- Annyira abszurd, ha valaki vékony jégre merészkedik, főleg soktonnás géppel, hogy a baleset szinte biztos megtörténik. Azt hinnénk, ilyen felelőtlenséget senki sem követ el, pedig még autós is akad, aki útnak nézte a patakot. De nekik szerencséjük volt.
cila 2010. 11. 10. 19:15 | #18
Sajnos, a 2. magyar hadsereget akkor támadták meg az orosz tankok, amikor a Don jege már megbírta a súlyukat. :(
0
VÁLASZ
Ytsro 2010. 11. 10. 13:17 | #13
Integettek neki, hogy állj-állj. A sofőr meg azt gondolta kicsit megsüllyedt, majd kijön, ha nyomom a gázt... Aztán amíg meg nyomja a gázt és forog a lánctalp, vagy mi a neve, ki az a hülye, aki odamegy hozzá... Amikor meg már abbahagyta a gáz nyomását, akkor már süllyedt bele rendesen... Jégbe süllyedő/boruló több tonnás gépre aki felugrik, az megint csak nem bátor, hanem hülye... Amikor meg a víz alatt van, szerencsétlen magára marad, mert ahogy látom, torlódtak fel ott akkora jéglemezek, hogy natúr ember erővel semmit nem lehet kezdeni vele, olyan 52s-nél látszik is jól... Ha csak kásás, vagy teljesen jég nélküli a vízfelszín, még ha ilyen hideg akkor is, meggondolandó, hogy menjen-e segíteni, de így, hogy nem tud hol menni, vagy ha tudna is, nagy valószínűséggel ő se tud már feljönni, nem várható el, hogy menjenek utána. Ahogy nézem orosz videó, ahogy nézem azon a patakon jó pár centis jég volt, aminek a képződéséhez, főleg egy mozgó és nem álló vízfelszínen kurva hideg időnek kell lennie, az a jégkásás lötty már az első pillanatban kezdett újra összefagyni... És akkor még nem beszéltem a videón is látható uszadékfa és rönkök által képzett akadályokról, mely nem csak a be, hanem a kijutást is gátolja... Az megint más kérdés, hogy annak ellenére, hogy az én véleményem szerint nem várható el tőlük a saját életük kockáztatása (ami szerintem itt nagy valószínűségű volt), attól még etikus, vagy humánus dolog-e lekamerázni... De a segítség és a kamerázás különválasztható... Használta volna a telót tűzoltó-rendőr-mentő hívására akkor már inkább, így már bele lehet kötni :)
0
VÁLASZ
Mr. Wallace 2010. 11. 10. 13:11 | #9
a fülkeajtót kb 170X70 cm-re saccolom. Ez azt jelenti, hogy 1 méter mélyen 119 kg súlynak megfelelő erőt kell kifejteni a kinyitásához.
0
VÁLASZ
kamubekLaca 2010. 11. 10. 10:33 | #6
És ssscsabának igaza van. Elég egy kis víz a fülkébe. A kisebb felületről írott mondatomat pedig visszavonnám, nem volt helyes az állításom.
0
VÁLASZ
kamubekLaca 2010. 11. 10. 10:29 | #5
10 méter mélyen is még "csak" kétszerese a nyomás a légkörinek. Nem tudom pontosan a mértékét, de az biztos, hogy olyan nehéz nem lehetett, mint mondjuk egy kisebb felület esetén és azt sem hiszem, hogy olyan mélyre lemerült. Az viszont szomorú, hogy a rést a jégen nehéz lehetett megtalálni...
0
VÁLASZ
Syra 2010. 11. 10. 09:57 | #3
Már ilyen mélységben is hatalmas a nyomás. Pont az lett volna a mázlija ha nem szorult be a levegő, mert akkor kiegyenlítődik a nyomás és kitudja nyitni az ajtót. Nem tudom basszus elég para szitu, ha 4-5 perc alatt nem szedték ki onnan akkor hello, ráadásul ha mondjuk csak a fülke felét öntötte el a víz, onnan kb 2-3 perce volt hogy kitörje az ablakokat mert hypothermia miatt már elkezd zsibbadni remegni és elgyengülni az ember.
0
VÁLASZ