http://www.youtube.com/results?search_query=petrodollar+system&oq=petrodo&aq=1&aqi=g10&aql=&gs_sm=e&gs_upl=1122l1389l0l3040l2l2l0l0l0l0l197l330l0.2l2l 0
Szörnyen drága lesz szerdától a tankolás - a Mol eheti emelésével a benzin átlagára 422-424 forintra, a gázolajé pedig 443 forintra nő.
Emlékeztek még (aki élt már akkor), hogy 1990-ben, a nevezetes taxisblokád előtt mennyibe került a benzin?
Segítek: 36 Ft volt egy liter. :)
brandboy 2012. 01. 10. 17:14 | #37
A MOlnak bármilyen hihetetlen vannak saját termelő kapacitásai is, persze abból sem "ingyen" jön az olaj.
A MOl un. saját árát, mi soha az életben nem fogjuk megtudni.
A MOl hosszútávú nemzetközi szerződések alapján vásárol olajat főleg a ruszkiktól.
Abban valóban szerepel, hogy bizonyos időszak átlagára alapján számítják az elszámoló árát.
A tőzsdei árfolyamok tk, csak jelző sarokkövek.
Azt az olajat finomítani,szállítani stb kell.
A MOL nettó nagykereskedelmi gázolaj ára 2011.07.01-én 274,35 volt.
A MOl un. saját árát, mi soha az életben nem fogjuk megtudni.
A MOl hosszútávú nemzetközi szerződések alapján vásárol olajat főleg a ruszkiktól.
Abban valóban szerepel, hogy bizonyos időszak átlagára alapján számítják az elszámoló árát.
A tőzsdei árfolyamok tk, csak jelző sarokkövek.
Azt az olajat finomítani,szállítani stb kell.
A MOL nettó nagykereskedelmi gázolaj ára 2011.07.01-én 274,35 volt.
0
VÁLASZ
Cintu 2012. 01. 10. 12:08 | #35
Nyilván mindenkinek más összeg jön ki,attól függően honnan hová megy. nekem kb ennyi. Keresztül kell mennem a belvároson ki az agglomerációba, majd vissza. Mindenkinek máshogy éri meg, de abban egyet érthetünk, hogy a BKV szívás (hacsak nem egy metróvonalon laksz és dolgozol), az autót pedig sokkal többen használják, mint akiknek valóban szüksége van rá.
0
VÁLASZ
thisisreal 2012. 01. 10. 12:00 | #34
"a biciklit is meg kell venned, az is költség - kivéve, ha loptad. :)"
Miért, a kocsit nem? Ráadásul ha már kukacoskodni akarsz mindenképp, egy kocsinál ne csak benzinköltséggel számolj...
Miért, a kocsit nem? Ráadásul ha már kukacoskodni akarsz mindenképp, egy kocsinál ne csak benzinköltséggel számolj...
0
VÁLASZ
ivivan 2012. 01. 10. 11:56 | #33
A robogóról és a BKV-ról nem tudok nyilatkozni, mert egyiket sem használtam még, de az autót és a biciklit is jelentősen túlbecsülted, szerintem. Az autó átlagsebessége 30km/h körül lehet, a biciklié meg úgy a harmada. Legalábbis itt Szegeden. Autóval úgy 8 perc alatt érek be a 4km-re lévő lakásunktól, míg a kolléga a szomszéd utcából néha bringával jön és úgy 25-30 perc kell neki. (ennek szerintem az az oka, hogy a lámpákat autó sebességnél állítják zöld hullámba, ezért a biciklis szinte mindig lekési a következőt)
0
VÁLASZ
daveman 2012. 01. 10. 11:54 | #32
A költségeid nem éppen hitelesek: jobb lett volna, ha 100 Km-re számolod át őket...! Így azért ez elég becsapós. Példának okáért a biciklit is meg kell venned, az is költség - kivéve, ha loptad. :) Ha BKV-vel utazol, akkor ez az 1920 forint mi? Napi jegy? Pontosíts egy kicsit, oké... Egyébként, ha nívós, kényelmes, jól szervezett és tényleg(!) működőképes tömegközlekedési rendszerünk lenne, akkor ez lenne a legkörnyezetkímélőbb és legolcsóbb utazási forma...
0
VÁLASZ
Cintu 2012. 01. 10. 11:19 | #31
A megoldás: robogó vagy bicikli. Aki fázós, annak csak 4 hónapot kell átvészelni autóval.
Amúgy pont tegnap kellett BKV-val mennem, mert szervizben volt a kocsi, volt időm számolgatni. A munkahelyem 50 km oda vissza, átlagsebességek városban:
- Bicikli 20-25 km/h
- Autó: 35-40 km/h
- Robogó: 45-60 km/h (ha túlléped a megengedett ötvenet)
- BKV: 15 km/h (busz, metró és villamos is van benne)
Költségek:
Bicikli: 0 Ft (illetve egy hamburgernyi kalória.)
Autó 2000 Ft (8l/100)
Robogó 500-800 Ft
BKV- 1920 Ft
Amúgy pont tegnap kellett BKV-val mennem, mert szervizben volt a kocsi, volt időm számolgatni. A munkahelyem 50 km oda vissza, átlagsebességek városban:
- Bicikli 20-25 km/h
- Autó: 35-40 km/h
- Robogó: 45-60 km/h (ha túlléped a megengedett ötvenet)
- BKV: 15 km/h (busz, metró és villamos is van benne)
Költségek:
Bicikli: 0 Ft (illetve egy hamburgernyi kalória.)
Autó 2000 Ft (8l/100)
Robogó 500-800 Ft
BKV- 1920 Ft
0
VÁLASZ
izébigyó 2012. 01. 10. 10:49 | #30
Tapintatlan Viktor megmondja: http://i.imm.io/emt5.jpeg
+1
VÁLASZ
Aaron 2012. 01. 09. 23:37 | #24
Hát mire való a kerékpár, csak a nyugdíjasokat hátráltatná, ha nem lenne BKV.....nekem nincs bérletem városon belül csakis bringával járok, nyáron kicsit izzadok, télen kicsit fázom, dehát ez van.
Engem inkább az idegesít csak hogy ha kocsiba szállok, akkor 1 óra alatt 2500ft-ot már ki is dobtam az ablakon, bár ha 2-en utazunk már olcsóbb is mint busszal vagy vonattal, szépen vagyunk.
Engem inkább az idegesít csak hogy ha kocsiba szállok, akkor 1 óra alatt 2500ft-ot már ki is dobtam az ablakon, bár ha 2-en utazunk már olcsóbb is mint busszal vagy vonattal, szépen vagyunk.
0
VÁLASZ
Stickhorse 2012. 01. 09. 20:15 | #21
Pontosítanék Fininho, így mégegyszer átolvasva gyakorlatilag ugyanazt írtad le, mint amit később én is, nincs ott baj, csak először kicsit furcsa volt ez a határidő-lejárós dolog :D
0
VÁLASZ
Stickhorse 2012. 01. 09. 20:05 | #20
Fininho, lehet én nem értem amit írni szerettél volna, de szerintem nem vagy teljesen tisztában azzal, mit jelent határidős ügyletekkel kereskedni.
Weber00 a határidős ügylet a kőolajvásárlást tekintve Magyarországnak nagyjából egy modern bukaresti árelvvel ér fel, magyarán az aktuális piaci ár és árváltozás csak késleltetve csapódik le hazánkban. Hozzátéve persze azt, hogy el bírok képzelni olyan határidős ügyletet is, ahol a konkrét jelenáras értékmeghatározás helyett olyan referenciaérték alapján történik a jövőbeni fizetendő összeg megszabása, amire viszont közvetlen hatása van az éppen aktuális olajáraknak, így az tulajdonképpen közvetlenül megjelenik a tranzakcióban.
Weber00 a határidős ügylet a kőolajvásárlást tekintve Magyarországnak nagyjából egy modern bukaresti árelvvel ér fel, magyarán az aktuális piaci ár és árváltozás csak késleltetve csapódik le hazánkban. Hozzátéve persze azt, hogy el bírok képzelni olyan határidős ügyletet is, ahol a konkrét jelenáras értékmeghatározás helyett olyan referenciaérték alapján történik a jövőbeni fizetendő összeg megszabása, amire viszont közvetlen hatása van az éppen aktuális olajáraknak, így az tulajdonképpen közvetlenül megjelenik a tranzakcióban.
0
VÁLASZ
Fininho 2012. 01. 09. 19:28 | #19
"3. a Mol határidős ügyletek keretében veszi a kőolajat tehát nem az aktuális piaci áron. Nem is tudom miért hivatkoznak akkor arra hogy a világpiaci ár emelkedése miatt kell emelniük az árát."
Képzeld el, hogy adott áron adják a benzint mivel adott áron vásárolnak, de közben meg az ár megy szépen felfele. Kis idő elteltével amikor a határidő letelik magasabb áron kell vennie. Ez azt eredményezi, hogy hirtelen 100Ft-al (vagy még többel, a jó Isten tudja) drágul a benzin. Szerinted rövid úton nem menne ki a jónép tüntetni az utcákra. Ezt szép fokozatosan kell adagolni. Tipikus béka és a forró víz esete.
Képzeld el, hogy adott áron adják a benzint mivel adott áron vásárolnak, de közben meg az ár megy szépen felfele. Kis idő elteltével amikor a határidő letelik magasabb áron kell vennie. Ez azt eredményezi, hogy hirtelen 100Ft-al (vagy még többel, a jó Isten tudja) drágul a benzin. Szerinted rövid úton nem menne ki a jónép tüntetni az utcákra. Ezt szép fokozatosan kell adagolni. Tipikus béka és a forró víz esete.
0
VÁLASZ
Élien 2012. 01. 09. 17:28 | #18
A fotó alapján a barikádot már elhelyezték a Mol székháznál, csak még nem lángol!
http://img9.indafoto.hu/4/9/118159_31ae3f047123862127cb4de45b12530a/10497803_23c28c383b25ecece6f97d8f6771d001_m.jpg
http://img9.indafoto.hu/4/9/118159_31ae3f047123862127cb4de45b12530a/10497803_23c28c383b25ecece6f97d8f6771d001_m.jpg
0
VÁLASZ
colorstar 2012. 01. 09. 16:56 | #17
Az első nem igaz: http://hvg.hu/gazdasag/20111013_benzin_uzemanyag
Bár a gázolaj eladás nőtt, a benzin erősen csökkent, és ez már fél éve volt, azóta szerintem még inkább csökkent. [amerre én járok, nincsenek már reggelente dugók...]
A többi akár igaz is lehet, nem néztem utána. :)
De én is igy tudom.
A másodikhoz még annyit, hogy ha sikerülne egy kicsit rendezni a gazdasági viszonyokat, és lejjebb menne az USD/HUF illetve az iráni konfliktus is megoldódna, akkor szépen visszamenne a benzin ár.
Sajnos ezt a két feltételt elég nehéz teljesiteni jelenleg... :/
Bár a gázolaj eladás nőtt, a benzin erősen csökkent, és ez már fél éve volt, azóta szerintem még inkább csökkent. [amerre én járok, nincsenek már reggelente dugók...]
A többi akár igaz is lehet, nem néztem utána. :)
De én is igy tudom.
A másodikhoz még annyit, hogy ha sikerülne egy kicsit rendezni a gazdasági viszonyokat, és lejjebb menne az USD/HUF illetve az iráni konfliktus is megoldódna, akkor szépen visszamenne a benzin ár.
Sajnos ezt a két feltételt elég nehéz teljesiteni jelenleg... :/
0
VÁLASZ
Weber00 2012. 01. 09. 16:12 | #16
1. annak ellenére hogy drágul az üzemanyag ára, nem csökken a belőle elfogyasztott mennyiség tehát senkinek esze ágában sincs csökkenteni az árát.
2. Lehetett volna már sokkal drágább is az üzemanyag csak akkor nagy szerencsénkre a dollár történelmi mélyponton volt.
3. a Mol határidős ügyletek keretében veszi a kőolajat tehát nem az aktuális piaci áron. Nem is tudom miért hivatkoznak akkor arra hogy a világpiaci ár emelkedése miatt kell emelniük az árát.
4. Ők mindig a Brent árára hivatkoznak miközben hozzánk ha jól tudom az Ural-i jön. Amely olcsóbb és rosszabb minőségű
Ha valamit rosszul tudok javítsatok ki. Bátran
2. Lehetett volna már sokkal drágább is az üzemanyag csak akkor nagy szerencsénkre a dollár történelmi mélyponton volt.
3. a Mol határidős ügyletek keretében veszi a kőolajat tehát nem az aktuális piaci áron. Nem is tudom miért hivatkoznak akkor arra hogy a világpiaci ár emelkedése miatt kell emelniük az árát.
4. Ők mindig a Brent árára hivatkoznak miközben hozzánk ha jól tudom az Ural-i jön. Amely olcsóbb és rosszabb minőségű
Ha valamit rosszul tudok javítsatok ki. Bátran
0
VÁLASZ
hawkeye 2012. 01. 09. 16:05 | #15
Komolyan: mégis mit vártatok a neoliberális gazdaságpolitikai álomtól???
A USA papírárban nyomatja évek óta a bankjegyeket, amire lényegében nincs fedezet.
Ennek a gazdasági bűncselekménysorozatnak valahol le kell csapódni....
Próbáljátok átlátni a pénzügyi folyamatokat! Dermesztőbb, mint akármelyik vad horrorfilm.
A bankárokhoz képest a börtönökben raboskodó pedofil, szadista sorozatgyilkosok ártatlan báránykák...
0
VÁLASZ
Aaron 2012. 01. 09. 15:49 | #13
Nemcsoda h folyton drágul az üzemanyag:
A kőolajat tanker hajó szállítja, ami gázolajjal megy...namost, ha emelik a kőolaj árát drágábban megy a szállítása, ami miatt drágább lesz a kőolaj, amitől még drágábban szállítják.....stb, stb.
Egyébként még egyik hülyének se jutott eszébe a kormánynál, hogy ha csökkenti a gázolaj adóját, akkor olcsóbb az élelmiszer, a közlekedés, sőt minden éppen ezért mindenki többet vásárol, amiből többet adóznak mint ha drágán adnák....
aztán az olcsó árak miatt nálunk vásárolnának a külföldiek is, ami megint plusz bevételként mutatkozna és a így tovább, államcsőd megoldva :D
A kőolajat tanker hajó szállítja, ami gázolajjal megy...namost, ha emelik a kőolaj árát drágábban megy a szállítása, ami miatt drágább lesz a kőolaj, amitől még drágábban szállítják.....stb, stb.
Egyébként még egyik hülyének se jutott eszébe a kormánynál, hogy ha csökkenti a gázolaj adóját, akkor olcsóbb az élelmiszer, a közlekedés, sőt minden éppen ezért mindenki többet vásárol, amiből többet adóznak mint ha drágán adnák....
aztán az olcsó árak miatt nálunk vásárolnának a külföldiek is, ami megint plusz bevételként mutatkozna és a így tovább, államcsőd megoldva :D
0
VÁLASZ
isshu 2012. 01. 09. 14:51 | #10
Rosszabbra számítottam: 1990ben 4.800 ft volt a minimálbér, amiből akkori áron egész pontosan 133 liter benzint vehettél, most ahhoz képest ha 93.000 lesz a minimálbér abból majdnem 220 litert vehetsz. De amúgy nekem se tetszik, hogy ennyibe kerül, mert lehetne fel ennyi is :/ :/
+1
VÁLASZ
Swordfish 2012. 01. 09. 14:37 | #8
Csak a reklámot jut eszembe: Te még mindig autóval jársz? Mondd te kinél bankolsz?
Még jó, hogy a fityisz felszólította anno az akkori kormányt, hogy azonnal intézkedjen az üzemanyagok jövedéki adójának csökkentése érdekében, nos akkor valamivel 300Ft felett járt a benzin emlékeim szerint.
Aljas tetü banda.
Még jó, hogy a fityisz felszólította anno az akkori kormányt, hogy azonnal intézkedjen az üzemanyagok jövedéki adójának csökkentése érdekében, nos akkor valamivel 300Ft felett járt a benzin emlékeim szerint.
Aljas tetü banda.
+3
VÁLASZ
exortus 2012. 01. 09. 14:32 | #7
1. Azóta rengeteget inflálódott a Forint,
2. az egy mesterségesen fenntartott árszint volt, amit a világpiaci árak alatt kaptunk a kgst rendszerben
3. az árak reálértéken(dollárban) ugyanúgy emelkednek az egész világon, mivel mindenkinek vannak finomítási,szállítási és beszerzési költségei, amik az egész világon nagyjából ugyanakkorák, és amit mindenkinek meg kell fizetnie
4. az adópolitikával befolyásolhatna az állam, csak attól a világpiaci ár komponenst mindenhol meg kell fizetned, és akkor is drágulna, ha nem akarod
2. az egy mesterségesen fenntartott árszint volt, amit a világpiaci árak alatt kaptunk a kgst rendszerben
3. az árak reálértéken(dollárban) ugyanúgy emelkednek az egész világon, mivel mindenkinek vannak finomítási,szállítási és beszerzési költségei, amik az egész világon nagyjából ugyanakkorák, és amit mindenkinek meg kell fizetnie
4. az adópolitikával befolyásolhatna az állam, csak attól a világpiaci ár komponenst mindenhol meg kell fizetned, és akkor is drágulna, ha nem akarod
+1
VÁLASZ
temp123456 2012. 01. 09. 14:10 | #3
És? A fagyi meg 50 fillér volt, most meg 135 Ft. Ez engem jobban zavar. :) (Főleg hogy nincs jogsim se)
0
VÁLASZ
http://www.youtube.com/watch?v=Enm0CBx52g4