Sajnos így van. Nagyon sokan pillanatnyi előnyökért (pl. kettővel előrébb álljon a dugóban :) ) hihetetlen durva kockázatokat vállalnak. Komolyan nem értem... :(
Mimis 2010. 06. 10. 07:55 | #103
Csakhogy mennyire felesleges az indexekről vitatkoznunk, mert úgysem használják (meghát ugye az átlag magyar vezetői mentalitás):
reggel jövök Vecsés felől Ferihegy 1 irányába, 2x2 sáv. Ismerőst kiteszem fléúton a reptéri rendőrségnél (érts: van egy kis "alsóbbrendű út" jobbra. A lényeg, vissza akarok menni erről az utacskáról erre a 2x2 sávra, a jobb szélsőbe, jobbra kanyarodva. 3 autó jön a belsőben, a külső teljesen szabad. Nekem index kint van (bár azt töki úgysem látja balról, de mindegy), elkezdenék szépen kigurulni, már kint van a kocsi orra a külsőben, erre a 2. autó a belsőből index, és minden egyéb fény-, hang- és karjelzés nélkül kivág a külsőbe, majd pont előttem ugyanilyen stílusban vissza. Utána meg nekiáll kalimpálni, hogyhát mit képzelek én, hogy ki akarok onnan jönni, mikor ő a belsőben közlekedik.
Tehát vannak ilyen barmok, akinek amúgy rohadtul mindegy lenne, hogy Te kijössz-e, vagy sem, de Te akkor is rohadjál ott meg a helyeden, mert ő közlekedik. Ha meg nekemjön, akkor én vagyok a hibás, mert nem adtam elsőbbséget. A yard ilyenkor rohadtul leszarja ám, hogy nem jelzett sávváltást, és Te tulajdonképpen "tiszta" sávba kanyarodtál volna. Ő ment a főúton, neki van igaza. És sajnos egyre több ilyet látok mostanság, és ez picit elszomorít :(
Jahh, és most pláne vigyázzatok, mert itt ez a rohadt meleg, és ez kétfajta pilótát hoz elő az utakra. Az egyik neve Szundi. Ő képes tökig feltekert ablakok mellett megfőni a klíma nélküli autóban, minek következtében totálisan bekábul, és hajlamos a többsávú utakat egysávúra konvertálni. A másikat Zupermen- nek hívják, ez az a típus, akinek a fognyoma ottvan a kormányban. Ő az , aki "beférek oda még, beférek oda még, beférek... b@ssza meg, nem férek be", oszt satufék. Ezek hajlamosak dugóban, hosszú piros lámpáknál 1-1 autó megelőzése érdekében bárkit letolni. (Múltkor egy ilyen mellé odagurulva teljesen normális hangon megkérdeztem, hogy "hova siettél, féltél, hogy lekésed a dugót?" , vigyorgott, és csak vakarta a fejét)
reggel jövök Vecsés felől Ferihegy 1 irányába, 2x2 sáv. Ismerőst kiteszem fléúton a reptéri rendőrségnél (érts: van egy kis "alsóbbrendű út" jobbra. A lényeg, vissza akarok menni erről az utacskáról erre a 2x2 sávra, a jobb szélsőbe, jobbra kanyarodva. 3 autó jön a belsőben, a külső teljesen szabad. Nekem index kint van (bár azt töki úgysem látja balról, de mindegy), elkezdenék szépen kigurulni, már kint van a kocsi orra a külsőben, erre a 2. autó a belsőből index, és minden egyéb fény-, hang- és karjelzés nélkül kivág a külsőbe, majd pont előttem ugyanilyen stílusban vissza. Utána meg nekiáll kalimpálni, hogyhát mit képzelek én, hogy ki akarok onnan jönni, mikor ő a belsőben közlekedik.
Tehát vannak ilyen barmok, akinek amúgy rohadtul mindegy lenne, hogy Te kijössz-e, vagy sem, de Te akkor is rohadjál ott meg a helyeden, mert ő közlekedik. Ha meg nekemjön, akkor én vagyok a hibás, mert nem adtam elsőbbséget. A yard ilyenkor rohadtul leszarja ám, hogy nem jelzett sávváltást, és Te tulajdonképpen "tiszta" sávba kanyarodtál volna. Ő ment a főúton, neki van igaza. És sajnos egyre több ilyet látok mostanság, és ez picit elszomorít :(
Jahh, és most pláne vigyázzatok, mert itt ez a rohadt meleg, és ez kétfajta pilótát hoz elő az utakra. Az egyik neve Szundi. Ő képes tökig feltekert ablakok mellett megfőni a klíma nélküli autóban, minek következtében totálisan bekábul, és hajlamos a többsávú utakat egysávúra konvertálni. A másikat Zupermen- nek hívják, ez az a típus, akinek a fognyoma ottvan a kormányban. Ő az , aki "beférek oda még, beférek oda még, beférek... b@ssza meg, nem férek be", oszt satufék. Ezek hajlamosak dugóban, hosszú piros lámpáknál 1-1 autó megelőzése érdekében bárkit letolni. (Múltkor egy ilyen mellé odagurulva teljesen normális hangon megkérdeztem, hogy "hova siettél, féltél, hogy lekésed a dugót?" , vigyorgott, és csak vakarta a fejét)
0
VÁLASZ
Caselli 2010. 06. 10. 07:51 | #102
Azoknak akik még mindig azt gondolják, hogy a fehérnek nem kell balra indexelnie, mert egyenesen megy:
Már csak amiatt is kell, mert ha nem indexel és mögötte is jön valaki, akkor az csak annyit fog látni, hogy itt áll valaki az út közepén. Ha jelzi, hogy le akar térni, akkor egyértelmű a helyzet.
Persze mondjuk sokan csinálják azt is, hogy egyszer csak elkezdenek fékezni főúton és mikor már megálltak, akkor kezdenek indexelni, hogy le akarnak fordulni. Gratula nekik, sokat segítettek a többi közlekedőnek...
Már csak amiatt is kell, mert ha nem indexel és mögötte is jön valaki, akkor az csak annyit fog látni, hogy itt áll valaki az út közepén. Ha jelzi, hogy le akar térni, akkor egyértelmű a helyzet.
Persze mondjuk sokan csinálják azt is, hogy egyszer csak elkezdenek fékezni főúton és mikor már megálltak, akkor kezdenek indexelni, hogy le akarnak fordulni. Gratula nekik, sokat segítettek a többi közlekedőnek...
0
VÁLASZ
Kovi87 2010. 06. 10. 00:51 | #100
Végigolvastam a hsz-eket, vannak ám milyen állítások :DD
Aki a védett úton halad, egyenesen halad, hiába kanyarodik az út mértanilag. Ha bármilyen irányba elhagyja, akár "egyenesen" is, indexelnie kell!, a védett úton egyenesen haladóknak pedig elsőbbséget adni, ha előtte menne át [balra megy tovább az út, egyenesen akarok menni, de jönnek jobbról]. Az alárendelteknél meg jobb kéz szabály van. Remélem sikerült érthetően fogalmazni, kissé álmos vok már.
Nem rég volt is majdnem 1 balesetem ilyen miatt.. Kereszteződés, védett út balra tart, egyenesen akarom elhagyni, erre balról jön egy szintén egyenesen elhagyni kívánó autó lassítás, index, stb nélkül. 2mp-el hamarabb érek be a kereszteződésbe, pont belém rohan. Meg még azokat bírom, akik 1 körforgóba balra indexelnek. Ez mondjuk nem baleset veszélyes, csak fura/felesleges :]
Aki a védett úton halad, egyenesen halad, hiába kanyarodik az út mértanilag. Ha bármilyen irányba elhagyja, akár "egyenesen" is, indexelnie kell!, a védett úton egyenesen haladóknak pedig elsőbbséget adni, ha előtte menne át [balra megy tovább az út, egyenesen akarok menni, de jönnek jobbról]. Az alárendelteknél meg jobb kéz szabály van. Remélem sikerült érthetően fogalmazni, kissé álmos vok már.
Nem rég volt is majdnem 1 balesetem ilyen miatt.. Kereszteződés, védett út balra tart, egyenesen akarom elhagyni, erre balról jön egy szintén egyenesen elhagyni kívánó autó lassítás, index, stb nélkül. 2mp-el hamarabb érek be a kereszteződésbe, pont belém rohan. Meg még azokat bírom, akik 1 körforgóba balra indexelnek. Ez mondjuk nem baleset veszélyes, csak fura/felesleges :]
0
VÁLASZ
shablon 2010. 06. 09. 20:33 | #93
Az elég baj ha Te még ilyet soha nem hallottál, feltéve ha nincs jogositványod! Kit érdekel hogy letérsz a főútról...? Mindenkit érdekel aki a környéken tartózkodik és azt lesi hogy mit fogsz csinálni! Azért mert a férjednek akármilyen jogsija van az nem jelenti azt hogy tudja a kreszt!!! Ezek szerint nem tudja.... :D:D:D:D
0
VÁLASZ
brigi_cica 2010. 06. 09. 20:05 | #92
itt mindenki lebasz. nem azt mondtam hogy a föútról lekanyarodást ne jelezzük. azért ilyen hülye én sem vagyok. én azt mondtam hogy amikor van egy keresztezödés, és a föúton lévö kocsi egyenest megy nem akar lekanyarodni. de mégis indekelsz azért mert majd ö lefog térni a föútról. na most egy másik kocsi mit fog gondolni? szerintetek tuni fogja hogy most nem akar lekanyarodni hanem folytatni akarja útját, de csak azért jelez mert majd ö lefog térni az útról??????? ilyen képet láttam ezen a kresz teszten és meghökkentem rajta. én nem tudom hogy hogyan müködnek ezek a dolgok magyarországon, de az biztos hogy itt ilyen nincs.na ezt magyarázzátok meg nem kell itt lebaszni!!!
0
VÁLASZ
Mimis 2010. 06. 09. 19:25 | #89
Még mindíg azt mondom, hogy úgy a legegyszerűbb megérteni, ahogy anno nekem elmondta az a közlekedésis ismerősöm.
A főutat (gondolatban) kiegyenesíted, az összes többi utat vele együtt elforgatod. Így ha nem egyenesen haladsz a főúton az így kapott kereszteződésedben, akkor bizony indexelned kell. Ennyi.
A főutat (gondolatban) kiegyenesíted, az összes többi utat vele együtt elforgatod. Így ha nem egyenesen haladsz a főúton az így kapott kereszteződésedben, akkor bizony indexelned kell. Ennyi.
0
VÁLASZ
lb7 2010. 06. 09. 19:04 | #87
Ha nekem nem hisztek, itt a jogszabály!
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól:
Irányváltoztatás, irányjelzés
29. § (1) Aki járművel irányt változtat (terelővonalat, az úttest szélét vagy képzeletbeli felezővonalát átlépi, forgalmi sávot változtat, másik útra bekanyarodik, főútvonalról vagy szilárd burkolatú útról letér stb.) köteles az azonos irányban vagy szemben haladó, irányt nem változtató járműveknek elsőbbséget adni.
(2) Az irányváltoztatást - ide nem értve a körforgalmú útra történő bekanyarodást - a művelet előtt kellő időben megkezdett és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jelezni. E rendelkezést kell alkalmazni a körforgalmú útról történő letérés esetében is. A jármű vezetője egyéb esetben (pl. útkereszteződésben kanyarodó főútvonalon való továbbhaladás esetén) is adhat irányjelzést, ha ezzel továbbhaladási irányáról a közlekedés más résztvevői számára többlettájékoztatást ad, az irányjelzés azonban megtévesztő nem lehet.
(3) Az irányjelzést irányjelző készülékkel, ilyen készülékkel fel nem szerelt jármű esetében pedig karral vagy jelzőtárcsával kell adni, oly módon, hogy az elölről, hátulról és a megfelelő oldalról jól látható legyen.
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól:
Irányváltoztatás, irányjelzés
29. § (1) Aki járművel irányt változtat (terelővonalat, az úttest szélét vagy képzeletbeli felezővonalát átlépi, forgalmi sávot változtat, másik útra bekanyarodik, főútvonalról vagy szilárd burkolatú útról letér stb.) köteles az azonos irányban vagy szemben haladó, irányt nem változtató járműveknek elsőbbséget adni.
(2) Az irányváltoztatást - ide nem értve a körforgalmú útra történő bekanyarodást - a művelet előtt kellő időben megkezdett és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jelezni. E rendelkezést kell alkalmazni a körforgalmú útról történő letérés esetében is. A jármű vezetője egyéb esetben (pl. útkereszteződésben kanyarodó főútvonalon való továbbhaladás esetén) is adhat irányjelzést, ha ezzel továbbhaladási irányáról a közlekedés más résztvevői számára többlettájékoztatást ad, az irányjelzés azonban megtévesztő nem lehet.
(3) Az irányjelzést irányjelző készülékkel, ilyen készülékkel fel nem szerelt jármű esetében pedig karral vagy jelzőtárcsával kell adni, oly módon, hogy az elölről, hátulról és a megfelelő oldalról jól látható legyen.
0
VÁLASZ
RockerBandy 2010. 06. 09. 18:53 | #83
Márpedig, ha kanyarodik a főút és te azon haladsz, nem kell indexelned. ellenben, ha el akarod hagyni (még, ha ezzel ugye egyenesen is mész) akkor indexelni kell.
0
VÁLASZ
brigi_cica 2010. 06. 09. 18:39 | #81
én még ilyet soha nem hallottam hogy kell indexelni ha elhagyod a föutat és mégis mész egyenesen tovább nem kanyarodsz le. megkérdeztem a férjem akinek internacionális jogsia van hogy hallot már-e ilyet, és azt mondta hogy ilyet még soha az életbe nem hallot és hogy ez nagyon nagy marhaság mert sok balesetet okozhat. én is úgy tudom hogy akkor indexelsz amikor lekanyarodsz vagy sávot váltasz. de amikor mész egyenesen minek indexelni, kit érdekel hogy elhagyod a föutat vagy sem :D :D
0
VÁLASZ
Shadow Beast 2010. 06. 09. 18:00 | #78
szerintem ilyenkor jobbkéz szabály alapján a piros hagyja el egyenesen a főútvonalat azután a fehér
0
VÁLASZ
Gubameister 2010. 06. 09. 12:42 | #67
Na ebbe a városba se költöznék.
Amúgy ha már körforgó, én valahol azt olvastam, hogy pl a párizsi Diadalív körüli hatalmas körforgóban nem érvényes az autósok biztosítása. Ez benne van a szerződésben már aláírás előtt.
Amúgy ha már körforgó, én valahol azt olvastam, hogy pl a párizsi Diadalív körüli hatalmas körforgóban nem érvényes az autósok biztosítása. Ez benne van a szerződésben már aláírás előtt.
0
VÁLASZ
Mimis 2010. 06. 09. 12:37 | #64
Szerintem ezek mókásabbak... én tuti kiéheznék, mire kitalálnék... :)
http://m.blog.hu/au/autofilia/image/csiky944/0629/k%C3%A9p2.jpeg
http://m.blog.hu/pe/petya2007/image/korforgalom/korforgalom3.jpg
http://m.blog.hu/au/autofilia/image/csiky944/0629/k%C3%A9p2.jpeg
http://m.blog.hu/pe/petya2007/image/korforgalom/korforgalom3.jpg
0
VÁLASZ
Mage_ster 2010. 06. 09. 12:34 | #62
Ezek szerint Neked még nincs jogsid, ergo nem értem miért okoskodsz egy olyan helyzetben, ami egyértelmű? MIért nem bírod felfogni, hogy indexelnie kell afehér gépjárműnek, ha elhagyja a főútvonalat, és mivel a szemből érkezőnek meg elsőbbségadási kötelezettsége van, meg kell várnia hova fog "kanyarodni". Egyenesen folytatja az útját, vagy pedig ténylegesen elfordul balra, és a kék melletti szakaszon folytatja útját!
Értsd már meg öcsém
Értsd már meg öcsém
0
VÁLASZ
Mimis 2010. 06. 09. 12:31 | #60
Azért, mert a gyalogosnak a kanyarodó gépjárművel szemben mindíg elsőbbsége van.. :)
Bár ha 10 méterrel feljebb van egy zebra, akkor rá lehet kiabálni, hogy "fuss csirke, fuss az életedért... :)"
Egyébként az olyan "puhatestűektől" én is frászt kapok. Busz mögött a zebra, megállok, elengedem a gyalogkakukkot. Elindulok, erre a busz előtt (annak takarásából) átrohan előttem. Oszt ha átmegyek a tyúkszemén, akkor meg még tán fel is háborodik... :)
Bár ha 10 méterrel feljebb van egy zebra, akkor rá lehet kiabálni, hogy "fuss csirke, fuss az életedért... :)"
Egyébként az olyan "puhatestűektől" én is frászt kapok. Busz mögött a zebra, megállok, elengedem a gyalogkakukkot. Elindulok, erre a busz előtt (annak takarásából) átrohan előttem. Oszt ha átmegyek a tyúkszemén, akkor meg még tán fel is háborodik... :)
0
VÁLASZ
bungle 2010. 06. 09. 12:29 | #59
Igazán lehetne ilyen is a tesztben: http://www.funpic.hu/hu.picview.php?id=25608 :D
0
VÁLASZ
Tooni 2010. 06. 09. 12:26 | #56
Igen és tényleg:
http://noob.hu/2010/06/09/huszar_uti_gyalogot.jpg
Már csak azt nem értem, gyalogátkelő nélkül miért van elsőbbsége a parasztnak?
Ez is része volt az év eleji változtatásoknak?
http://noob.hu/2010/06/09/huszar_uti_gyalogot.jpg
Már csak azt nem értem, gyalogátkelő nélkül miért van elsőbbsége a parasztnak?
Ez is része volt az év eleji változtatásoknak?
0
VÁLASZ
Mimis 2010. 06. 09. 12:18 | #55
Ehhh... gyerekek.. :) Pofon egyszerű. Közlekedésis ismerős rendőr mondta (na de az ilyen ismerősért azért most ne nézzetek le, jó :) ):
"Ilyen eset pofon egyszerű. A főútvonal minősül egyenesnek. Egyszerűen egyenesítsd ki, a többit meg told el vele együtt. Ha nem a főútvonalon haladsz tovább, akkor KELL indexelned, és mindenkinek elsőbbséget kell adnia Neked, kivéve azt, aki a főúton "egyenesen" halad tovább..."
Egyébként meg rohadtul mindegy, hogy kell-e indexelnie, vagy sem, a magyar vezetési kultúrában az index olyan extra, amivel annyira spórolnak, mintha elfogyna az izzóból a villogás. (és egyébként meg akkor van elsőbbséged, ha megadják. :) )
Egyébként van nálunk egy kereszteződés, ahol még a fenti ismerős is csak vakarta a fejét. (Van ott minden: kanyarodó földút, 3 alsóbbrendű út, földút, aszfaltos út, félig aszfaltos út (nem vicc), szal tényleg minden... :) ) Azt mondta, hogy itt egy balesetnél nem tudnák megmondani, hogy ki nem adott elsőbbséget kinek. :) Ha nem tudnak helyszínen betétlappal megegyezni, akkor valszeg mindegyik fél bírságot kapna valamilyen jogcímen.
"Ilyen eset pofon egyszerű. A főútvonal minősül egyenesnek. Egyszerűen egyenesítsd ki, a többit meg told el vele együtt. Ha nem a főútvonalon haladsz tovább, akkor KELL indexelned, és mindenkinek elsőbbséget kell adnia Neked, kivéve azt, aki a főúton "egyenesen" halad tovább..."
Egyébként meg rohadtul mindegy, hogy kell-e indexelnie, vagy sem, a magyar vezetési kultúrában az index olyan extra, amivel annyira spórolnak, mintha elfogyna az izzóból a villogás. (és egyébként meg akkor van elsőbbséged, ha megadják. :) )
Egyébként van nálunk egy kereszteződés, ahol még a fenti ismerős is csak vakarta a fejét. (Van ott minden: kanyarodó földút, 3 alsóbbrendű út, földút, aszfaltos út, félig aszfaltos út (nem vicc), szal tényleg minden... :) ) Azt mondta, hogy itt egy balesetnél nem tudnák megmondani, hogy ki nem adott elsőbbséget kinek. :) Ha nem tudnak helyszínen betétlappal megegyezni, akkor valszeg mindegyik fél bírságot kapna valamilyen jogcímen.
0
VÁLASZ
Gubameister 2010. 06. 09. 12:08 | #51
Errtu-nál a pont. Az egy helyzetbeli anomália, hogy nem tudhatod, hogy én ténylegesen balra/jobbra kanyarodom vagy pedig egyenesen haladok tovább. Ennek ellenére az irányváltoztatás tényét (fizikailag hiába nem húzom se balra se jobbra a kormányt attól még a szabályok szerint ez is irányváltásnak számít mivel elhagyom a főutat) jeleznem kell.
Bár az engem is érdekelne ha a poszt képen látható piros jármű jobbra irányjelzőzök mert egyenesen halad tovább a fehér jármű pedig balra de egyenesen halad tovább akkor kinek van elsőbbsége és mi alapján? A kölcsönös engedékenységalapján? Valakinek van valami ötlete? És a helyszínelők (tutira kihívnám a rendőröket egy ilyen koccanásnál) vajon kinek a felelősségét állapítják meg?
Bár az engem is érdekelne ha a poszt képen látható piros jármű jobbra irányjelzőzök mert egyenesen halad tovább a fehér jármű pedig balra de egyenesen halad tovább akkor kinek van elsőbbsége és mi alapján? A kölcsönös engedékenységalapján? Valakinek van valami ötlete? És a helyszínelők (tutira kihívnám a rendőröket egy ilyen koccanásnál) vajon kinek a felelősségét állapítják meg?
0
VÁLASZ
Gubameister 2010. 06. 09. 11:56 | #40
Ha már láttál KRESZ-könyvet életedben (nem hinném) akkor nézd meg újra. Ugyanúgy a webkresz.hu-ról szedtem. Talán kicsit illetékesebbek mint a te lángelméd...
Kanyarodó főút
Úgy látszik, hatásos a közoktatás, az egyenes definíciója mélyen bevésődött az autósokba. Pedig a KRESZ-ben néha a görbe is egyenes: ha a főút kanyarodik, az egyenesen haladó autó a szabály szerint nem egyenesen halad, hanem jobbra kanyarodik, tehát jeleznie kell irányváltoztatási szándékát. Így a mellékútról érkező is tudja, nem kell várnia, ráhajthat a főútra.
Kanyarodó főút
Úgy látszik, hatásos a közoktatás, az egyenes definíciója mélyen bevésődött az autósokba. Pedig a KRESZ-ben néha a görbe is egyenes: ha a főút kanyarodik, az egyenesen haladó autó a szabály szerint nem egyenesen halad, hanem jobbra kanyarodik, tehát jeleznie kell irányváltoztatási szándékát. Így a mellékútról érkező is tudja, nem kell várnia, ráhajthat a főútra.
0
VÁLASZ
lb7 2010. 06. 09. 11:36 | #27
Nézd meg jobban... a fehér autó elhagyja a főutat, ergo bármilyen furcsán hangzik, elkanyarodik, még akkor is, ha nem kanyarodik, hanem egyenesen megy. Ezért balra indexelnie KELL! Mivel ha nem indexel, az azt jelenti, hogy folytatja az útját a főúton, ami viszont jobbra kanyarodva folytatódik. Ééééééééérted????
0
VÁLASZ
cici 2010. 06. 09. 10:56 | #19
1. Aki ezeket nem tudja, ne üljön a volán mögé, mert a közlekedő társai életét kockáztataja!
2. Ha a a főút kanyarodik csak akkor KELL indexelned, ha letérsz róla. Tehát indexelhetsz a főút kanyarodását követve, ezt nem büntetik, csak nincs értelme.
3. Van egy különleges eset. Példának: Tegyük fel a főút kis ívben balra kanyarodik de ezen belül bal oldalra egy mellékút is nyillik belőle. Ha balra indexelsz A főút elhagyásával a mellékútra való kanyarodási szándékod jelzed. Ha nem, követned kell a főútat. Szóval mivel a kanyarodó főút egyenesnek tekinthető, logikátlan indexelni. Vagy akkor már indexelj minden kanyarban. (Láttam már olyat is.)
4. És ha már index... Magyarhonban naaaagyon sokat nem tanulták meg, hogy az index az irányváltoztatás szándékát jelzi, és nem a tényét, illetve az hogy már megtörtént. Ettől agyhúgykövet kapok az utakon.
5. Végül a kedvencem. A kőrforgalom. Ha a körforgalmat elhagyni készülök, az előző lehajtási lehetőség elhagyása után jelzem, hogy le fogok kanyarodni. Így az adott leágazásban befelé várakozó személy tudja, hogy indulhat. Annyival gyorsabb lenne a közlekedés ha az ilyen újjlerohasztó, embertpróbáló indexkar megpöccintéseket nem érezné sok tahó és tahóné megterhelőnek.
Áhh reménytelen...
2. Ha a a főút kanyarodik csak akkor KELL indexelned, ha letérsz róla. Tehát indexelhetsz a főút kanyarodását követve, ezt nem büntetik, csak nincs értelme.
3. Van egy különleges eset. Példának: Tegyük fel a főút kis ívben balra kanyarodik de ezen belül bal oldalra egy mellékút is nyillik belőle. Ha balra indexelsz A főút elhagyásával a mellékútra való kanyarodási szándékod jelzed. Ha nem, követned kell a főútat. Szóval mivel a kanyarodó főút egyenesnek tekinthető, logikátlan indexelni. Vagy akkor már indexelj minden kanyarban. (Láttam már olyat is.)
4. És ha már index... Magyarhonban naaaagyon sokat nem tanulták meg, hogy az index az irányváltoztatás szándékát jelzi, és nem a tényét, illetve az hogy már megtörtént. Ettől agyhúgykövet kapok az utakon.
5. Végül a kedvencem. A kőrforgalom. Ha a körforgalmat elhagyni készülök, az előző lehajtási lehetőség elhagyása után jelzem, hogy le fogok kanyarodni. Így az adott leágazásban befelé várakozó személy tudja, hogy indulhat. Annyival gyorsabb lenne a közlekedés ha az ilyen újjlerohasztó, embertpróbáló indexkar megpöccintéseket nem érezné sok tahó és tahóné megterhelőnek.
Áhh reménytelen...
0
VÁLASZ
kokolino 2010. 06. 09. 10:55 | #18
Na ezért nem indexel:
http://kepfeltoltes.hu/100609/kreszteszt_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
rejtély megoldva:)
http://kepfeltoltes.hu/100609/kreszteszt_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
rejtély megoldva:)
0
VÁLASZ
Arra légyszi ne menjen, aki nem tudja a szabályt !
És ha máshol is ilyet lát, álljon ki oldalra, vagy forduljon vissza amerről jött(de még időben). :O