http://9gag.com/gag/4792243
- Vajon mit csinál David Guetta vagy Skrillex a színpadon? Tényleg ott keverik a zenét, vagy csak pasziánszoznak közben? A műfaj egyik legnagyobb sztárja, Deadmau5 legutóbb kijelentette, hogy mindannyian csak gombokat nyomkodnak, felesleges úgy tenni, mintha nagy dolgot csinálnának fellépés közben. Mit keres tehát az elektronikus tánczene a koncertszínpadokon?
J0hNy 2012. 07. 13. 16:15 | #67
Verseny a David Guettaságért
http://index.hu/kultur/zene/fesztival/2012/07/13/verseny_a_david_guettasagert/
http://index.hu/kultur/zene/fesztival/2012/07/13/verseny_a_david_guettasagert/
0
VÁLASZ
.::JunKieEQ::. 2012. 07. 11. 21:33 | #63
Ez Dark... ;) Keresgélj, kutakodj... jó lesz az neked.... Junk bácsi progresszív psy fogyasztó... és mint minden psydealer, csak ajánlani tudja a saját mérgét... :)
0
VÁLASZ
.::JunKieEQ::. 2012. 07. 11. 21:25 | #62
Ne álljunk meg itt... akkor szar az összes, amihez hangosításra van szükség... vagy hangszerekre... Énekelgessen mindenki, oszt kuss... :P
+1
VÁLASZ
ismeretlen 2012. 07. 11. 14:58 | #60
Jaja jók is azok a live act-ek. Há már a goán belül is annyi műfaj van, hogy sosem tudom meg, az ilyen számokra mi alapján is kéne rákeresnem. Mert ez már azért messze van a hagyományos psytrancetől. Na csak megosztottam amúgy, hogy nekem mondjuk az ilyen jön akár élő akár nem, akár csak gombnyomásra jön, akár valaki közre is működik közben.
0
VÁLASZ
justil 2012. 07. 11. 13:54 | #59
Ez psy/goa trance, vagy legalábbis annak valamelyik alműfaja...de ez most megint más, ez egy trekk, de elképzelhető, hogy a készítője fel is lép. Mondjuk a psy területén mozgó emberkék között sokkal több a live act, mind a dj szett, persze az is változó, hogy kinek mennyire live az a live, de azért a gombnyomogatáson általában jóval túl mutat.
0
VÁLASZ
ismeretlen 2012. 07. 11. 08:29 | #58
Nem rossz definíció. Szép is lenne, ha így lenne.
Na de vajon mi van az ilyenekkel mint pl: http://www.youtube.com/watch?v=HeLMQ_atJg0 oké itt dj-skedésről szó sincs, de ugye van, hogy élőben élvezheti az ember. Mondjuk én élvezem mp3-ról is rendesen. Amúgy nálam ez a zene ezerszer jobban bejön, mint bármelyik celeb vagy híres dj.
Na de vajon mi van az ilyenekkel mint pl: http://www.youtube.com/watch?v=HeLMQ_atJg0 oké itt dj-skedésről szó sincs, de ugye van, hogy élőben élvezheti az ember. Mondjuk én élvezem mp3-ról is rendesen. Amúgy nálam ez a zene ezerszer jobban bejön, mint bármelyik celeb vagy híres dj.
0
VÁLASZ
KeleMan 2012. 07. 11. 00:29 | #57
Az, hogy mi tetszik a "birka népnek", miből lesz sláger, azt előre ugyan nem lehet megjósolni, de könnyen befolyásolható egy szám toplistás helyezése, sőt egy előadó, vagy zenekar sikere. Ha valamibe elég pénzt és energiát ölnek, és a csapból is folyik, az emberek egy idő után kívánják, mint a kábítószert és örömöt éreznek, ha hallják, legyen az bármilyen monoton, unalmas gagyi. Másrészről említhetném itt Uhrin Benedektől kezdve Tereskováig bármelyik jelenséget (de senkit nem szeretnék megsérteni),ami meg pont az "olyan gáz, hogy azt hallani kell" érzés miatt volt sokáig sikeres. Én zeneileg mindenevő vagyok, bár az olyan zenék állnak közelebb hozzám, amiben legalább 1 torzított gitár is van, ezért elfogult vagyok a régi értelemben vett zenekarokkal szemben, de szerintem azt nevezhetjük alkotásnak, amit évekkel később sem felejtenek el az emberek, és viszonthalljuk akár filmek, reklámok háttérzenéjeként.
Az már inkább filozófiai kérdés, hogy mit jelent az, hogy tetszik-e egy zene, vagy csak azt hiszem róla, mondjuk mert a haverjaim is ezt hallgatják, vagy csak azt a hangulatot szeretem, amit például egy koncerten, vagy buliban átélek.
Most "divatos" az elektronikus zene, mint mondjuk a szakadt, koszos farmer, amit néhány éve még sokan szégyelltek volna, de talán pár év, fordul a divat és megint csórónak mondják majd, aki ilyenben jár. Vagy említhetném Picassot, aki megosztja a közvéleményt képeivel, de akármilyen performanszt is vagy befogad valaki, vagy elborzad tőle.
A DJ-ket én személy szerint az amerikai pankrátorokhoz tudnám hasonlítani. Mindenki tudja, hogy nem igazi a bunyó, nem igazi a düh és a fájdalom, de mégis rengetegen komolyan veszik, rengeteg pénzt és energiát ölnek bele és kinn nagyon népszerű az egész. (Más kérdés, hogy nálunk kifütyülték az egész cirkuszt...). A DJ is úgy adja elő a műsorát, mintha zenélne, pedig csak gombokat nyomogat, de nem is várja el tőle senki, hogy hangszeren játsszon, ha a végeredmény az, hogy rengeteg ember jól érzi magát az előadása közben.
Az már inkább filozófiai kérdés, hogy mit jelent az, hogy tetszik-e egy zene, vagy csak azt hiszem róla, mondjuk mert a haverjaim is ezt hallgatják, vagy csak azt a hangulatot szeretem, amit például egy koncerten, vagy buliban átélek.
Most "divatos" az elektronikus zene, mint mondjuk a szakadt, koszos farmer, amit néhány éve még sokan szégyelltek volna, de talán pár év, fordul a divat és megint csórónak mondják majd, aki ilyenben jár. Vagy említhetném Picassot, aki megosztja a közvéleményt képeivel, de akármilyen performanszt is vagy befogad valaki, vagy elborzad tőle.
A DJ-ket én személy szerint az amerikai pankrátorokhoz tudnám hasonlítani. Mindenki tudja, hogy nem igazi a bunyó, nem igazi a düh és a fájdalom, de mégis rengetegen komolyan veszik, rengeteg pénzt és energiát ölnek bele és kinn nagyon népszerű az egész. (Más kérdés, hogy nálunk kifütyülték az egész cirkuszt...). A DJ is úgy adja elő a műsorát, mintha zenélne, pedig csak gombokat nyomogat, de nem is várja el tőle senki, hogy hangszeren játsszon, ha a végeredmény az, hogy rengeteg ember jól érzi magát az előadása közben.
+1
VÁLASZ
dude 2012. 07. 10. 17:05 | #55
Minden alap keverőn van EQ, ahogy pl. panoráma szabályozó is. És? A hangzás beállítása nem az előadó dolga, hanem a keverősé, hangmérnöké. Ha szted azokat a potikat a dj-k sűrűn tekergetik, tényleg nincs miről beszélni, nagyszájú hozzá nem értő senkiházi faszkalap vagy.
0
VÁLASZ
justil 2012. 07. 10. 16:32 | #54
http://www.prodj.com.ua/images/img_id2/20090416164426.jpg
szerinted az a 6x3 tekerő poti ott középtájt az cutoff filter? :)
szerinted az a 6x3 tekerő poti ott középtájt az cutoff filter? :)
0
VÁLASZ
dude 2012. 07. 10. 16:25 | #52
Kettőnk közül te vagy itt a laikus dilettáns. A 16. kommenttel semmi gond nincs, max. nem érted a költői kérdésben az iróniát. De hogy a dj-k tevékenységéhez sem értesz egy fikarcnyit sem, azt már a 18. kommentben bebizonyítottad, így ne is vedd sértésnek, ha bárki egy kis hozzáértéssel kiröhög.
(csak hogy képben legyél: "tekergetik a magas-közép-mély potikat" - nem azt tekergetik te fasz, hanem a cutoff filtert, LPF ill. HPF, annak van olyan hangja, a "magas-mély" potikat max. otthon tekergeted a hifi cuccod EQ-ján, de nem attól változik meg a hang olyanná, mint 1-1 break esetében).
(csak hogy képben legyél: "tekergetik a magas-közép-mély potikat" - nem azt tekergetik te fasz, hanem a cutoff filtert, LPF ill. HPF, annak van olyan hangja, a "magas-mély" potikat max. otthon tekergeted a hifi cuccod EQ-ján, de nem attól változik meg a hang olyanná, mint 1-1 break esetében).
0
VÁLASZ
ismeretlen 2012. 07. 10. 13:31 | #49
Ezek után kíváncsi vagyok, és ezt mástól is kérdezem, hogy kik számítanak igényes DJ-knek, mi az igényes, színvonalas elektronikus zene? Ki, melyik előadó ad színvonalas bulit, amit érdemes meghallgatni, érdemes élőben is ott lenni? Komolyan érdekel, ez most nem kekeckedés.
0
VÁLASZ
dude 2012. 07. 10. 13:25 | #47
Szövegértésed még mindig 0, mondjuk te itt mindig is csak okoskodó balfasz voltál.
Az elektronikus műfajon belüli élő fellépések különbségeiről és igényről/igénytelenségről van szó, nem tudom mi a fasznak kevertek ide rockzenét, klasszikus zenét, patakit meg kiskutyafaszát...
Az elektronikus műfajon belüli élő fellépések különbségeiről és igényről/igénytelenségről van szó, nem tudom mi a fasznak kevertek ide rockzenét, klasszikus zenét, patakit meg kiskutyafaszát...
0
VÁLASZ
justil 2012. 07. 10. 13:12 | #45
Értem, szóval az ember elmegy a barátaival egy rendezvényre, ahol mondjuk ott van még párszáz ember, fellép egy dj aki cd-ről nyomja, akkor mi tahók vagyunk, szegényesek az igényeink, a dj meg egy csimpánz.
Csak azt nem értem, mi a különbség ebben a tekintetben ez és egy rock koncert között. Mert egy klasszikus koncert valóban más tészta, azt ne vegyük ide, nincs is értelme összehasonlítani. Azt hallgatják, nem buliznak rá, ezért is hívják (többek közt) komolyzenének, de ha maradunk a könnyűzenénél, akkor az alapján amit leírtál, leginkább te vagy a csimpánz :)
Csak azt nem értem, mi a különbség ebben a tekintetben ez és egy rock koncert között. Mert egy klasszikus koncert valóban más tészta, azt ne vegyük ide, nincs is értelme összehasonlítani. Azt hallgatják, nem buliznak rá, ezért is hívják (többek közt) komolyzenének, de ha maradunk a könnyűzenénél, akkor az alapján amit leírtál, leginkább te vagy a csimpánz :)
-2
VÁLASZ
ismeretlen 2012. 07. 10. 12:40 | #44
Úgy látszik nem értem. Ahogy továbbra sem értem azt sem, hogy miért baj, ha az üres szórakozásra vágyó emberek, az üres szórakoztatást kapják. Aki igényes, aki élőt akar, valami értelmeset, az megtalálja azt. Aki meg csak csörögni akar, nem gondolkodni, majom módra partizni a tucattuctuc zenére, az is megkapja. Mint a filmeknél, van akinek művészfilm, van akinek harry potter, van akinek jóban rosszban. Kinek mi tetszik.
És miértkapjuk fel a vizet, hogy ez meg az a dj nem is igazi, meg gagyi? nem nézzük meg és kész. Illetve nem hallgatjuk meg. Magamból kiindulva, biztos nem mennék el egy DJ Szopóskurva fellépésre, de attól még aki akar, hagy menjen. Nem veszik el a kenyeret a nagy techno- és lemezmágusok elől.
És miértkapjuk fel a vizet, hogy ez meg az a dj nem is igazi, meg gagyi? nem nézzük meg és kész. Illetve nem hallgatjuk meg. Magamból kiindulva, biztos nem mennék el egy DJ Szopóskurva fellépésre, de attól még aki akar, hagy menjen. Nem veszik el a kenyeret a nagy techno- és lemezmágusok elől.
0
VÁLASZ
ismeretlen 2012. 07. 10. 11:22 | #42
Azért a playlist és a mix az nem ugyanaz, de nem ám. De amúgy, meg miért húzod föl magad, ne menj diszkóba vagy partiba, hallgasd azt, ami tetszik és kész. Te mondjuk a rockot szereted (nem tudom milyen zenét szeretsz), más meg agyatlanul pörögni az agyatlan zenére. Ez van. Neki az a buli, neked más.
+1
VÁLASZ
dude 2012. 07. 10. 10:54 | #41
Baromságokat írogatsz. Én meg vagyok olyan hülye, hogy egyáltalán válaszolok rá...
"Nem mellesleg mi a bajotok azzal, ha az előadótok nem játssza élőben nulláról az amúgy is általa kreált zenét?"
Olvasd el még egyszer mondjuk a 7. kommented, ha nem érted, az a te bajod.
Nem mellesleg ha nektek kielégíti a szegényes igényeteket az, hogy sok büdös tahó között ugrándoztok egy play gombot nyomogató csimpánz előtt, miért nem partiztok inkább otthon saját playlistre? Kényelmesebb is, nem kell tízezreket kiadni, meg a rendőrség is kisebb eséllyel molesztál a drogok miatt. Ja hogy a "hangulat"? Egy diszkóban kb. ugyanaz az élmény, max. nincs olyan hangzatos neve, hogy "Sensation White" vagy faszomtuggyami és a "dj"-nek nevezett parasztgyerek nem röhögi ki a buta birka közönséget, hogy már megint mekkorát szakított a sok agyhalotton, amiért benyomta a szokásos playlist-et a sokszázadik ilyen lehúzós partin.
"Ennyi erővel koncepcionálisan utáljátok a klasszikus zenét is!"
Miért kéne utálni a klasszikus zenét? Láttál te már egyáltalán klasszikus zenei koncertet? Tudod ott zenészek zenélnek hangszereken, bármilyen hihetetlennek tűnik ez számodra.
"Madonna meg Miley Cyrus mögött sem látok - általában - zenekart, csak táncosokat."
Madonna mögött legtöbbször vannak zenészek, sokszor még ő is gitározik, néha még be is van kötve az a gitár. Miley Cyrus-t nem igazán ismerem, de rá nem is úgy tekintünk, mint aki valami maradandót alkotott volna a zeneművészetben.
Hiába jöttök ilyen hülye példákkal (mint ismeretlen nevű user is Pataki playback faszságaival, kit érdekel Pataki? Ő is egy nagy nulla, mint bármelyik playback dj, még ha ő történetesen legtöbbször nem playbackel a közönségének), a lényeget kurvára nem vágjátok.
"Nem mellesleg mi a bajotok azzal, ha az előadótok nem játssza élőben nulláról az amúgy is általa kreált zenét?"
Olvasd el még egyszer mondjuk a 7. kommented, ha nem érted, az a te bajod.
Nem mellesleg ha nektek kielégíti a szegényes igényeteket az, hogy sok büdös tahó között ugrándoztok egy play gombot nyomogató csimpánz előtt, miért nem partiztok inkább otthon saját playlistre? Kényelmesebb is, nem kell tízezreket kiadni, meg a rendőrség is kisebb eséllyel molesztál a drogok miatt. Ja hogy a "hangulat"? Egy diszkóban kb. ugyanaz az élmény, max. nincs olyan hangzatos neve, hogy "Sensation White" vagy faszomtuggyami és a "dj"-nek nevezett parasztgyerek nem röhögi ki a buta birka közönséget, hogy már megint mekkorát szakított a sok agyhalotton, amiért benyomta a szokásos playlist-et a sokszázadik ilyen lehúzós partin.
"Ennyi erővel koncepcionálisan utáljátok a klasszikus zenét is!"
Miért kéne utálni a klasszikus zenét? Láttál te már egyáltalán klasszikus zenei koncertet? Tudod ott zenészek zenélnek hangszereken, bármilyen hihetetlennek tűnik ez számodra.
"Madonna meg Miley Cyrus mögött sem látok - általában - zenekart, csak táncosokat."
Madonna mögött legtöbbször vannak zenészek, sokszor még ő is gitározik, néha még be is van kötve az a gitár. Miley Cyrus-t nem igazán ismerem, de rá nem is úgy tekintünk, mint aki valami maradandót alkotott volna a zeneművészetben.
Hiába jöttök ilyen hülye példákkal (mint ismeretlen nevű user is Pataki playback faszságaival, kit érdekel Pataki? Ő is egy nagy nulla, mint bármelyik playback dj, még ha ő történetesen legtöbbször nem playbackel a közönségének), a lényeget kurvára nem vágjátok.
+1
VÁLASZ
Nope 2012. 07. 10. 07:55 | #40
Most belegondoltam, hogy mi kellene a kedvenc "elektronikus" zenéim előadásához, ha ugyanattól az egy előadótól válogatnék. Azt a következtetést vontam le, hogy legalább nyolc ember helyett zenél, gyakorlatilag egyszemélyes zenekar. Van a zenéiben annyi szólam hogy néhol a klasszikus zenével vetekszik komplexitásban, így egyáltalán nem bánnám ha nem látnék vonós/fúvós zenekart, zongorát, énekest, de még egy szintetizátort sem! Sajnos nem találtam youtube-on egy példát sem tőle, mert nem Skrillex, Tiësto, meg Armin van Buuren kommerszpista, de a műfaj az uplifting trance. Andy Blueman van hozzá hangzásban legközelebb (http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=9L1mT52xZSw#t=384s).
Nem mellesleg mi a bajotok azzal, ha az előadótok nem játssza élőben nulláról az amúgy is általa kreált zenét? Ennyi erővel koncepcionálisan utáljátok a klasszikus zenét is! ;P Madonna meg Miley Cyrus mögött sem látok - általában - zenekart, csak táncosokat.
Nem mellesleg mi a bajotok azzal, ha az előadótok nem játssza élőben nulláról az amúgy is általa kreált zenét? Ennyi erővel koncepcionálisan utáljátok a klasszikus zenét is! ;P Madonna meg Miley Cyrus mögött sem látok - általában - zenekart, csak táncosokat.
-1
VÁLASZ
snake6 2012. 07. 09. 15:59 | #37
felesleges szaporitani a szavakat 4 cd lejátszó( CDJ-2000 ) 1 keverö ( DJM-2000 ) + 1 PENDRIVE és aki veszi a fáradságot hogy végig nézze láthat olyant amikor 3 illetve 4 zenéböl születik 1 uj............... ( és igen ö még a nagy öregek közül való)
Carl Cox - DJsounds Show 2011
http://www.youtube.com/watch?v=zfYNPnHha9U
Carl Cox - DJsounds Show 2011
http://www.youtube.com/watch?v=zfYNPnHha9U
0
VÁLASZ
justil 2012. 07. 09. 13:21 | #36
Amúgy itthon sem ismeretlen ez a jelenség, pár éve - az akkor még Chriss néven tevékenykedő - Chriss Ronson-t live act-jéről került le a lepel: egy előre felvett x perces egyveleg ment neki a laptopon, amire rá volt dobva pár effekt, na ő azokat tekergette. Ez mondjuk még a playlistes verziónál is gázabb :(
+1
VÁLASZ
justil 2012. 07. 09. 13:19 | #35
Inkább csak az első részére reflektálnék: valóban így van, ahogy írod, de - nagy szerencsére - akadnak még műfajok, rendezvények és emberek akik értékelik, ha kiállsz két cdj-vel, ha látják/tudják, hogy tényleg te keversz és nem előre kiwarpolt zenékkel tolod, és emelett olyan zenéket teszel fel, amiért nekik biza megéri azt az x pénzt kifizetni az estére. Egyre kevesebb az ilyen, ez igaz, de szerencsére akad még...
+1
VÁLASZ
justil 2012. 07. 09. 13:17 | #34
Nem, itt most effektive nem dj-kről van szó, hanem ezekről az ún. live actekről. Ezeknek pont az lenne a lényege, hogy nem csak összekevernek két egymást követő zenét, hanem annál jóval többet csinálnak, élőben remixelik, szóval egy olyan változatot adnak elő és úgy, ahogy azt soha többet máshol nem lehet majd hallani, a változtatások, élő ötletek integrálása következtében.
Ez az, amit a Skrillex pl nem csinál meg, tekintve h ki lett vesézve pár jól elkapott fotó kapcsán, hogy mit csinál: végigmegy egy playlisten, és tekerget néhány potit, amivel a hangszineket vagy pedig egy ilyen torzulós effektet állítgat, ennyi. Illetve az átmenetei is olyanok, hogy még DJ-nek is gyenge lenne, nem hogy live act-nek.
Ez az, amit a Skrillex pl nem csinál meg, tekintve h ki lett vesézve pár jól elkapott fotó kapcsán, hogy mit csinál: végigmegy egy playlisten, és tekerget néhány potit, amivel a hangszineket vagy pedig egy ilyen torzulós effektet állítgat, ennyi. Illetve az átmenetei is olyanok, hogy még DJ-nek is gyenge lenne, nem hogy live act-nek.
0
VÁLASZ
bungle 2012. 07. 09. 13:12 | #33
Skrillex Cinema & Santigold Disparate Youth - Mike Tompkins DUBSTEP A Capella Remix
www.youtube.com/watch?v=VRuLi8geo7Q
www.youtube.com/watch?v=VRuLi8geo7Q
0
VÁLASZ
Stickhorse 2012. 07. 09. 11:27 | #32
Na akkor azért pontosítsuk a dolgokat. Manapság a félreértelmezett "DJ" szakma aljának tartják azt, ahonnan a DJ szakma egyáltalán elindult, tehát hogy a lemezjátszók mögött álló jóember fog 2 KÉSZ zenét, és azokat úgy játssza le egymás után, hogy a kedves közönség ne vegyen észre "törést", disszonanciát az átmenetben. Ennek persze elsősorban az az oka, hogy a DJ szakma varázsa megszűnt. Nem kell lemezekre költeni a keservesen összegyűjtött zsebpénzt vagy fizetést, mer' ott a' empéhárom. Nem kell összegányolni két lemezlejátszót, vagy venni egy komolyabb 2lemezes egységet, mer' letöltöm az alsókategóriás laptopra a programot, aztán 3szor annyit tud, mint fater gyémánttűs Videotonja, ami otthon porosodik. Sajnos a mai "technikai fejlettség" (inkább a könnyebben beszerezhető kellékek miatt) tényleg igaz, hogy amit a műfaj nagyjai a kezdetekkor megcsináltak, azt minden kis zeneiskolás bugris, akibe beleverték a 4/4-et, több kevesebb sikerrel összehozza otthon.
És akkor most a postban szereplő úriemberek. Na ők olyan messze állnak mára a DJ-től, mint az a bizonyos Makó Jeruzsálemtől. Elektronikus "zenészek"...inkább "producerek". Otthon a stúdióban összeraknak valamit, nyilván érzékkel, nyilván egyedien, nyilván "élőben" megismételhetetlenül. Sajnos úgy áll a dolog, hogy ez az elektronikus műfaj széles közönség számára csak a play gomb nyomogatásával eladható. Nem lesz vevő a közönség rá, ha Dj Jancsika hív egy vokalistát a színpadra, akinek még csak nem is Nikiminázs a neve, beállít mellé egy útszéli nemPitbull rappert, aztán elkezd ott helyben valami alapot meg egy kis melódiát nyomni alájuk. A kamarazenész meg a rockzenész sem a színpadon rakja össze az aktuális művet, jól bejáratott, kész zeneszámokat játszik, csak egy gitár meg egy dob alkalmas pontos reprodukcióra "elsőre is" élvezhető formában, egy keverőpult meg nem. Vagyis de. Akkor, ha fel van bele töltve az alaptól a vokálig minden, aztán "4-5 gomb nyomogatásával" a "DJ" elindítja. Ez a műfaj erről szól, felesleges rajta vitatkozni. Nem színpadi művészek, tény, amit Skrillex otthon alkot, azt Beethoven sem játszaná le színpadon "élőben". Ha meg ott helyben akarna összerakni valamit, akkor nem töltene meg egy fesztiválhelyszínt/sportcsarnokot. Ezzel a műfajjal gombnyomogatással lehet tömegeket megmozgatni, ennyi.
És akkor most a postban szereplő úriemberek. Na ők olyan messze állnak mára a DJ-től, mint az a bizonyos Makó Jeruzsálemtől. Elektronikus "zenészek"...inkább "producerek". Otthon a stúdióban összeraknak valamit, nyilván érzékkel, nyilván egyedien, nyilván "élőben" megismételhetetlenül. Sajnos úgy áll a dolog, hogy ez az elektronikus műfaj széles közönség számára csak a play gomb nyomogatásával eladható. Nem lesz vevő a közönség rá, ha Dj Jancsika hív egy vokalistát a színpadra, akinek még csak nem is Nikiminázs a neve, beállít mellé egy útszéli nemPitbull rappert, aztán elkezd ott helyben valami alapot meg egy kis melódiát nyomni alájuk. A kamarazenész meg a rockzenész sem a színpadon rakja össze az aktuális művet, jól bejáratott, kész zeneszámokat játszik, csak egy gitár meg egy dob alkalmas pontos reprodukcióra "elsőre is" élvezhető formában, egy keverőpult meg nem. Vagyis de. Akkor, ha fel van bele töltve az alaptól a vokálig minden, aztán "4-5 gomb nyomogatásával" a "DJ" elindítja. Ez a műfaj erről szól, felesleges rajta vitatkozni. Nem színpadi művészek, tény, amit Skrillex otthon alkot, azt Beethoven sem játszaná le színpadon "élőben". Ha meg ott helyben akarna összerakni valamit, akkor nem töltene meg egy fesztiválhelyszínt/sportcsarnokot. Ezzel a műfajjal gombnyomogatással lehet tömegeket megmozgatni, ennyi.
+1
VÁLASZ
velo 2012. 07. 09. 08:30 | #31
újabban nem követem a trendet etéren, viszont az biztos, hogy pár éve még sok nagyobb partin ott voltunk. Kicsit felhigult a zenei világnak ez a rétege szerintem, hiányolom az utóbbi évek nagy klasszikusait. 10-15 éve azért hallgattak ilyen zenéket az emberek, mert tetszett nekik, élvezték és jól érezték magukat. Ma meg azért, mert trendi. Egyébként most is elektronikus zenét hallgatok leginkább, de többnyire a régebbi időkből. Egy jó kis Rush, Chris Liebing vagy éppen a nagy kedvenc Budai liveset az ezredforduló derekáról felülmúlhatatlan :)
Amúgy meg minden szakma ilyen: a gyógyszerész már nem kotyvaszt gyógyhatású szereket, csak eladja a kész terméket. Az építész sem számol éjszakákon át, csak 3D modellez és kiszámoltatja az adatokat. A statisztikai számításokat sem papíron végzik, hanem beütik a gépbe az adatokat. És a modern gazdaságok is úgy működnek, hogy van két farmer, akik felügyelik, hogy az automata etető, itató és fejőrendszer jól működik-e. Hogy témánál maradjunk, a legtöbb tinibálvány, aktuális zeneceleb még csak énekelni sem tud ugyebár (http://ize.hu/comments.php?post_id=18837)
Szóval a legtöbb szakmánál elmondható, hogy egyszerűsödött a tennivalója az embereknek. Miért pont az elektronikus zenére ne lenne ez elmondható? Sajnso sokszor nem a tudás és a tehetség számít, hanem a jó marketing, és a jó kapcsolatok. Ezen nem kell meglepődni.
Amúgy meg minden szakma ilyen: a gyógyszerész már nem kotyvaszt gyógyhatású szereket, csak eladja a kész terméket. Az építész sem számol éjszakákon át, csak 3D modellez és kiszámoltatja az adatokat. A statisztikai számításokat sem papíron végzik, hanem beütik a gépbe az adatokat. És a modern gazdaságok is úgy működnek, hogy van két farmer, akik felügyelik, hogy az automata etető, itató és fejőrendszer jól működik-e. Hogy témánál maradjunk, a legtöbb tinibálvány, aktuális zeneceleb még csak énekelni sem tud ugyebár (http://ize.hu/comments.php?post_id=18837)
Szóval a legtöbb szakmánál elmondható, hogy egyszerűsödött a tennivalója az embereknek. Miért pont az elektronikus zenére ne lenne ez elmondható? Sajnso sokszor nem a tudás és a tehetség számít, hanem a jó marketing, és a jó kapcsolatok. Ezen nem kell meglepődni.
0
VÁLASZ
ismeretlen 2012. 07. 09. 07:00 | #30
Na és régen meg Patak Attila plébekkelt és mégis szerették, meg ugye most is van ilyen. Azért az elektronikus zene mondjuk áll minimum négy hangsávból egyszerre, ugye az olyan mintha négy hangszer lenne. ki gondolta, hogy ezt egy dj egyszerre adja elő, vagy ha olyan dj, aki keveri a zenét, akkor mit kéne élőben előadnia, azon kívűl hogy egymásra tolja a számokat, kicsit izélget a potival hangot le, basszuszt föl, mit kéne még élőben csinálnia? Vagy kérjük számon tiestotól, hogy nem ő énekel a számaiban, vagy nem ő dobol? nem értem
tény, hogy mármindenki lehet dj, ahogy énekes is és sztár is és celeb is, de azért aki gagyi, az el is tűnik. Valahol meg el kell kezdeni.
Amúgy voltam én már olyan goa bulin, ahol a zenére nyomtak rá élőben gitárt, kongát, meg mindenféle effektetket, és az hatalmas volt, rendesen ötvözték a play gombot az élő előadással.
tény, hogy mármindenki lehet dj, ahogy énekes is és sztár is és celeb is, de azért aki gagyi, az el is tűnik. Valahol meg el kell kezdeni.
Amúgy voltam én már olyan goa bulin, ahol a zenére nyomtak rá élőben gitárt, kongát, meg mindenféle effektetket, és az hatalmas volt, rendesen ötvözték a play gombot az élő előadással.
0
VÁLASZ
bungle 2012. 07. 09. 01:06 | #29
Vagy a play gomb nyomogatásán kívül kicsit még gyúrhatnátak ilyesmikre, bár igaz, minek... disznók elé gyöngyöt?
Stutterné Editke: www.youtube.com/watch?v=GHcXv84psqI
DUB FX, a Traktoros: www.youtube.com/watch?v=hC0ZDzs14uU
Forma 1-es Traktor: www.youtube.com/watch?v=SGxd1Cm2_Sc
(A "zene" mindháromban ótvarszar, de a lényeget a félhülyék is látják/hallják, hogy milyen lehetőségek vannak a mai technikában élő show fellépéshez és valódi ZENÉLÉSHEZ...)
Stutterné Editke: www.youtube.com/watch?v=GHcXv84psqI
DUB FX, a Traktoros: www.youtube.com/watch?v=hC0ZDzs14uU
Forma 1-es Traktor: www.youtube.com/watch?v=SGxd1Cm2_Sc
(A "zene" mindháromban ótvarszar, de a lényeget a félhülyék is látják/hallják, hogy milyen lehetőségek vannak a mai technikában élő show fellépéshez és valódi ZENÉLÉSHEZ...)
0
VÁLASZ
bungle 2012. 07. 09. 00:54 | #25
Persze, direkt beégeti magát, mert az olyan jó neki, te meg idejössz és megmondod a frankót, mert persze mindenki más laikus. Hogyne.
Én inkább hiszek a szememnek, meg amit láttam tőle és a hasonló "sztárocskáktól". Pedig egy ilyet se lenne nehéz megtanulnia, annyira azért nem bonyolult: www.ize.hu/comments.php?post_id=20220
Én inkább hiszek a szememnek, meg amit láttam tőle és a hasonló "sztárocskáktól". Pedig egy ilyet se lenne nehéz megtanulnia, annyira azért nem bonyolult: www.ize.hu/comments.php?post_id=20220
0
VÁLASZ
bungle 2012. 07. 09. 00:38 | #22
Post szövegbe a linket én csempésztem bele (egyébként már kedden beírtam ide a 17. kommentbe: www.ize.hu/comments.php?post_id=21817 ).
Nem jópofizásból állítja, hogy csak gombokat nyomogat élőben, mert tényleg azt csinálja. A lényeg, hogy ő a stúdióban alkot:
"my “skills” and other PRODUCERS skills shine where it needs to shine… in the goddamned studio, and on the fucking releases. thats what counts…"
Nem jópofizásból állítja, hogy csak gombokat nyomogat élőben, mert tényleg azt csinálja. A lényeg, hogy ő a stúdióban alkot:
"my “skills” and other PRODUCERS skills shine where it needs to shine… in the goddamned studio, and on the fucking releases. thats what counts…"
0
VÁLASZ
justil 2012. 07. 09. 00:03 | #18
Köszönhetően a melegnek és a késői órának sikerült persze magamnak is mindjárt ellent mondanom :)
A lényeg, hogy valóban nem lehet 1-2 gomb nyomogatásával zenélni (najó, lehet, de az már brutálisan pofátlan dolog), a lényeg, hogy valóban vannak díszf*szok, akik csak egy playlistet tolnak és tekergetik a magas-közép-mély potikat, de kis utánajárással azért meg lehet találni azokat az előadókat is, akik ennél jóval többet és jobbat tesznek le az asztalra :)
A lényeg, hogy valóban nem lehet 1-2 gomb nyomogatásával zenélni (najó, lehet, de az már brutálisan pofátlan dolog), a lényeg, hogy valóban vannak díszf*szok, akik csak egy playlistet tolnak és tekergetik a magas-közép-mély potikat, de kis utánajárással azért meg lehet találni azokat az előadókat is, akik ennél jóval többet és jobbat tesznek le az asztalra :)
0
VÁLASZ
justil 2012. 07. 08. 23:59 | #17
A vicces az, hogy el is hiszitek amit mond, bár alapvetően nem csoda, hisz laikusok vagytok. Biztosan van olyan elektronikus zenét "játszó" előadó, aki tényleg csak 1-2 gombot nyomogat, nade Deadmau5 pont nem tartozik ezek közé, mondom ezt úgy, hogy egyáltalán nem csipázom amit csinál.
Totál egyértelmű, hogy cinizált, és lehet, hogy a zenéje kommersz, meg egyszerű, de a technikai tudása elég mély, és aki képben van, vágja, hogy nem egy gombot nyomogat. Még ezek a "so called" gombnyomogatók sem egy gombot nyomogatnak, hanem 5-10-et kb, de Zimmerman nem tartozik ezek közé...
Totál egyértelmű, hogy cinizált, és lehet, hogy a zenéje kommersz, meg egyszerű, de a technikai tudása elég mély, és aki képben van, vágja, hogy nem egy gombot nyomogat. Még ezek a "so called" gombnyomogatók sem egy gombot nyomogatnak, hanem 5-10-et kb, de Zimmerman nem tartozik ezek közé...
-2
VÁLASZ
dude 2012. 07. 08. 21:36 | #16
"A soron következő szám harmóniában kell legyen az előtte lévővel, és elő kell készítse a "terepet" a következőnek, máskülönben hiába húzod le a mélyet, hiába azonos a BPM, egy nagy katyvaszt fogsz kapni eredményül."
Ennyire bonyolult egyeseknek egy playlist összeállítása?
Ennyire bonyolult egyeseknek egy playlist összeállítása?
+1
VÁLASZ
niof 2012. 07. 08. 18:29 | #14
Én 16 éves koromban tettem le a voksomat az elektronikus zene mellett, és ma is (34) töretlenül azt hallgatok. Persze az ízlésem rendkívül sokat finomodott ez idő alatt, és sok stílusváltáson átestem, mire ráébredtem arra, hogy pontosan melyek azok az irányzatok, amiket megfelelő DJ !szakemberek! tolmácsolásában a mai napig élvezni lehet. Voltam egy két buliban természetesen, és láttam nagy példaképemet-kedvencemet, John Digweed-et élőben játszani, ami meghatározó élmény volt egész életemre. Meggyőződésem, hogy aki csak fele olyan szinten van, mint ő, azok nem csak 1-2 gombot nyomnak mixelés közben, hiszen ehhez, mint annyi más dologhoz is tehetség kell. A soron következő szám harmóniában kell legyen az előtte lévővel, és elő kell készítse a "terepet" a következőnek, máskülönben hiába húzod le a mélyet, hiába azonos a BPM, egy nagy katyvaszt fogsz kapni eredményül. Nézzetek meg néhány nagy nevet, eltekintve a zenétől, mert nyilván nem mindenki szereti ugyan azt a stílust, vagy egyáltalán a zenét, de szerintem 50-55%-uk igenis bebizonyítja, hogy nem csak gombok tekergetéséről van szó. Arról meg mondjuk egyikőjük sem tehet, hogy az általuk játszott trackek 6-12 perc hosszúak, ezért van némi "szabadidejük" 2 keverés között (Pl. a 3. belinkelt Sasha & John Digweed videó első track-je alapban 15:06 - Humate - Love Stimulation (Radio Slave Full Length Vox Remix)). Van aki ezt az időt végigtáncolja, van aki meg csak együtt örül a tömeggel, vagy mind Digweed, csak nézelődik, mint egy jóllakott óvodás :)
Az megint más kérdés, hogy a tinik által felkapott, és szakmailag abszolút igénytelen produkciók, pl az interjút adó Deadmouse vagy Guetta, hogy képesek életben maradni?! Hát a tömeg tartja meg őket. A mai napig a legnagyobb nevek azt mondják, sokkal szívesebben játszanak egy kisebb klubban teltház előtt, mint egy nagy fesztiválon, ahol sokkal nagyobb az emberek közt ízlésben a szórás. Az internet korában egy-egy kis névből pillanatok alatt sztár lehet, és utána nehéz kisöpörni az emberek tudatából (pl. Guetta, aki abszolút érdemtelenül kapta meg tavaly a DJ Mag szavaszás elsőhelyét, ráadásul nem is tartja magát DJ-nek).
Egy a lényeg, aki az elektronikus zene mellett dönt, törekedjen arra, hogy megtalálja azt az irányvonalat, ami számára a legjobb, és nem szabad csak sodródni a buta tömeg ízlése után. Mert Abból a "sikerből" születnek a Guetta-k, Armin-ok, Tiesto-k, Afro Jack-ek, szkrilexek stb...
Légy egyedi, ne csak egy a sokból!
A végére pedig egy-két videó, az általam igazán kedvelt emberkékről:
tINI - Exit Festival
http://www.be-at.tv/brands/exit-festival/exit-2011/tini.go
Sasha & John Digweed @ EXIT Festival 2009 pt. 1
http://www.youtube.com/watch?v=7s3tf60W_10
Sasha & John Digweed @ EXIT Festival 2009 pt. 2
http://www.youtube.com/watch?v=PHUx_WkyOcI
Sasha & John Digweed @ EXIT Festival 2009 pt. 3
http://www.youtube.com/watch?v=jVc3rRzbUWQ
Az megint más kérdés, hogy a tinik által felkapott, és szakmailag abszolút igénytelen produkciók, pl az interjút adó Deadmouse vagy Guetta, hogy képesek életben maradni?! Hát a tömeg tartja meg őket. A mai napig a legnagyobb nevek azt mondják, sokkal szívesebben játszanak egy kisebb klubban teltház előtt, mint egy nagy fesztiválon, ahol sokkal nagyobb az emberek közt ízlésben a szórás. Az internet korában egy-egy kis névből pillanatok alatt sztár lehet, és utána nehéz kisöpörni az emberek tudatából (pl. Guetta, aki abszolút érdemtelenül kapta meg tavaly a DJ Mag szavaszás elsőhelyét, ráadásul nem is tartja magát DJ-nek).
Egy a lényeg, aki az elektronikus zene mellett dönt, törekedjen arra, hogy megtalálja azt az irányvonalat, ami számára a legjobb, és nem szabad csak sodródni a buta tömeg ízlése után. Mert Abból a "sikerből" születnek a Guetta-k, Armin-ok, Tiesto-k, Afro Jack-ek, szkrilexek stb...
Légy egyedi, ne csak egy a sokból!
A végére pedig egy-két videó, az általam igazán kedvelt emberkékről:
tINI - Exit Festival
http://www.be-at.tv/brands/exit-festival/exit-2011/tini.go
Sasha & John Digweed @ EXIT Festival 2009 pt. 1
http://www.youtube.com/watch?v=7s3tf60W_10
Sasha & John Digweed @ EXIT Festival 2009 pt. 2
http://www.youtube.com/watch?v=PHUx_WkyOcI
Sasha & John Digweed @ EXIT Festival 2009 pt. 3
http://www.youtube.com/watch?v=jVc3rRzbUWQ
+1
VÁLASZ
GreenHell 2012. 07. 08. 12:47 | #13
Túl sok bajom nincs a Skrillex-szel addig amíg nem színpadon látom, hiszen a zenéivel olyan egyedi hangzást hozott létre, hogy kapásból fel lehet ismerni, mint anno a Prodigy zenéit. Ettől függetlenül nem ő szarta a dubstepet, bár nem egyszerű frekvencia-matek, valaki elemezte már ilyen szemszögből?
0
VÁLASZ
Ghavin 2012. 07. 08. 12:31 | #12
Csillapodj, a kommented nem volt elég egyértelmű, totálisan valami zsáner-elitista benyomását keltetted. Ebből a hozzászólásodból viszont már világos, hogy nem komplett műfajjal, hanem a műfajon belül relatíve egyszerűbb zenei teljesítményre vagy berágva, ami egyszerűsége ellenére vagy éppen amiatt nagyobb népszerűségre tart számot, mint azok, akik szerinted magasabb zenei színvonalat képviselnek. Minderre csak azt tudom mondani, hogy nem értem, mi értelme van olyan trivialitások miatt morgolódni, mint hogy az egyszerűbb, következésképp a mindenkori tömegek számára fogyaszthatóbb produktumok, például egy Skrillex népszerűbbek, mint például az általam is igen nagyra tartott Burial.
-1
VÁLASZ
nkmedve 2012. 07. 08. 12:14 | #11
"Mit keres tehát az elektronikus tánczene a koncertszínpadokon?"
Milyen jogon kérdőjelezi meg ezt bárki is? Ha van kereslet akkor lesz kinálat is. Amig az ilyen bulikon a fiatalok pusztán jól érzik magukat és nem tesznek maguknak vagy bárki másnak semmi rosszat, addig senkinek semmi köze. Nem értem miért zavar bárkit is, hogy néhány ember akár Skrillex zenéjére (személy szerint nem kedvelem) jól tudja érezni magát.
Amúgy rengeteg módon fel lehet dobni egy hasonló fellépést, élő vokáloktól és hangszerektől kezdve a dude által felsorolt trükkökig. Nem kell minden hülyeségre elmenni, lehet válogatni. Én évente 1/2 hasonló nagyobb eseményre megyek és soha nem bántam még meg.
Milyen jogon kérdőjelezi meg ezt bárki is? Ha van kereslet akkor lesz kinálat is. Amig az ilyen bulikon a fiatalok pusztán jól érzik magukat és nem tesznek maguknak vagy bárki másnak semmi rosszat, addig senkinek semmi köze. Nem értem miért zavar bárkit is, hogy néhány ember akár Skrillex zenéjére (személy szerint nem kedvelem) jól tudja érezni magát.
Amúgy rengeteg módon fel lehet dobni egy hasonló fellépést, élő vokáloktól és hangszerektől kezdve a dude által felsorolt trükkökig. Nem kell minden hülyeségre elmenni, lehet válogatni. Én évente 1/2 hasonló nagyobb eseményre megyek és soha nem bántam még meg.
0
VÁLASZ
GreenHell 2012. 07. 08. 11:53 | #10
Majdnem hezitálok válaszolni, tudván, hogy iszonyatos tudatlanságod miatt egyrészt félreértetted amit írtam, másrészt meg ha elsőre nem fogtad, másodszorra sem fogod... de egye fene: 8 éve játszom dubstep/breakbeat/drum&bass/electro zenét (a cikkben szereplő úriemberekhez hasonlóan) hol kisebb hol nagyobb közönségnek, és a 8 év alatt sikerült végignéznem, hogy a scene merre tart. Megsúgom: morális mélyrepülésben lefelé gyorsan. A lényeg: vannak olyan producerek (kevesen) akik 2-3 hónap alatt szülnek egy stúdió szerzeményt és kábítószerek hatása nélkül is elkezd bólogatni rá az ember mert sújt a zene, és vannak a többségben lévő 5 perces zenés producerek, akik bazári majmokként ugrálnak a pult mögött, ráadásul szar zenére. Erre már csak + lapát trágya, hogy ilyen pákó, meg seherezádé meg periszhiltonok is beállnak a pult mögé. Remélem ha betöltöd a 24-et értelmezni is tudod a kommenteket miután elolvastad.
+2
VÁLASZ
Slarioux 2012. 07. 08. 11:23 | #8
Én mindig is azon az állásponton voltam, hogy teljesen kurvamindegy, hogy ki, mit, hogyan csinál, ha egyszer élvezhető az adott zene, és az embereknek tetszik. Jöhetnek nekem itt azzal, hogy hagyományos hangszerekkel élőben sokkal nagyobb tudomány zenélni, mint mindenféle elektronikus kütyükkel, ha egyszer rohadtul nem jön be ahogyan a színpadon előadják pl. valamelyik komolyzenét vagy operaáriás-tököm tudja mit.
Ettől függetlenül imádom John Williams filmzenéit, valamint egy csomó komolyzenét, viszont a favorit műfajom a progressive house. Ezen belül is az olyan dj-k, akik nem járnak élőben fellépni, legalábbis ritkán, és kizárólag a neten tölthetőek le a mixeik.
Más ízlését lefikázni meg szerintem elég közönséges és primitív dolog, ezen már rég túl kellett volna lépnie az embereknek. Nem mintha megtette volna itt bárki is.. Még..
Ettől függetlenül imádom John Williams filmzenéit, valamint egy csomó komolyzenét, viszont a favorit műfajom a progressive house. Ezen belül is az olyan dj-k, akik nem járnak élőben fellépni, legalábbis ritkán, és kizárólag a neten tölthetőek le a mixeik.
Más ízlését lefikázni meg szerintem elég közönséges és primitív dolog, ezen már rég túl kellett volna lépnie az embereknek. Nem mintha megtette volna itt bárki is.. Még..
0
VÁLASZ
dude 2012. 07. 08. 11:08 | #7
"Mit keres tehát az elektronikus tánczene a koncertszínpadokon?"
Ebben a formában az igénytelenséget. Gombnyomogató csimpánzok a többezres birkanyáj előtt... ez az igazi gay pride.
Pedig pont ez az a műfaj, ahol a legtöbb remix születik és rengeteg kreatív lehetőség áll a dj-k rendelkezésére, a loop-okon, samplereken át az effektekig, filterekig, stutter edit programokon keresztül a millió dj-s kütyüig. Semelyik más műfajban - talán a jazzt kivéve, ahol sokszor jammelnek, improvizálnak a zenészek a közönség előtt - nincs ekkora lehetőség, a legtöbb top lemeztoszogató kisiparos mégis csak a play gombot nyomogatja meg számváltásnál a fadereket húzogatja. Tisztelet az elenyésző számú kivételnek.
Ebben a formában az igénytelenséget. Gombnyomogató csimpánzok a többezres birkanyáj előtt... ez az igazi gay pride.
Pedig pont ez az a műfaj, ahol a legtöbb remix születik és rengeteg kreatív lehetőség áll a dj-k rendelkezésére, a loop-okon, samplereken át az effektekig, filterekig, stutter edit programokon keresztül a millió dj-s kütyüig. Semelyik más műfajban - talán a jazzt kivéve, ahol sokszor jammelnek, improvizálnak a zenészek a közönség előtt - nincs ekkora lehetőség, a legtöbb top lemeztoszogató kisiparos mégis csak a play gombot nyomogatja meg számváltásnál a fadereket húzogatja. Tisztelet az elenyésző számú kivételnek.
+2
VÁLASZ
Ghavin 2012. 07. 08. 10:59 | #6
32 éves fejjel még mindig ott tartasz, hogy az elektronikus zene nem lehet más, csak silány?
Jómagam progresszív metált hallgatok, ami minden tekintetben az instrumentális rock és metál irányzatok csúcsa, és még én is elismerem az elektronikus zene létjogosultságát, illetve érdemeit. Nem értem, mire jó az elitizmus a könnyűzenében, nem vagyunk mi kibaszott 19. századi burzsujok, hogy olyan baromságokon vitatkozunk, hogy mely zenei műfaj eredendően silány és melyik eredendően felsőbbrendű. Faszom.
Jómagam progresszív metált hallgatok, ami minden tekintetben az instrumentális rock és metál irányzatok csúcsa, és még én is elismerem az elektronikus zene létjogosultságát, illetve érdemeit. Nem értem, mire jó az elitizmus a könnyűzenében, nem vagyunk mi kibaszott 19. századi burzsujok, hogy olyan baromságokon vitatkozunk, hogy mely zenei műfaj eredendően silány és melyik eredendően felsőbbrendű. Faszom.
+1
VÁLASZ
Takacs14 2012. 07. 08. 10:26 | #3
Ghavin tökéletesen leírta. Én eddig is tudtam, hogy szinte csak a mélyet magasat húzzák le, adják rá meg összekeverik a zenéket. De nem zavart sosem, az emberek szerintem 100% a DJ miatt megy el, mert ha nem lenne ott csak a zenéjét játszanák az ugyan az lenne mintha otthon elindítok egy mixet és még csak tömeg sincs :)
0
VÁLASZ
Ghavin 2012. 07. 08. 09:29 | #2
"Mit keres tehát az elektronikus tánczene a koncertszínpadokon?"
Ugyanazt, mint bármely "hagyományos" hangszeres performansz. A koncertezők figyelmét.
Az 1920-as évekig, tehát a dzsessz népszerűvé válásáig kétféle zenei előadás létezett - a hangverseny és minden más, ahol gyakorlatilag az előadók az énekeseken kívül totálisan háttérbe szorultak. A kulturális elit kizárólag a kamarazenére tekintett úgy, mint színpadra méltó hangszeres előadásra, minden egyéb legfeljebb eszközül szolgált, vagy mint hangulatfestő "hangdekoráció", esetleg mint táncesemények alapja. A zenész nem volt több szakmunkásnál.
Az elektronikus zene kreatív része a hangstúdióban zajlik. Ellentétben a hagyományos instrumentális műfajokkal a zeneírás effektív végeredménye nem szorul reprodukcióra, ugyanis az már az első rögzített formájában is teljes értékű zenei anyag, nem úgy mint a kotta, dalszöveg, satöbbi. Nagyjából a 70-es 80-as években indult el az elektronikus zenei színtéren az a folyamat, ahol is a rajongók már nem csupán az irányzatokra, hanem konkrét dj-k munkásságára is kezdtek odafigyelni. Törvényszerű, hogy a népszerűbb DJ-k helyet kapnak a színpadon, függetlenül attól, hogy a színpadon aktuálisan produkált zene előadása már, hangsúlyozom, már nem igényel szakértelmet. Nem is magának a DJ-nek, sokkal inkább a koncertezőknek fontos, hogy a koncertnek legyen egy fókuszpontja, nevezetesen maga a DJ.
Egyéb kérdés?
Ugyanazt, mint bármely "hagyományos" hangszeres performansz. A koncertezők figyelmét.
Az 1920-as évekig, tehát a dzsessz népszerűvé válásáig kétféle zenei előadás létezett - a hangverseny és minden más, ahol gyakorlatilag az előadók az énekeseken kívül totálisan háttérbe szorultak. A kulturális elit kizárólag a kamarazenére tekintett úgy, mint színpadra méltó hangszeres előadásra, minden egyéb legfeljebb eszközül szolgált, vagy mint hangulatfestő "hangdekoráció", esetleg mint táncesemények alapja. A zenész nem volt több szakmunkásnál.
Az elektronikus zene kreatív része a hangstúdióban zajlik. Ellentétben a hagyományos instrumentális műfajokkal a zeneírás effektív végeredménye nem szorul reprodukcióra, ugyanis az már az első rögzített formájában is teljes értékű zenei anyag, nem úgy mint a kotta, dalszöveg, satöbbi. Nagyjából a 70-es 80-as években indult el az elektronikus zenei színtéren az a folyamat, ahol is a rajongók már nem csupán az irányzatokra, hanem konkrét dj-k munkásságára is kezdtek odafigyelni. Törvényszerű, hogy a népszerűbb DJ-k helyet kapnak a színpadon, függetlenül attól, hogy a színpadon aktuálisan produkált zene előadása már, hangsúlyozom, már nem igényel szakértelmet. Nem is magának a DJ-nek, sokkal inkább a koncertezőknek fontos, hogy a koncertnek legyen egy fókuszpontja, nevezetesen maga a DJ.
Egyéb kérdés?
+3
VÁLASZ
www.hir24.hu/szines/2013/06/24/devenyi-tibor-kiakadt-tizmillio-dj-orszaga-leszunk/