rubigo 2011. 06. 24. 08:50 | #66
http://index.hu/gazdasag/magyar/2011/06/24/ttobbet_visz_az_m6-os_mint_amennyit_hoz/
0
VÁLASZ
rubigo 2011. 02. 18. 20:39 | #65
http://index.hu/gazdasag/magyar/2011/02/18/egymilliardos_adocsalas_az_m6-oson/
Ilyen tényleg csak nálunk van.... :S
Ilyen tényleg csak nálunk van.... :S
+1
VÁLASZ
rubigo 2011. 02. 14. 14:58 | #63
harijeti hozzászólása a bama.hu-n (http://bama.hu/baranya/kozelet/utzar-az-m6-on-repedesek-az-alagutban-359522)
"Biztos túl sok földet hordtak fölé, hogy normálisnak nézzen ki az alagút. Csak most a plusz teher alatt a salakból készült olcsó beton szétesik, de szerintem poton 5-6 milliárdból meglehet javítani ezt is. Azért örülök ,hogy a méregdrága szarból 1 év alatt már fos lett."
Ezen besz*rtam :)
"Biztos túl sok földet hordtak fölé, hogy normálisnak nézzen ki az alagút. Csak most a plusz teher alatt a salakból készült olcsó beton szétesik, de szerintem poton 5-6 milliárdból meglehet javítani ezt is. Azért örülök ,hogy a méregdrága szarból 1 év alatt már fos lett."
Ezen besz*rtam :)
0
VÁLASZ
thisisreal 2011. 02. 12. 18:02 | #57
Az a gáz, hogy valaki ezt még be is veszi. Igaz ilyen gyenge magyarázkodással még az Unitef'83 Zrt. sem próbálkozott (36. komment), de azért BME-s egyetemi tanárok terjesztik, persze... 2 kockásfülű nyuszi mese között, mi?
0
VÁLASZ
I. C. Wiener 2011. 02. 12. 17:59 | #56
Nos, valahol érthető a felháborodás, hiszen az adófizetők pénzükből épült, műszakilag (és gazdaságilag) indokolatlan módon, nem?
0
VÁLASZ
Tooni 2011. 02. 12. 11:01 | #51
Nem tesznek bele, a katapult az ágyú és a rakéta feltalálása óta elavult :P
Katapultülés pedig van egyesekben: http://www.youtube.com/watch?v=ZoKkaOZVnD4
Inkább a rácsos ablak egy csatahajón (hehe, tengeralattjárón).
Katapultülés pedig van egyesekben: http://www.youtube.com/watch?v=ZoKkaOZVnD4
Inkább a rácsos ablak egy csatahajón (hehe, tengeralattjárón).
0
VÁLASZ
BusKeyCome 2011. 02. 12. 10:47 | #50
Kb. annyi értelme volt ide alagutat építeni, mintha a metróba vagy helikopterbe katapultot terveznének...
0
VÁLASZ
imagi 2011. 02. 12. 09:10 | #49
Azért ez a megoldás lett megvalósítva, mert 147 méter széles sávban kellet volna földkisajátítást végezni. Nem arról van szó úgy is sokkal olcsóbb és jobb lett volna, de 1,5 év a jogi hercehurca hogy ezt meg lehessen építeni, és Pécsre 2010-re oda kellett érni. Ez van. Az pedig hogy az egyik beszakadt a 4-ből nem is olyan rossz arány ahhoz képest hogy nem állékony lösztalajba mi vagyunk az elsők akik alagutat verünk :). Tessék szidni a politikusokat akik presztízskérdést csináltak a pécsi autópályából. Ilyen lett. A forrásaim fecsegő egyetemi tanárok a BME-ről.
0
VÁLASZ
Gregory 2011. 02. 11. 22:18 | #47
Én ezt tényleg nem hiszem el. Ennyire találékony csak a magyar ember lehet. Normális ember mit csinálna? A mező tetejére tervezné a vonalvezetést, nem alá... Németországban van egy szabály, hogy az autópálya maximális emelkedése 4%-os lehet. Lehet, hogy itt is hasonló elgondolásból oldották meg így, csak 0-t akartak? Hát sikerült, amit ideépítettek az egy nagy nulla. Egy hónappal az átadás után beomlik az alagút, beszakad az aszfalt. Ehhez csak gratulálni tudok.
0
VÁLASZ
Wharton 2011. 02. 11. 22:14 | #46
Sajnos részben a Fideszre is gondolok. Az M7-es völgyhíd, a Fidesz találmánya, csak a következő kurmány ideje alatt készült el. Nem volt gyenge az elmúlt nyolc év, de sajnos nincsenek illuzióim a következő éveket illetően sem. Már remegve várom a debreceni stadiont is. Lesz baj ott is bőven, már a szándék is megkérdőjelezhető, ha csak a tervezett milliárdok elköltésére gondolok. Szerintem jó ötlet volt az alagút, csak kár, hogy nem lejt....:-)
0
VÁLASZ
punisherxxx 2011. 02. 11. 21:33 | #45
Egyet mondjom meg nekem valaki, azt hogy minek építettek oda alagutat amikor semmi szükség nem volt rá??? A képen is látszik hogy semmi hegy vagy olyan akadály nincsen amihez szükséges lenne az alagút. De, én megmondom nektek előre a választ, szerintem csak azért építették hogy Gyurcsányék felvágjanak vele hogy MAgyarországon is van alagút, meg hogy egy kis pénzt lopjanak belőle, de ezzel csak nevetségessé tették az országot más országok előtt ahol tényleg szükség volt az alagutakra, mert olyan hegységek vannak mint az Alpok vgay még sorolhatnám, ahol tényleg nem lehet azt megoldani hogy átmennek a hegy felett....
0
VÁLASZ
BAT 2011. 02. 11. 20:15 | #43
Ékes példája annak hogy Magyarországon semmi nem változott már nagyon rég óta. Ugyanazt az értelmetlen világot éljük mint a "TANU" című, sajnálatos módon örökzöld fílmben. Persze a megnevezések- és szereplők változnak, más a mostani rendszer marketingje. Még más a motiváció is, ott az ideológia és a karhatalom, itt a pénz és a mutyizás, az elvtársakból meg urak lettek...
De a magyar alagútról és völgyhídról csak a "Magya Narancs" tud eszembe jutni :) (ne a FIDESZ-re gondolj...) "kicsit sárga, kicsit savanyú, de a miénk" ...
De a magyar alagútról és völgyhídról csak a "Magya Narancs" tud eszembe jutni :) (ne a FIDESZ-re gondolj...) "kicsit sárga, kicsit savanyú, de a miénk" ...
0
VÁLASZ
eNMi 2011. 02. 11. 19:22 | #42
".... Ekkor merült fel az alagutakkal kombinált vonalvezetés megvizsgálásának gondolata, amelyet a NIF Zrt. kért a megalapozott döntés meghozásának érdekében. Az alagutas változat vizsgálatának szükségességét indokolta az a tény is, hogy a környezetvédelmi hatóság 2000-ben elutasító határozatot hozott a Baranya Megyei Növényegészségügyi és Talajvédelmi Állomás (NTÁ) állásfoglalása miatt, mely szerint a nyomvonal ezen a szakaszon talajvédelmi érdeket sért.... .... Mind az általunk, mind a független szakértő által készített vizsgálat ugyanarra a következtetésre jutott – az alagutas változat az olcsóbb, és az egyéb szempontok miatt is kedvezőbb....
....
- az alagút nélküli, lapos rézsűvel nyitott változat földfölöslegének elszállítása, elhelyezése igen jelentős többletköltséggel jár, melyet tovább növelnek a kisajátítási költségek, valamint a bevágásos szakaszokon megépíteni szükséges vadátjárók – vagyis völgyhidak az autópálya felett;
- a támfalas (szűkített) bevágással tervezett változat esetében a földfölösleg csökken ugyan, de a cölöpalapozású támfalak költsége itt is jelentős többletköltséget okoz, továbbá itt is szükség van kisajátításra és vadátjárók építésére;
- az alagutas szakaszon elmarad a kisajátítási költség, minimális a földfelesleg, ugyanakkor további, nem forintosított előnyei vannak, nevezetesen:
– nincs tájseb, az alagút feletti terület érintetlen marad
– művelhető, a vadállomány számára átjárható (Gemenc!);
– az alagutak télen-nyáron, akár több műszakban is építhetők, nincs kitéve a kivitelező az időjárás viszontagságainak
– löszös talajban bevágások építése fokozottan időjárásfüggő
– minimalizálható a meglévő közút - hálózat terhelése, hiszen körülbelül 800 ezer (!) teherautónyi fuvar elmarad, szükségtelenné válik, mivel ekkora mennyiségű földet nem kell elszállítani. Ezzel igen nagymértékben csökken a lakosságot érintő környezeti terhelés (légszennyezés, zaj, épületek károsodása) is....."
akkor is nevetséges! ez igy még ronda is.
....
- az alagút nélküli, lapos rézsűvel nyitott változat földfölöslegének elszállítása, elhelyezése igen jelentős többletköltséggel jár, melyet tovább növelnek a kisajátítási költségek, valamint a bevágásos szakaszokon megépíteni szükséges vadátjárók – vagyis völgyhidak az autópálya felett;
- a támfalas (szűkített) bevágással tervezett változat esetében a földfölösleg csökken ugyan, de a cölöpalapozású támfalak költsége itt is jelentős többletköltséget okoz, továbbá itt is szükség van kisajátításra és vadátjárók építésére;
- az alagutas szakaszon elmarad a kisajátítási költség, minimális a földfelesleg, ugyanakkor további, nem forintosított előnyei vannak, nevezetesen:
– nincs tájseb, az alagút feletti terület érintetlen marad
– művelhető, a vadállomány számára átjárható (Gemenc!);
– az alagutak télen-nyáron, akár több műszakban is építhetők, nincs kitéve a kivitelező az időjárás viszontagságainak
– löszös talajban bevágások építése fokozottan időjárásfüggő
– minimalizálható a meglévő közút - hálózat terhelése, hiszen körülbelül 800 ezer (!) teherautónyi fuvar elmarad, szükségtelenné válik, mivel ekkora mennyiségű földet nem kell elszállítani. Ezzel igen nagymértékben csökken a lakosságot érintő környezeti terhelés (légszennyezés, zaj, épületek károsodása) is....."
akkor is nevetséges! ez igy még ronda is.
0
VÁLASZ
Ytsro 2011. 02. 11. 18:32 | #37
A legtöbben miért a mérnököket, meg a kivitelezőket szidják? Pontosítok... A mérnökök hibásak, mert nem mindent számoltak, terveztek meg pontosan... A kivitelezők hibásak, mert nem biztos, hogy mindent úgy csináltak és azt tettek, amit kellett volna... De kérem, ez nem az alagútrendszer egyedi hibája! Magáért, ezért a műért, nem a mérnökök, meg kivitelezők a hibásak. Hiába töritek el kezüket, lábukat, vagy akasztjátok ki/fel. Csak az a hibás, aki megrendelte... Hülye lenne a mérnök, vagy kivitelező saját megélhetését kidobni az ablakon, mert ő maga értelmetlennek, vagy hülyeségnek tartja azt, amit megrendelnek tőle... Az a megrendelő baja... Szóval nem értem milyen eljárás kellene itt a tervező mérnökök ellen. :( Más... Engem dühít ez az alagutas dolog. Látom benne a fantáziát, mert presztizsnek jó ez. Megmutasssuk a nagy világnak, hogy mi eztetet is megtugggyuk csinyálni. Ezt még indoknak is el tudnám fogadni. Na de kérem, hogy ha már benevezek ilyenre, akkor sajnáltak még 1-2, 3-4 vagy több milliárdot arra, hogy kicsit jobb anyagot tegyenek bele, vagy sűrűbbre tervezzék a vízelvezetést, hogy akkor már tartós is maradjon... Hmm... Vagy még nagyobbat gondoltak! Megmutassuk, hogy mi olyan fasza gyerekek vagyunk, hogy felépíttetjük milliárdokért rosszul, javítgatjuk milliárdokért, majd elbontatjuk milliárdokért. Hmm, na ez már az igazi fitogtatás... Ha ez az utolsó volt a terv, akkor meg elismerésem a gondolatmenetért, megtusaccsuk ki az úr a dombon! :)
0
VÁLASZ
RokkantTroll 2011. 02. 11. 18:01 | #33
Börtönbe? Bocsi, de luxus kategóriás üdülőre gondoltál...
0
VÁLASZ
Pöpe 2011. 02. 11. 15:44 | #20
Az aszfaltot is felszántotta a gazda
http://www.beol.hu/bekes/kozelet/az-aszfaltot-is-felszantotta-a-gazda-355380
:D
http://www.beol.hu/bekes/kozelet/az-aszfaltot-is-felszantotta-a-gazda-355380
:D
0
VÁLASZ
Dmckayals 2011. 02. 11. 15:40 | #17
Fél órája keresem, de megvan... mindent elmond
http://www.youtube.com/watch?v=x3sl6A9ckSA&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=x3sl6A9ckSA&feature=related
+1
VÁLASZ
Mr.T. 2011. 02. 11. 15:40 | #16
Na itt már azt mondom hogy indokolt az alagút, ez megkerülhetetlen!
http://29.media.tumblr.com/tumblr_leea7mVb3G1qz7hmlo1_500.jpg
http://29.media.tumblr.com/tumblr_leea7mVb3G1qz7hmlo1_500.jpg
0
VÁLASZ
Pöpe 2011. 02. 11. 15:37 | #14
Jéé helybéli :):) pont ezt akartam felhozni anno volt ez a fejlesztési terv hogy Battonya- Orosháza közötti út felújítás. Nem is tudom mi volt a határidő, Battonya-Mezőkovácsháza között még meg csináltát régen. Utána pár éve Mezőkovácsháza- Nagybánhegyesi útelágazás között fél vagy egy évig (!!!!!!) csináltak 5km-es szakaszt, és utána bejelentették, hogy elfogyott a pénz...ja és Kaszaper-Orosháza kirakták a 40es táblákat....
Kaszaperről kivezető úton szántotta fel valaki az utat???
Kaszaperről kivezető úton szántotta fel valaki az utat???
0
VÁLASZ
Pöpe 2011. 02. 11. 15:32 | #13
Egyéb hihetlen jó ötletek :
- kormányzati negyed ami nem épült meg :
" A Népszabadság korábbi információi szerint ugyanis 200 milliót különítettek el a költözés előkészítésére, amiből 15,6 millió forintot költöttek el (!!!!!!), de további 33 millió forintot kell még kifizetni tervezéssel kapcsolatos költségekre (!!!!!!!) . A politikus ezzel kapcsolatban írásbeli kérdést nyújtott be Kiss Péter kancelláriaminiszterhez. Kíváncsi ugyanis arra, hogy hogyan fordulhat elő most már sokadszor, hogy olyan beruházásokra költ pénzt a kormány, amelyek aztán soha nem valósulnak meg. Megemlítette ennek kapcsán a kormányzati negyed projektet, melyre szerinte 10 milliárdot(!!!!) költött feleslegesen a kormány."
4-es metró, no komment.....
Nemzeti színház 90-es évek vége "Nemzeti gödör"
Kátyúzás, kézzel és lapáttal (!!!!)
és még sorohatnánk estig....
- kormányzati negyed ami nem épült meg :
" A Népszabadság korábbi információi szerint ugyanis 200 milliót különítettek el a költözés előkészítésére, amiből 15,6 millió forintot költöttek el (!!!!!!), de további 33 millió forintot kell még kifizetni tervezéssel kapcsolatos költségekre (!!!!!!!) . A politikus ezzel kapcsolatban írásbeli kérdést nyújtott be Kiss Péter kancelláriaminiszterhez. Kíváncsi ugyanis arra, hogy hogyan fordulhat elő most már sokadszor, hogy olyan beruházásokra költ pénzt a kormány, amelyek aztán soha nem valósulnak meg. Megemlítette ennek kapcsán a kormányzati negyed projektet, melyre szerinte 10 milliárdot(!!!!) költött feleslegesen a kormány."
4-es metró, no komment.....
Nemzeti színház 90-es évek vége "Nemzeti gödör"
Kátyúzás, kézzel és lapáttal (!!!!)
és még sorohatnánk estig....
+1
VÁLASZ
Krisaaaak 2011. 02. 11. 15:31 | #12
Völgy híd+ alagút kell, de az hogy az iskolában nincs fűtés az le van szarva. Ha erre az alagút rendszerre van pénz, akkor legalább csinálják meg normálisan. Ha jól tudom Ausztriában van olyan országút, amit Hitler csinált még anno az 1940-es években. (javítsatok ki, ha rosszul tudom). Tényleg ez már bicska nyitogató. Nálunk Orosháza és Kaszaper közt lévő, nemzetközi forgalmat bonyolító, útra nem futotta, pedig az állapota az lassan földút kategória.
0
VÁLASZ
Fabiana 2011. 02. 11. 15:17 | #10
Vajon hol vették a tisztelt tervező-mérnök urak a diplomájukat? A józsefvárosi piacon?
Mindenesetre jó drágán adhatták az aláírásukat ehhez a "mesterműhöz"! Megkeresni őket és kezüket-lábukat eltörni!
Már csak azt sajnálom, hogy kénytelen vagyok rajta utazni, ha nem akarok feleslegesen kerülni...
Mindenesetre jó drágán adhatták az aláírásukat ehhez a "mesterműhöz"! Megkeresni őket és kezüket-lábukat eltörni!
Már csak azt sajnálom, hogy kénytelen vagyok rajta utazni, ha nem akarok feleslegesen kerülni...
0
VÁLASZ
Mr P 2011. 02. 11. 15:08 | #8
Érdekes :-D Az M3-as mogyoródi szakaszán ennél jóval nagyobb szintkülönbségeket oldottak meg felszíni vonalvezetéssel. Nálunk az ilyet vakondtúrásnak tartanak. AZ ilyet szét kell taposni, nem megfúrni.
Én mind a megrendelő, mind a tervező, mind a kivitelező ellen eljárást indítanék.
Én mind a megrendelő, mind a tervező, mind a kivitelező ellen eljárást indítanék.
+1
VÁLASZ
Chimorin 2011. 02. 11. 14:55 | #1
Erről nekem az jut eszembe, hogy a "MÁV vonatok menetideje azért ilyen sok, hogy fenntartsuk a nagy ország látszatát.".
Én sosem gondoltam volna, hogy ennyire f@sz tervezés létezhet, és valaki rá is bólint. Kb. Transport Tycoon-ban csináltam ilyeneket, mert jól nézett ki, meg volt rengeteg (értsd: RENGETEG) feleslegesen elkölthető dollármillióm. Ennek megfelelően az ország gazdasági állapotát figyelembe véve igen érdekes, hogy ez létrejöhetett.
A megoldás persze úgyis az, hogy "valakinek a valakijének pont szüksége volt egy ilyen beruházásra, hogy eltűnhessen a ráfordított pénz".
Amúgy a kép jópofa, mert a parcellázás miatt optikailag teljesen úgy néz ki, mintha legalább 3 kép lenne egymás fölé pakolva :)
Én sosem gondoltam volna, hogy ennyire f@sz tervezés létezhet, és valaki rá is bólint. Kb. Transport Tycoon-ban csináltam ilyeneket, mert jól nézett ki, meg volt rengeteg (értsd: RENGETEG) feleslegesen elkölthető dollármillióm. Ennek megfelelően az ország gazdasági állapotát figyelembe véve igen érdekes, hogy ez létrejöhetett.
A megoldás persze úgyis az, hogy "valakinek a valakijének pont szüksége volt egy ilyen beruházásra, hogy eltűnhessen a ráfordított pénz".
Amúgy a kép jópofa, mert a parcellázás miatt optikailag teljesen úgy néz ki, mintha legalább 3 kép lenne egymás fölé pakolva :)
+2
VÁLASZ