Ne maradj le a legjobb izékről, iratkozz fel a heti hírlevélre:
Ctx Twin 2012. 03. 29. 00:36 | #12
Attól függ ki az az utas. A videó alatti második linken ez van: "Szerencsére az egyik utas egy szolgálaton kívüli kapitány volt, aki átvette a gép irányítását és kényszerleszállást hajtott végre Amarillóban."
Előzmény: vadonka (2) 0 VÁLASZ
Tooni 2012. 03. 28. 21:10 | #11
Akkor még ezt is, ideillik bár már volt párszor
http://www.youtube.com/watch?v=YEIB4baOSd8
balta 2012. 03. 28. 19:40 | #9
Én örültem volna egy kis izgalomnak.

http://www.youtube.com/watch?v=x4YI0YtvKfQ

Valahogy így.
scripter 2012. 03. 28. 18:44 | #8
Valamelyik Michael Moor "filmben" volt hogy azért ezek a pilóták is eléggé le vannak terhelve (főleg a belföldi járatokon lévők) , keveset is keresnek , elég sok közülük emellett másodállást is vállal, nem csoda hogy 1-2 ideig kimerültséget kap és bekattan meg azért az elég nagy feszkó lehet, hogy elég sok ember életéért felelős (még akkor is ha tapasztalt pilóta).
Nem mintha védeni akarnám a pilótát de azért ez is közbejátszhatott, és az egészet eltusolják "egyéni orvosi" problémával.
BusKeyCome 2012. 03. 28. 18:42 | #7
"a másodpilóta minden esetben gond nélkül le tudja tenni a gépet ha a kapitány "nem elérhető"."
Pár éve sikerült is letennie az egyik air franc gépet a másod pilótának... az atlanti óceánba. :DD

Amúgy a ryan air menedzsmentje már egy ideje azért kampányol, hogy rövidtávú járatokon (nemtom hogy hívják őket suckszóval) már másodpilóta se legyen... Fasza, nem?
Előzmény: vadonka (2) 0 VÁLASZ
7sleeper 2012. 03. 28. 17:57 | #6
levegőben ez a "sofőr"megőrülés "mókásabb" mint a földön
egyszer olyan buszon "utaztunk" ahol bekattant a sofőr
ment egy megállót az előző megállóban felvett utasokkal

aztán leszállított mindenkit azzal, hogy "államérdek"

és indult a következő megállóba felvenni az újabb "utasokat
akiket megint egy megállónyit vitt..
tett így pár kört, aztán állítólag beállt a pályaudvarra

és kényelmesen kávézgatva találtak rá a pszichitriáról

:-D
Mekfly 2012. 03. 28. 16:01 | #5
Navigátorra már semmilyen utasszállítón nincs szükség. Csak a légierőnél és a légi felderítő egységeknél használnak még navigátorokat. Egyébként jó észrevétel cintula.
Én is befostam volna am egy ilyen gépen ülve, ha ezt látom/hallom. Para
cintula 2012. 03. 28. 14:06 | #4
Benéztem. JFK-ról ment. Mindegy az ott helyinek számít és pláne a "fapados" Jetblue nem repked 3 pilótával,de a 2. le tudja tenni a gépet, az utas valszeg segédkezett neki. Kerék le, flaps stb..
cintula 2012. 03. 28. 13:58 | #3
Kicsit le vagy maradva. Kb. a Concorde óta nincs navigátor a gépen.Tengerentúli járatokon esetleg,de ott se nagyon már. Pláne nem egy helyközinek számító. LAX-LAS útvonalon.

Mondjuk itt már arról van szó, hogy JFK-ról indult és Texasban szállt le.

http://www.youtube.com/watch?v=cfWsvK-uClQ&feature=related
Előzmény: vadonka (2) 0 VÁLASZ
vadonka 2012. 03. 28. 13:44 | #2
ezzel a hírrel több ponton is baj van. először is egy utasszállító sosem 1 db pilótával száll fel. a másodpilóta minden esetben gond nélkül le tudja tenni a gépet ha a kapitány "nem elérhető". ezen kívül van egy navigátor is aki szintén rendelkezik alap képzettséggel ami minden bizonnyal több mint bármelyik utas képzettsége.
szóval ha egy utas segítsége kellett akkor nyilvánvalóan volt más is a háttérben amiről nem szóltak.
MatyiZeg 2012. 03. 28. 13:04 | #1
Reggel olvastam róla, elég izgalmas lehetett mikor azt kiabálta, hogy bomba van a gépen...

Ha hétfőn ez történt volna velünk hazafele szerintem körbefosom az ülésemet.