Hamblo 2011. 05. 14. 23:14 | #30
Azt nem tudom, hogy KRESZ szerint kinek volt igaza, de azt igen, hogy a baleset az a motoros hibája. Nem figyelt, és rosszul fékezett. Egy normális fékkel felszerelt motort ezen a távon meg lehetett volna állítani.
-1
VÁLASZ
NSZ 2011. 05. 10. 20:01 | #29
Lehet , hogy a kamion azért megy be szemből a kútra , mert pl jobb oldalon van a lefejtőcsonk( ami látszik is ) és csak igy tudja lefejteni a benyát.Lehet , hogy megvárta amig piros lesz és remélhetőleg nem jön autó,vagy kevés, ezért is mondja a motorosnak , hogy az piroson jött át. Igen 3 sávon kanyarodik mert nem Kispolszki , hanem kamion , nem fér el.Lehet , hogy lehet . . .
0
VÁLASZ
büntető 2011. 05. 06. 07:44 | #28
Elkerülhető lett volna ha jobban figyel.
De van amikor az előre gondolkodás nem elég.
Sajnos rengeteg autós van aki nem figyel a motorosokra. (kb 20 éve motorozok és autót is vezetek)
És még az autósok akarják hogy vezethessenek 125ccm motort B kategoriával.... pfff...
Miért nem lehet megtartani a szokásossá vált lépcsőt?
Még a segédmotor vizsgát is megszigorítanám látva amit művelnek a fiatal robogósok.
Vagy ennyi donor jelölt van?
De van amikor az előre gondolkodás nem elég.
Sajnos rengeteg autós van aki nem figyel a motorosokra. (kb 20 éve motorozok és autót is vezetek)
És még az autósok akarják hogy vezethessenek 125ccm motort B kategoriával.... pfff...
Miért nem lehet megtartani a szokásossá vált lépcsőt?
Még a segédmotor vizsgát is megszigorítanám látva amit művelnek a fiatal robogósok.
Vagy ennyi donor jelölt van?
0
VÁLASZ
Poti 2011. 05. 05. 18:13 | #26
Főúton megy a srác, valszeg 60-80 a megengedett, ennél nem megy többel. Ott áll a sárga ruhás, de lófaszt nem csinál, integetnie kéne, hogy lassítson a motoros, lássa, hogy van valami. Valóban béna volt, hogy eldobta a vasat, viszont ISSSZONYAT mázlija volt, hogy még pont nem ment rá a lábára a kamionos...egyértelműen a kamionos és a hibás és a motoros nem, illetve abban csak, hogy béna volt.
0
VÁLASZ
yoda_mester 2011. 05. 05. 14:51 | #25
Én nem motorozok. Csak annyit fűznék hozzá, hogy az összes motoros bekaphatja a külsősávban való száguldozással!
Sztem eléggé figyelni szoktam rájuk, de vannak olyan tehetségesek, hogy még egymásra sem figyelnek! Egyszerre érnek mögém, ilyenkor kissé jobbra húzódok, hogy elférjenek. De amikor az egyik jobbról, a másik balról előz, én meg jobbra húzódva felborítom véletlen, a szabálytalanabbat, mert mondjuk csak a másikat láttam akkor mi van?
A videóhoz pedig annyit, a kamionos is ügyes volt, de én a motorost "büntetném" inkább. Különben is, egy tartálykocsi nem elég nagy ahhoz, hogy észrevedd? Mármint szemmel.
Sztem eléggé figyelni szoktam rájuk, de vannak olyan tehetségesek, hogy még egymásra sem figyelnek! Egyszerre érnek mögém, ilyenkor kissé jobbra húzódok, hogy elférjenek. De amikor az egyik jobbról, a másik balról előz, én meg jobbra húzódva felborítom véletlen, a szabálytalanabbat, mert mondjuk csak a másikat láttam akkor mi van?
A videóhoz pedig annyit, a kamionos is ügyes volt, de én a motorost "büntetném" inkább. Különben is, egy tartálykocsi nem elég nagy ahhoz, hogy észrevedd? Mármint szemmel.
0
VÁLASZ
karmantyu 2011. 05. 05. 09:05 | #24
Teljesen egyetértek.
Csak egy komolyat kellett volna fékeznie a motorosnak, és simán megáll a kamion előtt.
Sajnos volt már „szerencsém” motorral elcsúszni (versenypályán volt szerencsére, nem közúton), kb. 60-65-ös tempónál, és ennek a távolságnak jó két-háromszorosát csúsztam az aszfalton.
Viszont amiért dicséret illeti a motorost, hogy legalább jó kesztyűje volt, és remélem normális motoros ruhája, és akkor karc nélkül megúszta a csúszást.
Sajnos a motor már nem volt annyira szerencsés.
De azért az ember a fontosabb!
Csak egy komolyat kellett volna fékeznie a motorosnak, és simán megáll a kamion előtt.
Sajnos volt már „szerencsém” motorral elcsúszni (versenypályán volt szerencsére, nem közúton), kb. 60-65-ös tempónál, és ennek a távolságnak jó két-háromszorosát csúsztam az aszfalton.
Viszont amiért dicséret illeti a motorost, hogy legalább jó kesztyűje volt, és remélem normális motoros ruhája, és akkor karc nélkül megúszta a csúszást.
Sajnos a motor már nem volt annyira szerencsés.
De azért az ember a fontosabb!
0
VÁLASZ
kocsonya 2011. 05. 04. 20:52 | #23
A megállási lehetőséget azért mondom még egyszeri megtekintés után biztosra, hogy nagyon kis sebességgel ér az illető a kamion kerekéhez, nem pedig odaposszan. Ergo, ha marad a motoron, szerintem meg tudott volna állni. Gatyafék nem olyan hatásos, mint a három tárcsa. :D
0
VÁLASZ
kocsonya 2011. 05. 04. 20:48 | #22
Volt egy főútvonal tábla is kint, illetve semmi sem utalt arra, hogy az egy kereszteződés, ahova a kamion 3 sávon keresztül hajtva a forgalmat akadályozva bekanyarodhatott volna. Ráadásul tiltott helyre akart bekanyarodni, az egyirányú forgalommal szembe igyekezett befele. Ebből hibásnak egyértelműen csak és kizárólag a kamionost lehet kihozni papíron! Az a rendőrségi jegyzőkönyvbe megemlítésre sem kerülne, hogy a motoros 200-al vagy 20-al közlekedett-e.
Az már másik kérdés, hogy valóban a megengedettnél valószínűleg gyorsabban közlekedett a motoros, bár nem tudjuk, hogy ez lakott területnek tekinthető-e tábla hiányában. Vezetni én sem vezetek motort, autót igen, viszont ültem motoron annyit, hogy egy gyakorlottabb vezetőnek igaz necces, de megoldható feladat lett volna a megállás a kamion !előtt!! :D
Konklúzió: a kamionosoknak is szabályosan kell közlekedni, mert ők a legveszélyesebbek a közlekedés összes többi résztvevőjére, ha 30+ tonnával hibáznak. A motoros pedig a tudásának határait túllépve nem elég körültekintően vezetett.
Az már másik kérdés, hogy valóban a megengedettnél valószínűleg gyorsabban közlekedett a motoros, bár nem tudjuk, hogy ez lakott területnek tekinthető-e tábla hiányában. Vezetni én sem vezetek motort, autót igen, viszont ültem motoron annyit, hogy egy gyakorlottabb vezetőnek igaz necces, de megoldható feladat lett volna a megállás a kamion !előtt!! :D
Konklúzió: a kamionosoknak is szabályosan kell közlekedni, mert ők a legveszélyesebbek a közlekedés összes többi résztvevőjére, ha 30+ tonnával hibáznak. A motoros pedig a tudásának határait túllépve nem elég körültekintően vezetett.
0
VÁLASZ
PredatorNo1 2011. 05. 04. 18:42 | #21
De előtte gondolom megelőzte azt a biciklist.. Ez a videó meg.. a kamionos hogy fordul be jobbra? Az út teljes baloldaláról?
0
VÁLASZ
rámnémetnemlelelmenteménmár 2011. 05. 04. 15:51 | #16
Nem tudom,hogy nálatok hogy van,de itt pesten a benzinkútaknak van egy bejáratuk és egy kijáratuk.A kijáratnál a szembe forgalom miatt "behajtani tilos" tábla van elhelyezve.Na most tisztán látszik,hogy fentebb volt a benzinkút bejárata.Ahogy én kiveszem,a kamion nem a túlsó oldalról(mert az a szembe sáv),hanem a belső sávból vágott át.Senki nem fordul itt balra-jobbra.....A főút belső sávjából akart szabálytalanul átvágni és bedöngetni egy "behajtani tilos"-on.Ennyi.
Kit érdekel,hogy egy zöld kabátos akárki ott lengedezik.Éppenséggel lehetne egy hajléktalan is,aki éppen egy metro újságot akar rámsózni.Miért kéne figyelni rá.Az tény,hogy a motoros gyorsan hajtott,de szerintem ez esetben ez mellékes,a baleset okozója a benga.
Kit érdekel,hogy egy zöld kabátos akárki ott lengedezik.Éppenséggel lehetne egy hajléktalan is,aki éppen egy metro újságot akar rámsózni.Miért kéne figyelni rá.Az tény,hogy a motoros gyorsan hajtott,de szerintem ez esetben ez mellékes,a baleset okozója a benga.
+1
VÁLASZ
Ytsro 2011. 05. 04. 15:34 | #15
Valamennyire mindenki hibás szerintem. Arra sem vállalkoznék, hogy ki inkább ki kevésbé! Azonban felhívnám a figyelmet, hogy a behajtani tilos táblás vélemények hibásak! Ugyanis nem volt kint a főúton a jobbra kanyarodni tilos tábla, sőt behajtani tilos sem, hanem ott jobbra le lehet hajtani, majd szinte egyből lehetne menni balra egy lerakodóhoz(vagy vm hasonló ahogy kiveszem) és lehetne menni jobbra a benzinkúthoz. És ott van a behajtani tilos tábla, nem pedig a főútról lehajtásnál... Ha a kamion lehajt jobbra a főútról és utána balra fordul, akkor semmilyen behajtani tilos táblája nincs és attól még ez az eset akkor is előáll... Tehát az a tábla lényegtelen! (Ugyan ilyen van Tolna megyében is, hogy a 6os főutat szinte csak egy szegély választja el a Lidl és Shell parkolótól, le lehet hajtani jobbra a főútról, majd szinte egyből balra be lehet menni vásárolni, de jobbra behajtani tilos van, csak a kútról lehet áthajtani a Lidlhez és onnan kis bekötő után vissza a főútra)
0
VÁLASZ
bornyu 2011. 05. 04. 14:08 | #14
Megnéztem párszor a videó elejét, és mivel előre láthatólag a kamionos besorolt a belső sávba, felszabadult a külső, én is csutka gázzal kikaptam volna külsőbe és hadd szóljon! Simán el tudnám képzelni, hogy én is járhattam volna ugyanígy. Tanulságos videó!!!
+1
VÁLASZ
Slarioux 2011. 05. 04. 14:01 | #13
Azért vágódott el szerintem, mert későn ismerte fel a helyzetet és pánikszerűen besatuzott első fékkel, majd a kerék blokkolt és kicsúszott. Emellé még hozzájött a viszonylag nagy sebesség is.
Véleményem szerint meg tudott volna állni, ha motorfékkel együtt csínján használja azt a bizonyos féket.
De én csak okoskodok:D
Véleményem szerint meg tudott volna állni, ha motorfékkel együtt csínján használja azt a bizonyos féket.
De én csak okoskodok:D
0
VÁLASZ
piszok alfred 2011. 05. 04. 13:51 | #12
A motoros kivételével a jelenet összes szereplője tisztában volt azzal, hogy mi történik.
Benézte.
A fizika meg büntet, azonnal, ahogy köll.
Benézte.
A fizika meg büntet, azonnal, ahogy köll.
0
VÁLASZ
Winston 2011. 05. 04. 12:33 | #11
Hm érdekes.
Llehet keresni, hogy ki hibázott, de látom előttem már ki is veséztétek.
Nekem csak egy kérdésem lenne: Mivel én nem motorozok, nem is tudok, így az merült fel bennem, hogy miért vágódott el "főhősünk"?
A kamera szemszögéből úgy tűnt, hogy azért még van távolság a kamionig (persze így csalóka a helyzet a távolság felmérését illetően), de konkrétan úgy jött le nekem, hogy eldobta magát az illető. Ahogy mondtam nem motorozok és nem is tudok. Ezért valaki világosítson már fel, hogy ez mire volt jó?
hgabi00 is írta, hogy esés nélkül is megoldható lett volna.
Ui.: Ha nem találják fel a kereket, most nincs ez a poszt!
Llehet keresni, hogy ki hibázott, de látom előttem már ki is veséztétek.
Nekem csak egy kérdésem lenne: Mivel én nem motorozok, nem is tudok, így az merült fel bennem, hogy miért vágódott el "főhősünk"?
A kamera szemszögéből úgy tűnt, hogy azért még van távolság a kamionig (persze így csalóka a helyzet a távolság felmérését illetően), de konkrétan úgy jött le nekem, hogy eldobta magát az illető. Ahogy mondtam nem motorozok és nem is tudok. Ezért valaki világosítson már fel, hogy ez mire volt jó?
hgabi00 is írta, hogy esés nélkül is megoldható lett volna.
Ui.: Ha nem találják fel a kereket, most nincs ez a poszt!
0
VÁLASZ
roberto 2011. 05. 04. 12:16 | #10
A behajtani tilos tábla vonatkozik a közlekedés minden résztvevőjére mivel nem volt kiegészítő tábla. Ha pedig már nem tud befordulni az első sávból akkor először meg kellett volna győződniük, hogy nem veszélyeztetik a forgalmat és utána elvégezni a jobbra fordulást. Ez esetben ez annyit jelent, hogy a "segítők" biztonságosan leállítsák a forgalmat a manőver előtt. A motoros pedig valóban túl gyorsan vezetett de mindenképpen a kamionos hibája volt a baleset. Persze elkerülhető lett volna ha a motoros szabályosan közlekedik. De akkor most nincs ez a poszt...
0
VÁLASZ
rámnémetnemlelelmenteménmár 2011. 05. 04. 11:55 | #9
Ha a kamionos figyelembe veszi a behajtani tilos táblát,most nincs ez a poszt....
+1
VÁLASZ
gezola 2011. 05. 04. 10:21 | #5
próbálj meg egy sávból bekanyarodni a benzinkúthoz a tartályautóval, ami az üzemanyag-utánpótlást hozza...
ott a sárga mellényes ürge, aki figyelmeztet a helyzetre, de a gyökér motoros nem is látja...
ha szabályosan, BALRÓL került volna, akkor most nincs ez a poszt...
ha SZABÁLYOS sebességgel megy a motoros, most nincs ez a poszt...
meg a trikós kamionsofőr arról beszél, hogy a motoros ezelőtt piroson ment át...
ott a sárga mellényes ürge, aki figyelmeztet a helyzetre, de a gyökér motoros nem is látja...
ha szabályosan, BALRÓL került volna, akkor most nincs ez a poszt...
ha SZABÁLYOS sebességgel megy a motoros, most nincs ez a poszt...
meg a trikós kamionsofőr arról beszél, hogy a motoros ezelőtt piroson ment át...
0
VÁLASZ
nkmedve 2011. 05. 04. 10:19 | #4
Itt nagyrészt a kamion volt a hibás, de nem teljesen. A kamionoknál nem ritka a 3 sávos kanyarodás, mert általában nem tudnak a külső sávról bekanyarodni a méretük miatt (ezt az autósok nagy része tudja és előre fékez ha kamiont lát hasonló helyzetben) + a motoros se az útszakasznak megfelelő sebességgel kozlekedett.
Szerencse, hogy nem lett nagyobb baj. Én személy szerint nem bánnám, ha a motorosok kicsit felelősségteljesebben közlekednének (volt már bajom velük néhányszor) elvégre ők járhatnak a legrosszabbul egy (akár kissebb) csattanás következtében.
Szerencse, hogy nem lett nagyobb baj. Én személy szerint nem bánnám, ha a motorosok kicsit felelősségteljesebben közlekednének (volt már bajom velük néhányszor) elvégre ők járhatnak a legrosszabbul egy (akár kissebb) csattanás következtében.
0
VÁLASZ