A nagypapa után, most a nagymama is megmutatja, hogy mire képes egy négykerekű egy jó kézifékkel. ;)
isshu 2011. 08. 10. 10:56 | #49
Télleg lehet kuplung nélkül is váltani, csak ismerni kell az autót meg ki kell tapasztalni, hogy ne darálja be a fogaskerekeket, de kivitelezhető :D
0
VÁLASZ
ismeretlen 2011. 08. 08. 09:55 | #44
Tudod, ezt mindig máshogy tanítják, hogy kézifék, vagy sebesség. Kinek mi tetszik. Neked a sebesség, más inkább behúzza a kéziféket. Amúgy meg volt már nem egy koccanás abból, hogy a barom beszállt indította a kocsit és persze hogy sebességben volt. Szóval az se különb.
0
VÁLASZ
Snipp 2011. 08. 07. 13:37 | #43
Amúgy meg soha nem fogom megérteni az embereket amikor hallom hogy megállnak és tiszta erőből berántják a kéziféket. Minek? Elgurul az autó? egyesben van! Úgy elvontatni se lehet olyan erősen fogja akkor minek kézifék? Ez nem San Fransisco hanem Budapest! Nem fog elgurulni és feleslegesen koptatod a féket meg a tárcsát, így hamarabb kell amjd cserélni a semmiért... Sztem én még eddig életemben 4 szer húztam be a kéziféket ebből 4 szer Badacsonyban álltam a hegyen, de még ott is megfogta a rüki vagy az egyes.... Ja meg ha véletlenül nekimennek a parkoló autónknak behúzott kézifékkel porrá zúzzák a lökhárítót még csak egyesben meglökik a kocsit... na mind1 ez az én véleményem, de én is ütök párom kezére ha az én kocsim vezeti és nyúlna a kézifék felé:D
0
VÁLASZ
csaty 2011. 08. 07. 03:27 | #41
Ahogy már mondtam , sok a hegy errefelé, de nem tudsz olyant mutatni ahol ne tudnék elindulni felfele akár egy centi hátramenet nélkül ...mindezt hála a kéziféknek.Persze a bovden nyúlik a fék kopik , mint általában minden amit használunk, ilyen alapon jobb ha el sem indulunk , jobb a verdának.
+1
VÁLASZ
Swordfish 2011. 08. 06. 22:14 | #40
Egyébként bár a neve ezt sugallja (rögzítő fék), nem az autó tartós rögzítésére szolgál.
Arra ott a sebességváltó egyes, meg az ék a kerék elé/mögé, esetleg a padkának kormányzás.
Nem egy biztos dolog, a bovden is nyúlik, télen a dobféknél tényleg befagyhat, stb.
Emelkedőn elindulásnál viszont nagy segítség, ha ügyesen használod.
Arra ott a sebességváltó egyes, meg az ék a kerék elé/mögé, esetleg a padkának kormányzás.
Nem egy biztos dolog, a bovden is nyúlik, télen a dobféknél tényleg befagyhat, stb.
Emelkedőn elindulásnál viszont nagy segítség, ha ügyesen használod.
0
VÁLASZ
.::JunKieEQ::. 2011. 08. 06. 12:39 | #39
Volt má' olyan, hogy vontatással kellett megoldanunk ilyen fék befagyást.... :DDD
0
VÁLASZ
BusKeyCome 2011. 08. 06. 10:38 | #37
Én meg vasmacskát használok olyankor. Meg a kerekeket is kiékelem, biztos, ami biztos. :)
+1
VÁLASZ
BusKeyCome 2011. 08. 06. 10:35 | #36
Emlékeim szerint úgy tanítják, hogy télen, vízszintes terepen mellőzni kell a kézifékes parkolást, mert a bovden odafagyhat a kocsihoz, vagy mi a picsa, és hiába engeded ki a kéziféket, az akkor is behúzva marad.
0
VÁLASZ
csaty 2011. 08. 06. 00:57 | #29
Én parkoláskor , kézifék+1-es+kitekerem a kormányt jobbra teljesenn(habár azt mondják nem jó a szervónak?)......csak azért( és csak akkor) mert sokszor olyan helyen kell megállnom ,hogy fennáll az elhúzatás esélye, legalább akkor dolgozzon meg a rohadék a pénzéért...
Érdekes , hogy a zafirában nem visszont van egy 15 éves hyundai-om , abban kuplung nélkül nem lehet gyújtani .Kóreai biztonsági intézkedés...
Érdekes , hogy a zafirában nem visszont van egy 15 éves hyundai-om , abban kuplung nélkül nem lehet gyújtani .Kóreai biztonsági intézkedés...
0
VÁLASZ
rubigo 2011. 08. 05. 20:10 | #27
Ő is kézifékkel rögzítette az autót parkoláskor! :)
http://www.origo.hu/auto/20110805-megdolt-a-parhuzamos-parkolas-vilagrekordja.html
http://www.origo.hu/auto/20110805-megdolt-a-parhuzamos-parkolas-vilagrekordja.html
+1
VÁLASZ
rubigo 2011. 08. 05. 20:07 | #26
Én úgy tudom a kuplungot akkor is célszerű kinyomni indításkor, ha üresben van a váltó (én már reflexből is így szoktam). Kíméli az akksit (csak a kupkung előtti tengelyszakaszt kell meghajtania az önindítónak is). Javítson ki valaki, ha rosszul fogalmaztam.. :)
0
VÁLASZ
JoinR 2011. 08. 05. 15:14 | #16
Alapvetően egyetértek, de hogy kuplung nélkül váltani H-váltót autóban, az kicsit erős...max aszinkron váltóban működhet (vagy szekvenciálisban), ott is csak felfelé. Persze elméletileg (és gyakorlatilag is) lehetséges, de azt kitapasztalni úgy, hogy rutinszerűen menjen, egy fél váltóba kerül szerintem..
(egyébként én parkolásnál van hogy behúzom a kéziféket az 1-es mellett, mégiscsak 4 kerék van fogva 2 helyett (FWD-nél), és legalább nem rozsdál be a bowden)
(egyébként én parkolásnál van hogy behúzom a kéziféket az 1-es mellett, mégiscsak 4 kerék van fogva 2 helyett (FWD-nél), és legalább nem rozsdál be a bowden)
0
VÁLASZ
kiszely 2011. 08. 05. 15:00 | #14
Akkor tisztázzuk, mert nagyon nem értitek, amit írtam...
Amikor a kocsit LEPARKOLOD, akkor hagyd 1-ben, aztán annyi...nem kell a kézifék.
Namármost parkolás közben, mikor mész a csajoddal moziba igen ritkán maradsz a kocsiba nyomni a kuplungot...
Természetesen a piros lámpánál üres, és fék (bár az sem mindig kell, mert a piros lámpák többségénél van annyi felületi egyenetlenség az aszfaltban, hogy ne guruljon el a kocsi, azért a féket sem kell taposni végig, míg áll a kocsi.)
Kuplung valóban a váltáshoz van, meg segít elindulni, tulajdonképpen menet közben kuplung nélkül vidáman lehet pakolgatni a sebességeket, igaz sokat segít azért ha használod a kuplungot.
Így tiszta mindenkinek?! :)
Amikor a kocsit LEPARKOLOD, akkor hagyd 1-ben, aztán annyi...nem kell a kézifék.
Namármost parkolás közben, mikor mész a csajoddal moziba igen ritkán maradsz a kocsiba nyomni a kuplungot...
Természetesen a piros lámpánál üres, és fék (bár az sem mindig kell, mert a piros lámpák többségénél van annyi felületi egyenetlenség az aszfaltban, hogy ne guruljon el a kocsi, azért a féket sem kell taposni végig, míg áll a kocsi.)
Kuplung valóban a váltáshoz van, meg segít elindulni, tulajdonképpen menet közben kuplung nélkül vidáman lehet pakolgatni a sebességeket, igaz sokat segít azért ha használod a kuplungot.
Így tiszta mindenkinek?! :)
+1
VÁLASZ
Mr. Wallace 2011. 08. 05. 14:59 | #13
Jártam. Meg úgy is jártam, hogy az enyhe lejtőn álló autóban játszadozó gyermekem nullába lökte a váltót. Meg az autóm is gurult már el (Járó motorral). Szal én, most már mindig behúzom a kéziféket. Kuplunggal hosszan gurulni idegesítő, de sokkal veszélytelenebb, mint lejtőn folyamatosan fékezni, motorfék helyett.
0
VÁLASZ
elacka 2011. 08. 05. 14:45 | #10
nem azt mondtam hogy nem szabad használni, de mond mi a f@sznak kell egy kb 1-1,5 km-es lejtőn folyamatosan nyomott kuplunggal gurulni?
Vagy rakd üresbe, vagy hagyd motor-fékezni.
A kézifék meg jó hogy kell, csak én sem szoktam vízszintes terepen behuzogatni, sőt enyhe lejtőn is inkább a féket nyomom. Jártál már fagyos időszakban úgy hogy befagyott a kéziféked?
Vagy rakd üresbe, vagy hagyd motor-fékezni.
A kézifék meg jó hogy kell, csak én sem szoktam vízszintes terepen behuzogatni, sőt enyhe lejtőn is inkább a féket nyomom. Jártál már fagyos időszakban úgy hogy befagyott a kéziféked?
0
VÁLASZ
Mr. Wallace 2011. 08. 05. 14:39 | #9
Érdemes idelátogatni! Megtudtam as kommentekből, h a kézifék egy felesleges rossz, a kuplungnak meg árt a használat! Mindenkinek ajánlom a bkv-t volánt és mávot, ezek a legkobb autókímélők!
+1
VÁLASZ
elacka 2011. 08. 05. 14:33 | #8
hagyd egyesben? és közben nyomod a kuplungot? ne, ügye csak viccelsz.
az összes hajam tépni tudnám amikor nyomott kuplunggal gurul-kanyarodik vagy akármi mást csinál valaki.
Ismerek egy pár ilyen embert. Hidd el, nem tesz jót az autónak.
A kuplung azért van hogy tudj váltani. Nem azért hogy azon pihentesd a lábad!
az összes hajam tépni tudnám amikor nyomott kuplunggal gurul-kanyarodik vagy akármi mást csinál valaki.
Ismerek egy pár ilyen embert. Hidd el, nem tesz jót az autónak.
A kuplung azért van hogy tudj váltani. Nem azért hogy azon pihentesd a lábad!
-1
VÁLASZ
kiszely 2011. 08. 05. 13:21 | #1
Ilyenkor elgondolkozom, hogy hogy lehet valaki ennyire hülye, és egyáltalán hogy van még életben????
Az ok, hogy elfelejti kiengedni...de nem érzékeli, hogy a kocsi valahogy nem olyan mint amilyen szokott lenni????
Igaz én már attól is idegbajt kapok, mikor valaki vízszintes talajon megállás után egyből rántja a kézit... :D
Kézifék a hegyre való, meg drift megindításhoz... :DDDDD
Az ok, hogy elfelejti kiengedni...de nem érzékeli, hogy a kocsi valahogy nem olyan mint amilyen szokott lenni????
Igaz én már attól is idegbajt kapok, mikor valaki vízszintes talajon megállás után egyből rántja a kézit... :D
Kézifék a hegyre való, meg drift megindításhoz... :DDDDD
0
VÁLASZ