isshu 2011. 04. 12. 21:11 | #16
Ez k**va jó köszi:)
0
VÁLASZ
Hartmi 2011. 03. 12. 16:58 | #9
Gondolom csak a mutatvány kedvéért lekötötték a bal oldali féltengelyt, hogy azt a kereket ne hajtsa (nem látom hogy a difitől menne tengely a bal agyig), majd difizár bekapcsol. Egy kerék is fel tudja gyorsítani az autót. Ugyanezt a mutatványt a jobb oldali kerékkel nem tudnák most megcsinálni. Valami ilyesmit tudok gondolni :)
0
VÁLASZ
Swordfish 2011. 03. 11. 23:35 | #7
Tényleg érdekelne, hogy ez hogy van megoldva.
Elvileg ha az egyik oldalon a hajtott kerekek a levegőben vannak, akkor ugye nem vesznek fel nyomatékot.
A difi miatt a másik oldalra ugyanennyi (nulla) nyomaték jut, tehát nem tudna haladni.
Ha össze van zárva a diffi, akkor meg mindkét oldali kerék egyforma sebességgel forog.
Hogy lehet úgy megbuherálni, hogy a fenti eredményt kapjuk?
Tényleg csak a levegőben lévő kereket kéne fékezni, mint az elektronikus diffizár?
Elvileg ha az egyik oldalon a hajtott kerekek a levegőben vannak, akkor ugye nem vesznek fel nyomatékot.
A difi miatt a másik oldalra ugyanennyi (nulla) nyomaték jut, tehát nem tudna haladni.
Ha össze van zárva a diffi, akkor meg mindkét oldali kerék egyforma sebességgel forog.
Hogy lehet úgy megbuherálni, hogy a fenti eredményt kapjuk?
Tényleg csak a levegőben lévő kereket kéne fékezni, mint az elektronikus diffizár?
0
VÁLASZ
Mr. Wallace 2011. 03. 11. 13:46 | #3
Drága piciny bogaram!
Mielőtt okítanál, nem kéne utánanézned, hogy működik a diffi. Megpróbálom pár szóban elmesélni: úgy adja át az erőt, hogy a két kerék fordulata teljesen eltérő lehet, és mindig a kisebb ellenállást tanúsító kerék fordulata lesz nagyobb. Ennek kiküszöbölésére találták ki a differenciál zárat, de még ennél is van eltérés, enélkül a meghajtott kerék a kanyarban erősen csikorogna, az autó meg össze-vissza csúszkálna. Ez még ingyen volt, a további technika órákért már díjat számítok fel!
Mielőtt okítanál, nem kéne utánanézned, hogy működik a diffi. Megpróbálom pár szóban elmesélni: úgy adja át az erőt, hogy a két kerék fordulata teljesen eltérő lehet, és mindig a kisebb ellenállást tanúsító kerék fordulata lesz nagyobb. Ennek kiküszöbölésére találták ki a differenciál zárat, de még ennél is van eltérés, enélkül a meghajtott kerék a kanyarban erősen csikorogna, az autó meg össze-vissza csúszkálna. Ez még ingyen volt, a további technika órákért már díjat számítok fel!
0
VÁLASZ
Mr. Wallace 2011. 03. 11. 12:10 | #1
A terheletlen, meghajtott kerék, ilyen esetben forog, mint a veszett fene. Vagy a féket buherálták meg, hogy a jobb, bal oldal külön-külön fékezhető legyen vagy fék az egész.
0
VÁLASZ