/gyerek bontást. Ami a poggyászt illeti: itt is van olyan társaság amelyik átlagsúllyal számol (Lufthansa) de a többség a chek-in-ben mért súllyal dolgozik.
Ami a helyeket illeti: nincs meghatározott sorrend. a jegykezelésnél használt software ülteti be az utast amikor bekezel, természetesen figyelembe véve az utas igényeit (folyosó/ablak melletti stb). Azoknál a légitársaságoknál amelyeknél nincs ültetés (fapadosok) az első és hátsó limitek (orrnehéz/farnehéz) sokkal szűkebbek.
+1
VÁLASZ
vandk 2013. 05. 02. 11:49 | #28
szerintem utasszállítóknál nem ANNYIRA számít a súlyelosztás, mint a teherszállítónál, mert az utóbbi sokkal nagyobb teherrel operál, ami ráadásul egyszerre tud elmozdulni, ha rosszul van rögzítve. utasszállítón meg eléggé életszerűtlen, h hirtelen minden utas egyszerre a gép végébe rohan :P amúgy az utasokra egy átlagsúlyt számolnak (felnőtt+ a csomagja), jegyeladásnál meg talán meghatározott sorrendben adják ki a helyeket (h ne legyen az, h egy félig üres utasszállítón mindenki a bal oldalon ül, jobboldalon meg senki)
PS: nem motor, hanem HAJ-TÓ-MŰ!!!4444négy!!!
PS: nem motor, hanem HAJ-TÓ-MŰ!!!4444négy!!!
0
VÁLASZ
cila 2013. 05. 02. 10:23 | #27
"a kiegyensúlyozottság nagyon fontos egy repülőnél"
Szintén laikusként kérdezném v.melyik légitársaságtól: Milyen szisztéma szerint adják el a repülőjegyeket? Egyet jobbra, egyet balra (h. meg legyen az egyensúly), vagy attól függően jobb-, vagy baloldalra, amilyen kormány éppen van? :)
Szintén laikusként kérdezném v.melyik légitársaságtól: Milyen szisztéma szerint adják el a repülőjegyeket? Egyet jobbra, egyet balra (h. meg legyen az egyensúly), vagy attól függően jobb-, vagy baloldalra, amilyen kormány éppen van? :)
0
VÁLASZ
Kornéliusz 2013. 05. 02. 10:00 | #25
Hát igen, elég paraszt a post cím.
Rokonod vezette volna a gépet, nem nagyon magnetóznál.
Rokonod vezette volna a gépet, nem nagyon magnetóznál.
0
VÁLASZ
nearo 2013. 05. 01. 23:52 | #24
"két motor leállása felszállás után"
Ez info valahonnan, vagy ezt is "laikus szemmel" mondod? Én is úgy tudom, hogy a rakomány mozdult el... simán hihető, a kiegyensúlyozottság nagyon fontos egy repülőnél. Arról nem is beszélve, hogy ebben a szögben még maximális teljesítménnyel működő hajtóművekkel sem tud tartósan emelkedni egy 747-es, nem erre tervezték... egyszerűen elfogy a sebessége és átesik (ahogy az most is történt). Ha nagyobb magasságon történik, akkor még talán megmenthető, bár ha tényleg elcsúszott a súlypont, akkor nem valószínű.
#2 lazlow82:
Az lehet, hogy szándékosan nem a kocsikra tette a gépet, de egy ilyen zuhanásnál teljesen mindegy milyen szögben ér földet, nincs esélye.
Ez info valahonnan, vagy ezt is "laikus szemmel" mondod? Én is úgy tudom, hogy a rakomány mozdult el... simán hihető, a kiegyensúlyozottság nagyon fontos egy repülőnél. Arról nem is beszélve, hogy ebben a szögben még maximális teljesítménnyel működő hajtóművekkel sem tud tartósan emelkedni egy 747-es, nem erre tervezték... egyszerűen elfogy a sebessége és átesik (ahogy az most is történt). Ha nagyobb magasságon történik, akkor még talán megmenthető, bár ha tényleg elcsúszott a súlypont, akkor nem valószínű.
#2 lazlow82:
Az lehet, hogy szándékosan nem a kocsikra tette a gépet, de egy ilyen zuhanásnál teljesen mindegy milyen szögben ér földet, nincs esélye.
0
VÁLASZ
Stickhorse 2013. 05. 01. 20:40 | #20
A video hozzászólásaiban többnyire azt emlegetik, hogy a környezeti sajátosságok miatt meredek emelkedés szükséges a felszálláshoz a területen, és manőver közben a nagy tömegű, rosszul rögzített rakomány elmozdulása billentette ki a gépet, amivel próbált küzdeni egy ideig a pilóta, sikertelenül. Nem merem mondani, hogy ez a hivatalos álláspont, meg persze annak sem kell feltétlenül igaznak lennie, de nem hiszem, hogy a lazlow89 féle forgatókönyv lenne a megoldás.
+1
VÁLASZ
norbertvincze 2013. 05. 01. 18:59 | #17
sokkoló média címszavakért nézzed inkább a híradót.
0
VÁLASZ
justil 2013. 05. 01. 12:32 | #14
A jutubon is felháborodott ezen vki, illetve bocs, OTT felháborodott vki, de írták többen is ami végülis logikus, hogy nem feltétlen mindenki úgy reagál egy ilyenre, hogy "űbazmeg". A néma csend is egy reakció, és nem feltétlenül semleges...ha látnánk az arcát, az lehet elárulna egy s mást...
+3
VÁLASZ
1nekjo 2013. 05. 01. 11:09 | #7
Itt a 3 perces verzió: http://www.youtube.com/watch?v=icfVsql38oc
0
VÁLASZ
lazlow89 2013. 05. 01. 10:30 | #2
így laikus szemmel én azt mondanám, hogy leállított hajtóművekkel, már eléggé lelassulva, túlságosan fent tartotta a gép orrát, szembeszélben.. szél alákapott, helyzete miatt sokkal inkább csak megfogta a gépet, minthogy felhajtóerőt keltett volna, és ez lett belőle. Valószínűleg csak nem akart a kocsikon landolni, de ha normális szögben próbál földet érni akkor szerintem lett volna esélye.
0
VÁLASZ
http://arepules.blogspot.de/2013/05/egy-jumbo-katasztofa-anatomiaja.html