MADve 2011. 11. 04. 15:17 | #20
az üvegházhatásról meg annyit, hogy kismiska a globális felmelegedés egészében. a dologért valójában az felelős, hogy egyre több betont termelünk magunk köré, ami akkumulálja a hőt, ráadásul egyre több a klimaberendezés is, amivel megintcsak nem a gáz a probléma, hanem az, hogy úgy hűtünk bent, hogy kifele melegítünk... az autóknál is a kibocsátott gáz a kisebbik probléma... szmog? kérdezz róla egy átlagosan fejlődő nagyvárost az ipari forradalom derekáról :) az autóknál sokkal nagyobb probléma az a rengeteg hő, amit a motorjaik termelnek, amiben az elektromos technológia ismételten csak sokkal kedvezőbb.
0
VÁLASZ
MADve 2011. 11. 04. 15:11 | #19
szerintem régen léteznek olyan technológiák, amik ezt lehetővé tennék, csak nem civil használatban. gondolj bele, hogy ott van a Macbook Air, ami papírvékony, pehelykönnyű, és ennek tetejébe 7 órát kibír aktív használat mellett... vagy ott vannak a különféle feketedobozok, amik esetenként hónapokig küldik a bivalyerős jelet az éterbe, akkor vajon a katonaság mikkel operálhat jelenleg?
különben ha nem lenne jövője, akkor nem létezne már kismillió működő prototípusa a technológiának, de szerintem valami hasonló véleménye lehetett az embereknek anno az első benzines autókról, amikor meglátták őket pöfögni meg erőlködni a több liter benzinnel, szemben az akkor korszerűnek titulált gőzgépekkel :)
a villanyszámláról annyit, hogy miden technológiának lejjebb megy az ára, amint elterjed a köznép körében, gondolj csak bele, mennyi volt egy laptop vagy egy mobiltelefon régen, és mennyi most, nem beszélve megint a méret- és hatásfokbeli fejlődéséről.
töltés? nem szeretem magam ismételni, de az előbb emlegettem Nikola Tesla nevét, aki kidolgozta egy olyan motor terveit, ami négy akkumulátorral működik, amelyek egymást töltik vissza.
amúgy meg az nem "kóperál", hanem "kooperál" :)
különben ha nem lenne jövője, akkor nem létezne már kismillió működő prototípusa a technológiának, de szerintem valami hasonló véleménye lehetett az embereknek anno az első benzines autókról, amikor meglátták őket pöfögni meg erőlködni a több liter benzinnel, szemben az akkor korszerűnek titulált gőzgépekkel :)
a villanyszámláról annyit, hogy miden technológiának lejjebb megy az ára, amint elterjed a köznép körében, gondolj csak bele, mennyi volt egy laptop vagy egy mobiltelefon régen, és mennyi most, nem beszélve megint a méret- és hatásfokbeli fejlődéséről.
töltés? nem szeretem magam ismételni, de az előbb emlegettem Nikola Tesla nevét, aki kidolgozta egy olyan motor terveit, ami négy akkumulátorral működik, amelyek egymást töltik vissza.
amúgy meg az nem "kóperál", hanem "kooperál" :)
0
VÁLASZ
MADve 2011. 11. 04. 14:55 | #18
sajnos így van, a hibrid technológia relatíve parasztvakítás. már a teljes autóparkot le lehetett volna cserélni elektromosra akár a 80-as évek vége felé, ha hajlandóak lettek volna invesztálni a töltőállomások kiépítésére, de leginkább ha nem lenne olyan disznónagy pénz a kőolajban. a hibrid csak annak a jele, hogy a tömegmédia is ráállt a probléma feszegetésére egy ideje, ráadásul az emberek már nem olyan ostobák mint a középkorban, és olykor-olykor belátnak a függöny mögé, mert az információs társadalom korában elkerülhetetlen az olyan médiumok jelenléte, mint például a WikiLeaks, így a nagyemberek kezdtek kicsit tartani a tömegtől.
azt meg, hogy az elektromos autó mennyire nem mai találmány, mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy Nikola Tesla már a múlt század elején vezeték nélküli árammal furikázott a saját készítésű autójával, egészen addig, amíg a kretén tengerészgyalogosok le nem rombolták az átjátszóját, mert szerintük a németeknek készítette kémkedést elősegítendő... más kérdés, hogy egy csomó találmányát már akkor visszautasították, arra hivatkozva, hogy a megvalósításuk túl költséges lenne, halála után pedig az FBI beszedett minden technikával és vele kapcsolatos dokumentumot és "top secret" kategóriába sorolta. aki nem hiszi, járjon utána :P
azt meg, hogy az elektromos autó mennyire nem mai találmány, mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy Nikola Tesla már a múlt század elején vezeték nélküli árammal furikázott a saját készítésű autójával, egészen addig, amíg a kretén tengerészgyalogosok le nem rombolták az átjátszóját, mert szerintük a németeknek készítette kémkedést elősegítendő... más kérdés, hogy egy csomó találmányát már akkor visszautasították, arra hivatkozva, hogy a megvalósításuk túl költséges lenne, halála után pedig az FBI beszedett minden technikával és vele kapcsolatos dokumentumot és "top secret" kategóriába sorolta. aki nem hiszi, járjon utána :P
0
VÁLASZ
Bekomman 2011. 11. 03. 19:54 | #16
Nem hiszem, h a villanyautóknak van jövője. Egész egyszerűen egy olyan gyorsantölthető és nagy kapacitású aksit kéne kitalálni, ami Ezt lehetővé teszi. Persze akkor még mindig ott a kérdés, h melyik a kevéssé környezetszenyező, mert én elismerem, h szmogriadó esetén jó a vllanyautó, de szeintem sincs semmi más haszna, minthogy kiebrudálja a kipufogógázt a városból Visontára :) Az egésznek a legnagyobb hibája annak a rendszernek a hatásfoka ami tölti az aksit, nem is beszélve az akku töltés hatásfokáról.
Miért nem a töltési idő? Mert azt ki lehetne küszöbölni. Pl a "benzinkútnál" nem töltőre kéne dugni az aksit, hanem aksit cserélni. Persze így az aksi a kúthálózat tulajdona kellene, h legyen, de elvben működhet.
Másik megoldás: Troliautó, perssze mindenki találja ki, h hogyan fizetnék az emberek a villanyszámlát.
Amúgy a Nissan nem Renault tulajdon, csak kóperálnak.
Még amúgy: A villanymotor hatásfoka 90% körüli, a generátoré sokkal szarabb.
Hú de szívesen feltennék erről pár kérdést valakinek aki ért hozzá.
Miért nem a töltési idő? Mert azt ki lehetne küszöbölni. Pl a "benzinkútnál" nem töltőre kéne dugni az aksit, hanem aksit cserélni. Persze így az aksi a kúthálózat tulajdona kellene, h legyen, de elvben működhet.
Másik megoldás: Troliautó, perssze mindenki találja ki, h hogyan fizetnék az emberek a villanyszámlát.
Amúgy a Nissan nem Renault tulajdon, csak kóperálnak.
Még amúgy: A villanymotor hatásfoka 90% körüli, a generátoré sokkal szarabb.
Hú de szívesen feltennék erről pár kérdést valakinek aki ért hozzá.
0
VÁLASZ
loloppo 2011. 11. 03. 16:38 | #15
Amugy meg a szarvasmarha-tenyesztes felelos a az uveghaz gaz kibocsajtas jelentos reszeert.
Csak konnyu mindig az autokat okolni, mert azok vannak szem elott, meg budosek meg dudalnak.
A troli meg a villamos az mas teszta, kotottpalyasok szoval nem egyenerteku a villanyautoval.
Meg ugye irta valaki az akksikat, az egy masik nagyon gyenge pontja az egesz technologianak.
Ami a hatasfokot illeti, nem tudom mennyi pl. egy szen vagy olajeromu hatasfoka, plusz az aramot feltranszormaljak, szallitjak, letranszormaljak tobb lepcsoben, nem is beszelve hogy ejjel-nappal sokkal tobb aramot kell termelni, mint amennyit valojaban elhasznalunk hogy a rendszer stabil legyen... lehet hogy az egyenlet vege nem olyan rozsas hogy15 vs 60 szazalek hatasfok.
Csak konnyu mindig az autokat okolni, mert azok vannak szem elott, meg budosek meg dudalnak.
A troli meg a villamos az mas teszta, kotottpalyasok szoval nem egyenerteku a villanyautoval.
Meg ugye irta valaki az akksikat, az egy masik nagyon gyenge pontja az egesz technologianak.
Ami a hatasfokot illeti, nem tudom mennyi pl. egy szen vagy olajeromu hatasfoka, plusz az aramot feltranszormaljak, szallitjak, letranszormaljak tobb lepcsoben, nem is beszelve hogy ejjel-nappal sokkal tobb aramot kell termelni, mint amennyit valojaban elhasznalunk hogy a rendszer stabil legyen... lehet hogy az egyenlet vege nem olyan rozsas hogy15 vs 60 szazalek hatasfok.
0
VÁLASZ
Anton Chigurh 2011. 11. 03. 06:53 | #14
Szép kis álomkép, csak sajnos a világon mindent a pénz mozgat. Az autógyártók sem az óriási környezet tudatosságuk miatt tervezik a hibrid / elektromos autóikat, hanem mert hamarosan ez lesz az új "divat" és már előre be akarják biztosítani magukat, hogy a lehető legtöbb pénzt ki tudják majd sajtolni belőle.
+1
VÁLASZ
Traveller_x 2011. 11. 03. 00:30 | #13
Tök jó a villany, csak a tárolásához szükséges akksikat miután kinyiffantak meg majd kilőjük a holdra.
Ha beleveszed mennyi ideig bírja, és hány autó van, elég siralmas a kép.
Ha beleveszed mennyi ideig bírja, és hány autó van, elég siralmas a kép.
0
VÁLASZ
nkmedve 2011. 11. 03. 00:25 | #12
Persze, csak ahhoz, hogy te olyan hatásfokon használd, valahol meg is kell termelni az áramot (csak is megújuló erőforrásokat használva, egyébként semmi értelme) és egy hatékony infrastruktúra segitségével el kell jusson az autódba. Ez az ami jelenleg lehetetlen. Én is elismerem hogy ez a jövője (vagy legalább egy lehetséges jövője) az autózásnak, de jelenleg még legjobb esetben is csak a gazdagok játékszerei lehetnek az ilyen autók. Egyelőre a hibrideknek sokkal életképesebbek csak azok is nagyon drágák.
Amúgy a modern motorok hatásfoka inkább 30-40% között van, jobb Diesel-eknél akár 50% is lehet.
Amúgy a modern motorok hatásfoka inkább 30-40% között van, jobb Diesel-eknél akár 50% is lehet.
0
VÁLASZ
MADve 2011. 11. 02. 18:31 | #9
tesókám, az ipart már rég kiépítettük hozzá :) igazából arra volna szükség, hogy a kapitalizmus fénykorából hátramaradt profitorientált tetveket eltávolítsuk a döntő pozíciókból és fiatal, innovatív agyakat rakjunk a helyükre, akik kellőképpen csalódtak a jelenlegi gazdasági modellben és már jobban érdekli őket a közösség és a jövő mint a többéstöbbésmégtöbb pénz.
+1
VÁLASZ
loloppo 2011. 11. 02. 17:50 | #7
Es ha mar minden auto electromos, akkor honnan lesz annyi aram hogy eleg legyen mindenre?
Majd a zoldek megint hoborognek, hogy sok az eromu, atomot meg ugye nem lehet mert az veszelyes meg szennyezo, epitsunk hat szelfarmot meg gatakat, de ahhoz ipar is kell hogy tarsuljon (eszkozok, alkatresz...stb), akkor meg lesz meg tobb szennyezes haha.
Az elektromos auto nem megoldas semmire.
Majd a zoldek megint hoborognek, hogy sok az eromu, atomot meg ugye nem lehet mert az veszelyes meg szennyezo, epitsunk hat szelfarmot meg gatakat, de ahhoz ipar is kell hogy tarsuljon (eszkozok, alkatresz...stb), akkor meg lesz meg tobb szennyezes haha.
Az elektromos auto nem megoldas semmire.
0
VÁLASZ