s&w küldte:
URL: http://ob121.blog.hu/2014/01/07/a_kinai_szuperexpresszek
Szöveg: A kínai szuperexpresszek.
Kínai gyorsvasút 400 km/h-s sebességgel. A 202 kilométeres táv így 45 percre rövidült.
Kedden hivatalosan is átadták a Sanghajt Hangzhouval összekötő gyorsvasútvonalat, melyen a CRN-380A típusjelzésű vonatok közlekednek. A vonaljegy 2300 Ft-nak megfelelő jüanba kerül (első osztályon se vészes: ott 3700 Ft).
spd 2010. 10. 30. 14:39 | #22
http://www.youtube.com/watch?v=2Hnne7brqHo -- 5 perc környékén csinálnak egy érdekeset...
0
VÁLASZ
izébigyó 2010. 10. 29. 22:28 | #20
???
"Összesen 40 db 8 kocsis és 100 db 16 kocsis készül el."
Tehát a szerelvények száma 8 ill. 16, és gondolom azért készül el ilyen sok belőle, mert más vonalakra is tervezik bevezetni, pl. 2012-ig terveznek még 1318 km-t építeni, amivel Pekinget összekötnék Sanghajjal.
"Összesen 40 db 8 kocsis és 100 db 16 kocsis készül el."
Tehát a szerelvények száma 8 ill. 16, és gondolom azért készül el ilyen sok belőle, mert más vonalakra is tervezik bevezetni, pl. 2012-ig terveznek még 1318 km-t építeni, amivel Pekinget összekötnék Sanghajjal.
0
VÁLASZ
rebecca 2010. 10. 29. 22:22 | #19
Azt nem értem, hogy mihez kell a 140 szerelvény? Már amennyiben a wikinek hihetünk... Erre a négyszáz -oda-vissza nyolcszáz- kilométerre ennyi szerelvény már majdnem folyamatos kocsisor... Terveznek még ilyen nagysebességű vonalakat? Mert ha nem, a felesleges kocsikat a metróhoz kölcsönadhatnák... :-)
0
VÁLASZ
Zeulogus 2010. 10. 29. 20:15 | #18
Nekem van idén "vasútépítés" nevű tárgyam a műszaki karon, de ott mikor megemlítettem ezt, fél órás röhögés következett.
Ma Magyarországon 140 km/h-ra tervezzük a vonalakat, 120-ra engedélyezik őket, és 100 maximumra használják hivatalosan. Ahhoz hogy mi ennyivel menjünk, legalább 800-ra kellene tervezni a vonalat :D
Szerintem hamarabb lesz nekik holdbázisuk, mint nekünk 400 km/h-val közlekedő vonatunk...
Na majd a következő században srácok, van még mit tenni addig :)
Ma Magyarországon 140 km/h-ra tervezzük a vonalakat, 120-ra engedélyezik őket, és 100 maximumra használják hivatalosan. Ahhoz hogy mi ennyivel menjünk, legalább 800-ra kellene tervezni a vonalat :D
Szerintem hamarabb lesz nekik holdbázisuk, mint nekünk 400 km/h-val közlekedő vonatunk...
Na majd a következő században srácok, van még mit tenni addig :)
+1
VÁLASZ
brandboy 2010. 10. 29. 18:37 | #17
Badár Sanyinak(ex-vasutas,ex-színész,komikus) van egy olyan poénja,hogy kérdezte egyszer egy kollégáját:
-Hogyan lehetséges,hogy annak idején az első Vác-Pest vonaton(amin még maga Petőfi is utazott) pont annyi volt a menetidő, mint amennyi most ?
-Hát, a távolság az most is ugyanannyi,mint amennyi akkor volt ! :)
-Hogyan lehetséges,hogy annak idején az első Vác-Pest vonaton(amin még maga Petőfi is utazott) pont annyi volt a menetidő, mint amennyi most ?
-Hát, a távolság az most is ugyanannyi,mint amennyi akkor volt ! :)
+1
VÁLASZ
Cableguy 2010. 10. 29. 17:24 | #15
nekem is a 4es metró jutott eszembe. drága is lassan is épül szarabb is lesz és milyen ocsmányak a vagonjai.
Ha a vezetőinket exportáljuk akkor tönkre fognak menni odakint a cégek. erről kicsit a 7 tonna dollár című film jutott eszembe, amikor is kint mentek csődbe és itthon folyt pálinka a csapból.
Ha a vezetőinket exportáljuk akkor tönkre fognak menni odakint a cégek. erről kicsit a 7 tonna dollár című film jutott eszembe, amikor is kint mentek csődbe és itthon folyt pálinka a csapból.
0
VÁLASZ
ügikxvsgdnmxk 2010. 10. 29. 16:58 | #14
Én tudom! Aki ott lop és lebukik, az hivatalosan ólommérgezést kap fejbe.
+1
VÁLASZ
balalajkalamajka 2010. 10. 29. 16:54 | #13
Az a cikkből nem derül ki,hogy egyáltalán megáll e a 45 perces út során.
0
VÁLASZ
ügikxvsgdnmxk 2010. 10. 29. 16:45 | #11
Nem biztos hogy a gyorsulásal van baj, csak a lassulással. Lehet hogy csak motorfék van rajta.
0
VÁLASZ
vagyokakilehetek 2010. 10. 29. 16:31 | #8
de csak oda felé szóló jegyet vegyünk nekik. visszatérésről nem lehet szó :D :D
+1
VÁLASZ
...feco... 2010. 10. 29. 16:17 | #6
Persze! Merthogy nálunk kötelező hátulra felcsavarozni a nagy piros palacsintasütőt, amit a menetszél a második kanyarban tépne le 400-nál, és az lerepülve elkaszálná marika nénit, aki a biciglire támaszkodva legelteti a tehenet a sínek mellett (között)!
Nem lehetsz ilyen felelőtlen, hogy ennek a kockázatát bevállalod!
mondjuk én egyszer buszval utaztam 42 km távolságon, 2:30 percig úgy, hogy folyamatosan mentünk! ugyanez kocsival 42 perc alatt megvan... azóta is gondolkodom, hogy mégis mit csinálok rosszul... ennyi idő alatt majdnem lesétálható...
Nem lehetsz ilyen felelőtlen, hogy ennek a kockázatát bevállalod!
mondjuk én egyszer buszval utaztam 42 km távolságon, 2:30 percig úgy, hogy folyamatosan mentünk! ugyanez kocsival 42 perc alatt megvan... azóta is gondolkodom, hogy mégis mit csinálok rosszul... ennyi idő alatt majdnem lesétálható...
+1
VÁLASZ
szaky 2010. 10. 29. 16:01 | #5
A Debrecen Budapest- Nyugati közti 221 Km- távolságot a mávval 3890 Forint ellenében teheted meg gyorsvonattal másodosztályon átlag 3 és fél óra alatt bár aki utazott már mával az tudja hogy náluk elég rugalmas az idő. A hipermodern vagonokról nem is szólva, és mint tudjuk a MÁV veszteséges lehet át kéne néznünk Kínába hogy ott hogy is csinálják ezt?
0
VÁLASZ
balalajkalamajka 2010. 10. 29. 15:58 | #4
Ha a 4-es metrót vesszük alapul,akkor kb.2047-re lenne használható állapotban.:)
0
VÁLASZ
ügikxvsgdnmxk 2010. 10. 29. 15:44 | #2
Nekünk akkor sem lehetne ilyen ha egyébként lenne rá pénz.
Szinte lemerném fogadni, hogy a magyar igényes hatóság igényeinek nem felelne meg a fék. De ha mégis akkor rossz helyen lenne az indexe. Vagy valami....
Szinte lemerném fogadni, hogy a magyar igényes hatóság igényeinek nem felelne meg a fék. De ha mégis akkor rossz helyen lenne az indexe. Vagy valami....
0
VÁLASZ
http://rt.com/news/158116-china-super-maglev-train/