Január 1-től változott a KRESZ, itt egy újabb Indexes teszt.
Nusihusi 2010. 01. 07. 21:28 | #22
A posztkép jópofa:) Nem értem, mért kell variálni:(
0
VÁLASZ
plantek 2010. 01. 06. 19:23 | #21
Micsoda emlékek:) amúgy a kresz vizsga igazából kicsit átverés... ha az ember begyakorolja a kérdésket, már a válaszok láttán a kérdés megnézése nélkül is tudhatja a helyes választ. És az ilyesfajta "tanulásnál" nem hiszem, hogy igazán rögzülnek az információk...
0
VÁLASZ
rofl. 2010. 01. 05. 23:08 | #16
punyukli,
"5. kérdés: Milyen sebességgel SZABAD haladni autópályán esőben, hóesésben vagy korlátozott látási viszonyok között?"
Nem az volt a kérdés, hogy mennyivel kell legalább menni, vagy kötelezően mennyivel kell menni, hanem mennyivel szabad?! Van pár ilyen beugratós kérdés a régi tesztkérdések közül is.
Számomra az utolsó kérdés volt érdekes, ahol is nincs szó arról, hogy segédmotorról beszélünk vagy sem. Én úgy tudtam, hogy segédmotor csak a menetirány szerinti jobb szélsőt használhatja kivétel ha az buszsáv és a belsőbe csak előzés vagy kanyarodás céljából mehet be. /és hogy segédmotorral folyamatos előzést nem is lehet csinálni/. Van jogosítványom és 5/10 sikeredett, pedig a kreszvizsgán egyből átmentem 2 hibaponttal.
"5. kérdés: Milyen sebességgel SZABAD haladni autópályán esőben, hóesésben vagy korlátozott látási viszonyok között?"
Nem az volt a kérdés, hogy mennyivel kell legalább menni, vagy kötelezően mennyivel kell menni, hanem mennyivel szabad?! Van pár ilyen beugratós kérdés a régi tesztkérdések közül is.
Számomra az utolsó kérdés volt érdekes, ahol is nincs szó arról, hogy segédmotorról beszélünk vagy sem. Én úgy tudtam, hogy segédmotor csak a menetirány szerinti jobb szélsőt használhatja kivétel ha az buszsáv és a belsőbe csak előzés vagy kanyarodás céljából mehet be. /és hogy segédmotorral folyamatos előzést nem is lehet csinálni/. Van jogosítványom és 5/10 sikeredett, pedig a kreszvizsgán egyből átmentem 2 hibaponttal.
0
VÁLASZ
Stickhorse 2010. 01. 05. 19:10 | #14
Van benne valami, sőt, de nem hiszem, hogy a korlátozás MINDEN KÖRÜLMÉNYEK KÖZÖTT érvényes, el bírok képzelni olyan útviszonyokat, ahol nem épp életbiztosítás a 70 km/h sem, aztán ki tudja. Én úgy valok vele, hogy annyival megyek, amennyivel lehet, meg amennyit biztonságosnak érzek :).
0
VÁLASZ
Fazersuttyó 2010. 01. 05. 17:45 | #12
az úttesten nem kerékpározunk keresztben a zebrán, csakis hosszában! :)))
0
VÁLASZ
bandee1219 2010. 01. 05. 15:42 | #8
4/10 és van jogsim. Sajnos ne figyeltem, hogy a pötty oda ment-e, ahova kattintottam.
0
VÁLASZ
Stickhorse 2010. 01. 05. 14:26 | #5
5/10, pedig nemrég lett meg a jogsim, de a biciklis táblákkal nagyon nem vagyok tisztában. Csak két kis megjegyzés, punyukli. 2. kérdés, igen, lehet jobbról előzni figyelmeztető jelzéssel közlekedő járművet, vagy felezővonal mellé besorolt balra kanyarodót. Ha jól értelmeztem, nem csak többsávos úton lehet ilyen kerékpársáv, tehát ha nem elég széles az út ahhoz, hogy elférjen a szembejövő is, vagy esetleg a szembejövő is út szélén álló valamit kerül ki, akkor kénytelen vagy lehúzósni JOBBRA a kerékpársávra, tehát szembejövő elől térsz ki. 5. kérdés...én is az elsőt mondtam, és csak nagyon kicsi a különbség a helyes válasszal, de a 130 nem azt jelenti, hogy annyival kötelező, hanem annyival szabad. Szerintem azért nem az első az igaz, mert nincs minimális sebesség meghatározva, felfelé viszont nem korlátoznak az alap korlátozáson kívül. A helyes válasz szerintem úgy hangzik, hogy "Az útviszonyoknak megfelelően, maximum 130 km/H-s sebességgel.
0
VÁLASZ
punyukli 2010. 01. 05. 13:45 | #2
Eredmény: 3/10 :S
Most én értékelem a saját eszem szerint az új kreszt:
1. kérdés: Mi a különbség a két tábla között?
nekem világos és egyértelmű volt el is találtam
2. kérdés: Mikor hajthatnak rá az autók a nyitott kerékpársávra?
Én válaszom: Autók csak abban az esetben használhatják, ha jobbra akarnak kanyarodni.
Helyes válasz: Autók akkor hajthatnak rá, ha előznek, szemből jövő jármű elől térnek ki, vagy jobbra kanyarodnak.
értelmezésem szerint a nyitott kerékpársáv az út JOBB szélén levő külső sáv. ha ez így van, akkor számomra értelmezhetetlenek a helyes megfejtésben szereplő "előznek" valamint szembe jövő jármű elől térnek ki" kifejezések. újabban lehet jobbról előzni? valamint ha elvileg a biciklis sáv a külső akkor én ugye a belsőben haladok, mit keres a belső sávban egy szembejövő autó ami elől nekem a külső sávba kell kitérni? ez remélem nem csak nekem kurvára életszerűtlen!!
3. kérdés: Mit jelent ez a tábla?
nekem logikus volt, eltaláltam a helyes választ
4. kérdés: Pontosan mit jelent ez az új burkolati jel, amely a kerékpáros nyomot mutatja?
rosszul tippeltem, igazából nem volt bajom a kérdéssel, az én köreimet ez a jelzés nem igazán zavarja közlekedés közben.
5. kérdés: Milyen sebességgel szabad haladni autópályán esőben, hóesésben vagy korlátozott látási viszonyok között?
Én válaszom: Az útviszonyoknak megfelelően, de legalább 100 km/órával.
Helyes válasz: 130 km/óra
HÁÁÁLÓÓÓÓ BAZDMEG!!! HA NEM LÁTOK A KÖDTŐL, VAGY TISZTA HÓ AZ ÚT, HOGY A KURVA ANYÁDBA MENJEK KÖTELEZŐEN 130-AL??? HÜLYE VAGY BASZOD??? elnézést... szóval még az én válaszomat sem tartom teljesen helyesnek, de ez volt a legbiztonságosabbnak tűnő... nekem. én annyival megyek ilyen helyzetekben, amennyinél még biztonságban érzem magam és esetleg akik velem vannak. nem tudom melyik hernyóagyú találta ezt így ki.
6. kérdés: Lehet-e 80-nal menni lakott területen kívül, ha ezt a táblát látja, de nem esik a hó?
táblaismereti hiányosságaim vannak, de itt is a biztonságosabbnak tűnő megoldást választottam, ennél nagyobb hibát az életben ne kövessek el.
7. kérdés: Hol haladhatnak a kerékpárosok a lakott területen kívüli úton, vagy a főútvonalon?
Nem volt vele gond, én voltam a hülye :)
8. kérdés: Mit jelent ez a tábla?
Én válaszom: Fokozottan ügyeljen a követési távolság betartására.
Helyes válasz: Torlódás.
mivan?? ez kinek jó? a táblagyártónak? ahova rakják ott a torlódás vagy mifasz??? honnan tudják ezek hogy hol lesz torlódás? ez kész! gratulálok. ismereteim szerint torlódás határon szokott lenni. azt más táblák is jelzik úgyhogy tudjuk hogy hol van. meg baleseteknél szokott lenni, meg csőtörésnél. azokat meg senki nem szokta előre tudni. vagy ezek ilyen mobil táblák lesznek? megtörténik a baleset, egyből alakul a torlódás, de ők jönnek, és helyszíntől egy kilométerre gyorsan kiviszik a táblát? mire kiérnek már ott fog állni a sor vége kb. ismét gratulálok!
9. kérdés: én voltam a hülye, nincs vele gondom.
10. kérdés: eltaláltam.
Summa: Ismét sikerült egy "jól átgondolt", "kiforrott" kreszt létrehozni. Biztos valaki sok pénzt kapott a kemény munkáért mire kitalálta. Tényleg gratulálok!!! Továbbra is szarok ezek szerint a kreszre és a következők szerint fogok közlekedni ahogy eddig is: nekem és/vagy járművemnek ne legyen baja. másnak és a járművének ne legyen baja. táblák, felfestések leszarva. ha egy nyílegyenes belátható szakaszon faszarcok záróvonalat festenek fel és egy másik faszarc negyvennel megy előttem, akkor simán átlépem és megelőzöm. ha meg valaki egy 3 évvel ezelőtti aszfaltozásról ottfelejt 40 es táblákat 5 km-en keresztül ahol simán megyek kilencvennel akkor táblára szarok aki otthagyta dögöljön meg! magyarország én így szeretlek... :S
na szóltam megint :)
Most én értékelem a saját eszem szerint az új kreszt:
1. kérdés: Mi a különbség a két tábla között?
nekem világos és egyértelmű volt el is találtam
2. kérdés: Mikor hajthatnak rá az autók a nyitott kerékpársávra?
Én válaszom: Autók csak abban az esetben használhatják, ha jobbra akarnak kanyarodni.
Helyes válasz: Autók akkor hajthatnak rá, ha előznek, szemből jövő jármű elől térnek ki, vagy jobbra kanyarodnak.
értelmezésem szerint a nyitott kerékpársáv az út JOBB szélén levő külső sáv. ha ez így van, akkor számomra értelmezhetetlenek a helyes megfejtésben szereplő "előznek" valamint szembe jövő jármű elől térnek ki" kifejezések. újabban lehet jobbról előzni? valamint ha elvileg a biciklis sáv a külső akkor én ugye a belsőben haladok, mit keres a belső sávban egy szembejövő autó ami elől nekem a külső sávba kell kitérni? ez remélem nem csak nekem kurvára életszerűtlen!!
3. kérdés: Mit jelent ez a tábla?
nekem logikus volt, eltaláltam a helyes választ
4. kérdés: Pontosan mit jelent ez az új burkolati jel, amely a kerékpáros nyomot mutatja?
rosszul tippeltem, igazából nem volt bajom a kérdéssel, az én köreimet ez a jelzés nem igazán zavarja közlekedés közben.
5. kérdés: Milyen sebességgel szabad haladni autópályán esőben, hóesésben vagy korlátozott látási viszonyok között?
Én válaszom: Az útviszonyoknak megfelelően, de legalább 100 km/órával.
Helyes válasz: 130 km/óra
HÁÁÁLÓÓÓÓ BAZDMEG!!! HA NEM LÁTOK A KÖDTŐL, VAGY TISZTA HÓ AZ ÚT, HOGY A KURVA ANYÁDBA MENJEK KÖTELEZŐEN 130-AL??? HÜLYE VAGY BASZOD??? elnézést... szóval még az én válaszomat sem tartom teljesen helyesnek, de ez volt a legbiztonságosabbnak tűnő... nekem. én annyival megyek ilyen helyzetekben, amennyinél még biztonságban érzem magam és esetleg akik velem vannak. nem tudom melyik hernyóagyú találta ezt így ki.
6. kérdés: Lehet-e 80-nal menni lakott területen kívül, ha ezt a táblát látja, de nem esik a hó?
táblaismereti hiányosságaim vannak, de itt is a biztonságosabbnak tűnő megoldást választottam, ennél nagyobb hibát az életben ne kövessek el.
7. kérdés: Hol haladhatnak a kerékpárosok a lakott területen kívüli úton, vagy a főútvonalon?
Nem volt vele gond, én voltam a hülye :)
8. kérdés: Mit jelent ez a tábla?
Én válaszom: Fokozottan ügyeljen a követési távolság betartására.
Helyes válasz: Torlódás.
mivan?? ez kinek jó? a táblagyártónak? ahova rakják ott a torlódás vagy mifasz??? honnan tudják ezek hogy hol lesz torlódás? ez kész! gratulálok. ismereteim szerint torlódás határon szokott lenni. azt más táblák is jelzik úgyhogy tudjuk hogy hol van. meg baleseteknél szokott lenni, meg csőtörésnél. azokat meg senki nem szokta előre tudni. vagy ezek ilyen mobil táblák lesznek? megtörténik a baleset, egyből alakul a torlódás, de ők jönnek, és helyszíntől egy kilométerre gyorsan kiviszik a táblát? mire kiérnek már ott fog állni a sor vége kb. ismét gratulálok!
9. kérdés: én voltam a hülye, nincs vele gondom.
10. kérdés: eltaláltam.
Summa: Ismét sikerült egy "jól átgondolt", "kiforrott" kreszt létrehozni. Biztos valaki sok pénzt kapott a kemény munkáért mire kitalálta. Tényleg gratulálok!!! Továbbra is szarok ezek szerint a kreszre és a következők szerint fogok közlekedni ahogy eddig is: nekem és/vagy járművemnek ne legyen baja. másnak és a járművének ne legyen baja. táblák, felfestések leszarva. ha egy nyílegyenes belátható szakaszon faszarcok záróvonalat festenek fel és egy másik faszarc negyvennel megy előttem, akkor simán átlépem és megelőzöm. ha meg valaki egy 3 évvel ezelőtti aszfaltozásról ottfelejt 40 es táblákat 5 km-en keresztül ahol simán megyek kilencvennel akkor táblára szarok aki otthagyta dögöljön meg! magyarország én így szeretlek... :S
na szóltam megint :)
0
VÁLASZ