Kíváncsi lennék a kirakodásra. Az eleje már bent van a célállomáson, a vége meg...
zeroe 2010. 01. 19. 17:03 | #11
Az egy dolog, hogy hosszú, a mozdonyok összehangolása az érdekes. Indulás, gyorsítás, sebesség tartás, fékezés.
Az előrébb lévő mozdony nem húzhat jobban, mint a hátrébb lévő, de a hátrább lévő se nyomhatja gyorsabban, mint az előtte lévő - szétszakadhat a szerelvény. Ha emelkedő-lejtő van, hasonló, az elől lévő már átjutott neki már lassítani kell, de amelyik nem, annak még erő kell, hogy a mögötte lévő kocsikat felhúzza, hogy egyenletes legyen az egész szerelvény haladása, stb.
Az előrébb lévő mozdony nem húzhat jobban, mint a hátrébb lévő, de a hátrább lévő se nyomhatja gyorsabban, mint az előtte lévő - szétszakadhat a szerelvény. Ha emelkedő-lejtő van, hasonló, az elől lévő már átjutott neki már lassítani kell, de amelyik nem, annak még erő kell, hogy a mögötte lévő kocsikat felhúzza, hogy egyenletes legyen az egész szerelvény haladása, stb.
0
VÁLASZ
lorem_ipsum 2010. 01. 19. 15:30 | #9
nem hiszem, pont ez a lényege, ha már egyszer mozgásban van nem kell sok energia, mert nagyon kicsi az ellenállása.
0
VÁLASZ
...feco... 2010. 01. 19. 13:53 | #6
Ezt nevezik úgy, hogy gazdaságos szállítás. Kis fejszámolással, több, mint 700 konténert szállít, azaz ennyi kamion munkáját végzi el... Mind környezetvédelmi, mint gazdaságossági szempontból kitűnő, valószínű közelíthet a tengerjáró hajókéhoz...
0
VÁLASZ
m-a-r-i-u-s 2010. 01. 19. 11:01 | #3
Ez hosszabb :D http://www.youtube.com/watch?v=9LsuNWjRaAo "7.353 km" 8 mozdony, 682 vagon
0
VÁLASZ
Am mi húzza azt el?